2019 Yılında sıfır 2015 model motosiklet almak
Reklamlar
-
Dostlar selamlar,
Uzun süredir kısıtlı bütçem ile başlangıç motosikleti aramaktaydım. En son bayiiler ile tek tek fiziksel iletişime geçip model-fiyat öğrenirken, bir bayii elinde 2015 model sıfır TVS Apache RTR 150 olduğunu söyledi ve nispeten uygun bir fiyata sahip. Elimdeki bütçe ile sanıyorum daha iyisi alınamaz ancak aklımda bir kaç soru işareti var.
Üzerinden neredeyse 4 yıl geçmiş olan bu motosiklet alınır mı, sizler ne dersiniz? Açıkçası benim hiçbir tecrübem ve bilgim yok.
Reklamlar
-
Alınır fakat hortumlar fren yağı vs değişmeli kötü olan lastikleri 4 sene beklediği için dahada kötü olmuştur
-
Fiyatı uygunsa alınır, mis gibi de sürülür. Motor bloğu saģlam bir model ama titreşim mevcut. Bende ikinci motor olarak var. 5. senesine girecek, pek büyük bir sorunla karşılaşmadım.
-
yuh, o motor 4 sene yatmış mı lan orda? ölmüştür oğlum o.
tarihi eser olmuş yahu!
-
Faturası ve teknik dosyası varsa alınır. Sonra geçici ruhsat mı çıkartılır bilmiyorum muayene süresi dolduğu için muayene yaptırılması gerekir.
-
lastikleri, soğutma ve hidrolik sıvılarını değiştirmekte fayda var
-
7 ay evvel 0km 2016 180 lik aldim.
Motorun magazada veya depoda saklama koşullari önemli(direk guneş,nem,rutubet)
Yok öyle hortum hidrolik değişimi vs.zaten kullanilmadigi icin hidroliklik yağinda bir sorun olmaz(isinma,basinc vb.olmadigi icin)
0km 2015 tvs jest110 scooter alma dusuncem var.fiyatta kelepir..zımba..
Bayi ile göruştum,muayene olayi ne olacak diye.sonucta derince gumruge indigi tarihten itibaren 3 yil suresi var.
``Abi,biz tuv ile gorusuyoruz,ruhsat sayfasinda ilk muayene yapildi olarak tarih giriliyor``dedi.
Evvela bu durumu bayi ile görus.
-
Tüm sıvıların değişmesi gerekir. Ek olarak akü masrafı da çıkabilir. En önemlisi ise: 2015 model motosikletin, uygunluk belgesi tarihinin üzerinden 3 yıl geçmiş olmasından dolayı motoru alır almaz muayeneye sokmak zorundasınız. Gecikme faizi olur mu bilmiyorum ama muayene olayı kesin. Bu masrafı da ekleyin. Kıyaslama açısından: Yamaha' da 1 yıl öncesinin motorları yaklaşık %10-15 daha uygun fiyata satılıyor. En az %30-35 indirimi kapman lazım. Ya da bu masrafları ekleyerek sana verilen fiyatı, 2018 model fiyatı ile kıyasla.
-
valeros46 adlı üyeden alıntı
Tüm sıvıların değişmesi gerekir. Ek olarak akü masrafı da çıkabilir. En önemlisi ise: 2015 model motosikletin, uygunluk belgesi tarihinin üzerinden 3 yıl geçmiş olmasından dolayı motoru alır almaz muayeneye sokmak zorundasınız. Gecikme faizi olur mu bilmiyorum ama muayene olayı kesin. Bu masrafı da ekleyin. Kıyaslama açısından: Yamaha' da 1 yıl öncesinin motorları yaklaşık %10-15 daha uygun fiyata satılıyor. En az %30-35 indirimi kapman lazım. Ya da bu masrafları ekleyerek sana verilen fiyatı, 2018 model fiyatı ile kıyasla.
Ne sivisi ne akusu arkadaşim,ustunde yuasa aku var,saf su matarasi ayri kutuda,sivilar koyulup sarja takiliyor.
Motoruna aldigin veya koyulan dot3-dot4 yagin kutudaki tarihine baktin mi?
Muayene olayini yukarda anlattim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:38 ----------
zebercet adlı üyeden alıntı
Dostlar selamlar,
Uzun süredir kısıtlı bütçem ile başlangıç motosikleti aramaktaydım. En son bayiiler ile tek tek fiziksel iletişime geçip model-fiyat öğrenirken, bir bayii elinde 2015 model sıfır TVS Apache RTR 150 olduğunu söyledi ve nispeten uygun bir fiyata sahip. Elimdeki bütçe ile sanıyorum daha iyisi alınamaz ancak aklımda bir kaç soru işareti var.
Üzerinden neredeyse 4 yıl geçmiş olan bu motosiklet alınır mı, sizler ne dersiniz? Açıkçası benim hiçbir tecrübem ve bilgim yok.
Muayene durumunu gorus bayi ile,son kontrolleri yaptir(civata,somun vb.)çevir kontagi bak keyfine kardeşim..
Degisecek akudur hortumdur sividir yok..plakani tak sür..
Rodajda 500-750km 7.000rpm i geçme yeter.
Şimdiden hayirli olsun.
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Ne sivisi ne akusu arkadaşim,ustunde yuasa aku var,saf su matarasi ayri kutuda,sivilar koyulup sarja takiliyor.
Motoruna aldigin veya koyulan dot3-dot4 yagin kutudaki tarihine baktin mi?
Muayene olayini yukarda anlattim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:38 ----------
Muayene durumunu gorus bayi ile,son kontrolleri yaptir(civata,somun vb.)çevir kontagi bak keyfine kardeşim..
Degisecek akudur hortumdur sividir yok..plakani tak sür..
Rodajda 500-750km 7.000rpm i geçme yeter.
Şimdiden hayirli olsun.
Motoruma koyduğum her sıvının son kullanımtarihine bakıyorum. Akü motordan sökülüp sürekli şarj cihazına bağlı şekilde durmuyor ise(öyle olduğunu hiç sanmıyorum) arada bir start stop yapsan da hiç kontak çevirmesen de o akü 3 yıl içinde mefta olur. Şoklarsın yeniden hayata döner o kısmı bilemem ve ben o riski göze almam. Sıvı olayını da motor çalışmıyor ise sıvılar zarar görmez gibi bir düşünceniz mi var anlamadım da satın aldığınız hiç açılmamış motor yağı/soğutma sıvısı/fren hidrolikleri için bile son kullanım tarihleri yazar ki bunlar: açılmamış kutunun ideal koşullarda saklama süresi olup hiçbiri 3-4 yılın üzerinde değildir. Motosklet içinde bulunan bu sıvılar zaten kendi kutularına göre daha kötü muhafaza şartı olduğundan dolayı 3 yıl boyunca motorun içinde kalan sıvı, bolca hava sıcaklığı değişimine maruz kalıp buharlaşmadan dolayı özelliğini yitirmiştir. Bu nedenle kutusu açılan bir motor yağının, 6 ay bekledikten sonra koruyucu özelliğini kaybettiği, kullanılmaması gerektiği söylenir.
-
valeros46 adlı üyeden alıntı
Motoruma koyduğum her sıvının son kullanımtarihine bakıyorum. Akü motordan sökülüp sürekli şarj cihazına bağlı şekilde durmuyor ise(öyle olduğunu hiç sanmıyorum) arada bir start stop yapsan da hiç kontak çevirmesen de o akü 3 yıl içinde mefta olur. Şoklarsın yeniden hayata döner o kısmı bilemem ve ben o riski göze almam. Sıvı olayını da motor çalışmıyor ise sıvılar zarar görmez gibi bir düşünceniz mi var anlamadım da satın aldığınız hiç açılmamış motor yağı/soğutma sıvısı/fren hidrolikleri için bile son kullanım tarihleri yazar ki bunlar: açılmamış kutunun ideal koşullarda saklama süresi olup hiçbiri 3-4 yılın üzerinde değildir. Motosklet içinde bulunan bu sıvılar zaten kendi kutularına göre daha kötü muhafaza şartı olduğundan dolayı 3 yıl boyunca motorun içinde kalan sıvı, bolca hava sıcaklığı değişimine maruz kalıp buharlaşmadan dolayı özelliğini yitirmiştir. Bu nedenle kutusu açılan bir motor yağının, 6 ay bekledikten sonra koruyucu özelliğini kaybettiği, kullanılmaması gerektiği söylenir.
Akuyle alakali yazdigim kismi tekrar okuyun.
Hidrolik sivisi olayina gelirsek,onuda daha ust kisimda anlattim.
Motor yaği olayi ise 0km uretilen bir alt motora montaj sonrasi rodaj yaği koyulur ve içerigi(katkisi) farklidir.
Aku bu şekilde,mefta olur demekle olmuyor.
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Akuyle alakali yazdigim kismi tekrar okuyun.
Hidrolik sivisi olayina gelirsek,onuda daha ust kisimda anlattim.
Motor yaği olayi ise 0km uretilen bir alt motora montaj sonrasi rodaj yaği koyulur ve içerigi(katkisi) farklidir.
Okuduğum bir cümleyi anlayabiliyorum, yeniden okumama gerek yok. Farklı düşünüyor olabiliriz. Düşüncenize saygı duyuyorum, konuyla ilgili olarak yetkililerden edindiğim bilgilerin benim için daha fazla yol gösterici olduğunu düşünüyorum, tecrübelerim de bana kafi. Almayı düşünen arkadaş için görüşlerimi paylaştım. Keyifli sohbetler.
-
Sadece lastik masrafın olur oda kendi keyfi isteğine kalmış.
Sıvıların değişmesine de gerek yok. Sıvı dediğiniz zaten motorun sadece ön freni hidrolik. Motor yağına da birşey olmamıştır. Yağ çubuğundan yada yağ camından (hangisi var bilmiyorum) yağın rengine bakılır, birkaç damla peçeteye akıtılır bir anormallik varsa anlaşılır zaten ama sanmıyorum.
Yaz ortalarına doğru 2006 model xt660r almıştım ve bu motorun hidrolik sıvıları 12 yıl boyunca hiç değişmemişti. Değiştirdikten önce ve sonra ki kullanimlarimda bir fark göremedim. Hidrolik sıvısını her zaman değiştirme taraftariyimdir ama bu konu biraz abartılan birşey.
Motor 4 yıl boyunca güneş altında kalmamış kaporta aksamının rengi solmamişsa alınır sıkıntı olmaz ama şahsen 4 sene bayide yatmış motoru almazdim
-
Bakımını yaparak (yağ/hidrolik), yeni akü takarlarsa ve muayeneli olarak teslim ederlerse elbette alınır. Lastikleri inceleyiniz değişmesi gerekmeyebilir, gerekebilir de.. Almaya karar verirseniz !yeni akü!yü mutlaka taktırın ve akü tarihini bizzat kontrol edin..
-
Herkezin bildiği gibi lastiklerin bir ömrü var , bazı lastiklerin tarihi dolsada eğer kaliteli iyi bir markaysa 1 yada 2 yıl daha kullanilabiliyor. Fakat bunun üzerindeki lastikler normalde de çok iç açıcı olmadığı için bence bir tek lastikleri değiştir. Gerisi sıkıntı değil. Yağ zaten rodaj yağı. Fren hidroliği falanda eksiltmedigi sürece sıkıntı yok. İstersen 5 yılda bir değiştir istersen her hafta değiştir çokta bir fark hiseddemezssin.
Güzelce serviste kontrolünü yaptır ,sağını solunu gözden geçirsinler sonra bas marşa devam et. Tam gaz lüleburgaz ☺
-
2018 Nisan'da 2015 model henüz 300 km.de bir motor aldım. Aldığım yer, muayeneyi yaptırıp öyle satışı verdi. Aküsü şansıma sorun çıkarmadı henüz. Motoru teslim aldığım gün lastikleri değiştirdim. 1 ay sonra da içim rahat etsin diye soğutma sıvısı ve fren hidroliklerini yenilemiştim.
-
Lastikler ve tüm sıvılar değişecek. Akü muhtemelen bitmiş olacak veya çok yakında bitecek. Bunlar hesaba katılarak fiyatı uygunsa alınır.
-
Ya anlamıyorum bu titizliğinizi.motor uygun fiyatlı ise alınır marşa basılır binilir.Ne yani benim motor 2013 model o zaman şimdi bütün lastik plastik aksamının değişim tarihi geçmiş ben yolda kalacağım demektir.Üstelik dış etkenlerde olan bir motor benimki,alacağınız motor ise serin gölge yerde saklanmaktadır.şu motorlar hakkındaki hassasiyetimizi eminim sağlığımıza göstermiyoruzdur
-
Muhtemelen 4 sene öldürüle öldürüle kullanılmış bir motosiklet alman daha uygun olabilir, zamanında böyle bir şey başımıza gelmişti, motosikletin içten paslanan, genleşen, daralan, yamulan v.s. o kadar parçası vardı ki bir gün yolda egzoz düştü, bir gün motosiklet nedense yağı kullanmadan gitmeye kalktı, bir gün durduk yere bütün elektrik tesisatı gitti v.s v.s .. Sonra bahçeye biblo diye koyduk, üstüne çiçek falan ektik :)
Tabii en dandik çin motosikletinden bahsediyoruz. Markası da Ergo mu ? Aygo mu ? Arora mı ? böyle ilginç bir şeydi.
Yani demek istediğim az kullanılmış ile hiç kullanılmamış motosiklet bambaşka bir şey.
Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]
Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Akuyle alakali yazdigim kismi tekrar okuyun.
Hidrolik sivisi olayina gelirsek,onuda daha ust kisimda anlattim.
Motor yaği olayi ise 0km uretilen bir alt motora montaj sonrasi rodaj yaği koyulur ve içerigi(katkisi) farklidir.
Aku bu şekilde,mefta olur demekle olmuyor.
https://i.hizliresim.com/7aNqqL.jpg
Bilmiyorsun, anlatıyorlar öğrenmek istemiyorsun, hatanda diretiyorsun. 4 yıllık olmaya doğru giden içindeki benzin, ambalaj açıldıktan sonra 1 yıl bekleme süresi olan yağ, rutubeti nemi çektiği için 2 yılda bir değiştirilmesi gereken fren hidroliği ve hiçbir devirdaim yapmamış motor soğutma suyu elbet 4 yıl dolunca değişmelidir. Bayide ne şartlarda itilip kakıldığını da bilmiyoruz bu motorun. Bu sebepten dolayı durduğu yerde 1-2 yılda bir değişmesi gereken sıvılar, bayide yatarken 4 yıl geçmişse değiştirilmesi önerilir. Bu bilinen yazılı bir gerçek.
Çeşitli forumlarda doğruyu söyleyip anlatıyorum. Çok dayak yedim bu sebepten klavye ile. Sen de küfredebilirsin. Ama şu iki söze kulak ver.
Bildiğini bilenin arkasından gidiniz, bildiğini bilmeyeni uyarınız, bilmediğini bilene öğretiniz, bilmediğini bilmeyenden kaçınız (Konfiçyus)
Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim (Mevlana)
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)