Plakalı, Enjeksiyonlu, 4T Enduro Önerisi
Reklamlar
-
CRF Rally kullanıcısıyım. Motorumdan çok memnunum ve enduro motosiklet olmadığının farkındayım. Amacım da enduro değil dualsport idi zaten alırken. Ama bugün bir ekiple enduro için dağa çıktık. Ben onlar kadar uçup kaçamadım tabii ki gerek lastiklerimin uygun olmayışından gerekse makinenin ağırlığından... Bir de arkadaşın CRF 250 R motorunu sürünce arada ne kadar çok fark olduğunu anladım. Rally ile yayla yayla gezmek çok keyifliydi ama enduro bir başkaymış, çok daha zevkli... Bugün bazı modelleri biraz araştırdım ama pek bir şey bulamadım. Piyasası mı yok, satışı mı yok anlamadım. Şöyle plaka çıkartabileceğim (taşıma için aracım yok, polis ile de uğraşmak istemiyorum), arazide stop edince canımı almayacak yani enjeksiyonlu, 4 zamanlı (2 zamanlı da olur ama daha pahalılar sanırım) bir motosiklet önerir misiniz?
Çinli de olur japon da. Bütçem fazla yok o yüzden ikinci el kovalayacağım sanırım. Taş çatlasın 20.000 TL. Rally'yi satmak istemiyorum ama sat kurtul derseniz (karasızım çünkü icabında şehirler arası da kullanacağım) bütçem 40.000'a kadar çıkabilir.
Bambaşka bir fikri olan varsa da açığım, siz durumu anladınız.
Reklamlar
-
Şimdi MrMud gelir, güzel tavsiyelerde bulunur.
-
guven61 adlı üyeden alıntı
Şimdi MrMud gelir, güzel tavsiyelerde bulunur.
Aslında başlığa parantez içinde "MrMud içeri" yazacaktım da vazgeçtim.
-
ktm 690 ı biraz araştırabilirsin ama 40000 e bile biraz zor bulursun temizini
-
Ben anlamam da yamahanın wr 250 r ister isen bak derim . Senin kini satarsın onu alırısın .
Güç olarak 30 kusıur HP galiba .
İyi diyorlar , ben ne aleti göremedim bile , onu söyleyim. Bir araştır ister isen.
Hem seninkinden hafif hemde güçlü olması lazım dediğin işlere az çok gelebilir
-
enduro motorlarda A piston B piston C pisyon olayını biliyon mu. umarın sana onlardan bahsetmişlerdir
bizim motorlar km bazlı çalışıtor enduro motorlar ise saat bazlı. şimdi unuttum ama belli bir saatte pistonlar değişiyor
senin taşımak için aracın yoksa endruo yapmak için oraya kadar sürerek gideceksin. yani bu demek oluyor ki motor 150 saatte bir piston değişmek istiyorsa
sen çok sık değiştireceksin.
arabası ile taşıyanlar haftada bir kere binse 2 yada 3 saat çalışsa motor
senede 1 kere piston değiştirebilirler
ama sen süreceğin yere kadar enduro ile gideceğim dersen 3 ay yada 6 ayda bir piston değiştirmek isteyebilir.
3 kere piston değiştirince 4. pistonu öyle takamıyorsun ama. gömlek te değişmesi gerekiyor. biraz zevk işi.
haberin olsun bunlardan da.
2 zamanlı değilde 4 zamanlı motor alabilirsen eğer crf ralli gibi o zaman sıkıntın olmaz piston du gömlek ti kaç saat çalışmış motor bunları düşünmezsin
-
Adam zaten 4t tavsiyesi istemiş. 450exc iyidir.Plaka çıkar, arazide yürür.
-
Plakalı istiyorsan asfaltta yani trafikte de kullanacaksın demek ki. O halde Special makinalar çok da sana uygun değil. Hem arazide hemde asfaltta kullanacağım diyorsan Ya CRF250L yada WR250R al. Seçim konusu bütçene kalmış. Paran var ise kesinlikle WR250 al.
diğer türlü special makinalar günlük kullanım için uygun değil ve çok konforsuz. Ayrıca 2 zamanlı veya 4 zamanlı farketmeksizin saatlik çalışıyor makinalar. Her 10 saatte bir yağ değişecek her 150-200 saatte piston değişecek vs vs. Yani bu yüzden arazide kullanan adam araziye römörkla felan gider. Bu yüzden plaka felanda çıkarmaz. Benim tavsiyem WR250 gibi bir makina alman yönündedir.
-
-
Ben hep arazide gazlayacağım yakıt ve bakım önemli değil, gazı verdin mi toprağı kazısın diyorsanız 450cc plakalı ktm den cok güzel olur.
Arazide iş yapacak standart 250 cc motosiklet ise wr250 dir.
Asla bir “special” olamaz ama crf e göre cook daha rahat ettirecek motosiklet wr250
Az güç, az masraf
-
Lazasker adlı üyeden alıntı
Aslında başlığa parantez içinde "MrMud içeri" yazacaktım da vazgeçtim.
Yazsaydın hocam, mutluluk duyardım
Wr250r diyorum net.
Hak ettiği kadar yakar, cok uçuk seviyeler değil.
Dualsport'un evliyasıdır şuan 250cc bandında.
Speciale yakin arazicidir, yolda da kamp malzemelerinizi rahat taşıyacak kadar güçlüdür.
Ha para dan yana sorun yok derseniz, Ktm 690 enduro, husqvarna 701 enduro bu işin dünya çapında feriştahıdir, rakipleri yoktur
40bin liraya KTM 690enduro zor, Husky 701enduro çok çok zor
Ama Wr250r alıp, artan paranızla hem motoru hem kendinizi donanim olarak yukseltebilirsiniz, ki ben yerinizde olsam böyle yapardım.
Hatta bir çift 17inch sm jant alır, güzel lastik döşerdim, arada değişip asfaltta viraj keyfini de alırdim
-
Lazasker adlı üyeden alıntı
CRF Rally kullanıcısıyım. Motorumdan çok memnunum ve enduro motosiklet olmadığının farkındayım. Amacım da enduro değil dualsport idi zaten alırken. Ama bugün bir ekiple enduro için dağa çıktık. Ben onlar kadar uçup kaçamadım tabii ki gerek lastiklerimin uygun olmayışından gerekse makinenin ağırlığından... Bir de arkadaşın CRF 250 R motorunu sürünce arada ne kadar çok fark olduğunu anladım. Rally ile yayla yayla gezmek çok keyifliydi ama enduro bir başkaymış, çok daha zevkli... Bugün bazı modelleri biraz araştırdım ama pek bir şey bulamadım. Piyasası mı yok, satışı mı yok anlamadım. Şöyle plaka çıkartabileceğim (taşıma için aracım yok, polis ile de uğraşmak istemiyorum), arazide stop edince canımı almayacak yani enjeksiyonlu, 4 zamanlı (2 zamanlı da olur ama daha pahalılar sanırım) bir motosiklet önerir misiniz?
Çinli de olur japon da. Bütçem fazla yok o yüzden ikinci el kovalayacağım sanırım. Taş çatlasın 20.000 TL. Rally'yi satmak istemiyorum ama sat kurtul derseniz (karasızım çünkü icabında şehirler arası da kullanacağım) bütçem 40.000'a kadar çıkabilir.
Bambaşka bir fikri olan varsa da açığım, siz durumu anladınız.
CRF Rally kullandığın için WR/KLX/CRF gibi diğer 130+ kg. dualsport motorlar seni mutlu etmeyecektir çünkü bunun bir ortası yok. Ya beklentini kısıcaksın ya da special bir motor alıcaksın/kiralayacaksın öteki türlü hep bişeyler eksik kalıyor.
Kawasaki KLX Türkiye - https://www.facebook.com/groups/klxturkiye/
Atılgan'ın Seyir Defteri : https://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/262332-at%C4%B1lgan%C4%B1n-seyir-defteri/
-
Selçuk Keleş adlı üyeden alıntı
CRF Rally kullandığın için WR/KLX/CRF gibi diğer 130+ kg. dualsport motorlar seni mutlu etmeyecektir çünkü bunun bir ortası yok. Ya beklentini kısıcaksın ya da special bir motor alıcaksın/kiralayacaksın öteki türlü hep bişeyler eksik kalıyor.
Crf rally wr/crf/klx serisinden baya bi farklı ama
Sırf grenajları bile araziye sokmamak için yeterli sebep mesela bana kalsa.
Klx Crf'den bi tık daha güçlü torklu ama Wr250 ile aralarında büyük bir boşluk var.
Ne hikmettir bilmiyorum ama crf ve klx, WR'nin yanında sanki 125cc gibi.
3 motoruda kullandım, crf'nin lastiğe çamur sardıysa geçmiş olsun, klx yüksek bir yerden atlarsa geçmiş olsun, ama wr eşşek gibi her ameleliğe eyvallah diyor.
Kaldi ki WR'nin sele şekli bile diğerlerinin yanında yarış selesi gibi görünüyor.
Oturuş pozisyonu bile crf ve klx'ten çok farklı.
+299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
-MrMud
-
Selçuk Keleş adlı üyeden alıntı
CRF Rally kullandığın için WR/KLX/CRF gibi diğer 130+ kg. dualsport motorlar seni mutlu etmeyecektir çünkü bunun bir ortası yok. Ya beklentini kısıcaksın ya da special bir motor alıcaksın/kiralayacaksın öteki türlü hep bişeyler eksik kalıyor.
Yazılanları okuyunca açılan ufkum bana tam da bu yazdığınızı düşündürttü hocam. Ben yazacaktım şimdi siz benden önce davrandınız.
İlk araştırmam olduğu için bilgim yoktu bazı konularda. Dediğiniz gibi istediğim tarzda 130 kg'dan aşağı makine yokmuş. Yani ya yardan vazgeçeceğiz ya serden.
Cevaplar için herkese ayrı ayrı teşekkür ederim. Sanırım Rally durur, ben ikinci el düşürebilirsem bir special düşürürüm. Bizim burada araziler şehir merkezine 10 dakika, kullanım süresi açısından çok sorun yaşamam.
Peki ucuz yollu bir çinli var mıdır special? Sıfır alırım gerekirse.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:39 ----------
MrMud adlı üyeden alıntı
Crf rally wr/crf/klx serisinden baya bi farklı ama
Sırf grenajları bile araziye sokmamak için yeterli sebep mesela bana kalsa.
Klx Crf'den bi tık daha güçlü torklu ama Wr250 ile aralarında büyük bir boşluk var.
Ne hikmettir bilmiyorum ama crf ve klx, WR'nin yanında sanki 125cc gibi.
3 motoruda kullandım, crf'nin lastiğe çamur sardıysa geçmiş olsun, klx yüksek bir yerden atlarsa geçmiş olsun, ama wr eşşek gibi her ameleliğe eyvallah diyor.
Kaldi ki WR'nin sele şekli bile diğerlerinin yanında yarış selesi gibi görünüyor.
Oturuş pozisyonu bile crf ve klx'ten çok farklı.
Peki ağırlığı sorun oluyor mı hocam? Tam WR de olmaz galiba diye mesajı yazdım ki bunu gördüm iyice kafam karıştı. Bir de WR250R'ın üretimi durdurulmuş galiba doğru mudur?
-
Lazasker adlı üyeden alıntı
Yazılanları okuyunca açılan ufkum bana tam da bu yazdığınızı düşündürttü hocam. Ben yazacaktım şimdi siz benden önce davrandınız.
İlk araştırmam olduğu için bilgim yoktu bazı konularda. Dediğiniz gibi istediğim tarzda 130 kg'dan aşağı makine yokmuş. Yani ya yardan vazgeçeceğiz ya serden.
Cevaplar için herkese ayrı ayrı teşekkür ederim. Sanırım Rally durur, ben ikinci el düşürebilirsem bir special düşürürüm. Bizim burada araziler şehir merkezine 10 dakika, kullanım süresi açısından çok sorun yaşamam.
Peki ucuz yollu bir çinli var mıdır special? Sıfır alırım gerekirse.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:39 ----------
Peki ağırlığı sorun oluyor mı hocam? Tam WR de olmaz galiba diye mesajı yazdım ki bunu gördüm iyice kafam karıştı.
Hayır tabi ki, 250rally yanında bisiklet gibi motor wr250.
250 Rally BOŞ DEPO 157 kilo
Wr250 DOLU DEPO 134kg.
Depolar doluyken arada 30-40 kilo fark var.
Neredeyse arkanızda bi un çuvalı gezdirir gibi bi fark, devasa bi fark.
Wr250'yi bloktan kavrayip iki tekerini havaya kaldıran adamlar tanıyorum, öyle anormal bir sporcuda değiller
+299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
-MrMud
-
MrMud adlı üyeden alıntı
Hayır tabi ki, 250rally yanında bisiklet gibi motor wr250.
250 Rally BOŞ DEPO 157 kilo
Wr250 DOLU DEPO 134kg.
Depolar doluyken arada 30-40 kilo fark var.
Neredeyse arkanızda bi un çuvalı gezdirir gibi bi fark, devasa bi fark.
Wr250'yi bloktan kavrayip iki tekerini havaya kaldıran adamlar tanıyorum, öyle anormal bir sporcuda değiller
Doğrudur. =) Şimdi biraz daha kafama yattı.
Peki aleternatif bir düşünce olarak... Mondial Xtreme Max hakkında ne düşünüyorsunuz? Rally dursa bir de Xtreme alsam nasıl olur tatmin eder mi sizce? O gezide çinli kullananlar da vardı onlar da patır patır çıkıyordu gözümün önünde. Ama markalarını bilmiyorum.
-
Lazasker adlı üyeden alıntı
Doğrudur. =) Şimdi biraz daha kafama yattı.
Peki aleternatif bir düşünce olarak... Mondial Xtreme Max hakkında ne düşünüyorsunuz? Rally dursa bir de Xtreme alsam nasıl olur tatmin eder mi sizce? O gezide çinli kullananlar da vardı onlar da patır patır çıkıyordu gözümün önünde. Ama markalarını bilmiyorum.
Turuncu renklilerse çinliler Xtreme Enduro 250'dir.
Çinliler içinde en arazici motordur, bana kalırsa arazide crf 250 ile ya kafa kafaya gider, yada crf'ye toz yutturur net.
Tipi specialden farksız, ön amortisörü çoğu japonda yok.
Ön amortisörü anormal güzel çalışıyor, ve anormal iyi.
Blok neredeyse crf250L ile aynı gibi.
Tabi diğer ufak aksamlarda çinli kokusunu ufak ufak alıyosun.
İmkan varsa Rally satmayıp, ikinci el temiz bir 250enduro mondi alın, arazide canınıda çıkarsanız gücünüze gitmez.
+299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
-MrMud
-
MrMud adlı üyeden alıntı
Turuncu renklilerse çinliler Xtreme Enduro 250'dir.
Çinliler içinde en arazici motordur, bana kalırsa arazide crf 250 ile ya kafa kafaya gider, yada crf'ye toz yutturur net.
Tipi specialden farksız, ön amortisörü çoğu japonda yok.
Ön amortisörü anormal güzel çalışıyor, ve anormal iyi.
Blok neredeyse crf250L ile aynı gibi.
Tabi diğer ufak aksamlarda çinli kokusunu ufak ufak alıyosun.
İmkan varsa Rally satmayıp, ikinci el temiz bir 250enduro mondi alın, arazide canınıda çıkarsanız gücünüze gitmez.
Hocam bende geçen bi tanesini almaya gittim.Sahibi mi kötü bakmıştır nedir bana çok kaliteli gelmedi.Egzoz perçinleri patlamıştı.Gösterge kapanıp açılıyordu nedense.Vites göstergesi 3 tane vitesi gösteriyor diğerleri gözükmüyordu.Plastik kalitesi de çok iyi gelmedi bana.Para yoksa alınacak bir motor ama onun dışında bence çok bakılmaması gerek.Piyasası çok var mı bilmiyorum.
Bende en sonunda gidip 2016 CRF250L aldım.
-
Mondial 250 endurolar da şanzıman sıkıntısı çeken baya duydum. Mondialin cg tarzı 150 200 cc likleri daha sorunsuz fakat onlarda ağır ve güçsüz.
-
cenkito adlı üyeden alıntı
Mondial 250 endurolar da şanzıman sıkıntısı çeken baya duydum. Mondialin cg tarzı 150 200 cc likleri daha sorunsuz fakat onlarda ağır ve güçsüz.
Aynen hocam.Viteslerde acayip zor geçiyordu.Vites koluna abanınca zar zor ikiye atabildim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)