tüm sıvılar değişecek diye bir dünya yok. motorda zaten fren hidroliği ve yağ var. o yağ da rodaj yağı.
tvs fabrikada frenlere dot3/dot4 değil atf yağı koyuyor. kolay kolay bozulmaz zaten o.
aküyü şarj et, lastiğini değiştir, bas marşa git.
tüm sıvılar değişecek diye bir dünya yok. motorda zaten fren hidroliği ve yağ var. o yağ da rodaj yağı.
tvs fabrikada frenlere dot3/dot4 değil atf yağı koyuyor. kolay kolay bozulmaz zaten o.
aküyü şarj et, lastiğini değiştir, bas marşa git.
1 ay önce aldık sıfır 2015 TRT olarak sıkıntısız biniyorum imkan olsa keşke değiştirsek yağını balını .... tavsiye ederim ben şuna memnunum sonuçta 0 makina
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:58 ----------
Rodajda motor kendini kasıyordu rahat gitmiyordu şimdi maşallah motul koyduk ilk bakımında canavar gibi gitmek istiyor
Hocam yani kimseyle birebir diyaloga girmeye herkese tek tek bişeyler anlatmaya gerek yok ama halen "forum" olayının mantığı neden anlaşılamıyor anlamıyorum. Bi konu açılır, bakarsın, yeni şeyler öğrenirsin, farklı düşüncen varsa sen de paylaşırsın. Ama nedense hiçbir tutarlı bilgi, örnek ya da tecrübe olmadan, "ben böyle biliyorum, benimki doğru, seninki yanlış" düşüncesi ile konudan alakasız diyaloglara giriliyor. Konuyla ilgili onlarca belge okumuşum, video izlemişim, servisten aldığım bilgiyi paylaşmışım hatta az önce üşenmedim merak ettim TVS Apache motorunun kullanım kılavuzunu indirip muhafaza şartlarını okudum. Yazdıklarımla örtüştüğünü gördüm ve kendime bişey kattım. Bununla birlikte konuyu açan arkadaş için kılavuzu da paylaşacağım. Kendisi de okuyup değerlendirsin.
Ama neyse yine de ilk kez duyduğum şeyler de oldu konuyla ilgili. Motosiklette sıvının sadece ön fren hidroliğinin olduğu (arka fren hidroliği, soğutma sıvısı, motor yağı sıvıdan sayılmıyormuş), 12 yılda bir fren hidroliğinin değiştiğini ama yine de değişmese de bir sorun olmadığı, fabrika tarafından koyulan fren hidroliğinin DOT3/4 değil de ATF(araba hidrolik direksiyon yağı) olduğu...
Neyse kullanım kılavuzu için link: http://www.tvsturkiye.com/assets/ima...he_RTR_150.pdf
Kılavuzun muhafaza şartlarını içeren kısmı:
Evvela daha ne yazilmiş okumayi,daha dogrusu anlamayi becerememişken burada,ne anlatmak istediginin bile farkinda değilsin.
Bu kadar ezberden konuşup,kafa karisligi cikartmaya ne gerek var.
Bende senin gibi tiplere muhendislik anlatmaya yoruldum..
Anlatan kişi kim,anlatilan ne kadar doğru?anlatan adam kendi anlattigiyla çelişkide..
Neyseki bu konu iceriginde 3-5 makul mantikli kisiler varda konu sahibi arkadaş bilgi acisindan muallakta kalmiyor.
Konu sahibi arkadaş hesapli butcesi dahilinde bir motor bulmuş ve alma dusuncesinde,olay bu.
Burada benim yorumu mu alintilayacagina,taze banttan inmis bir makina almasi icin yardim ediverde bir işe yarasin..
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:57 ----------
@Valeros46
Bakin tekrar anlatayim,o eklediginiz user manuel ekinde dikkat ederseniz motorunuzu 1 ay veya daha fazla kullanmayacaksaniz,saklama koşuluyla ilgili bilgi veriliyor.zira son kullanici tarafindan kullanilmiş bir makina.
Uretimden çikan bir motosiklet için değil,
Tvs apache modeli için konusuyorum,alt motor parcalari,uretim aşamasindan sonra test sonrasi,özel bir solüsyon ile piston,krank,vb.diger parcalar ince zar tabakasiyla korunuyor,proses bandinda,karburator giris bogazina bir miktar benzin koyuluyor test bu şekilde yapiliyor(depoya degil)
Ayrica,motorlar,gemiyle sevkiyat yapiliyor,ve min 3 gun bu sekilde transferi saglaniyor(tuz.nem,hava degisikligi)
Uretici,uretilen motorun depolanmasi ile ilgili,tum öngörüleri sağlamak zorunda.
Bence 4 sene yatmış sıfır motoru bulmak bile büyük avantaj,
Muayene yukarda söylenmiş , satıcı hallediyor,
Akü, içindeki asit paketi ayrı durumda olduğu için , sıfır durumda sayılır ,
Çünkü bu ikisi ayrı durumda iken akü diye birşey söz konusu değil , ikisi birleştiği zaman akü oluyor .
Ne zaman asit , akü içindeki plakalara temas eder , akü o zaman elektrik üretip eskimeye başlar ,
Motor yağı , hava aldığı ve ısınıp soğuduğu zaman eskimeye başlar , sıfır yatan kapalı motorda yağa birşey olmaz,
Zaten rodajdan dolayı 1000km kullanılıp değişim yapılacak, o yağı binlerce km kullanmayacaksanız .
Ayrıca 1 litre yağ 30tl zaten , çok hassas iseniz maliyeti budur , yağ filtresi değişimi zaten anlamsız.
Hidrolik yağı hava almayan hazne içindedir , kullanılmadığı için sorun olmaz , kutusunda bekleyen yağ ile çok bir fark yok, 4 sene 50.000km kullandığım fren hidroliği, değişimde tertemiz çıktı ,demek ki kullanmasam yağ ışık bile saçardı
Lastiklerin üzerinde mum tabakası vardır , bu lastiklerin nemden ve ısıdan korunması için yeterli ,
Lastiği bozan ,ısınma , soğuma ve güneş ışığıdır.
Kauçuk bu esnada sertleşir , zaten aldığınız motorun lastiği büyük ihtimalle naylon dur , Michelin fln değilse ..
Fiyat uygun ise almak için fırsattır.
Bu motoru düzgün kullanan insan sayısı az , bence ikinci el alınmaz.
4 yıl kullanılmamış pekala alınır.
@Astrofizik.
Üstadım,Akü olayinda(asit paketi)
Seperatör plaka olayina girmedigin için teşekkur ederim.
Zira,seperatör nedir?motoru sepet icindemi getiriyor`lara kadar ilerleyecekti mevzu.
Selamlar.
Bildiğini sanan arkadaşlara rağmen bildiğini bilen ve konu sahibi arkadaşı doğru yönlendiren son 2 mesaj sahibi arkadaşlara ek olarak, lastiğin raf ömrü "10" "On" yıldır.
Tüm cevapları okudum, ilginize teşekkür ederim. Bayii ile tekrardan görüştüm gerekli tüm bakımları vs. yapılıp öyle teslim edilecek dedi ancak muayeneyi ben yapacakmışım. Benim lastik ile muayene masrafım olacak sanırım
Serkanım,
Raf ömrü,
Lastik icinde karton veya sert plastik bir takoz ve dışı guneş geçirmeyen bir folyo ile saklanirsa olabilir denilir..ama yine ucu tartismaya acik bir konu
Ama,
Janta montajli,icerisinde bir miktar hava olan yan sehpada lastigin taban kismindaki bir noktaya surekli agirlik(motorun kendi agirligi)hatta orta sehpada bile olsa sonucta lastikte hava var,hee bazi bayiler lastigin havasini bir miktar indiriyor.ama yinede lastik kimyasal bakimdan(kaucuk,iskelet)formu bozulabiliyor.
Rafta 10sene beklemiş bir lastigi ne sen alirsin ne de ben.boylede bir durum var.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:56 ----------
Kardeşim,bir faydamiz olduysa ne mutlu.
Muayene olayini bayi ile sağlam konuş,baktin olmadi muayene bedelini fiyattan düş.(142tl)
Lastik olayina gelirsek,malum kış sezonu,uzerindeki lastikler ile tehlike yaşama.Bütçeden dolayi,hesapli olsun dersen,swallow veya biraz daha zorlayarak anlas serisi işini görur.bir muddet kullanir,sezonda pilot takim alirsin.
90-90-17
110-80-17 takim olarak 350-400tl arasi swallow bulursun.
Veya 500-550tl ye anlas modelleri.
Malesef TVS, Apache RTR150 modeli için kullanıcı klavuzunda bakım tablosunu paylaşmamış. Normalde diğer hemen her üreticinin kullanım klavuzunda o motosikletin (taşıtın) hangi kilometre veya sürede neresinin ne yapılacağını belirten bir tablo bulunur. Arzu ederseniz örnek olarak CBF150' nin (150cc motosiklet, tanıdık bildik model olduğu için bunu örnek veriyorum, veriler tamamen farklı olabilir!) kullanım klavuzunun 69. sayfasından itibaren bir inceleyin, üretim tarihinden itibaren geçerli olan bu tabloda neler yapılması gerektiği ile ilgili tam bilgi mevcuttur.
İyimser düşünüp pembe gözlükle kendimizi kandırmaya çalışmayalım. Motosiklet beklese de beklemese de o süre üretim bantından çıktığı anda başlar, tıpkı kilometresaatin çalışmaya başlaması gibi. Bu kadar basit.
Bazılarımızın mantığına ters olması veya ekonomik durum, üreticinin o malzemeye verdiği ömrü değiştirmez.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:18 ----------
Muayene masrafını da rakkamdan düşürmenizi öneririm. Yeni araç alırken hiçbirimiz muayene ücreti ödemiyoruz. Bunu kendilerine hatırlatın ve rakkamı düşmeleri konusunda ısrar edin.
...
Evet o miktarın düşmesi konusunda kendilerin teklifimi ilettim, sanırım 160 tl gibi bir miktar. Ek olarak da motosiklet üzerinde tecrübem olmadığından yaklaşık 20-25 km yol var bayii ile evim arasında ve bir de köprü söz konusu. Teslim etmelerini de talep ettim, dönüş bekliyorum iki konu hakkında da.
@KuralZ
Burada kimse kimseyi kandirmiyor,polynna filmi izlemiyoruz,mantigin yolu bir,baska yollardan mantik aramak gereksiz,ureticinin malzemeye verdigi ömur ilk kullanimda başlar.
Verdiginiz km saati örnegi gibi değil,ki o örnekte zaten elinizde kaldi,motosiklet mesafe(km) kat etmedigi için(yürümedigi için)bir aşım suresi mevcut değil.
Zaten uretici,uretilen bir urunu ilk 1-2 senede hemen satilacagi öngörusuyle degil,daha ileri tarihte satilmasi(durumunda)yönunde malzeme metal,omru bakimindan ar-ge yapiyor yapmasida lazim.muhendislik her yönüyle boyle olmasi lazim.
Bakin depolama yöntemini ilk sayfada belirttim.
Ayrica,basili halde bir kitapcik mevcut,tum bakim tablosuyla,koltuk altinda avadanlik çanta icerisinde.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:37 ----------
Edit:
Malzemenin,hammaddenin,(çeligin,demirin,alaşimin) silindir kapak,blok,piston,krank,egzantrik.(ana maddesi bunlar) ömru kac yil?diye bir soru sorulursa cidden komik duruma düşülür.zira metalin yüzyillar öncesine bir yolculuk yapmak gerekebilir..
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:50 ----------
2015 0km model bir araç 2019 yilinda alindi..kardesim senin garantin 2017 yilinda bitmiş!!
+Abi ben yeni aldim ama..
-Olabilir kardesim,biz o sureyi depodan(yattiğindan)düştük,
Malesef tazesi bitti,bayatladi.
Ne kadar komik değil mi?
Bu durum otomobil içinde geçerli.
Garanti suresi,urununun satin alinma tarihinden itibaren başlar.
Uretici,bu dogrultuda,malina guvenerek urun sunar(banttan inen tarihe gore değil)
Dikkat edilirse Kullanim ömru 10yil yazar.
``Kullanim``hareket edecek,yagmur camur gorecek,çesitli kosullarda bulunacak,yük altinda(surucu,artci)kullanilacak vs.vs..
Hayırlı uğurlu olsun, bildiğim kadarıyla görüşlerimi paylaştım. Tavsiyem: imkanınız var ise size 50-60 TL' ye malolup motosikletin ömrünü uzatacak, içinizi rahatlatacak sıvı değişimi işlemlerinden kaçınmayın. Kafanız rahat olsun. Bu işlemlerin gerekliliğiyle ilgili sormak istediklerinizle ilgili olarak kaynak paylaşımı yapabilirim. Keyifli sohbetler.
Uzun olacak ama bir konuya daha değineceğim.
Min 1000km yapmiş ve sonrasinda 4-5 yıl yatan bir araci almam.
Neden?
Motor blogu bana guven vermez.
Nedir bu durum,
İçten yanmali bir motorda,silindir,piston,vb.tum kompenantlarin ısıdan ve surtunmeden kaynakli silindir icerisinde olusan genleşme,soguma,vb.durumlardan oturu bir muddet km yapmis ve sonrasinda uzun sure calismamis bir motorun ileride ciddi sorunlari beraberinde getirecegi aşikardir.
Çok bilen insan! Sana neyin ne olduğunu söylüyorum ki yorum değil! İster kabul et ister etme, doğrusu bu. Anlayamıyorsan da anlamaya çalışmak zorunda değilsin... Herkes burada sana anlatmaya çalışıyor ancak anlayamıyorsun, kendini zorlama boşver
not: Orada bahsettiğin kullanım ömrü, aracın toplam kullanım ömrüdür. Gerçi senin gibi herşeyi bilen birine neden bunu söyleme gereği duyduğumu da anlayamadım.
Ben çok bilmiyorum,sadece gerektigi kadarini gereken ölçude biliyorum,araştiriyorum,.o kadar.
Burada boş laf uretmiyorum.gerekli dozda gerekli çizgide.
Sen ne yapacaksin başkasinin bana anlattigini,varsa bir tez koy ortaya.
Diline anlamiyorsun,anlamak istemiyorsun kelimelerini dolayarak oyalanmak ile olmaz.bir sonuç çikmaz.
Yoksa başkasi uzerinden laf uretmeye gerek yok.
Kendimi zorladigim yok,sizde algi`da sorun varsa orasini bilemem,bilgiler veriler ilgili aliciya dogru ve şeffaf bir şekilde ulaşiyor.esas meselede bu.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)