Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Ducati multistrada 1200s

    REKLAM ALANI
  1. #1
    ardacik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2014
    Şehir
    istanbul
    Herkese merhaba arkadaşlar yillardir bu foruma üyeyim. sanirim ilkkez bir konu aciyorum, şuan halihazirda cbf 1000 kullaniyorum. multistradayi deneyimlemiş, kullanmiş bilgi sahibi olarak bu motorun kronik sorunlarini, alinmalimi alinmamalimi bu konuda yardimci olursaniz sevinirim. 2013 ve 2014 modellere bakiyorum. Herkese iyi forumlar.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    09 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Cbr500R (2015)
    Bu motorla ilgili çok inceleme videosu izledim, racing seven biriyim ama bütçemi aşmasa bugün alırım
    Konuyu takipteyim

  3. #3
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Italjet
    Merhaba dostum iki tane multistrada sahibi olmuş biriyim. Multistrada basliginda yazmistim epey detayli onu buraya kopyalayayim yine de sormak istediklerini sor.

    “Forumda bu kısımdan baya uzak kalmışım. Biraz bilgi paylaşayım.

    Öncelikle Ducati Multistrada 2011 1200S versiyonu vardı bende. Bir ay önce sattım. Yaklaşık 2-3 ay da kullandım.

    1200 ile 1200s arasındaki en önemli fark elektronik amörtisörler. 1200 lerde amörtisör ayarı elektronik değil. S versiyonunda tamamen elektronik.

    Motosiklette 4 mod var. Urban/Enduro/Sport/Touring

    Urban ve Enduro 100 beygir.
    Sport ve touring 150 beygir.

    E ikisi de aynı mod diye düşünmeyin. Sportta 150 high, yani 150beygiri direk veriyor, touring’de daha yavaş veriyor 150 low.

    Ayrıca tüm modları ayrı ayrı ayarlayabiliyorsunuz.( S versiyonu) Yani enduroyu seçtiğinizde amörtisör ayarlarını ayarlayıp bunları kaydedebilirsiniz.

    Kaç kişi bindiğinizi ve motorda çanta var mı bunları ayrıca seçebilirsiniz. Bunları seçmek çok pratik tek tuşla oluyor ve hareket halinde bile değişiyor.

    Motor ciddi anlamda çok güçlü. R6 ve z800 gibi makineleri çok rahat tokatlar. . Hiç abartmıyorum. 1000likler biraz önde gidiyor ama yine götlerinden ayrılmazsınız.

    Ben son hız öyle denemedim ama 260 gördüm. Kesinlikle giderdi daha ama bu uzun bacaklı leylek gibi makinada bunu yapmak biraz güvensiz oluyor.

    Bilen bilmeyen, seven sevmeyen herkes bakıyor. Bayılıyor.

    Yakıt konusu; ben 100 sabit giderken 5 litre yaktırıyordum. Basınca 7-8 görüyordu. Şehiriçi 7 altina dusmuyordu.

    Yan çantaları çok şık, çanta demiri olmadan sabitleyebiliyorsunuz.

    Motor anahtarsız çalıştırma ve anahtarı defalarca arka seleyi açma kapama yerinde unutmuşluğum var. Neyse ki motosiklet anahtarı algılamadığında “no key” diye uyarı veriyor. Şifreyle de çalıştırabiliyorsunuz motosikleti.

    Desmo bakımını Temmuz 2018’de 4500 tlye yetkili Ducati servisinde yaptırdım. Cidden desmo bakımından sonra makinanın sesinde bile iyi yönde değişim oldu.

    Benim motosikletimde hiç yağ eksiltme olmadı. Ben çok zorlayan biri olmadığım içindir belki -ki arada bir uzun yolda kalkarken teker yapıyordum- lâkin multistrada kullanan bazı kişilerde azda olsa yağ eksiltme oluyormuş. Dediğim gibi ben 8-9 bin sürmeme rağmen en ufak bi eksiltme görmedim. Sabah Adana’dan çıkıp, akşam aydın’a geldiğimde de özellikle baktım. Bin kilometreden fazla.

    Frenler fena değil fakat benim gibi BMWden geçenler için kesinlikle iyi değildi. 2011 icin konusuyorum. İki makinamda 2011di.

    Viraj kısmına gelirsek hahaha... işte en güzel kısmı. Peg değdirirsiniz peg. Öyle güzel viraja giriyor. İlk bir kaç virajda alışamadığınız için korkarsınız ama alışınca kendinizce motogp pilotu gibi hissedebilirsiniz. Cidden çizgisinde olan, çok keyifli viraja girip çıkan bir makina. Lastiklerim taptaze michelin pilot road 4’dü tabi bunu da belirteyim.

    Ayrıca sport moduyla “waytt beeea harika” diyerek girdiğim viraja, özellikle/kasten/kendi takıntımdan dolayı enduro modunda da girdim ve altımı pisletiyordum

    Enduro modunda o yumuşacık amörtisörler virajda tabii adamı ağlatıyor korkudan. O yüzden modları yoluna göre kullanın. Sport modunda şehiriçinde gezemezsiniz, dokunmatik gaz tepkisi oluyor.

    Cidden egzotik ve garip bir makina ben cidden çok sevdim. Hatta bir bilgi ekleyeyim; motosiklette elcik ısıtma standartmış. Ben bilmiyordum çünkü ne göstergede nede butonlarda böyle bir şey yok. Meğersem motor çalıştıktan sonra marş düğmesine basınca çalışıyormuş. Evet. Motor çalışırken tekrar marşa basın ve kademesini seçin.


    Bu ilkiydi;



    Bu ikincisi;

    oialdemir, YasinC, ardacik ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  4. #4
    ardacik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2014
    Şehir
    istanbul
    Alıntı Mamba09 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba dostum iki tane multistrada sahibi olmuş biriyim. Multistrada basliginda yazmistim epey detayli onu buraya kopyalayayim yine de sormak istediklerini sor.

    “Forumda bu kısımdan baya uzak kalmışım. Biraz bilgi paylaşayım.

    Öncelikle Ducati Multistrada 2011 1200S versiyonu vardı bende. Bir ay önce sattım. Yaklaşık 2-3 ay da kullandım.

    1200 ile 1200s arasındaki en önemli fark elektronik amörtisörler. 1200 lerde amörtisör ayarı elektronik değil. S versiyonunda tamamen elektronik.

    Motosiklette 4 mod var. Urban/Enduro/Sport/Touring

    Urban ve Enduro 100 beygir.
    Sport ve touring 150 beygir.

    E ikisi de aynı mod diye düşünmeyin. Sportta 150 high, yani 150beygiri direk veriyor, touring’de daha yavaş veriyor 150 low.

    Ayrıca tüm modları ayrı ayrı ayarlayabiliyorsunuz.( S versiyonu) Yani enduroyu seçtiğinizde amörtisör ayarlarını ayarlayıp bunları kaydedebilirsiniz.

    Kaç kişi bindiğinizi ve motorda çanta var mı bunları ayrıca seçebilirsiniz. Bunları seçmek çok pratik tek tuşla oluyor ve hareket halinde bile değişiyor.

    Motor ciddi anlamda çok güçlü. R6 ve z800 gibi makineleri çok rahat tokatlar. . Hiç abartmıyorum. 1000likler biraz önde gidiyor ama yine götlerinden ayrılmazsınız.

    Ben son hız öyle denemedim ama 260 gördüm. Kesinlikle giderdi daha ama bu uzun bacaklı leylek gibi makinada bunu yapmak biraz güvensiz oluyor.

    Bilen bilmeyen, seven sevmeyen herkes bakıyor. Bayılıyor.

    Yakıt konusu; ben 100 sabit giderken 5 litre yaktırıyordum. Basınca 7-8 görüyordu. Şehiriçi 7 altina dusmuyordu.

    Yan çantaları çok şık, çanta demiri olmadan sabitleyebiliyorsunuz.

    Motor anahtarsız çalıştırma ve anahtarı defalarca arka seleyi açma kapama yerinde unutmuşluğum var. Neyse ki motosiklet anahtarı algılamadığında “no key” diye uyarı veriyor. Şifreyle de çalıştırabiliyorsunuz motosikleti.

    Desmo bakımını Temmuz 2018’de 4500 tlye yetkili Ducati servisinde yaptırdım. Cidden desmo bakımından sonra makinanın sesinde bile iyi yönde değişim oldu.

    Benim motosikletimde hiç yağ eksiltme olmadı. Ben çok zorlayan biri olmadığım içindir belki -ki arada bir uzun yolda kalkarken teker yapıyordum- lâkin multistrada kullanan bazı kişilerde azda olsa yağ eksiltme oluyormuş. Dediğim gibi ben 8-9 bin sürmeme rağmen en ufak bi eksiltme görmedim. Sabah Adana’dan çıkıp, akşam aydın’a geldiğimde de özellikle baktım. Bin kilometreden fazla.

    Frenler fena değil fakat benim gibi BMWden geçenler için kesinlikle iyi değildi. 2011 icin konusuyorum. İki makinamda 2011di.

    Viraj kısmına gelirsek hahaha... işte en güzel kısmı. Peg değdirirsiniz peg. Öyle güzel viraja giriyor. İlk bir kaç virajda alışamadığınız için korkarsınız ama alışınca kendinizce motogp pilotu gibi hissedebilirsiniz. Cidden çizgisinde olan, çok keyifli viraja girip çıkan bir makina. Lastiklerim taptaze michelin pilot road 4’dü tabi bunu da belirteyim.

    Ayrıca sport moduyla “waytt beeea harika” diyerek girdiğim viraja, özellikle/kasten/kendi takıntımdan dolayı enduro modunda da girdim ve altımı pisletiyordum

    Enduro modunda o yumuşacık amörtisörler virajda tabii adamı ağlatıyor korkudan. O yüzden modları yoluna göre kullanın. Sport modunda şehiriçinde gezemezsiniz, dokunmatik gaz tepkisi oluyor.

    Cidden egzotik ve garip bir makina ben cidden çok sevdim. Hatta bir bilgi ekleyeyim; motosiklette elcik ısıtma standartmış. Ben bilmiyordum çünkü ne göstergede nede butonlarda böyle bir şey yok. Meğersem motor çalıştıktan sonra marş düğmesine basınca çalışıyormuş. Evet. Motor çalışırken tekrar marşa basın ve kademesini seçin.


    Bu ilkiydi;

    https://resmim.net/f/yepvHr.jpeg

    Bu ikincisi;

    https://resmim.net/f/KvKLyi.jpeg
    2011 lerde bazi kronik problemlerin oldugu, bunlari 2013 de guncelleyip iyilestirmeler yapildigini duydum. Desmo bakimi tahmini 5000 civari bunu bilerek almak gerekiyo bu motoru. Sehirici 7 litre gayet makul bende 7 ile 7.5 litre arasinda geziyorum. 4 silindir bir motora gore titresim nasil peki ? Rahatsiz edicek kadar hissediliyormu ?

  5. #5
    Green Arrow - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Moto Guzzi v7 850 Special + Kymco People S 200
    Alıntı ardacik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2011 lerde bazi kronik problemlerin oldugu, bunlari 2013 de guncelleyip iyilestirmeler yapildigini duydum. Desmo bakimi tahmini 5000 civari bunu bilerek almak gerekiyo bu motoru. Sehirici 7 litre gayet makul bende 7 ile 7.5 litre arasinda geziyorum. 4 silindir bir motora gore titresim nasil peki ? Rahatsiz edicek kadar hissediliyormu ?
    Japon ve Avrupa üst segment motorlarda rahatsız edici titreşim diye bir durum yok. Bunu söylemek için gerçekten takıntılı olmak veya dünyadaki hemen hemen bütün motorlarla hatırı sayıda tecrübe yaşamış bir guru olmak lazım. 4 silindirden sonra elbette titreşim hissedeceksiniz özellikle belirli devirlerde ancak bu asla rahatsız edici sınıfına girmez.
    oialdemir ve ardacik bunu beğendiler.

  6. #6
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Italjet
    Alıntı ardacik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2011 lerde bazi kronik problemlerin oldugu, bunlari 2013 de guncelleyip iyilestirmeler yapildigini duydum. Desmo bakimi tahmini 5000 civari bunu bilerek almak gerekiyo bu motoru. Sehirici 7 litre gayet makul bende 7 ile 7.5 litre arasinda geziyorum. 4 silindir bir motora gore titresim nasil peki ? Rahatsiz edicek kadar hissediliyormu ?
    2010 ve 2011 ler üst kapaklardan dolayı recall a girip garantiden silindir üst kapakları değişti diye biliyorum. Eğer değişmediyse hararet çok yüksek oluyor. Alırken bunu mutlaka öğrenin. 2015 ve sonrası makyajlandı ve motoru dvt oldu. Desmo bakımı 30 bin kmye çıkarıldı. Desmo bakımını özel serviste cok daha uyguna da yaptırabilirsiniz. Ben izmir motoratelde. 4.500 tlye yaptirmistim. Daha sonra özelde cok daha uygun rakamlar duydum. Mesaj atanlar olursa servis öneririm.

    Titresim rahatsiz edici değil. Oyle bir titresimde yok yani. Sadece bu ducati motorlari biraz vuruntulu ve sesli calisiyor, ona alismaniz gerekiyor.
    ardacik bunu beğendi.

  7. #7
    Motor_Derili - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2008
    Motosikleti
    Nmax 155 / Fazer8 / NC750X2018
    Motora laf yok ama desmo 5000TL/30.000km=0.167 TL km basina masraf demek 😊

  8. #8
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    Alıntı Motor_Derili adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motora laf yok ama desmo 5000TL/30.000km=0.167 TL km basina masraf demek ��
    motora binmeden önce üzerinde desmo yazan kumbaraya her defasında 10 tl atarsan sıkıntı olmas )
    since 1987

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    2013 modelini sürmüştüm 2015 sonunda. Daha 8000km'de bir motosiklet nasıl bu kadar eskiyip dökülebilir hayretler içerisinde kalmıştım.

    Gidiş iyiydi, titreşim 4 silindir sonrası kesinlikle rahatsız edici seviyede değildi. Rahat, kullanması kolay ve zevkli bir motosiklet.

    Ancak göstergelerin yarısı çalışmıyordu. Çamurluk vs. gibi bir sürü parça gevşemiş titriyordu. Bazı plastik parçalar solmuştu, aşırı eski görünüyordu.

    Muadil bir Honda'yi dışarıda olduğu gibi bıraksanız, 2 sene ve 8000km sonra o hale gelmesi mümkün gözükmüyor bana...

  10. #10
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Italjet
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2013 modelini sürmüştüm 2015 sonunda. Daha 8000km'de bir motosiklet nasıl bu kadar eskiyip dökülebilir hayretler içerisinde kalmıştım.

    Gidiş iyiydi, titreşim 4 silindir sonrası kesinlikle rahatsız edici seviyede değildi. Rahat, kullanması kolay ve zevkli bir motosiklet.

    Ancak göstergelerin yarısı çalışmıyordu. Çamurluk vs. gibi bir sürü parça gevşemiş titriyordu. Bazı plastik parçalar solmuştu, aşırı eski görünüyordu.

    Muadil bir Honda'yi dışarıda olduğu gibi bıraksanız, 2 sene ve 8000km sonra o hale gelmesi mümkün gözükmüyor bana...
    Bieaz hırpalanmış olabilir mi sizin kullandığınız? Benim ikisinde de cidden bu tarz bir şey görmedim desem yeridir.

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Muhtemelen... Sadece tek motosiklet denediğim için istisna da olabilir. Ürktüm yine de.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)