Ben motosiklet ceketimin ic cebinde 1 tane mikrofiber bez, 1 tane lastik basinc olcer( aliexpress 2 dolar) ve kask kameram icin yedek batarya tasiyorum. Yan ceplerde cuzdan ve ruhsat. Bakalim en fantastik seyler kimin cebinden cikacak :D
Ben motosiklet ceketimin ic cebinde 1 tane mikrofiber bez, 1 tane lastik basinc olcer( aliexpress 2 dolar) ve kask kameram icin yedek batarya tasiyorum. Yan ceplerde cuzdan ve ruhsat. Bakalim en fantastik seyler kimin cebinden cikacak :D
Motor sürerken birkaç kez cüzdanımı düşürdüğüm için pantolon cebinde değil, ceket cebimde cüzdanı ve ruhsatı taşıyorum. Size de cüzdan ve ruhsatı kesinlikle arka cebinize koymamanızı tavsiye ederim; öyle veya böyle kayıp düşebiliyor.. Para filan neyse de kimlikler kartlar, resmi belgeler vs. için uğraşmak çok zor oluyor bilirsiniz..
Benim motosiklet montumun cepleri hep boş olur.
Şimdi okuyunca merak edip baktım.
Sadece ustura var
(Kendi usturamdan başka usturayla tıraş olamamak gibi bir saplantım var.
Pazartesi günkü tıraştan sonra cebimde kalmış)
Edit : Bu arada ben bacak çantası kullanıyorum.
Deri montu giyince cebe çöp koysam rahatsız ediyor. Bacak çantası aldım bu yüzden cepler boş genelde.
tekstil mont giyersem iç cebe bi paket kent blue koyarım.
Ruhsat, HGS kartı, telefon ve mikrofiber bez. Diğer her şey depo üstü çantada.
İki adet farklı İsviçre çakısı, iç cepte ruhsat.
montun cebini hic acmam . Hep cantam sirtimda icinde yedek vizor( seffaf veya siyah) zincir yagi, lastik tamir köpüğü ,disk kilidi ,ruhsat ,kalem ,alyan anahtar takimi ,gunes gozlugu ,rotama gore su cola cerez vs. Cok kez kisa mesafede lastik patlamasi yasadim 8 yildir köpüksüz gezmiyorum 😎😂
Montun iç cebinde telefon (kimse telefon yazmamış nerede taşıyorsunuz ) diğer hepsi bacak çantasında.Motora bineceğim zaman sadece cüzdanı alıp bacak çantasına koyup takıyorum.
Mont cebine birşey koymak aslında tehlikeliymiş, geçen sene sola düştüğümde, iç cebimde kalan ruhsat sol kolumun içini morarttı. Şu an sırt çantam varsa monta pek birşey koymuyorum.
Uzun yolda mont farketmeksizin sadece ruhsat, cüzdan ve bir telefon. (Diğer herşey sırt/bacak çantası veya topcase' de)
Gündelik kullandığım tekstil montta el kadar bir çakı(yolda durup elma yemek için iyi oluyor), filmlerdeki hapishane gardiyanının taşıdığı gibi bir anahtarlık ve yarım kilo anahtar, iki cep telefonu, cüzdan, ruhsat, kulak tıkacı, kağıt mendil, iki küçük ıslak mendil ve genellikle boş bir poşet.
Hımbıl gibi geziyorum yani
Gündelikten kastettiğim de normalde 20km yoldur
Sol iç cepte powerbank(sırt ısıtması için) arkasındaki 2.cepte ruhsat sağ cepte telefon sol cepte cüzdan
Bende tam bu durumun tehlikeli olabileceğinden bahsedecektim, Ruhsat yumuşak ve esnek olduğu halde bunu yaptı ise telefon gibi sert bir cismin vereceği hasar daha büyük olur.
Sonuçta kendimizi korumak için giydiğimiz montu farkında olmadan tehlikeli hale getirmeyelim, özellikle iç ceplere, göğüs ceplerine sert cisimlerin konması bence tehlikeli olabilir.
Herşeyin çözüldüğünü sandığın an yanılırsın.
Normal durumda göğüs çok es geçiliyor, montların çoğunluğunda göğüs koruma diye bir kavram da yok. 2 sene önce arabanın teki bana yavaş hızda dokundurmuştu ve gidona çarpmam sonucu kaburgalarımı çatlatmıştım. Kemiklerim hep kuvvetliydi, daha zayıf kemik yapısına sahip olsam kesin kırılmışlardı. O nedenle ön cepteki telefon,ruhsat, sigara-çakmak hepsi bizler için tehlike.
Cepler kesinlikle güvenlik için boş olmalı
Ruhsat cüzdan pense bıçak yıldız anahtar vb gibi bir isveç çakısı.
sele altında büyükçene bir naylon ve bez.
Pantalon cebinde bir şey taşımayı zaten hiç sevmem, motora binmediğim zamalar da cebimde bir şey taşımıyorum hiç.
Motorun ruhsatı hep motor montumun sağ iç cebinde durur ve fermuarı hep kapalı tutarım ki düşmesin.
Motor montumun sol iç cebine telefon ve cüzdanı koyup istanbulun uzak bir ucundan yaklaşık 90km'lik uzak diğer ucuna gittiğim bir günde telefondan haritaya bakmak için telefonu cepten çıkarırken farketmeden cüzdan da takılmış, cüzdanda para, kredi kartları ve ehliyet kaybolmuş oldu. Neyse ki kimliği ve ehliyeti her zaman ayrı yerde taşıma takıntım nedeniyle kimlik bagajdaki laptop çantamdaydı. Gittiğim yerde giriş kimlikle oluyordu, orada farkettim. Bir hafta kadar ehliyetsiz dolaşmak zorunda kaldım.
Yeni ehliyetlerse sakın haa kaybetmeyin, çok masraf çıkıyor.
Yeni ehliyetleri kaybedince randevu almadan işlem yapmıyorlar, yani geçici ehliyet alabilmek için bil erandevu gerekiyor. istanbuldaki nufus müdürlükleri en yakın randevu 2 ay sonrasınaydı. Trakya tarafında Tekirdağ ve ilçelerinden yakın zamana randevu almak mümkün, o şekilde tekirdağa gidip ehliyet başvurumu yapıp geçici ehliyeti alabildim, yeni çıkan ehliyet de postayla 3 günde evime geldi zaten. Ama kaybettiğim ehliyet yeni tip ehliyet olduğu için 159TL para yatırmak ve tekrar sağlık raporu için de özel kliniğe 60TL ödemek zorunda kaldım, yani ehliyet yeniletmek yaklaşık 220 liraya maloldu. bir hafta 10 gün kadar ehliyetsiz dolaşıp da polis yakaladığında ehliyeti yanında bulundurmamaktan ceza yemek tehlikesi de ayrı dertti neyse ki kimse çevirmedi.
O günden sonra ceplerimde kesinlikle bir şey taşımamak kararı aldım, omuzdan asılan bir çanta alıp cüzdan vb. ona doldurup motora binerken bagaja atıyorum, inerken alıp omcumda taşıyorum. cep her zaman tehlikeli. Bir tek sürekli çıkarmadığım ve kapalı cepte durduğu için bir naylona sarılı halde ruhsatı montun iç cebinde taşıyorum.
Bir ara bacak çantası almıştım ama rahat edemedim. Bacağımda bu bağlıyken bir kaza olsa ve düşüp sürüklenirken bu bir yere takılsa daha tehlikeli olur deyip kullanaktan vazgeçtim. Şimdi artık ceplerimde bir tek ruhsat var. burada kaza geçirince cepteki ruhsatın da hasar verdiğini görünce ruhsatı da cepte taşımaktan vazgeçsem mi diye düşünmeye başladım.
biber gazı
Ruhsat, çakı, yedek kamera bataryaları, peçete, cüzdan, yedek anahtar, yedek park ampulü.
HONDA
#BZ3082
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)