Hocam sende çok şey istemişsin ama. Hem değişken valf olsun hem değişken sıkıştırma. Bide turbo takalım tam olsun istersen
Bu tarz teknolojiler motosikletlere kolay kolay gelmez. Gelse de kimse satın almaz(talep edenler dahil). Çünkü 3 sebebi var;
1)
Satın alma maliyeti. Motosiklete koyulan her teknoloji o motosikletin satış maliyetini devasa miktarda arttırıyor. normal bir 600cc motosiklet 50000 lirayken kimse gidip de yüzde 10 az yakanına 70000 lira vermez.
2)
İşletme maliyeti. Böyle karmaşık parçalar bir bozuldu mu motorun fiyatı kadar tamir masrafı çıkarır. Normal balata 500 lirayken dct balatası nasıl 8500 lira oluyor. Aynı onun gibi.
3)
Ağırlık. Motorun üst kısmına koyacağınız vtec en az 5 kg, değişken sıkıştırma en az 10kg, turbo veya superşarj da en az 5 kg ağırlık ekler. Birde bunları karenajların içine sığdırma derdi var tabi.
Yine de değişken subap teknolojileri basit ve hafif versiyonlar olarak yeni motosikletlere koyuluyor. Nmax, gsxr1000 gibi motosikletlerde bu değişken valfler var. Eski honda vfr800'de de 2 kademeli basit vtec vardı.
Aslında vrf800'deki basit vtec sizin beklentinizi belki karşılayabilir. Hatırladığım kadarıyla 6500 devir altında düşük güç ve düşük yakıt tüketimi, üst devirlerde yüksek güç ve yüksek yakıt veriyor.