Ktm Rc 250 İade Davası (Artı Grup - Spormoto)
Reklamlar
-
Hindistanda üretilen KTM 125,200,390 ,bildiğimiz KTM lere kıyasla (cross , duke 690 ..vs) çok daha düşük kalitede motorlar. İktisat öğretisinde fiyat farklılaştırması derler bu olaya, farklı gelir seviyesine sahip bütün tüketici gruplarına ürün sunarak karların arttırılmaya çalışılması diyebiliriz.
İyi kalitedeki bileşenler ve iyi işçilikle ürettiği motorları yüksek fiyatlarla üst gelir grubuna satarlar , 7-8 sene öncesine kadar KTM’nin müşteri kitlesi sadece bu gruptu. Ama diğer tarafta düşük gelirli milyonlar var onlara da ürün satmak daha çok para kazanmak için iyi bir fikir , üstelik KTM prestijli , köklü bir marka yeni üretilecek düşük cc ürün grubu için tüketiciyi ikna etmek, pazar bulmak zor değil.
Bingo, hitap edilen tüketici kitlesi büyüdü, pazarı büyüdü, ama bu KTM’ler ne yazık ki aşina olduğumuz, pistlerin tozunu atan kalite ve dayanıklılığı ile nam salmış KTM’ler değil...
Reklamlar
-
Nekadar saptırıp, nekadar önyargıda bulunduğunuzun farkında değilsiniz, veya kasten öyle davranıp kendinizi haklı çıkarma peşindesiniz.Muhtemellen sıfır aldığıniz motor servisde aylarca yattı diye siz nefretten köpürüyorsunuzdur. Muhahaaa olayyyyYYY...
Son sözü bende diyip, başkalarını kötüleyip, haklı çıkmaya çalışmaktsn vazgeçin.
Kendinizle yüzleşin. Aunada gördüğünuz kendiniz başkaları değil.
Kullanıcı ismimin yanındaki kırmızı nokta herneyse, umrunda değil. Asıl noktayı burada ben koyuyirum. Çete gibi örgütlenmiş bir yerde, paylaşacağım birşey yok. Nokta.
hasmet adlı üyeden alıntı
Makul görmediğim fikirler hakkında yorumda bulunup soru sordum sadece. Bunda yanlış ne var?
KTM'den nefret ediyor olabilirsiniz. Tamamen keyfinize kalmış. Ama bu nefretinize uydurduğunuz kılıflar bi acaipse, görüp sorgulayan insanların suçu nedir?
Hayır KTM fanatiği biri de değilim. Aldığım yepyeni motosikletin daha bir yılı dolmadan bir kaç ay serviste yatması hoşuma gitmedi çünkü. Yeri geldikçe de dile getiriyorum. Ama nefret ediyor da değilim. Bindiğim en rahat, kullanışlı, performanslı ve zevkli motosikletlerden biri çünkü. Benzer özelliklere sahip olan bir Japon da yoktu aldığımda...
-
Abow yazık la. Adam sevap kastı resmen yine de yaranamadı
-
Bu davanin olumlu sonuçlanması tüm motosiklet kullanıcılarını ilgilendiriyor. Sonucu merakla bekliyoruz.
-
Arkadaşlar herkese selamlar.
Dün 3. duruşma yapıldı. Mart başındaki ilk duruşmada hakim davaya Spormoto'yu da dahil etmişti. Artı Grup'un avukatı geldi ancak Spormoto'ya tebligat gitmemiş. Onlar gelmediler. Hakim tebligat çıkarılmasına ve bilirkişinin gelip motora bakmasına karar verdi. Bu ay sonunda bilirkişi gelip motora bakacak. Temmuz ayına 4. duruşmayı verecekti ancak o tarihte ben askerde olacağım için Eylül'e gün verdi. Bilirkişi raporu da olacağı için artık Eylülde karar çıkar diye tahmin ediyorum.
Biraz araştırdım. Böyle durumlarda mahkeme kararını alınca tazminat davası da açabiliyormuşuz. Bu motor için çok gereksiz zaman ve para harcadım. Temmuzdan bu yana tam 14 kere servise gitmişim mesela. Hala otoparkını ödüyorum. Mahkeme karar verdikten sonra bir de maddi/manevi tazminat davası açacağım. Bu sefer kendim uğraşmadan bir avukat bulup, al bu mahkeme kararı, bunlar da yaptığım masraflar, bitince haber verirsin diyeceğim.
Motor şu an hiç çalışmıyor. Muhtemelen aküsü filan bitti. Otoparkta duruyor öyle. Mart başındaki 2. duruşmadan sonra zaten bu mevzunun uzayacağını anlamıştım. Gidip bi tane Hero Hunk aldım. İnanılmaz memnunum. Basit pratik motoru özlemişim resmen. Gündelik kullanım için küçük bir 2. motor alan arkadaşları çok iyi anlıyorum. Fantastik motorlar gündelik kullanıma gelmiyorlar. Ya saçma sapan arızalar veriyorlar ya da çok km yaptıkları için yüksek bakım masrafları çıkarıyorlar.
Bütün destek ve iyi niyet mesajlarınız için çok teşekkürler. Süreç nasıl sonuçlanacak ben de merakla bekliyorum.
Tekeriniz düz bassın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:02 ----------
Öz_Musti adlı üyeden alıntı
Karşı tarafın avukatı "bu motor bize hiç gelmedi" demiş. Sen dosyanın içerisine bunun aksini belgeleyince "nooldi rencin soldi" durumu olmuş. Valla avukat için yalan beyanda bulunma durumu da olmuş. Bu durumda Artı motor durumdan yırtmış görünüyor. Konu Spormoto'ya rücu edilecek sanki.
Dostum bu mevzuya ben de anlam verememiştim. Sonuçta elimde servis evrakı var. Nasıl göz göre göre yalan söyleyebiliyorlar diye. Ancak karşı tarafın mahkemeye ilettiği servis dökümünü inceledim. Garanti kapsamında yapılan işlemleri hep Spormoto'ya işlemişler. Artı Grup sadece bakımları yapmış görünüyordu. 14.002 km de Artı Grup'a periyodik bakım işlenmiş. Radyatörden motora su dolmasına ilişkin tamir işlemi de 15 gün sonra 14.003 km de Spormoto'ya işlenmiş. Tuhaf bi durumlar var ama daha çözemedim. Muhtemelen servisler yasal olarak sorumlu olmasınlar diye böyle bir yöntem izliyorlar.
-
geçenlerde farklı bir başlıkta işletme hayırlı olsun yazıp;
bu servis ve mağazacılık işleri ne zaman olması gereken kıvama gelecek merak ediyorum diye yazınca; zıplayanlar olmuştu yok şöyle yok böyle diye sanki yüzlerce kez servisde işlem yaptırmışlar servisleri tanımışlar gibi;
servislerin al birini vur ötekine, müşteriye nasıl davranacağını bilmeyen iş emri yada form açmadan kara düzen iş yapan, motorun fiyatına göre muamele eden, tamirat tadilattan anlamayanlarla dolu servisler ne yazık ki, orjinal diye piyasadan aldığı yedek parçayı satan mı dersiniz.denetim ve kallavi ceza olmazsa biz millet olarak akıllanmayız.
konuyu takipteyim umarım lehine ve ders niteliğinde bişeyleri değiştirecek emsal bir karar çıkar mahkemenden @skrofula
2006BWS100-2007CBF150-2010CBF150-2007FZ6SFAZER-2006CBF600-2012CBF150-2012AGİLİTYCİTY125-2005CBF600-2006Z750S-2008GSXR600-2014CRF250L-2014JOYMAX 250-2013İNAZUMA250-2018S3 250-2014TGBX-MOTİON250
-
Super Moderator
skrofula adlı üyeden alıntı
Gidip bi tane Hero Hunk aldım. İnanılmaz memnunum. Basit pratik motoru özlemişim resmen. Gündelik kullanım için küçük bir 2. motor alan arkadaşları çok iyi anlıyorum. Fantastik motorlar gündelik kullanıma gelmiyorlar. Ya saçma sapan arızalar veriyorlar ya da çok km yaptıkları için yüksek bakım masrafları çıkarıyorlar.
Öncelikle geçmiş olsun
fantastik motorlardan kastın sanırım 600 cc ve üstü modeller herhalde
yamaha bmw hondanın fantastik motorları sadece haftasonu kullanılsın diye ürettiğini düşünmüyorum ki hondanın 750 cc motosikletini kullanmaktayım ve hergün kullanıyorum ne saçma sapan bir arızası oldu nede bakım masrafları çok çok yüksek (honda yetkili servisine gitmiyorum)
bu tür olaylar kullanıcıya göre değişiklik gösterir diğer türlü hangi motosiklet olursa olsun akarında kullanılıp zorlanmadığı sürece sizlere uzun süre hizmet edeceklerdir tabi bakımlarını düzenli yaptığınız sürece bakımlarda masraftan sayılmaz motosikletlerde
motosiklet kullanmak şeytanla kumar oynamaya benzer ,hep sen kazanırsın ama o kazandığında oyun biter
-
Alper_tim adlı üyeden alıntı
Öncelikle geçmiş olsun
fantastik motorlardan kastın sanırım 600 cc ve üstü modeller herhalde
yamaha bmw hondanın fantastik motorları sadece haftasonu kullanılsın diye ürettiğini düşünmüyorum ki hondanın 750 cc motosikletini kullanmaktayım ve hergün kullanıyorum ne saçma sapan bir arızası oldu nede bakım masrafları çok çok yüksek (honda yetkili servisine gitmiyorum)
bu tür olaylar kullanıcıya göre değişiklik gösterir diğer türlü hangi motosiklet olursa olsun akarında kullanılıp zorlanmadığı sürece sizlere uzun süre hizmet edeceklerdir tabi bakımlarını düzenli yaptığınız sürece bakımlarda masraftan sayılmaz motosikletlerde
Fantastikten kastım her yanı elektronik üniteler, kontroller, sensörler ile sarılıp sarmalanmış, gerektiğinde lanet olsun diyip garantiyi yakmak istesen bile ustasını yedek parçasını vs bulamadığın ve yetkili servise mahkum olduğun motorlar dostum. Böyle motorlarda cc'nin pek bir önemi kalmıyor. KTM ye gittikten sonra 1290 Adventure'dan bir farkın yok. Motor aksamı dışında pek çok şey ortak çünkü. Abs beyniniz ortak, ecunuz ortak vs. Tek aynan 1000tl civarı, zincir dişli setin 1500tl civarı(sırf parça), sticker setin (karenajlar değil sadece sticker) 1300 küsür TL idi yanılmıyorsam.
-
Super Moderator
skrofula adlı üyeden alıntı
Fantastikten kastım her yanı elektronik üniteler, kontroller, sensörler ile sarılıp sarmalanmış, gerektiğinde lanet olsun diyip garantiyi yakmak istesen bile ustasını yedek parçasını vs bulamadığın ve yetkili servise mahkum olduğun motorlar dostum. Böyle motorlarda cc'nin pek bir önemi kalmıyor. KTM ye gittikten sonra 1290 Adventure'dan bir farkın yok. Motor aksamı dışında pek çok şey ortak çünkü. Abs beyniniz ortak, ecunuz ortak vs. Tek aynan 1000tl civarı, zincir dişli setin 1500tl civarı(sırf parça), sticker setin (karenajlar değil sadece sticker) 1300 küsür TL idi yanılmıyorsam.
dediğim gibi zincir set ayna vs şeyleri servisten almaya kalkarsan fiyatlar malesef öyle
abs beyni ecu gibi elektronik parçaları servisten alman gerekir bunlar yüksek fiyatlıda olabilir ancak bu elektronik parçalar şans işidir ama uzun vade sıkıntı çıkarmayan ürünlerdir
motosiklet kullanmak şeytanla kumar oynamaya benzer ,hep sen kazanırsın ama o kazandığında oyun biter
-
11 Haziran 2019, 20:13
#70
Arkadaşlar herkese selamlar.
Son gelişmeler şöyle:
31 Mayısta bilirkişi motora bakmaya geldi. Uzun süredir kullanmadığım için çalışmadı. Zor bela çalıştırabildik. Bilirkişi motoru inceledi. Başımdan geçenleri anlattım. Eski videoları vs de gösterdim.
Bugün bilirkişi raporunu yazmış. Motorun hem daha önce 5 kez tamir görmesinden hem de mevcuttaki problemleri sebebiyle ayıplı mal olduğuna kanaat getirmiş.
Bir sonraki mahkeme Eylülde. Muhtemelen bu mahkemede karar çıkacaktır. Sonucu merakla bekliyorum. Benzer durumdaki arkadaşlar için de bir rehber olur bu konu.
Tekeriniz düz bassın.
-
12 Haziran 2019, 09:48
#71
skrofula adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar herkese selamlar.
Son gelişmeler şöyle:
31 Mayısta bilirkişi motora bakmaya geldi. Uzun süredir kullanmadığım için çalışmadı. Zor bela çalıştırabildik. Bilirkişi motoru inceledi. Başımdan geçenleri anlattım. Eski videoları vs de gösterdim.
Bugün bilirkişi raporunu yazmış. Motorun hem daha önce 5 kez tamir görmesinden hem de mevcuttaki problemleri sebebiyle ayıplı mal olduğuna kanaat getirmiş.
Bir sonraki mahkeme Eylülde. Muhtemelen bu mahkemede karar çıkacaktır. Sonucu merakla bekliyorum. Benzer durumdaki arkadaşlar için de bir rehber olur bu konu.
Tekeriniz düz bassın.
Haberler iyi gibi hadi hayırlısı
Taklitler Aslını Yüceltir!
-
12 Haziran 2019, 09:51
#72
skrofula adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar herkese selamlar.
Son gelişmeler şöyle:
31 Mayısta bilirkişi motora bakmaya geldi. Uzun süredir kullanmadığım için çalışmadı. Zor bela çalıştırabildik. Bilirkişi motoru inceledi. Başımdan geçenleri anlattım. Eski videoları vs de gösterdim.
Bugün bilirkişi raporunu yazmış. Motorun hem daha önce 5 kez tamir görmesinden hem de mevcuttaki problemleri sebebiyle ayıplı mal olduğuna kanaat getirmiş.
Bir sonraki mahkeme Eylülde. Muhtemelen bu mahkemede karar çıkacaktır. Sonucu merakla bekliyorum. Benzer durumdaki arkadaşlar için de bir rehber olur bu konu.
Tekeriniz düz bassın.
Bilirkişi raporu esastır her zmaan teknik meselelerde.. Mahkeme lehinize karar verecektir. Geçmiş olsun.
-
12 Haziran 2019, 09:55
#73
Sonuç sizi mutlu edecek gibi gözüküyor. Tekrardan geçmiş olsun.
-
12 Haziran 2019, 10:39
#74
bende adliye personeliyim. öncelikle izlediğiniz adımlardan ötürü tebrik ederim. davayı bilirkişi raporu doğrultusunda kazanacaksınız.
karar aynı bilirkişi raporuna göre çıkacaktır. size adliye personeli olarak nacizane tavsiyem;
bilirkişi raporundan bir nüsha edinip iyice inceleyin. tazminat davası açtığınızda da belirleyip ilgili firmadan alacağınız tutara ilişkin, gerekçeli karardaki bir cümle bile belirleyici bir etken olucaktır. Dolayısıyla bilirkişi raporunda eksik gördüğünüz bir husus varsa bunu mahkeme makamına sunun. ancak bilirkişi raporunun dosya içerisine girmesinden sonra bunu yapın ve yazılı bir şekilde sunun.
Örn: Gerekçeli karar sadece bilirkişi raporu ışığında verildiğinde tazminat miktarınız 50.000 TL olur ise, sizin sunduğunuz delilleri yineleyerek bilirkişi raporuna ek olarak vereceğiniz dilekçe ile (tabi burada hakimlik makamının vicdani kanaati asıl konu) bu tutar 70.000 TL'lere kadar çıkabilir. bunu tamamiyle örnekleyerek size yardımcı olmak amacıyla söyledim.
Kisbee 50 (2017-2018) - CBF 150 (2018-...)
-
13 Haziran 2019, 08:35
#75
-
16 Haziran 2019, 10:47
#76
Benzer bir dava açtım cuma günü. Sıfır aldığım benelli bn251 model motor aldığımın ertesi günü arka fren kilitlemesi ve stop etmesi sonucu beni yolda bıraktı. Cumartesi geç saat olduğu için servise götüremedim. Pazartesi günü servise bıraktığım motoru salı günü tamir etmişler ve servis raporu yazmışlar. Yalnız arka fren 15 20 dakka sürüşten sonra halen tekerleği sıkıştırmakta ve kilitlemekte. Motoru binanın içine öylece koydum ve dava açtım. İnşallah lehime sonuçlanır.
-
16 Haziran 2019, 12:30
#77
impetum adlı üyeden alıntı
Benzer bir dava açtım cuma günü. Sıfır aldığım benelli bn251 model motor aldığımın ertesi günü arka fren kilitlemesi ve stop etmesi sonucu beni yolda bıraktı. Cumartesi geç saat olduğu için servise götüremedim. Pazartesi günü servise bıraktığım motoru salı günü tamir etmişler ve servis raporu yazmışlar. Yalnız arka fren 15 20 dakka sürüşten sonra halen tekerleği sıkıştırmakta ve kilitlemekte. Motoru binanın içine öylece koydum ve dava açtım. İnşallah lehime sonuçlanır.
Hemen dava açmanız şuan işinize yaramaz. Çünkü kozunuzu erken kullanmışsınız. Servisle iletişime geçin düzeltsinler değiştirsinler gerekirse. Yok yapmazlarsa evet dava yolunuz doğru.
-
16 Haziran 2019, 23:04
#78
tebrik ederim umarım hayırlısıyla beklediğiniz karar çıkar, takipteyiz.
-
17 Haziran 2019, 12:29
#79
mece14 adlı üyeden alıntı
Hemen dava açmanız şuan işinize yaramaz. Çünkü kozunuzu erken kullanmışsınız. Servisle iletişime geçin düzeltsinler değiştirsinler gerekirse. Yok yapmazlarsa evet dava yolunuz doğru.
Alır almaz arıza çıkarıp yolda bırakan bi motoru ne kadar güvenle kullanabilirsiniz ki? Nolursa olsun ben bu motoru kullanmayacağım. Yarın öbür gün başka ufacık bişeyden arıza çıkarmayacağını bilemiyorum. Ayıplı mal kategorisinde değerlendirileceğini düşünüyorum. İnşallah iadesi olur da satışla falan uğraşmam.
-
22 Haziran 2019, 13:11
#80
Mlhbl07 adlı üyeden alıntı
bende adliye personeliyim. öncelikle izlediğiniz adımlardan ötürü tebrik ederim. davayı bilirkişi raporu doğrultusunda kazanacaksınız.
karar aynı bilirkişi raporuna göre çıkacaktır. size adliye personeli olarak nacizane tavsiyem;
bilirkişi raporundan bir nüsha edinip iyice inceleyin. tazminat davası açtığınızda da belirleyip ilgili firmadan alacağınız tutara ilişkin, gerekçeli karardaki bir cümle bile belirleyici bir etken olucaktır. Dolayısıyla bilirkişi raporunda eksik gördüğünüz bir husus varsa bunu mahkeme makamına sunun. ancak bilirkişi raporunun dosya içerisine girmesinden sonra bunu yapın ve yazılı bir şekilde sunun.
Örn: Gerekçeli karar sadece bilirkişi raporu ışığında verildiğinde tazminat miktarınız 50.000 TL olur ise, sizin sunduğunuz delilleri yineleyerek bilirkişi raporuna ek olarak vereceğiniz dilekçe ile (tabi burada hakimlik makamının vicdani kanaati asıl konu) bu tutar 70.000 TL'lere kadar çıkabilir. bunu tamamiyle örnekleyerek size yardımcı olmak amacıyla söyledim.
Hocam tavsiyeler için çok teşekkürler. Bilirkişi raporunu inceledim. Motorun her bir arızasıyla ilgili tek tek görüşlerini yazmış. Eksik hiç bir nokta bırakmamış.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:01 ----------
AFAT DOĞRU adlı üyeden alıntı
O konuyu da ben açmıştım dostum. Dava süreci biraz daha KTM den farklı olduğu için ayrı yazmak istedim. Ancak benzer şeyler yaşayan arkadaşlar var.
http://www.motosiklet.net/forum/moto...k-kitledi.html
Bu arkadaş mesela rc390 ile iki kez blok patlatmış.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:02 ----------
impetum adlı üyeden alıntı
Benzer bir dava açtım cuma günü. Sıfır aldığım benelli bn251 model motor aldığımın ertesi günü arka fren kilitlemesi ve stop etmesi sonucu beni yolda bıraktı. Cumartesi geç saat olduğu için servise götüremedim. Pazartesi günü servise bıraktığım motoru salı günü tamir etmişler ve servis raporu yazmışlar. Yalnız arka fren 15 20 dakka sürüşten sonra halen tekerleği sıkıştırmakta ve kilitlemekte. Motoru binanın içine öylece koydum ve dava açtım. İnşallah lehime sonuçlanır.
Dostum dava hakkın var. Kanun senden yana.
Dava açmadan önce tüketici danışma hattını arayıp bu durumu sormuştum. İlk 6 ay içinde çıkan arızaların satış esnasında mevcut olduğu varsayılır. Dolayısıyla sana ayıplı ürün satmışlar. Bu konuyla alakalı servis raporun da var elinde. Üstelik arıza nüksetti.
Yalnız şöyle bir durum var. Dava açmadan önce satıcı firmadan resmi olarak motorun iadesini istediğini ispatlaman lazım. Gittim konuştum olmuyor. Evrak gerek. Noterden ihbarname çekebilirsin. "Şu motor numaralı bu model motorumu şu tarihte şu bayinizden satın aldım. Şu tarihte şu kmde bu arızayı verdi. Şu servis bu tarihte arızayı tamir etti. Ancak şu tarihte tekrar nüksetti. Motorum kanunen ayıplı mal olduğundan iadesini istiyorum. Şu tarihe kadar iade işlemine olumlu yanıt alamazsam dava hakkımı kullanacağım."
Temalı bir ihbarname işini görecektir. Zaten noterlerde bunun hazır dilekçeleri vardır.
Ben şöyle yapmıştım: Motorun başından geçenleri tek tek anlattığım bir mail yazdım. Aynen yukardaki gibi talebimi de sonuna ekledim. Hem distribütöre hem de aldığım bayiye mail üzerinden gönderdim. Olumsuz yanıt verdiler. Dava açtığımda da bu yazışmaları alıp dava dosyasına kanıt olarak ekledim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)
Bu Konudaki Etiketler