Merhaba şuan benzinlikteyim lastiğe hava bastım kontağı çevirdim gösterge ışığı geliyor gibi olup söndü.Suan kontağı cevirdogimde ne marş alıyor ne gösterge geliyor.Usb şarj çalışıyor ama napmaliyim ?
Merhaba şuan benzinlikteyim lastiğe hava bastım kontağı çevirdim gösterge ışığı geliyor gibi olup söndü.Suan kontağı cevirdogimde ne marş alıyor ne gösterge geliyor.Usb şarj çalışıyor ama napmaliyim ?
akü yü kontrol et. akübaşı gevşemiş olabilir. yada sigortalardan biri atmış olabilir
Sigorta atmış olabilir. Hangi semtte ve nerede kaldın yazarsan en azından sana yakin birilerinden yardim alabilirsin belki
Sen elindeki metaryel ile sigortaları kontrol edemezsin. Yerinde olsam 100tl çekici parası verip, eve çektiririm motoru. Bu saatte o iş yaş...
Zaten benzinlikteymişsin. Oradan bir tane sigorta al(motosiklet için olanlar mini boyutta oluyor). Motosikletin sigorta kutusundan sırayla sigortaları söküp yenisini takarak dene.
Birisi eve bıraktı beni.Motorda benzinlikte yatıyor yarın yetkili servise götürcem.
Akünüz kaç yıllık acaba? ömrünü tamamlamış olabilir. 3 yıl boyunca hiç aksırıp tıksırmadan tek marşta çalışan motorum eyüp plaka basım merkezinde iken, kontağı çevirdiğimde tık diye bi ses geldi ve gösterge gitti. Kurtarıcı ile servise bırakmak zorunda kaldım. Akü kontrol edildi, ölçüm sonucu akü sağlıklı görünse de marşa basıldığı an akü hiç tepki vermiyor. Akü bitmişti, değiştirdik. Yani demem o ki ömrü dolunca hiç renk vermeden bi kerede çöp oluyor akü. Vurdurma, takviye işlerini pek önermem. Takviye yapacaksanız ekipmanların uygunluğuna çok dikkat edin. Başıma hiç gelmediğinden yorum yapamıyorum ama sonrasında beyinde hasar oluşturduğu söyleniyor.
Akü ölçüldüğünde değerleri normalse, kontağı açınca göstergenin gitmesi anormal bir durumdur. Yani en azından marşa basıldığında fazla akım çeken bi parça vardır. Belki marş motoru takılmıştır yada kömürler bitmiş olabilir. Ama akü değerleri normal standartta ise ve gösterge bile çalışmıyorsa o işte başka birşey vardır. 1 yılda 3 akü değiştirdigim için bu konularla biraz akrabalığım vardir ☺
Hocam açıkçası benim akü 3 yılı doldurunca yakın zamanda bir akü masrafı çıkacağına hazırlamıştım kendimi. Sorun marş sisteminden kaynaklı değildi çünkü kontağı çevirince hiçbir tepki yoktu motosiklette. Sorunu servise anlattım. Akü değerlerinde bir anormallik göremediler. Akü dışında 3-4 gün boyunca tüm elektrik tesisatını elden geçirdiler ve çalışmasında aksama olan herhangi bir parça bulunamadı. Benim de aküden şüphelenmem üzerine aküyü değiştirdiler ve kontağı çevirince kılı kıpırdamayan alet canlandı, ilk günkü kadar iyi bir marş ile çalıştı. O günden bu yana hiçbir sorun yaşamadım
Motor yağmur altında kaldıysa ve kilidin içine su girdiyse kısa devre yapmış, bağlantıları oksitlenmiş olabilir. Daha önce başıma gelmişti..
İşte dedim ya bu akü muhabbetiyle akrabalık burdan geliyor. Bu senin başına gelen olay benim başıma da geldi. Bende senin gibi akü değiştirdim. Bende marşa basıyordum tık yok . Üstelik akü de 3 aylık aküydü.
Neyse yeni akü taktık , canavar gibi çalıştı. Aradan 1 ay geçti gene aynı olay. Yav aküyüde değiştirdik ne oldu buna şimdi derken aklıma arabadan takviye yapmak geldi.
Çektim arabayı bağladım kabloları, koca arabanın aküsü bile yetmedi tık yok. Sonra anladım mevzuyu, buldum bir tane demir çubuk marş motoruna iki tane vurdum baktım saat gibi çalıştı. Meğer bizim marş motoru nazlanıyormuş. Sonra o söktüğüm işi bitmiş dediğim aküyü takip iki sene kullandım. Vay be biraz fazla uzun anlattım galiba bu saatte ☺👍
Herkese merhabalar yardımcı olanlara teşekkürler.
Motorum yetkili servise yakındı iterek götürdüm.Yaklaşık 1,5 saat sıradan sonra motoruma geldi sıra.
Motora elektrik gelmediğini söyledim,adam baktı etti 2 dakikada halletti meğersem sorun 1 tane SİGORTAymış.
Bana nasıl kontrol edeceğimi yedek sigorta yerini gösterdi sağolsun motorumuda yıkadı. ve ve ve bomba burada ödediğim ücret sadece 9,5 TL oldu.Teşekkürler Honda Anes.
Helal olsun honda anese 10 tl ne ya
Bu tip anlık sorunları iki üç nedenle yapıyor.
İlki dediğiniz gibi "marş motoru", açılıp temizlenir ve kömürleri değişirse sorun gideriliyor.
Bir diğer özellikle çok yağmur alan ve kışın dışarıda bırakılan motosikletlerde kaşılaşılan "kontak" arızası, özellikle yan sanayi kontaklarda ve kış öncesi yağlanmamış kontaklarda görülen oksitlenme nedeni ile motosiklet ilk marşta veya yolda giderken anlık kesiklik veya hiç kontak açmama sorununu yaşatabiliyor.
Bir diğeri "müthiş usta" faktörü, elektrik tesisatında onarım yapan müthiş ustanın elektrik bandından tasarruf etmesi sonucu oluşan anlış kısa devre veya kalıcı arızaların oluşturduğu sonuç.
Artık kim bilir neyden çıkar. Mesela benim en sık karşılaştığım arıza kontak arızasıydı, hatta MSX125' in kontağını geçen hafta değiştirmek zorunda kaldım. Alt kısımdan dahi kendini belli eden anormal oksit nedeni ile kontağın artık içi çürümüş. Zamanında yağlamaya, bakıma üşenmenin sonucu bunlar
...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)