Motor çekiş tork arttırma
Reklamlar
-
Mondial mg 100 süperboy model motorumun çekiş ve torkunu nasıl arttırabilirim son hız vs önemli değil seri olsun motor sıkıntı yok bi arabayı sollamaya dahi kalkamıyorum motor çok ağır 2 kişi rampa çıkarken 1 de çok bağırıyor 2 de boğuluyor çıkmıyor forumlarda okuduğum kadarıyla herkezin önerdiği dişli değişimi fakat bu konu hakkında çok bilgim yok başka yöntemler ve fikirlere açığım yardımlarınızı bekliyorum
Reklamlar
-
Benimde aklıma dişli büyütmek geldi direk. Bilgi sahibi olmanı gerektirecek çok da bir şey yok, iş basit öyle atla deve değil. Dişliyi büyütürsen tork atar ama top speedden çalarsın.
-
İşinin ehli bir ustaya danışmakta fayda var genel bir bakım bile performansta en az %5 fark ettirir .
-
İlk baştan sona bakım yapılmalı hala yetersiz ise karbüratör ve silindir büyütülebilir.
-
Carlsberg adlı üyeden alıntı
Benimde aklıma dişli büyütmek geldi direk. Bilgi sahibi olmanı gerektirecek çok da bir şey yok, iş basit öyle atla deve değil. Dişliyi büyütürsen tork atar ama top speedden çalarsın.
Sıkıntı yok top speed azalsın çekiş artsında
-
süperboy ile 2 kişi neden yokuş cıkmaya calısıyorsun ki
çare dişli değiştirmek, eğer son hız ile ilgili problemin yoksa işini görecektir bu
-
RÇ1978 adlı üyeden alıntı
İşinin ehli bir ustaya danışmakta fayda var genel bir bakım bile performansta en az %5 fark ettirir .
Genel bakım derken ne gibi şeyler
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:39 ----------
arndiol adlı üyeden alıntı
süperboy ile 2 kişi neden yokuş cıkmaya calısıyorsun ki
çare dişli değiştirmek, eğer son hız ile ilgili problemin yoksa işini görecektir bu
Bende öle düşünüyorum bide sadece yokuş değil motor elektrikli bisiklet gibi gazı veriyorsun yavaş yavaş hızlanıyor
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:40 ----------
Başka fikri yada tavsiyesi olan varmı ?
-
Enesarsln81 adlı üyeden alıntı
Genel bakım derken ne gibi şeyler
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:39 ----------
Bende öle düşünüyorum bide sadece yokuş değil motor elektrikli bisiklet gibi gazı veriyorsun yavaş yavaş hızlanıyor
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:40 ----------
Başka fikri yada tavsiyesi olan varmı ?
arka dişliyi 3-4 diş büyült bu seferde son hız azalır
120 yapıyosa 105 100 yapar
-
hava filtresini değiştir, motoru iyice ısıtıp karbüratör ayarı yap. bujiyi değiştir ve kıvılcımımı kontrol et. boğuluyor diyorsun belki yeterli kıvılcım gelmiyorsa motor yakamıyor olabilir. farkeden birşey olmazsa(ki olması lazım) karbüratörü temizle ve supap ayarı yaptırmayı dene. benim 2007 model cubum 2 kişi 95+ görüyor(gösterge değil gps). hava filtresinin boğazında yırtık pırtık varmı kontrol et.
-
zeynelhazan adlı üyeden alıntı
hava filtresini değiştir, motoru iyice ısıtıp karbüratör ayarı yap. bujiyi değiştir ve kıvılcımımı kontrol et. boğuluyor diyorsun belki yeterli kıvılcım gelmiyorsa motor yakamıyor olabilir. farkeden birşey olmazsa(ki olması lazım) karbüratörü temizle ve supap ayarı yaptırmayı dene. benim 2007 model cubum 2 kişi 95+ görüyor(gösterge değil gps). hava filtresinin boğazında yırtık pırtık varmı kontrol et.
Ben bundan önce 2 tane lifan tay 100 e bindim çok şahane motor gerek çekişi gerek hızlanması 4 vites di ama şehir içinde kullanımı çok iyidi seri motordu bu elektrikli gibi öndekini geçene kadar araba zaten gidiyo yavaş hızlanıyor ve lifan tay 100 6.5 beygirken bu 9.5 beygir 100 cc için gayet iyi bi beygir gücü
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:57 ----------
Son hız 115 felan gösteriyor sıkıntı yok hızında değilim istediğim 2 kişi rampa çıkması bide işte motor çok hantal biraz daha seri olmasını istiyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:58 ----------
moli0046 adlı üyeden alıntı
arka dişliyi 3-4 diş büyült bu seferde son hız azalır
120 yapıyosa 105 100 yapar
Bide sadece arka mı ön dişliyi büyütmeme gerek varmı
-
bence ducati al. oluşturduğu tork ile traktör bile çekersin
-
Arka dişli büyütürsen çekiş artar. Ancak diğer bakım vs gibi konuları gözden geçirmen gerekli.
-
mavzer-i adlı üyeden alıntı
bence ducati al. oluşturduğu tork ile traktör bile çekersin
Cihan abi en yakın zamanda senin bi mt07 ye denk gelmen gerek
-
Silindir yuvası ve silindir başlarını büyütüyorlar, tavsiye edilmiyor ama yapılıyor. ustasını bulmak zor, motor daha çabuk dirsek çıkarıyor, astarı yüzünden pahalı geliyor.
-
Youjoee adlı üyeden alıntı
Cihan abi en yakın zamanda senin bi mt07 ye denk gelmen gerek
mt07 kullanan bi arkadaşla tanıştım. havalar güzelleşince bi kapışcas
aklımdaki sorulara cevap bulacam :D
-
Enesarsln81 adlı üyeden alıntı
Mondial mg 100 süperboy model motorumun çekiş ve torkunu nasıl arttırabilirim son hız vs önemli değil seri olsun motor sıkıntı yok bi arabayı sollamaya dahi kalkamıyorum motor çok ağır 2 kişi rampa çıkarken 1 de çok bağırıyor 2 de boğuluyor çıkmıyor forumlarda okuduğum kadarıyla herkezin önerdiği dişli değişimi fakat bu konu hakkında çok bilgim yok başka yöntemler ve fikirlere açığım yardımlarınızı bekliyorum
3 ay kadar superboy100 lük kullandım,
Vites geçişleri baya güzeldi, ilk başlarda banada çekişi düşük gelmişti öndişliyi 1 diş küçültmüştüm ondan sonra motor kendine geldi.Ama şunu söyleyim yinede o motorun torku düşük, ama şasesi cgye göre çok iyi daha sağlam önfren de diskli modeldense tadından yinmez. Şu adımları takip et bence; önce ön dişliyi 1 diş küçült motorun çekişi daha iyi olacaktır, rampada felan hissedersin motor daha güzel toplar kendini. Eğer tatmin olmazsan arka dişliyi 2 büyült. Hatırladığım kadarıyla ben ön dişliyi 14 yapmıştım. Eğer ön dişlin 15 ise uyumlu 13 varsa 13 te takabilirsin.
-
Dişli değiştirmek sadece vites oranlarını değiştirir motorun gücünü ve hızlanmasını değiştirmez. Yani diyelim ki arka dişliyi büyülttün 1. viteste çekiş artar fakat daha çabuk 2ye atman gerekir. 2. vites de aynı şekilde 1e yaklaşmıştır ve bundan dolayı 3'e daha erken atman gerekir. Sonuç olarak toplamda motorun 100km/s hıza çıkma süresi aynı kalır. Dişli değiştirmek motorun hızlanmasını arttırsaydı o motoru yapan mühendisler arkaya devasa bir dişli koyar öyle satarlardı.
CG dişlisi ucuz olduğu için kendin deneyebilirsin. Bir tane video çek düz yolda 0-100 kaç saniyede çıktığını ölç sonra dişliyi değiştirip tekrar ölç. Sonucun neredeyse aynı olduğunu, farkın sadece 1. ve son viteste hissedildiğini göreceksin.
-
mustafa_325 adlı üyeden alıntı
Dişli değiştirmek sadece vites oranlarını değiştirir motorun gücünü ve hızlanmasını değiştirmez. Yani diyelim ki arka dişliyi büyülttün 1. viteste çekiş artar fakat daha çabuk 2ye atman gerekir. 2. vites de aynı şekilde 1e yaklaşmıştır ve bundan dolayı 3'e daha erken atman gerekir. Sonuç olarak toplamda motorun 100km/s hıza çıkma süresi aynı kalır. Dişli değiştirmek motorun hızlanmasını arttırsaydı o motoru yapan mühendisler arkaya devasa bir dişli koyar öyle satarlardı.
CG dişlisi ucuz olduğu için kendin deneyebilirsin. Bir tane video çek düz yolda 0-100 kaç saniyede çıktığını ölç sonra dişliyi değiştirip tekrar ölç. Sonucun neredeyse aynı olduğunu, farkın sadece 1. ve son viteste hissedildiğini göreceksin.
Yazınız kendinizle çelişiyor gibi geldi. Evet neredeyse aynı olacaktır belki ama orada yine de bir değişiklik olacaktır. Daha erken vites ister demişsiniz, evet doğru daha çabuk devirlenecek sonuç olarak çekiş yani torku artacaktır. Bkz: http://sprocketcalculator.com/
Edit:Url ekleme
-
cg cinsi motorda yapılabilecek bir çok şey var hacim büyütebilirsin karbüratör iğnesini yükseltebilirsin dişli ile oynarsın hangisi sana uyuyorsa..Ben olsam dişli vs söktak para harcamaktansa iğneyi yükseltir ayar yaparım yakıtın bir parça artar ama dişlidede artacaktır zaten
-
RideForLife. adlı üyeden alıntı
Yazınız kendinizle çelişiyor gibi geldi. Evet neredeyse aynı olacaktır belki ama orada yine de bir değişiklik olacaktır. Daha erken vites ister demişsiniz, evet doğru daha çabuk devirlenecek sonuç olarak çekiş yani torku artacaktır. Bkz:
http://sprocketcalculator.com/
Edit:Url ekleme
Ben bir çelişki göremiyorum. Her bir vites için tekerdeki tork artıyor fakat o vitesler eski hızı sağlamıyor.
Daha basit bir şekilde ifade edecek olursak;
Normalde vitesler: 1 - 2 - 3 - 4 - 5
Arka dişliyi büyültünce: 0.9 - 1.9 - 2.9 -3.9 - 4.9
Arka dişliyi küçültünce: 1.1 - 2.1 - 3.1- 4.1 - 5.1
Şöyle bir deneysel video var. Aynı model motosikletin arka dişlisi küçültülmüş ve test edilmiş. Görüldüğü üzere sadece 1. ve 6. viteste fark hissediliyor. Diğer viteslerde hızlanma aynı.
Üşenmedim birde simülasyon yaptım. 5 vitesli bir araçta sadece son dişlinin boyutunu %10 değiştirerek güç-hız ve hızlanma-hız grafiklerini çıkardım. Sonuç olarak 60km/s saat hızda ikisininde hızlanması 0.24g çıktı. 0-100 hızlanmaları ise neredeyse aynı hatta daha büyük dişli taktığımız son hızı düşük aracın 0-100 hızlanması 0.3 saniye daha geç oldu.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)