Africa Twin mi ? Tiger Explorer 1200 XC mi ?
Reklamlar
-
Herkese merhabalar,
Önümüzdeki bir kaç ay içerisinde elimdeki Tracer 700'ü satıp motor yükseltmeyi planlamaktayım.
Bütçem 50~55 civarlarında.
Açıkçası planımda Africa almak vardı ama 1200XC'nin ikinci el fiyatları kafamı karıştırmakta.
Aynı fiyata gayet düşük km'li Africa'ya göre kat ve kat daha donanımlı, konfor ve güvenlik bakımından daha üstün, evladiyelik makina alabiliyorsunuz.
Normal şartlarda yerli yabancı forumları alt üst etmeden alışveriş yapmam, model belirlemem ama bu 1200 XC konusunda size bir danışmak istedim.
Evet, Triumph'un TR'de pazarı dar, alıcısı az. Elden çıkarmak gerekirse sıkıntı yaşarım falan filan ama bu klişelerin dışında insanı motordan soğutacak yanı var mıdır ?
Yada böyle dolusu varken neden bom boş Afrika alayım ?
Yardımcı olacaklara şimdiden teşekkürler.
Reklamlar
-
Üçüncü bir seçenek ekleyebilirmiyim ? 1200 SuperTenere bence bu sınıfta en güzel f/p oranına sahip , ikinci elde de zarar ettirmeyen bir makina , yazdığınız gibi Triumph gibi markalar güzel kaliteli makinalar ama satarken çok zarar edersiniz yada son sahibi olursunuz , mesela Capanord 1200 de aynı durumda , 35bine cillop gibi motorlar var ama bu fiyata bile tereddüt ettiriyor maalesef..
-
capanord un sorunu artık türkiyeye gelmiyor olması (Hoş böyle donanımlı ve kaliteli motor niye gelmez) euro normlarını sağlamıyor ayrıyetten. Boyun uzun ve arazi sürüşün fazla ise AT, asfalt ama arasıra köy yolu olur dersen Triumph olabilir. Ama 3 silindirli motor uzun vadede sıkıntılı sesli ve ustası yok deniyor (korlasa mecbur bırakabilir) ben kullanmadım.
-
2 yıldır Tiger Explorer XCA kullanıyorum. Çok ağır bir makina şimdiden belirteyim. Kağıt üzerindeki ağırlık değil tek sorun ağırlık merkezinin yukarıda olması. Sehirnicerisinde veya arazide kullanmaya düşünüyorsanız bence farklı motorlara bakın. Offroad yapmaz demiyorum gayet de yapıyor fakat amaç arazide dolaşmaksa daha eğlenceli makinalar var orası kesin.
Onun dışında r1200gs(a) dahil karşılaştırma yaptığımda bana göre bir tık daha üstün kalıyor Triumph hep. Sesi, torku, görünüşü, elektronik oyuncaklari bana göre sınıfının en iyisi.
Bu ağırlık mevzusuda ilginç. 20-30 km den daha hızlı gittiğinizde o dengesizlik ortadan kalkıyor. Açıkçası r nine t yi bu kadar rahat kontrol etmiyorum normal hızlarda
-
VroomOn adlı üyeden alıntı
2 yıldır Tiger Explorer XCA kullanıyorum. Çok ağır bir makina şimdiden belirteyim. Kağıt üzerindeki ağırlık değil tek sorun ağırlık merkezinin yukarıda olması. Sehirnicerisinde veya arazide kullanmaya düşünüyorsanız bence farklı motorlara bakın. Offroad yapmaz demiyorum gayet de yapıyor fakat amaç arazide dolaşmaksa daha eğlenceli makinalar var orası kesin.
Onun dışında r1200gs(a) dahil karşılaştırma yaptığımda bana göre bir tık daha üstün kalıyor Triumph hep. Sesi, torku, görünüşü, elektronik oyuncaklari bana göre sınıfının en iyisi.
Bu ağırlık mevzusuda ilginç. 20-30 km den daha hızlı gittiğinizde o dengesizlik ortadan kalkıyor. Açıkçası r nine t yi bu kadar rahat kontrol etmiyorum normal hızlarda
Açıkçası ilk tercihim zaten XR, XRX'ler ama onların fiyatları gerçekten bütçemin çok ötesinde.
Ağırlık konusuda başlı başına kafa kurcalıyor. Tracer gibi hafif bir makinadan 250+ ağırlığa geçmek cidden zor olacak gibi.
-
Bir şok etkisi yaratıyor doğruya doğru. Ama o ağırlık yol alana kadar. Tekrar söyleyim, trafik ve ya ağır offroad yapmayacağını varsayıyorum. Test sürüşü yapabilirsen bence çok iyi olur
-
benim bu gibi konulardaki hayat felsefem şudur (araç,motor farketmez her ikisi içinde geçerli)
ne alırsam alayım,piyasası olan,parçasını ve sarf malzemelerini orjinal ve yan sanayi olarakta kolaylıkla bulabileceğim,satmak istediğimde kolayca alıcı bulabileceğim herkesin bildiği geçerli bişey almak,,
yoksa satman gerektiğinde satamayıp,yada bedavaya verip, yıllarca size yapışıp kalan son sahibi olmayı göze alıp sokağa atılacak paran varsa başka tabii
-
guzel makinalar ikiside
africa twin son uretimlerde kronik sorunlarin cogunu giderdi (tel jantlar, atesleme dugmesi, ekran vs).
triump cok guzel makina, offroad kabiliyeti bir africa twin degil ama malzeme kalitesi, iscilik, guc, tork vs herseyiyle kaliteli bir makina.
dusunmen gereken triump alirsan ne zaman satarsin. uzun sure elden cikarmam dersen amenna, iyi secenek ama yok abi 1-2 yilda ben motor degistiren adamim ve yeni motor alirken ikinci el satisindan gelecek para benim icin önemli diyorsan, aftica twin veya super tenere daha uygun secenekler gibi duruyorlar.
insan ikinci elini dusunmeden rahatca motor araba alip binmek istiyor ama bu fiyatlar ile ne yazik ki mumkun degil pek.
ayrica can alici nokta asla bir motoru birkac saat (en az) degisik yollarda hizlarda denemeden alma.
bir bakmissin tiger hic sana hitap etmiyor olabilir.
-
benim tercihim tiger explorer olurdu
hem zincir derdin yok hemde benim zevkime hitap ediyor şekil olarak
-
Tiger 800xc sahibi olmustum 3 4 aylık kullanmıstım , africa twinde kullandım fakat arada daglar kadar kalite farkı var ki siz 1200den bahsedıyorsunuz cok daha teknolojik ve kaliteli bi model bence dusunmek bile hata motor olarak dusunulurse bariz olarak tiger fakat FAKAAAAAATTT en büyük etken korlas 2 triumph 3 ducatim oldu bugune kadar korlasa her gırdıgımde boyle sacma bı yer olamaz dıyıp cıkıp gıdıyorum tek dusunmenız gereken korlas olmalı ..
-
Bende tracerdan triumph a geçiş yaptım harika bir motor tork ve sürüş gerçekten harika motor olarak hiç düşünme derim ama korlas...
-
waldorf adlı üyeden alıntı
Açıkçası ilk tercihim zaten XR, XRX'ler ama onların fiyatları gerçekten bütçemin çok ötesinde.
Ağırlık konusuda başlı başına kafa kurcalıyor. Tracer gibi hafif bir makinadan 250+ ağırlığa geçmek cidden zor olacak gibi.
Ağırlık konusu çok önemli, sadece dururken değil giderkende tecrübeniz o ağırlığı kaldıracak derecede olmalı. Malum bende mt07den vfr800e geçmiştim, bu değişiklikten sonra ağırlığın önemli bi etken olduğunu idrak edebildim .
Vfr1200x crosstourer neden listende değil 😊
-
İngiliz motosikletleri ozensiz yapilmis, ve dayaniksiz motosikletlerdir. Hele ki japonlarin, japonlarida gectim dunyanin bir numarali motosiklet ureticisi Honda gibi bir markanin modeli ile kiyaslanamaz bile. Japon harici motosiklet almak özelikle yurdumuzda pişmanliktir.
-
Çok iddialı bir söylem olmuş. (Honda'yı severim o ayrı...)
Ekleme: ... Türkiye'si olmayan herhangi bir marka pişmanlığa giden ekspres yol olabilir tabi, o ayrı. Bu durumda Japon markaları da var.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:24 ----------
Street Twin boyuma olsa, Honda'nın feriştahı gelse beni vazgeçiremezdi mesela, ki 2019'ları tadından yenmez olmuş; çılgın bir tork ve güç artışı var. (Zaten çok sağlam torklu makinaydı...)
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:29 ----------
Ah, üyelik tarihine dikkat etmeden cevaplamışım, oltaya geldik galiba?
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Çok iddialı bir söylem olmuş. (Honda'yı severim o ayrı...)
Ekleme: ... Türkiye'si olmayan herhangi bir marka pişmanlığa giden ekspres yol olabilir tabi, o ayrı. Bu durumda Japon markaları da var.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:24 ----------
Street Twin boyuma olsa, Honda'nın feriştahı gelse beni vazgeçiremezdi mesela, ki 2019'ları tadından yenmez olmuş; çılgın bir tork ve güç artışı var. (Zaten çok sağlam torklu makinaydı...)
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:29 ----------
Ah, üyelik tarihine dikkat etmeden cevaplamışım, oltaya geldik galiba?
Oltaya gelmediniz,25 yillik motorculuk gecmisime ve sahip oldugum 24 motosiklete binayeten fikir vermek istedim sadece. Bircok avrupa motosiklet kullanmis birisi olarak Türkiyede japon almamak hakikaten pismanliktir. Hatta japonlar icerisinden honda ve yamaha harici kullanmakta pismanliktir malesef.
Zamaninda sisman ve eski 110 beygirlik cbr 600f 4 ün pesinden gitmeye calisan bayiden cikmis daytona 955 in contalari patlatarak şakır şakır yağ akıttığını bizzat gormus birisi olarak İngiliz motosikletlerine karsi bir alerjim var malesef. Ayni alerjim yine zamaninda italyan motosikletlerimin parca fiyati ve bulunamayan parcalari icinde gecerli.
Gönül istiyor farkli markalar ve modeller fakat inanın honda ve yamaha harici hep sizden yiyiyor.o
-
Bende bunu anlamıyorum. 25 yıl motor üzerinde geçir ve marka fanatiği ol sanki daha dün ilk motorunu almış gibi :D
Hep aklıma kedinin uzanamadığı ciğere mundar demesi gelir böyle durumlarda. Kabul etmek gerekir, iyi ve ya kötü motor yoktur. Amaca göre üretilmiş motor vardır.
-
Heralde bu sınıftaki tüm motosikletleri kullanmış biri olarak şöyle bir tavsiye verebilirim. Ağırlık performans hepsi tölere edilebilir şeyler.. Fakat parça ve servis sıkıntısı görmezden gelinemez. Büyükşehirlerde yaşıyorsanız yine 3 5 işinizi çözebilirsiniz. Fakat bi anadoluda maalesef pek çok motosikletin servisi veya yedek parçacısı bulunmuyor. Türkiyenin heryerinde bayisi olan yamahayla bile bazen servis bulmakta zorlanıyorum...
Yağını suyunu işin içine katmıyorum. Tabiki eliniz biraz yatkınsa alacağınız motosikletin yol bakımlarını kendiniz yapabilirsiniz. Fakat günümüzde bukadar elektronik aksamla iç içeyken siz hiçbirşey yapmasanız bile zaman zaman ufak tatlı ve kurcalanması gereken problemler her motosiklette çıkıyor. Dolayısıyla bu noktaya gelmiş birinin servis ve parça ağını oturup iyice analiz etmesi gerek. Honda bu konuda çok iyi açık farkla çok iyi Türkiyede.. Baştada belirttiğim gibi ben yamahayla bile uzun seyahatlerimde bazen servis ve parça bulmakta zorlanabiliyorum. Bazen çok komik durumlarda bile karşılaşabiliyorum. İlk defa süper tenere görmüş yamaha servis ustası gördüm ben... Motor herşeyden önce pratik kolay bulunabilir parçalara sahip olmalı.
Söylediğiniz iki motosiklet arasında tiger hertürlü çok keyifli bir motosiklet. Herşeyden önemlisi biri 2 biri 3 silindir. Tigerın uzun yol seyir hızı daha yüksek olacaktır iki motorda bastığınızda 200+ yapar o ayrı fakat yola oturuşu ve uzun süre daha rahat yüksek süratlerde gidebilir tiger. Fakat dediğim gibi ülkemizdeki sıkıntılar fuara bile katılmayacak bir marka olduğunu ve parça grenaj vs durumlarını düşünerek hertürlü bu iki motordan birini tercih etmek zorunda kalsam Hondayı gözüm kapalı alırdım. Sonuçta honda kendisi türkiyede diğeri distiribitör tarafından getirilen bir motosiklet yarın ne olacağını düşünmek gerek.
Bunların haricinde rahatlıkü, konfor, güç olarak iki tavsiyem olabilir Tenere ve Gs. Gs günümüz şartlarında türkiyede çok pahalı olduğundan ve eski modelleriyle ilgili yaşadığım problemden dolayı ben yamaha tercihinde bulunmuştum. 2 senedir birlikteyiz ben çok memnunum.
-
Araziye hiç girmem dersen triumph,girerim dersen Africa.
Yamaha YBR-125 2008/Honda DYLAN 2008/Honda CBF-150 2011/Kawasaki ER-5 2005/Yamaha fazer8 2011/YAMAHA YZF R1 2010/YAMAHA YZF R1 2014/HONDA CBR 1000RR 2014+YAMAHA YBR-125 2012
-
Triumph 1200 ve Honda Crosstourer’ın bence bir diğer problemi 1200cc’den büyük oldukları için çok yükselen motorlu taşıtlar vergileri.
Araçlar 1-3 yaş arasında ise yıllık 2.075 lira, 3-6 yaş arasında ise yıllık 1.375 lira vergi var. 3 yıllık bir süreçte 4-6 bin lira vergi ödeniyor anlamına geliyor.
-
Hazır soruyu bulmuş iken bende sorayım ,benim bütçede 45-55 arası ,
Gerçi paryı repo yapıp tahvil aldım seçimi bekliyorum dolat ne olacak diye 5 diyende var 10 diyende
Bütçe yanında benim bir de boy sorunum var 170 cm , Africa twin begeniyorum ama boyuma uygun değil.
Bütçe
CBR500R + 30 Bin TL
Amacım ;
Uzun seyahetler yapmak ,yurt içi yurt dışı belki gürcistan belki iran belki italya arazi sıfır a yakın..
Mevcut kullandıgım motor
CBR500R
CBR500R begenmedigim özelikleri ;
Bozuk yollarda rahatsız (asvaltda bile)
BEgnediğim ÖZelikleri ;
Fren+Yakıt+Güç(tek seyahat etigim için bana yetiyor ) ama değiştirince biraz güçlü olsun istiyorum.
Denedigim motorlar;
Versiys begenmedim aşırı titreşimli uzun yola amacıma uygun değil
NC750X eski kasa Benim motordan komforlu ama aman aman değil
Tenere arkadaşım vardı ABS li ayagım yere yetmedi kulanamadım bile
Vstrom Eski teknoloji istemiyorum
varedor Çok agır geldi asvalta azıcık toprak mıcırı vardı ayagım 0,5 cm ile 1,5 Cm kaydı motoru tutar iken belimi incittim.
Eski kasa GS çok zorlandım yükseklik /agırlık indeksinden araziye giremem çünkü ayagımı durdugum yerde yere koydugumda tutamaya bilirim.
GS 700 istemiyorum yabancı sitelerde sorunlu oldugu deginen çok kullanıcı var .
Bayide baktıgım ;
TRiump 800 korloslasdan korkuyorum istanbulda bile yaşamıyorum.
Seçim bitip piyasa şekillenince 6 yada 7 inci ayda alacagım zaman dolar 10 TL olsada sorun yok ayrılmış 6000 Bin $ lar var. + Bİr de satılacak CBR500 R
170 cm boyu da düşünüp ona göre Bana ne önerirsiniz ?
Teşekkürler
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)