Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Zincir için hangi sanzuman yağı?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    volkanmet86 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2006
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Mondial 200 MCX / CG Cafe Racer / Pulsar 200 NS
    Hangi tür kullanıyorduk beyler?
    Eğleniyor muyuz?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tanermavi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900
    140 numara iyidir...

  3. #3

    Üyelik
    05 Haziran 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KTM 990 SMT 2010, Triumph Tiger 800 2014
    Şanzıman yağı

  4. #4

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Honda 90 numara öneriyor

  5. #5
    Wing750 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CRF1000L Africa Twin
    Ben bir süredir 90 numara kullanıyorum ve çok memnunum.

  6. #6
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Alıntı Wing750 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben bir süredir 90 numara kullanıyorum ve çok memnunum.
    Şunu sormak istiyorum zinciri 90 numara ile nasıl yağlıyorsun ,zinciri yağladıktan sonra kaç km sonra bir daha yağlama ihtiyacı duyuyorsun ve zincir ısınınca zincirin üstünden yağ damlaması oluyor mu ?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:59 ----------

    Normalde motordan çıkan yağ ile yağladığımda 300 km de bir yağlanma istiyor genelde uzun yolda yüksek süratte kullandığım için

  7. #7

    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Motosikleti
    Yamaha MT-25
    90 numara yağ ve bir yağdanlıkla yağlanabilir. Gözle kontrol ediyorum. Kuru-temiz havalarda 100-150 km gidiyor. Ben 4 mevsim biniyorum, yağmurlu günde 50 km de yağlama 100 km de temizlik yapıyorum. Açık-temiz günlerde 150-200 km de yağlama 400-500 km de temizlik yapıyorum.

  8. #8

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    Alıntı Öz_Musti adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    90 numara yağ ve bir yağdanlıkla yağlanabilir. Gözle kontrol ediyorum. Kuru-temiz havalarda 100-150 km gidiyor. Ben 4 mevsim biniyorum, yağmurlu günde 50 km de yağlama 100 km de temizlik yapıyorum. Açık-temiz günlerde 150-200 km de yağlama 400-500 km de temizlik yapıyorum.
    hocam hergün işe gidip gelsen her gün yağlaman, iki günde bir temizlemen gerekir. pek sürdürülebilir bir çözüm gibi durmuyor.
    motörcü bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Motosikleti
    Yamaha MT-25
    Alıntı ulkerhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam hergün işe gidip gelsen her gün yağlaman, iki günde bir temizlemen gerekir. pek sürdürülebilir bir çözüm gibi durmuyor.
    Yağmur yağmazsa dediğim gibi 100-150 km gidiyor. Yağmur ve dolayısıyla çamur olursa dediğim gibi 50 km de yağlama 100 km de temizlik yapıyorum.

    Motul, Master Clean, Würth Drylube kullandım. Valla ne yalan söyleyeyim en güzel yağlamanın 90 numara olduğunu düşünüyorum. 1 litresi 30 TL. Gaz yağı 1 litresi 10 TL. Bu 40 TL kışın 3 ay, gidiyor. Yazın da 9 ay gider. Yılda 80 liraya güzelce yağlama ve gaz yağıyla temizlik yapıyorum. Performanslarının daha az olduğunu tahmin ettiğim tüp ürünlerden daha da ucuza geliyor.

    Kışın motoru kapatıp yazın binsem doğru da ben mecburum bu kombinasyona. Dediğim gibi gazyağı + 90W yağın zincir bakımında daha etkili olduğunu da düşünüyorum.

  10. #10
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Kaucuklu gress ve 90 numara şanzıman yağını karıştırıp kullanıyorum
    O ring siz çelik zincirde bence mükemmel sonuç veriyor

  11. #11

    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Motosikleti
    Yamaha MT-25
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kaucuklu gress ve 90 numara şanzıman yağını karıştırıp kullanıyorum
    O ring siz çelik zincirde bence mükemmel sonuç veriyor
    Kauçuklu gress ne ola ki?

  12. #12
    emenyasin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2018
    Şehir
    Manisa/Merkez(yazları İstanbul/Ümraniye)
    Motosikleti
    Lifan KP150
    Şanzıman yağını nereden temin ediyorsunuz? Ben gaz yağını nalburdan aldım lakin şanzıman yağı için aklıma internet geliyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:50 ----------

    Şu ürün nasıl mesela;
    https://www.hepsiburada.com/lubco-90...03RO8K#reviews

    Asansör dese bile isminde aşağıdaki açıklamalara bakınca bizim içinde uygun gibi göründü.

  13. #13
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı Öz_Musti adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kauçuklu gress ne ola ki?
    Gress yağının kalitelisi

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:57 ----------

    Alıntı emenyasin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şanzıman yağını nereden temin ediyorsunuz? Ben gaz yağını nalburdan aldım lakin şanzıman yağı için aklıma internet geliyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:50 ----------

    Şu ürün nasıl mesela;
    https://www.hepsiburada.com/lubco-90...03RO8K#reviews

    Asansör dese bile isminde aşağıdaki açıklamalara bakınca bizim içinde uygun gibi göründü.
    Sanayide yagcilarda bulursun
    emenyasin bunu beğendi.
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  14. #14

    Üyelik
    02 Ağustos 2014
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    MSX 125 - MT 07 ABS
    Birkaç gün önce Castrol Manual Gl-4 Sae 90 aldım. 1 litresi 25 lira, kapalı kutu. Diş fırçasıyla da ince bir şekilde yağladım. Şampuan firmalarının saç bakım zımbırtılarının birini boşaltıp, bu yağdan doldurdum. üstten az az basıp, diş fırçasına sürüyorum. Sonra zincire uyguluyorum. Lastik yanaklarına çok az sıçratma yapmış. Demek ki yağı daha da az uygulamalıyım. Bir yağlamada 10-20ml yağ kullansam tahmini, 50-100 kez yağlama yapar 1 litre. Gayet ekonomik.

  15. #15
    Wing750 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CRF1000L Africa Twin
    Alıntı oldcockroach adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şunu sormak istiyorum zinciri 90 numara ile nasıl yağlıyorsun ,zinciri yağladıktan sonra kaç km sonra bir daha yağlama ihtiyacı duyuyorsun ve zincir ısınınca zincirin üstünden yağ damlaması oluyor mu ?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:59 ----------

    Normalde motordan çıkan yağ ile yağladığımda 300 km de bir yağlanma istiyor genelde uzun yolda yüksek süratte kullandığım için
    Yağı kapağı çekmeli sporcu su şişeleri var, ona doldurdum. Nalburdan 1 numara kestirme yağlı boya fırçası aldım. Yağla fırçayı bir poşette arka çantada taşıyorum. 100-200 km'de bir yola çıkmadan önce bir tur yağlıyorum. İçten sürüyorum yağı. 90 numaraya geçtiğimden beri temizlemedim zinciri. Sanırım yaklaşık 800 km civarı olmuştur. Üzerinde toz kir görmedim henüz. 1000 olunca temizleyeceğim. Süratli kullanmadığım için yağın akıp gittiğini görmedim. Açıkçası Motul C4 janta sıçrayıp duruyordu kullandığımda. 90 numaranın jantta izi yok. Herkesin fikri başka ama ben 90 numaranın aralara daha iyi işleyip yağlamayı daha doğru yaptığını düşünüyorum. Yağışlı havada kullanmıyorum, öyle kullanıyorsanız daha sık yağlamanız gerekir diye düşünüyorum.

  16. #16

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Az kullanırsanız (başka arkadaşların de dediği gibi) sıçrama yapmaz, tek dezavantajı yapışkanlığı özel yağlara göre daha az olduğu için) biraz daha sık yağlama yapmanız gerektiği. 1 litre yağla 2 sene bile idare edersiniz aşırı km yapmıyorsanız. Ben temizlik için WD40 kullanıyorum, (mantıklı fiyata) gazyağı alacak yer bulsam gazyağı kullanırdım. (WD40'ın %90+'sı gazyağı zaten ekstra birkaç katkısı var ve x veya o ringlere bir zararı yok temizledikten sonra iyice sildiğiniz sürece...)

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:05 ----------

    Kolayıma geldiği ve yaptığım km az olduğu için (ayda 800-900km) ben Würth HHS 2000 sıvı gres kullanıyorum; diğer özel yağlara göre %40 fiyata geliyor...

  17. #17
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Birçok farkı zincir yağı kullandım ve vardığım sonuç şu; orta sehpası olmayan motorda 90 numara yağ eziyet.

    Bir kere bu 90 numara yağ zincire yapışıp tutunmuyor. Çok az sürmek lazım. Bir damla bile fazla olsa sıçrayarak dağılıyor. Fırçayla yedirerek sürmek lazım. Öyle bende orta sehpa yok arkaya boca edeyim kendisi dağılır diyemiyorsun. Elle motoru ite ite zincirin her yerine sürmek gerekiyor. Uzun süre zincir üstünde beklemiyor 1 saatlik sürüşten sonra tekrar yağlamak gerekiyor.

    90 numara yağla yağlanmış zincirin kirlenmemesinin sebebi de şu; Yağ zincirin üstünde durmuyor. Yani zincire gelen tozlar yağla beraber zincirden dışarı fırlıyor. Sürekli temiz yağ eklendiği için de kir kalmıyor. Her gün yıkadığın bir şeyin tozlu olmasını beklemek saçma.

    Orta sehpası olmayan bir motorda bu yağı kullanmanın tek yolu otomatik zincir yağlama sistemi yapmak. Bende öyle yapmıştım zaten. Pet şişeye dodurduğum yağı akvaryum hortumlarıyla önce selenoid valfe oradan ufak bir vanaya ve oradan da arka dişlinin zincirle birleştiği yere vermiştim. Araya da bir çekvalf koydum. Motor çalışınca selenoid açılıyor ve yağ zincire damlamaya başlıyordu. Görünüşte sistem mükemmeldi ama kullanmaya başladığımda felaket oldu. Evden çıkmadan önce vanayı kısarak damlama süresini ayarladım. Otobanda giderken durup kontrol ettim birde ne göreyim arka teker yağ içinde. Zincirdeki yağ öyle bir sıçramış ki lastiğin yanağı bile yağlanmış. Hemen vanayı ve selenoidi kapattım ve sola yatmamaya dikkat ederek devam ettim. Sonra da baktım ayar tutmuyor söktüm sistemi. Zamanlayıcı röle ve fırça takarak tekrar deneyeceğim bakalım ayar tutacak mı?

    Özetle bu yağ ancak düşük hızda kullanılan oringsiz zincirler için uygun olabilir. Yüksek hızda çalışan oringli xringli zincirlere uygun değil.

  18. #18
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    Alıntı mustafa_325 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Birçok farkı zincir yağı kullandım ve vardığım sonuç şu; orta sehpası olmayan motorda 90 numara yağ eziyet.

    Bir kere bu 90 numara yağ zincire yapışıp tutunmuyor. Çok az sürmek lazım. Bir damla bile fazla olsa sıçrayarak dağılıyor. Fırçayla yedirerek sürmek lazım. Öyle bende orta sehpa yok arkaya boca edeyim kendisi dağılır diyemiyorsun. Elle motoru ite ite zincirin her yerine sürmek gerekiyor. Uzun süre zincir üstünde beklemiyor 1 saatlik sürüşten sonra tekrar yağlamak gerekiyor.

    90 numara yağla yağlanmış zincirin kirlenmemesinin sebebi de şu; Yağ zincirin üstünde durmuyor. Yani zincire gelen tozlar yağla beraber zincirden dışarı fırlıyor. Sürekli temiz yağ eklendiği için de kir kalmıyor. Her gün yıkadığın bir şeyin tozlu olmasını beklemek saçma.

    Orta sehpası olmayan bir motorda bu yağı kullanmanın tek yolu otomatik zincir yağlama sistemi yapmak. Bende öyle yapmıştım zaten. Pet şişeye dodurduğum yağı akvaryum hortumlarıyla önce selenoid valfe oradan ufak bir vanaya ve oradan da arka dişlinin zincirle birleştiği yere vermiştim. Araya da bir çekvalf koydum. Motor çalışınca selenoid açılıyor ve yağ zincire damlamaya başlıyordu. Görünüşte sistem mükemmeldi ama kullanmaya başladığımda felaket oldu. Evden çıkmadan önce vanayı kısarak damlama süresini ayarladım. Otobanda giderken durup kontrol ettim birde ne göreyim arka teker yağ içinde. Zincirdeki yağ öyle bir sıçramış ki lastiğin yanağı bile yağlanmış. Hemen vanayı ve selenoidi kapattım ve sola yatmamaya dikkat ederek devam ettim. Sonra da baktım ayar tutmuyor söktüm sistemi. Zamanlayıcı röle ve fırça takarak tekrar deneyeceğim bakalım ayar tutacak mı?

    Özetle bu yağ ancak düşük hızda kullanılan oringsiz zincirler için uygun olabilir. Yüksek hızda çalışan oringli xringli zincirlere uygun değil.
    Doğru şeyi doğru yapmadığınız için fayda sağlayamamışsınız. Hazır sistem var düşünürseniz..
    https://www.facebook.com/atpzinciryaglama/

  19. #19
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Alıntı Ahmet Turan Peker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Doğru şeyi doğru yapmadığınız için fayda sağlayamamışsınız. Hazır sistem var düşünürseniz..
    https://www.facebook.com/atpzinciryaglama/
    Hocam sende çok para istiyorsun ama yav. Tamam biliyorum bir ürünü geliştirip mükemmel hale getirmek çok emek istiyor ama bende zincir yağlamaya ayıracak o kadar bütçe yok maalesef.

  20. #20
    Wing750 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CRF1000L Africa Twin
    Alıntı mustafa_325 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Birçok farkı zincir yağı kullandım ve vardığım sonuç şu; orta sehpası olmayan motorda 90 numara yağ eziyet.

    Bir kere bu 90 numara yağ zincire yapışıp tutunmuyor. Çok az sürmek lazım. Bir damla bile fazla olsa sıçrayarak dağılıyor. Fırçayla yedirerek sürmek lazım. Öyle bende orta sehpa yok arkaya boca edeyim kendisi dağılır diyemiyorsun. Elle motoru ite ite zincirin her yerine sürmek gerekiyor. Uzun süre zincir üstünde beklemiyor 1 saatlik sürüşten sonra tekrar yağlamak gerekiyor.

    90 numara yağla yağlanmış zincirin kirlenmemesinin sebebi de şu; Yağ zincirin üstünde durmuyor. Yani zincire gelen tozlar yağla beraber zincirden dışarı fırlıyor. Sürekli temiz yağ eklendiği için de kir kalmıyor. Her gün yıkadığın bir şeyin tozlu olmasını beklemek saçma.

    Orta sehpası olmayan bir motorda bu yağı kullanmanın tek yolu otomatik zincir yağlama sistemi yapmak. Bende öyle yapmıştım zaten. Pet şişeye dodurduğum yağı akvaryum hortumlarıyla önce selenoid valfe oradan ufak bir vanaya ve oradan da arka dişlinin zincirle birleştiği yere vermiştim. Araya da bir çekvalf koydum. Motor çalışınca selenoid açılıyor ve yağ zincire damlamaya başlıyordu. Görünüşte sistem mükemmeldi ama kullanmaya başladığımda felaket oldu. Evden çıkmadan önce vanayı kısarak damlama süresini ayarladım. Otobanda giderken durup kontrol ettim birde ne göreyim arka teker yağ içinde. Zincirdeki yağ öyle bir sıçramış ki lastiğin yanağı bile yağlanmış. Hemen vanayı ve selenoidi kapattım ve sola yatmamaya dikkat ederek devam ettim. Sonra da baktım ayar tutmuyor söktüm sistemi. Zamanlayıcı röle ve fırça takarak tekrar deneyeceğim bakalım ayar tutacak mı?

    Özetle bu yağ ancak düşük hızda kullanılan oringsiz zincirler için uygun olabilir. Yüksek hızda çalışan oringli xringli zincirlere uygun değil.
    Tercih meselesi elbette. Ama 90 numara yağı Honda kitapçığında bile öneriyor. Zincir sürekli pırıl pırıl yağlı duruyor. Zincirin kirlenmemesi bence 90 numaranın sprey zincir yağları gibi yapışkan olmaması. Yüksek hızdan kasıt nedir bilemedim. Ama ben düşük hızda bile sıktığım Motul'un sprey zincir yağının yarısını jantın üzerinde görüyordum. Düşük hızdan kastım 40-50km şehir içi sıkışık trafik. Elbette tercih meselesi. Ben kendi adıma şimdilik son derece memnunum. Sprey zincir yağı üste yapışıp film gibi bir tabaka oluşuyor. Sürüş esnasında da araya işlemeye fırsat bulamadan kopup gidiyor.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)