Kaldırma sehpası uzun süreli kullanımı hakkında
Reklamlar
-
Herkese öncelikle iyi akşamlar. Havalar soğuduğundan dolayı motorumu kapalı bir garaja koydum arka kaldırma sehpasına da aldım motoru ancak aklıma takılan bir soru var motor uzun süre o halde kalacak arka teker askıdayken arka maşaya herhangi bir sıkıntı oluşturur mu ?
Reklamlar
-
Valla benim sürekli askıda duruyo. Yaz kış, bi sıkıntısını görmedim.
-
ne gibi bir zararı olabilir ki
-
O maşa üzerinde sürücü ve artçı varken dahi oluşan yüklere dayanacak şekilde tasarlanıyor.
Yani hiç bir şey olmaz, merak edilecek bir durum yok...
-
maşaya hiçbir şey olmazda sehpa dandikse uzun yüklenmede kırılabilir. Söyle söyliyim değişken dalgalı yük sürekli sabit yükten çok daha tehlikelidir o yüzdden motorun sabit olarak sehpada kalması fazla tehlikeli değil fakat ben marka dışı insanların yapıp sattığı sehpalardan çok korkuyorum.
-
Uzun bekleme için arka sehpaya almak bence çok mantıklı değil. Hele hele orta sehpa varsa hiç mantıklı değil.
Nedenine gelirsek, arka sehpaya aldık diye içimiz rahat ama ön tekere binen yük ne durumda? Ön teker deformasyonu arkanınkinden daha tehlikelidir.
Bir otomobil bazen senelerce açık depolama sahalarında toz ve kir, yağmur çamur güneş altında bekletiliyor. Tabi ki bu beklemede zarar görebilecek cam ve plastikler sökülmüş, DOME sigorytası çıkarılmış oluyor. Peki lastikleri korumak için nasıl bir tedbir alınıyor dersiniz?
Çok basit, lastiğin profil yapısını kaybetmemesi ve liflerin kopmaması/deforme olmaması için lastik basınçları %30-40 civarında fazla basılıyor.
Böylece lastiğin iç basıncı yardımıyla ezilmesi önlenmiş oluyor. PDS(teslimat öncesi bakım, markadan markaya kısaltması değişir) esnasında yapılan temel işlemlerden ikisi boya koruyucuların çıkarılması, DOME sigortasının takılması ve lastik basınçlarının fabrika değerine düşürülmesidir.
Üretici aslında bize uzun depolamada yapılması gerekeni gösteriyor.
* Boyayı koruyun (motosikleti yıkayın ve kuruduktan sonra dış etkenlerden en az etkilenecek şekilde kapatın veya kapalı alana yerleştirin)
* Aküyü koruyun (akü elektrolidini tamamlayın, aküyü tam şarj edin ve kutup başlarını çıkarın)
* Lastik basınçlarını yükseltin (korkmayın, lastik basıncını standart değerin %30 üzerine çıkartın. binmeden önce lastik basınçlarını düşürmeyi unutmamak için supap kapaklarını turuncu gibi farklı bir renkteki kapakla değiştirebilir veya göstergeye post-it ile bir not yazıp bırakabilirsiniz)
* Yağlamayı yapın (zincir, kontak, orta ve yan ayak, bagaj ve sele kilitleri ile tüm ilgili kısımlara uygun yağlamayı (pas sökücü/koruyucu ve silikon sprey ile) yapın.
* Yakıt deposunu tam doldurun ve hattı kapatın[yakıt musluğunu kapatın] (Bu en önemsenmeyen, en önemli konulardan biridir. Yakıt deposu içinde korozyon ve paslanmayı önlemek için depoyu ağzına kadar yakıtla dolduup bırakın, bir yıl veya daha uzun süre bırakılacak ise yakıt içerisine stabilizör eklenmesi uygundur. Stabilisör eklenecek ise, eklendikten sonra motoru en az 5 dk çalıştırarak yakıt sisteminin tamamına katkılı yakıtın dağıldığından emin olunmasını öneririm)
Bu şekilde depolanan araçlar seneler sonra ilk marşla sorunsuz çalışacaktır. 2 yıl üzerinde depolanmış ise çalıştırılmadan önce motor yağının, 3 yıldan uzun süre depolanmış ise (ayrıca varsa) şanzıman yağı ile amortisör yağlarının da değiştirilmesi tavsiye edilir.
Arka teker sehpaya alınarak tekerlekleri ve motosikleti tam anlamı ile koruyamayız. Ya ön ve arka tekerleri yerden kesicez, ya da basınçları yükselticez.
Küçük bir not: Beton ile tekerleğin uzun süreli teması lastik deformasyonunu arttırabilmektedir. Temas eden kısıma (teker altına) bir parça sunta veya tahta koyulursa uzun vadede zarar görmesi ihtimalini en aza indirirsiniz.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)