Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Şimli subap

    REKLAM ALANI
  1. #1
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    mt 25
    Farkı nedir? Avantaji nedir? Motorumda oldugunu ogrendikten beridir merak ediyorum
    Gerekli Kuvvet Damarlarındaki ASİL KANDA MEVCUTTUR!

    M.Kemal ATATÜRK


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Ayar gerektirmez, çok uzun kilometreler ayar bozulmaz. Ayar gerekiyorsa ve şim ters çevrilerek kurtarılamıyorsa değiştirilmelidir ki çok saçma gelecek rakkamlar karşınıza çıkacaktır. Genellikle külbütör mekanizması kullanmaksınız egzantrik milinin doğrudan supap fincanına baskı uygulayarak supaba hareket veren tipteki motorlarda kullanılır. Sürtünmeye karşı direnci çok yüksek ve olağanüstü güçlü bir çelik alaşımdan imal edilen küçük ve kalınca, genellikle deliksiz pul benzeri parçalardır.

    Külbütör mekanizması kullanılan süpap sistemlerinde egzantrik mili külbütöre, külbütör mekanizması ise doğrudan supapların kilit tırnaklarının hemen üzerine, supapın sap kısmının en üstüne baskı uygulayarak sistemi çalıştırır. Parçaların fazlalığı, çalışma boşlukları gibi nedenlerle daha yüksek töleranslarla daha fazla genleşme payı ve büyük değerlerde supap boşluğu verilmesi gerekir. Oysa şimdli doğrudan iticili sistemlerde arada külbütör olmadığından boşluk çok daha az verilir ve töleranslar daha düşük tutularak daha sessiz ve stabil bir supap sistemi elde edilmiş olur.

    Parçaların azlığı nedeni ile motorun hafiflemesine de yardımcıdır, yağlama ihtiyacını bir nebze azaltır ve üretim maliyetini düşürür. V.s. v.s...
    Mertcan39, EUOGLU, maktama ve 6 diğerleri bunu beğendiler..

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Parçaların azlığı nedeni ile motorun hafiflemesine de yardımcıdır, yağlama ihtiyacını bir nebze azaltır ve üretim maliyetini düşürür. V.s. v.s...
    Her zaman değil aslında. Bazı Harley V2'lerde tek egzantrik mili var, üzerinde dört lob var. Ama şimli performans V2'lerde çoğu zaman dört ayrı egzantrik mili var. Üstelik egzantrik milleri krank yanında değil de silindir başlarında olduğu için de motor blogu daha uzun oluyor, bir de dişli yerine kayış veya zincirle tahrik etmek gerekiyor. Motor daha performanslı oluyor ama dizaynı çok da aşırı basitleşmiyor aslında.
    kaanklky ve EUOGLU bunu beğendiler.

  4. #4

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Shim deyince aklima tempra serisi geldi,pullari set set ölçulerde olur.

    Ses mi yapti kalini ni koy,sıkımı geldi incesini koy..
    EUOGLU ve zekeriyaimam bunu beğendiler.

  5. #5

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Şöyle bir şey sanırım



    EUOGLU, fazil ve ferhatkars bunu beğendiler.

  6. #6

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Şöyle

    EUOGLU bunu beğendi.

  7. #7
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ayar gerektirmez, çok uzun kilometreler ayar bozulmaz. Ayar gerekiyorsa ve şim ters çevrilerek kurtarılamıyorsa değiştirilmelidir ki çok saçma gelecek rakkamlar karşınıza çıkacaktır. Genellikle külbütör mekanizması kullanmaksınız egzantrik milinin doğrudan supap fincanına baskı uygulayarak supaba hareket veren tipteki motorlarda kullanılır. Sürtünmeye karşı direnci çok yüksek ve olağanüstü güçlü bir çelik alaşımdan imal edilen küçük ve kalınca, genellikle deliksiz pul benzeri parçalardır.

    Külbütör mekanizması kullanılan süpap sistemlerinde egzantrik mili külbütöre, külbütör mekanizması ise doğrudan supapların kilit tırnaklarının hemen üzerine, supapın sap kısmının en üstüne baskı uygulayarak sistemi çalıştırır. Parçaların fazlalığı, çalışma boşlukları gibi nedenlerle daha yüksek töleranslarla daha fazla genleşme payı ve büyük değerlerde supap boşluğu verilmesi gerekir. Oysa şimdli doğrudan iticili sistemlerde arada külbütör olmadığından boşluk çok daha az verilir ve töleranslar daha düşük tutularak daha sessiz ve stabil bir supap sistemi elde edilmiş olur.

    Parçaların azlığı nedeni ile motorun hafiflemesine de yardımcıdır, yağlama ihtiyacını bir nebze azaltır ve üretim maliyetini düşürür. V.s. v.s...
    Teşekkürler bilgiler için, ters çevirince nasıl bir oturuşla sistemle aralık tekrar açılıyor veya kapanıyor?Yani ters çevirince baskıdan dolayı koniklikmi varda ara açıklığa etki ediyor?

  8. #8
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Üst kısımda kam miline sürten kısım aşınıyor zamanla. Ters çevirince altta kalan aşınmayam kısım iş görüyor. Yani iki tarafıda kullanılıyor.
    EUOGLU ve bassturbin bunu beğendiler.

  9. #9

    Üyelik
    18 Ağustos 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Rx3i evo (2016), xtreme max 200 (2018)
    çok iyiymiş yaa, şimli sistem çok hoşuma gitti ayar mayar yok tertemiz

  10. #10

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı Kazım TOKMAK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok iyiymiş yaa, şimli sistem çok hoşuma gitti ayar mayar yok tertemiz
    yorumunuzu görünce bir gülümsedim
    Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...

  11. #11

    Üyelik
    22 Aralık 2013
    Mt 07ler şimli mi acaba 🤷🏿♂

  12. #12
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    mt 25
    biraz şıkırtılı çalışması normaldir gibi bir şey duydum şimli sübaplar için doğrumudur?

  13. #13
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı emre xt125 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mt 07ler şimli mi acaba ����♂
    Şimli.....

  14. #14
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı emre xt125 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mt 07ler şimli mi acaba 🤷🏿♂
    Evet.

    Alıntı EUOGLU adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    biraz şıkırtılı çalışması normaldir gibi bir şey duydum şimli sübaplar için doğrumudur?
    Kısmen. Çok sesli ise ayarı bozulmuştur.

    Normal şimli subap da ayar ister, sadece aralıkları uzundur. Hidrolik olanları ayar istemez. Ama yüksek devirli motorlar hidrolik olmaz genelde.

    Ayarı da kolay değil malesef. Kafayı açmak gerekiyor. V motorlarda daha da uğraştırıcı. İşçiliği yüksektir genelde. Meşhur "Ducati dezmo" bakımı sübap ayarıdır aslında.

  15. #15
    kdiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL/ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    14-16 200ns,16 Mt-25, 17 D400, 18 Mt25abs
    5 10 kuruş parça şeklinde guçuk bir parça.

  16. #16
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkürler bilgiler için, ters çevirince nasıl bir oturuşla sistemle aralık tekrar açılıyor veya kapanıyor?Yani ters çevirince baskıdan dolayı koniklikmi varda ara açıklığa etki ediyor?
    Öyle de denebilir (baskı ile konikleşme değil de daha çok orta kısmın çok çok çok az daha fazla aşınmasından kaynaklı). Tecrübe ile sabit

    Aksi halde diğer şimlerden biri ile yer değiştirerek de kurtaramıyorsanız tırnak ucu kadar parçaya, parça başına 200 TL veya üzeri bir rakkam istenebilir (şimin tipine, boyutuna, aracın marka/modeline göre şemsiye boyutu da değişebilir). İşte o an şimdli sisteme lanet ettiğiniz an oluyor Tabi ki bu araçtan araca değişmekle birlikte 80.000km civarında ancak olursa oluyor. Yani o zamana kadar genellikle süpap ayarı ihtiyacı olmuyor, kontrol edilse de genellikle değerler normal çıkıyor. Benim şim değiştirmek zorunda kaldığım ilk araç 180.000km' de idi Yani normalde endişe edecek bir durum yok, çok sağlıklı bir sistemdir. Özellikle doğrudan kam mili ile tahrik edilen versiyonlarda olmazsa olmazdır.
    pea ve bassturbin bunu beğendiler.

  17. #17

    Üyelik
    22 Aralık 2013
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkür ederim benim tracer700 de şimli o zaman. Bu bilgiden haberdar değildim teşekkür ederim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:26 ----------

    [QUOTE=hasmet;4430283]Evet.
    Teşekkürler Haşmet bey. Benim tracer de şimlidir o zaman
    Peki kullanım şeklinin Subap ayarı üzerine bir etkisi var mı? mesela apaçi stayla, redline, yanlama, gazlama Yapan birinin motoru ile sakin , efendi kullanıcının motosikleti yaklaşık aynı kilometrelerde mi subap ayarı ister?

  18. #18
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim şim değiştirmek zorunda kaldığım ilk araç 180.000km' de idi Yani normalde endişe edecek bir durum yok, çok sağlıklı bir sistemdir. Özellikle doğrudan kam mili ile tahrik edilen versiyonlarda olmazsa olmazdır.
    Japonlar bayagi iyi genelde. Ama Avrupalilar o kadar iyi degil. Yuksek devirli Japon motosikletlerde bile yer yer gerek oluyor. Benim Superduke'un baska bir sebeple ici acildigindan simlerden biri degisti, 5000 km'de! Fazla genelleyici olacak ama, eskiden Avrupa motorlarin subap bakim araliklari azdi. Sonradan Japonlara ozenip arttirdilar. Ducaticiler "artik Japon gibi servis araliklari" diyor ama bakim vakti gelmeden subaplar basliyor sikir sikir otmeye Japonda ise genelde ses gelmedikce insanlar es geciyor subap bakimini. Benimkinde araliklar 15000km. Ama kulagim surekli motorda. Biliyorum malimi cunku

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:35 ----------

    Alıntı emre xt125 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkürler Haşmet bey. Benim tracer de şimlidir o zaman
    Peki kullanım şeklinin Subap ayarı üzerine bir etkisi var mı? mesela apaçi stayla, redline, yanlama, gazlama Yapan birinin motoru ile sakin , efendi kullanıcının motosikleti yaklaşık aynı kilometrelerde mi subap ayarı ister?
    Mantiken "Evet vardir" gibi dusunuyor insan ama hic bilmiyorum acikcasi. Muhtemelen dizayn en buyuk etken. Meslela eski nesil fireblade kolay kolay ayar bozmuyor. Ancak her motor oyle degil. O yuzden belli araliklarda kontrol etmek gerekiyor. Tek istisna hidrolik olanlar. Onlar da cogu motorda yok. Harley'ler de var bildigim kadariyla, eski Honda CB750, ve bazi buyuk cruiser'lar da var... Bunlar gercekten de ayar istemiyor.
    Kural [ Z ] bunu beğendi.

  19. #19

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Yeni bir konu açmaktansa konuyu hortlatayım istediğim.Motora piston segman takımı aldım.motor Crf450.Subap ayarı yapma niyetim yoktu.Yüksükleri ve şimleri ayırdım.Fakat dalgınlıkla egzoz şimlerini karıştırdım.Elimde iki adet var.şimleri taktıktan sonra sentil ile kontrol etsem?mikrometrik hassasiyette parça olduğu için tutturabilir miyim?Nasıl bir yol izlemeliyim?

  20. #20
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı greyhorse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yeni bir konu açmaktansa konuyu hortlatayım istediğim.Motora piston segman takımı aldım.motor Crf450.Subap ayarı yapma niyetim yoktu.Yüksükleri ve şimleri ayırdım.Fakat dalgınlıkla egzoz şimlerini karıştırdım.Elimde iki adet var.şimleri taktıktan sonra sentil ile kontrol etsem?mikrometrik hassasiyette parça olduğu için tutturabilir miyim?Nasıl bir yol izlemeliyim?
    Şimleri rastgele yerleştir sentil ile boşlukları ölç ve her supap için çıkan değeri bir kâğıda not et , toleransı fazla ve az çıkanları yer değiştir ;)


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)