Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
6. sayfa BirinciBirinci ... 4567816 ... SonuncuSonuncu

Ben Uçmakdere'ye Gidiyorum...

    REKLAM ALANI
  1. #101

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Angrypower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Walla dediğim gibi hiç hoşnut değilim bu motorun frenlerinden. Lastiklerden kaynaklandığını düşünmüyorum pek. Frene basınca ön zıplamaya başlıyor, arkası zaten güzel kitliyor. Bu motorda fren basmayacak şekilde gitmek lazım. Acil durum kapıyı çaldığında sakat. Buna nasıl başlangıç motoru gözü ile bakıyorlar halen merak ediyorum.
    Ne yani?

    Driver killer olayi mi var?

    Hiç kullanmadim mt25/r25.bak merak ettim şimdi..

    Abs li dominardan kalan bir alişkanlik olmasin??

    Mt25 te ön manetin dozunu hissedemiyormusun?

    Diski isirma olayi nasil,yukarda mi?asagida mi?

    Ulan yoksa motorun kompresyonu,frenleme durumunda zayif mi kaliyor..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #102
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı Angrypower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Walla dediğim gibi hiç hoşnut değilim bu motorun frenlerinden. Lastiklerden kaynaklandığını düşünmüyorum pek. Frene basınca ön zıplamaya başlıyor, arkası zaten güzel kitliyor. Bu motorda fren basmayacak şekilde gitmek lazım. Acil durum kapıyı çaldığında sakat. Buna nasıl başlangıç motoru gözü ile bakıyorlar halen merak ediyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:46 ----------



    Haftaya güneş yüzünü gösterecek gibi. Sıcaklıkta 10derece daha fazla olacak bugüne nazaran. Sen akarsın ben bakarım abi
    Cuma akşamı motora binip Pazar akşamı inmeliyim.
    levend84 bunu beğendi.

  3. #103

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Gaz tepkileri çok ani. Elini gazdan çektiğin anda kafanı sallayacak kadar kompresyona düşüyor makine. Virajda bu boku yersen direk sıkıntı. Elbet buluşuruz. Benim makinede bakarsın. Viraja girişini sevmiyorum ama günahını alamıyorum standart dışı lastik taktım die. Bana göre hatalı üretim bir motor MT-25.

    Şöyle söyleyeyim; tapagaz giderken elimi 160ta gaz elciğinden çektiğim anda zonk die 90 altına düşüyor. Utanmasam hiç frene basmayacağım.

  4. #104

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cuma akşamı motora binip Pazar akşamı inmeliyim.
    Ohhh.depo uzerinde kiymali yumurta,arkayada yastik,yün yorgan..benzini koklaya koklaya uyursun,ninni gibi gelir..

  5. #105

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cuma akşamı motora binip Pazar akşamı inmeliyim.
    Abi o işi ben bile yapamadım ki motor benim için tutkudur. Hele ki senin gibi sağda solda yemek yesem, mola verip tadını çıkaracağım desem gene yapamam. İlla ki gideceğim yere varırım
    tommygun bunu beğendi.

  6. #106
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ohhh.depo uzerinde kiymali yumurta,arkayada yastik,yün yorgan..benzini koklaya koklaya uyursun,ninni gibi gelir..


    Üstat artçı selesine fileyle,ahtapotla çanta bağladım mı süper oluyor, yaslanıyorum arkaya efil efil gidiyorum. Lakin uzun yolda belli bir hızı korumak için tapagaz gittiğim için yakıt tüketimi artıyor. Motoru büyütme sevdam olmasa seleyi de kaplatacağım ki kıç ağrımasın.

  7. #107

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Angrypower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gaz tepkileri çok ani. Elini gazdan çektiğin anda kafanı sallayacak kadar kompresyona düşüyor makine. Virajda bu boku yersen direk sıkıntı. Elbet buluşuruz. Benim makinede bakarsın. Viraja girişini sevmiyorum ama günahını alamıyorum standart dışı lastik taktım die. Bana göre hatalı üretim bir motor MT-25.

    Şöyle söyleyeyim; tapagaz giderken elimi 160ta gaz elciğinden çektiğim anda zonk die 90 altına düşüyor. Utanmasam hiç frene basmayacağım.
    Mt125 in ön suspansiyonu bu motorda kullanilmasi lazimdi orasi kesin

    Mt 125 fren performansinda,mt25 i cebinden cikarir..

    Mt25 in ust devirleri canli oldugu icin mecbur 7-8k rpm leri goruyorsun,gaz kolunu kapatinca haliyle ölüyor

    Her devir bandi dolu dolu olsa bu durum olmaz,ama o zamanda 36hp guc alinmaz..

    Mt25 ve R25 in esprisi sıkıştırma oraninin yuksekligi ve ust devirlerde canlanmasi..

    Acaba bu makinalar,3-4 sene sonrasi ne olacak 70bin km uzerini goren makinalardan bahsediyorum..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:03 ----------

    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Üstat artçı selesine fileyle,ahtapotla çanta bağladım mı süper oluyor, yaslanıyorum arkaya efil efil gidiyorum. Lakin uzun yolda belli bir hızı korumak için tapagaz gittiğim için yakıt tüketimi artıyor. Motoru büyütme sevdam olmasa seleyi de kaplatacağım ki kıç ağrımasın.
    Abi,şu siyah fileli 3D sele zamazingolardan alsana.20tl
    tommygun bunu beğendi.

  8. #108
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı Angrypower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi o işi ben bile yapamadım ki motor benim için tutkudur. Hele ki senin gibi sağda solda yemek yesem, mola verip tadını çıkaracağım desem gene yapamam. İlla ki gideceğim yere varırım
    İlk uzun yola çıkarken çok heyecanlanmıştım. 150 cc motorla İst-Bodrum yapmak için 1 hafta öncesinden hazırlıklar başlamıştı. Sonra uzun yol benim için normalleşmeye başladı. Sonra baktım ki yaptığım uzun yol aslında hakiki anlamda uzun yol yapabilenler için uzun bir yol değil. Bu yaz için kafamda ciddi ciddi uzun km.li planlar var.
    levend84 bunu beğendi.

  9. #109

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlk uzun yola çıkarken çok heyecanlanmıştım. 150 cc motorla İst-Bodrum yapmak için 1 hafta öncesinden hazırlıklar başlamıştı. Sonra uzun yol benim için normalleşmeye başladı. Sonra baktım ki yaptığım uzun yol aslında hakiki anlamda uzun yol yapabilenler için uzun bir yol değil. Bu yaz için kafamda ciddi ciddi uzun km.li planlar var.
    Abi,nasil mutlu oluyor ve keyif aliyorsan erteleme..gün bu gün...yaz sezonunu bekleme mart sonu nisan başi ideal..iyi bir yağmurluk..tamam..

    İsin tuhafi km si yuksek eski bir makinayla uzun yola cikmak ayri bir duygu..uzerinde yaşanmişlik var..guven veriyor..sattigim xmax bana asla guven vermedi,iki defa,anlamsiz performans sikintisi yasadim yaw 20hp lik bir motor 110 gecmezmi? Şişti kaldi abi makina...gitmedi..tvs ile mukayese ediyorum alakasi yok..emin ol bu motora daha cok guveniyorum..

  10. #110

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Walla o uzun yol yapan insanlar hayvan gibi aletlerle gidiyorlar. V-strom 650 kullanan yabancı bir çift vardı ben İzmir'den dönerken. Tapa gaz harıl harıl yardırıyordum ben, onlar ise yarım gaz. Haliyle ben perişan olurken onlar keyifleri yerinde gidiyorlardı. Kesinlikle ve kesinlikle 600cc üstü makine lazım ki rahat edesin. İstanbul'da da lazım. Benim ev iş arası e5'ten 40km, tem'den 45km. Yemin olsun İstanbul dışında yaşayanlar uzun mesafe die bakıyor.

    Sen, ben Uçmakdere'ye giderken az km yapmıyoruz. Ben kendi başıma git gel 300km yapıyorum sen en az 400km. Zaten benim evden Çanakkale üzeri İzmir 650km
    tommygun bunu beğendi.

  11. #111

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Angrypower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Walla o uzun yol yapan insanlar hayvan gibi aletlerle gidiyorlar. V-strom 650 kullanan yabancı bir çift vardı ben İzmir'den dönerken. Tapa gaz harıl harıl yardırıyordum ben, onlar ise yarım gaz. Haliyle ben perişan olurken onlar keyifleri yerinde gidiyorlardı. Kesinlikle ve kesinlikle 600cc üstü makine lazım ki rahat edesin. İstanbul'da da lazım. Benim ev iş arası e5'ten 40km, tem'den 45km. Yemin olsun İstanbul dışında yaşayanlar uzun mesafe die bakıyor.

    Sen, ben Uçmakdere'ye giderken az km yapmıyoruz. Ben kendi başıma git gel 300km yapıyorum sen en az 400km. Zaten benim evden Çanakkale üzeri İzmir 650km
    Aga hersey bir yana,

    Motosikletler icin degişken limitor olayini geliştiremediler..

    Kimse surus modu falan demesin.

    Mantik şu şekilde olacak,

    600cc 70hp lik çift silindirli bir makina olacak

    İki kademeli sistem olacak,ve bu sistem enjeksiyonu,sıkıştırma oranini,valflerin calişmasini,yanma olayini,ayarlayacak.

    Tek buton,iki işlev.

    Long way
    Street veya short way(artik ismi neyse)

    Long way kademesinde,70hp lik guc sunacak.140-150km/h bandinda max 5-6lt tuketim ve top speed olarak rahat 200km/h lara ulaşacak.

    Street kademesinde ise,35hp lik güç sunacak 110-120km/h bandinda max 3lt tuketim,ve top speed olarakta 140km/h da bitecek.gaz kolunu diplesende gitmeyecek(devir kesilecek)

    Uzun yola çikarken cantalarini yükleyip bakacaksin keyfine..

    Ulan ne hayal kurdum be...

  12. #112
    oznkrçm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RAMZEY 100-YBR 250-CBR 250-CBF 600-VFR 800
    Bak o kadar konuştunuz canım çekti. 🤗

    Daha Uçmakdere'yi görmüş değilim. Gaza gelip gitsem mi diyorum...
    Angrypower bunu beğendi.

  13. #113
    zekeriyaimam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2016
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    simson
    Abi attığın vidyoları izlerken ben ıslandım.İyi cesaret valla
    Hiç bir kuvvet beni kaldırıp o havada uçmakdereye götüremez.
    Fren mevzusunda gidonu fazla sıktığın anda yerdesin,dizle kavrayınca tatminkar bence..
    Angrypower bunu beğendi.

  14. #114

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aga hersey bir yana,

    Motosikletler icin degişken limitor olayini geliştiremediler..

    Kimse surus modu falan demesin.

    Mantik şu şekilde olacak,

    600cc 70hp lik çift silindirli bir makina olacak

    İki kademeli sistem olacak,ve bu sistem enjeksiyonu,sıkıştırma oranini,valflerin calişmasini,yanma olayini,ayarlayacak.

    Tek buton,iki işlev.

    Long way
    Street veya short way(artik ismi neyse)

    Long way kademesinde,70hp lik guc sunacak.140-150km/h bandinda max 5-6lt tuketim ve top speed olarak rahat 200km/h lara ulaşacak.

    Street kademesinde ise,35hp lik güç sunacak 110-120km/h bandinda max 3lt tuketim,ve top speed olarakta 140km/h da bitecek.gaz kolunu diplesende gitmeyecek(devir kesilecek)

    Uzun yola çikarken cantalarini yükleyip bakacaksin keyfine..

    Ulan ne hayal kurdum be...
    Yamaha mt-07'yi limitörlü satabiliyor. Dediğin değerleri ecu ile ayarlıyor da bize yaptırmıyor

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:36 ----------

    Alıntı oznkrçm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bak o kadar konuştunuz canım çekti. ��

    Daha Uçmakdere'yi görmüş değilim. Gaza gelip gitsem mi diyorum...
    Walla vfr800 olsa bende uçmakdere'yi kahvehane yoluna çeviririm. Yeniçiftlik'ten sonra bas zaten dümdüz Konya ovası gibi yol.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:37 ----------

    Alıntı zekeriyaimam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi attığın vidyoları izlerken ben ıslandım.İyi cesaret valla
    Hiç bir kuvvet beni kaldırıp o havada uçmakdereye götüremez.
    Fren mevzusunda gidonu fazla sıktığın anda yerdesin,dizle kavrayınca tatminkar bence..
    Kanımca amartisörleri ayarlatmam gerekiyor. Arka zaten beni taşımıyor adam akıllı. Ön içinde bir çareler düşünüyorum da işin içinden çıkamıyorum. Orjinal ebatta olmayınca lastikler tam anlam veremiyorum bu işe. O videoların devamında aşağı indiğimde de pilot road4 ler yolda kaymaya başladı. Virajlarından hiç memnun olmadığım halde Uçmakdere'nin virajlarına hemde bu havada gittim. İçlikte giymedim. Yağmurluğu çektim üstüme rüzgar yemeyeyim die. Sonuç 2saat evde zor ısındım
    levend84 ve zekeriyaimam bunu beğendiler.

  15. #115
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aga hersey bir yana,

    Motosikletler icin degişken limitor olayini geliştiremediler..

    Kimse surus modu falan demesin.

    Mantik şu şekilde olacak,

    600cc 70hp lik çift silindirli bir makina olacak

    İki kademeli sistem olacak,ve bu sistem enjeksiyonu,sıkıştırma oranini,valflerin calişmasini,yanma olayini,ayarlayacak.

    Tek buton,iki işlev.

    Long way
    Street veya short way(artik ismi neyse)

    Long way kademesinde,70hp lik guc sunacak.140-150km/h bandinda max 5-6lt tuketim ve top speed olarak rahat 200km/h lara ulaşacak.

    Street kademesinde ise,35hp lik güç sunacak 110-120km/h bandinda max 3lt tuketim,ve top speed olarakta 140km/h da bitecek.gaz kolunu diplesende gitmeyecek(devir kesilecek)

    Uzun yola çikarken cantalarini yükleyip bakacaksin keyfine..

    Ulan ne hayal kurdum be...

    Yazılım tarafı kolay ama asıl gerekli olan sıkıştırma oranını değiştirmek. İnfiniti geçtiğimiz sene tanıtımı yaptı zannetmiyorum motorlara geleceğini ama bir ümit işte.

  16. #116
    zekeriyaimam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2016
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    simson
    Yasin abi mazdanın skyactiv-x motoruna ne diyorsun peki.Daha sağlam görünüyor,seneye yollarda gibi.

  17. #117

    Üyelik
    01 Mart 2018
    Şehir
    Büyükçekmece-İSTANBUL Hadıımköy gişeler.
    Motosikleti
    YAMAHA R6 2015
    YÜRÜYEN UÇAK

  18. #118
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Alıntı zekeriyaimam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yasin abi mazdanın skyactiv-x motoruna ne diyorsun peki.Daha sağlam görünüyor,seneye yollarda gibi.
    Dizelin aslında en büyük avantajı fakir karışım ile sağlıklı çalışabiliyor oluşu ve yakıt tasarrufunu getiren şey aslında bu. Eğer benzin ile bunu gerçekten başardılar ise düşük devirlerdeki dizelin verimliliği ile yüksek devirlerde benzinli motorun verimliliği birleşmiş olur. Buda şimdiye kadar ki üretilmiş içten yanmalı seri üretimli en verimli motor olacağını gösteriyor. Verdikleri grafiklerde bunu gösteriyor ama caddelere inmesi lazım

  19. #119
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aga hersey bir yana,

    Motosikletler icin degişken limitor olayini geliştiremediler..

    Kimse surus modu falan demesin.

    Mantik şu şekilde olacak,

    600cc 70hp lik çift silindirli bir makina olacak

    İki kademeli sistem olacak,ve bu sistem enjeksiyonu,sıkıştırma oranini,valflerin calişmasini,yanma olayini,ayarlayacak.

    Tek buton,iki işlev.

    Long way
    Street veya short way(artik ismi neyse)

    Long way kademesinde,70hp lik guc sunacak.140-150km/h bandinda max 5-6lt tuketim ve top speed olarak rahat 200km/h lara ulaşacak.

    Street kademesinde ise,35hp lik güç sunacak 110-120km/h bandinda max 3lt tuketim,ve top speed olarakta 140km/h da bitecek.gaz kolunu diplesende gitmeyecek(devir kesilecek)

    Uzun yola çikarken cantalarini yükleyip bakacaksin keyfine..

    Ulan ne hayal kurdum be...
    Hocam sende çok şey istemişsin ama. Hem değişken valf olsun hem değişken sıkıştırma. Bide turbo takalım tam olsun istersen

    Bu tarz teknolojiler motosikletlere kolay kolay gelmez. Gelse de kimse satın almaz(talep edenler dahil). Çünkü 3 sebebi var;

    1)Satın alma maliyeti. Motosiklete koyulan her teknoloji o motosikletin satış maliyetini devasa miktarda arttırıyor. normal bir 600cc motosiklet 50000 lirayken kimse gidip de yüzde 10 az yakanına 70000 lira vermez.

    2)İşletme maliyeti. Böyle karmaşık parçalar bir bozuldu mu motorun fiyatı kadar tamir masrafı çıkarır. Normal balata 500 lirayken dct balatası nasıl 8500 lira oluyor. Aynı onun gibi.

    3)Ağırlık. Motorun üst kısmına koyacağınız vtec en az 5 kg, değişken sıkıştırma en az 10kg, turbo veya superşarj da en az 5 kg ağırlık ekler. Birde bunları karenajların içine sığdırma derdi var tabi.

    Yine de değişken subap teknolojileri basit ve hafif versiyonlar olarak yeni motosikletlere koyuluyor. Nmax, gsxr1000 gibi motosikletlerde bu değişken valfler var. Eski honda vfr800'de de 2 kademeli basit vtec vardı.

    Aslında vrf800'deki basit vtec sizin beklentinizi belki karşılayabilir. Hatırladığım kadarıyla 6500 devir altında düşük güç ve düşük yakıt tüketimi, üst devirlerde yüksek güç ve yüksek yakıt veriyor.

  20. #120

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı mustafa_325 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam sende çok şey istemişsin ama. Hem değişken valf olsun hem değişken sıkıştırma. Bide turbo takalım tam olsun istersen

    Bu tarz teknolojiler motosikletlere kolay kolay gelmez. Gelse de kimse satın almaz(talep edenler dahil). Çünkü 3 sebebi var;

    1)Satın alma maliyeti. Motosiklete koyulan her teknoloji o motosikletin satış maliyetini devasa miktarda arttırıyor. normal bir 600cc motosiklet 50000 lirayken kimse gidip de yüzde 10 az yakanına 70000 lira vermez.

    2)İşletme maliyeti. Böyle karmaşık parçalar bir bozuldu mu motorun fiyatı kadar tamir masrafı çıkarır. Normal balata 500 lirayken dct balatası nasıl 8500 lira oluyor. Aynı onun gibi.

    3)Ağırlık. Motorun üst kısmına koyacağınız vtec en az 5 kg, değişken sıkıştırma en az 10kg, turbo veya superşarj da en az 5 kg ağırlık ekler. Birde bunları karenajların içine sığdırma derdi var tabi.

    Yine de değişken subap teknolojileri basit ve hafif versiyonlar olarak yeni motosikletlere koyuluyor. Nmax, gsxr1000 gibi motosikletlerde bu değişken valfler var. Eski honda vfr800'de de 2 kademeli basit vtec vardı.

    Aslında vrf800'deki basit vtec sizin beklentinizi belki karşılayabilir. Hatırladığım kadarıyla 6500 devir altında düşük güç ve düşük yakıt tüketimi, üst devirlerde yüksek güç ve yüksek yakıt veriyor.
    Detayli kafa yordum`da biraz uç noktada bir yorum yazmişim.

    5-10 sene içerisinde otomobillerde olan Hybrid sistemler(8-10kw lik bir elektrik motoru)belki motosikletlere uyarlanirsa,yoğun trafikte bir miktar yakit avantaji sunabilir..o da bir noktaya kadar.

    Tabi,embedded hafif sistemler olacak.

    Elbet emisyon ve tasarruf anlaminda,ureticiler calisma yapiyordur..


6. sayfa BirinciBirinci ... 4567816 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)