Merhaba dostum iki tane multistrada sahibi olmuş biriyim. Multistrada basliginda yazmistim epey detayli onu buraya kopyalayayim yine de sormak istediklerini sor.
“Forumda bu kısımdan baya uzak kalmışım. Biraz bilgi paylaşayım.
Öncelikle Ducati Multistrada 2011 1200S versiyonu vardı bende. Bir ay önce sattım. Yaklaşık 2-3 ay da kullandım.
1200 ile 1200s arasındaki en önemli fark elektronik amörtisörler. 1200 lerde amörtisör ayarı elektronik değil. S versiyonunda tamamen elektronik.
Motosiklette 4 mod var. Urban/Enduro/Sport/Touring
Urban ve Enduro 100 beygir.
Sport ve touring 150 beygir.
E ikisi de aynı mod diye düşünmeyin. Sportta 150 high, yani 150beygiri direk veriyor, touring’de daha yavaş veriyor 150 low.
Ayrıca tüm modları ayrı ayrı ayarlayabiliyorsunuz.( S versiyonu) Yani enduroyu seçtiğinizde amörtisör ayarlarını ayarlayıp bunları kaydedebilirsiniz.
Kaç kişi bindiğinizi ve motorda çanta var mı bunları ayrıca seçebilirsiniz. Bunları seçmek çok pratik tek tuşla oluyor ve hareket halinde bile değişiyor.
Motor ciddi anlamda çok güçlü. R6 ve z800 gibi makineleri çok rahat tokatlar.
. Hiç abartmıyorum. 1000likler biraz önde gidiyor ama yine götlerinden ayrılmazsınız.
Ben son hız öyle denemedim ama 260 gördüm. Kesinlikle giderdi daha ama bu uzun bacaklı leylek gibi makinada bunu yapmak biraz güvensiz oluyor.
Bilen bilmeyen, seven sevmeyen herkes bakıyor. Bayılıyor.
Yakıt konusu; ben 100 sabit giderken 5 litre yaktırıyordum. Basınca 7-8 görüyordu. Şehiriçi 7 altina dusmuyordu.
Yan çantaları çok şık, çanta demiri olmadan sabitleyebiliyorsunuz.
Motor anahtarsız çalıştırma ve anahtarı defalarca arka seleyi açma kapama yerinde unutmuşluğum var. Neyse ki motosiklet anahtarı algılamadığında “no key” diye uyarı veriyor. Şifreyle de çalıştırabiliyorsunuz motosikleti.
Desmo bakımını Temmuz 2018’de 4500 tlye yetkili Ducati servisinde yaptırdım. Cidden desmo bakımından sonra makinanın sesinde bile iyi yönde değişim oldu.
Benim motosikletimde hiç yağ eksiltme olmadı. Ben çok zorlayan biri olmadığım içindir belki -ki arada bir uzun yolda kalkarken teker yapıyordum- lâkin multistrada kullanan bazı kişilerde azda olsa yağ eksiltme oluyormuş. Dediğim gibi ben 8-9 bin sürmeme rağmen en ufak bi eksiltme görmedim. Sabah Adana’dan çıkıp, akşam aydın’a geldiğimde de özellikle baktım. Bin kilometreden fazla.
Frenler fena değil fakat benim gibi BMWden geçenler için kesinlikle iyi değildi. 2011 icin konusuyorum. İki makinamda 2011di.
Viraj kısmına gelirsek hahaha... işte en güzel kısmı. Peg değdirirsiniz peg. Öyle güzel viraja giriyor. İlk bir kaç virajda alışamadığınız için korkarsınız ama alışınca kendinizce motogp pilotu gibi hissedebilirsiniz. Cidden çizgisinde olan, çok keyifli viraja girip çıkan bir makina. Lastiklerim taptaze michelin pilot road 4’dü tabi bunu da belirteyim.
Ayrıca sport moduyla “waytt beeea harika” diyerek girdiğim viraja, özellikle/kasten/kendi takıntımdan dolayı enduro modunda da girdim ve altımı pisletiyordum
Enduro modunda o yumuşacık amörtisörler virajda tabii adamı ağlatıyor korkudan. O yüzden modları yoluna göre kullanın. Sport modunda şehiriçinde gezemezsiniz, dokunmatik gaz tepkisi oluyor.
Cidden egzotik ve garip bir makina ben cidden çok sevdim. Hatta bir bilgi ekleyeyim; motosiklette elcik ısıtma standartmış. Ben bilmiyordum çünkü ne göstergede nede butonlarda böyle bir şey yok. Meğersem motor çalıştıktan sonra marş düğmesine basınca çalışıyormuş. Evet. Motor çalışırken tekrar marşa basın ve kademesini seçin.
Bu ilkiydi;
https://resmim.net/f/yepvHr.jpeg
Bu ikincisi;
https://resmim.net/f/KvKLyi.jpeg