Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Enduro ve Adventure (ADV) türlerinin arasındaki fark nedir ?

    REKLAM ALANI
  1. #41

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Senin yüzünden mt-25’i satıp crf250L alasım geldi. Yeter. Rahat dur iki dk.
    MrMud bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Bu Enduro motorlar iyi güzel de fazla genç işi. 45 yaşından sonra bana gelmez. Ben skuter ile mutlu olmaya devam.

  3. #43
    RoofRoof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2017
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    DRZ400SM
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu Enduro motorlar iyi güzel de fazla genç işi. 45 yaşından sonra bana gelmez. Ben skuter ile mutlu olmaya devam.
    espresso bunu beğendi.

  4. #44
    DrFreeman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ekim 2018
    Şehir
    İstanbul/Tekirdağ
    Motosikleti
    Mondial Xtreme Max 150/ Xtreme Enduro 250
    Alıntı MrMud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Estafrullah hocam, mobilden olduğu kadar.

    Varsa yanlışlarım, forumdan az cok beni tanıyan arkadaşlar düzeltecektir yanlışları diye umuyorum
    Üstad Alta Motors var elektrikli efsane çekiyor 50 bg 117 kg.
    Rise and shine Mr. Freeman. Rise and shine...

  5. #45
    anılbel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2010
    Şehir
    İzmir - Kuşadası
    Motosikleti
    Wolf 125/ VSTAR
    Henüz kavga çıkmamış , cok bilenler teşrif etmedi demek ki ...

  6. #46
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    Alıntı DrFreeman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Üstad Alta Motors var elektrikli efsane çekiyor 50 bg 117 kg.
    Blok yere ne kadar yakın ?
    Rampadan atlayıp 8 metre yükseklikten iniş yapınca blok hala motorun üzerinde kalabilecek mi ?
    Ya da amortisör keçeleri sürekli rampa atlayışını kaldıracak kadar sağlam mı ? :D

    Dünya faktör var, sadece çekişle beygirle olsaydı bu işler, bizim dedenin Küheylanda 1 beygir ama düz duvara tırmanıyor namussuz :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:39 ----------

    Alıntı anılbel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Henüz kavga çıkmamış , cok bilenler teşrif etmedi demek ki ...
    Kavga etmeye gerek yok, daha doğrusunu bilen varsa, bak kardeşim şurada hatalısın doğrusu budur derse sevinirim bile niye kavga edeyim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:41 ----------

    Alıntı Angrypower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Senin yüzünden mt-25’i satıp crf250L alasım geldi. Yeter. Rahat dur iki dk.
    Mt-25 sıfır fiyatı an itibariyle yanlış bilmiyorsam 18 bin falan , Crf 250 L sıfır fiyatı an itibariyle 22 bin küsur :D
    Yine de sen bilirsin hocam, yok illa alacağım ben dersen benim işime bile gelir camia +1 olacak sonuçta

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:43 ----------

    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu Enduro motorlar iyi güzel de fazla genç işi. 45 yaşından sonra bana gelmez. Ben skuter ile mutlu olmaya devam.
    Bak RoofRoof vermiş cevabını sağ olsun
    Öyle ben yaşlandım, belim tutmuyor elim kalkmıyor işleri bahane
    espresso bunu beğendi.

  7. #47

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Beşiktaş-Ortaköy'de bir hatun var. Crf250L sürüyor. Yüzünü hiç görmedim ama Nolan kask takıyor. Ben o hatunu bilir o hatunu söylerim. Camia +1 olsun da ben normal motoru yıkamıyorum. Onunla 2tane büyüklüğünde gezerim. Birde zaten ^^Suicide Squad^^ üyesi gibi saçma sapan kullanıyorum şu aralar. Onunla direk bir ağacın tepesine uçar orada kalırım. Kimsede beni bulamayacağından direk orada çürür giderim.
    MrMud bunu beğendi.

  8. #48

    Üyelik
    13 Aralık 2018
    Şehir
    Aydın
    Eskiden enduro, adventure mu varmış; bir mobilet alırdın yola da dağa, bayıra da giderdi. İsmi de mobiletti.
    Şakası bir yana adventure’ a enduro diyen kardeşlerimizi bu kadar dışlamayalım. Kimse bu işin üstadı değil, dil döndükçe anlatmaya çalışıyor derdini.
    ufoz bunu beğendi.

  9. #49

    Üyelik
    05 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Forza 250
    Bi de enduro-cross ayrımı-bilinmezliğini çözsek üstad?
    MrMud bunu beğendi.

  10. #50
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    Alıntı ibrahimr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eskiden enduro, adventure mu varmış; bir mobilet alırdın yola da dağa, bayıra da giderdi. İsmi de mobiletti.
    Şakası bir yana adventure’ a enduro diyen kardeşlerimizi bu kadar dışlamayalım. Kimse bu işin üstadı değil, dil döndükçe anlatmaya çalışıyor derdini.
    Bizde dil döndüğü kadar anlatmaya çalışıyoruz işte hocam
    Yanlışa alıştık diye doğruyu öğrenmeyelim mi ?

    Alıntı Ahmetbahadır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bi de enduro-cross ayrımı-bilinmezliğini çözsek üstad?
    Kısa bi anlatmıştım konunun başında hocam, yeterli olmazsa daha ayrıntılı, motorların arasındaki en ince ayrıntıları da yazarım
    Neden 2 zamanlı tercih edilir, neden 4 zamanlı tercih edilir felan.

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...-sevdaniz.html

  11. #51

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Enduroyu aldim vurdum yola..
    Yol yol değil bildiğin patika..
    Dört te değil iki te olacak altinda..
    Karıştırma gaz kolunu boşuna..
    Çamurda bile yanlarim hasta olur kaynana..

    Ciğeri açıldı makinamin tam kalibre..
    Az biraz havamiz var gerisi hikaye..
    Kaskim farkli,motorum farkli..
    Arazide yanima bile yaklaşamaz ar altı..

    Arazide ne si si konusur ne he pe...
    Maharet bilekte biter,gerisi boş nane..
    Mud gelir patikada döner iki tur..
    Fantazi yapmaya gerek yok olay budur..
    Angrypower, MrMud ve oialdemir bunu beğendiler.

  12. #52
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Enduroyu aldim vurdum yola..
    Yol yol değil bildiğin patika..
    Dört te değil iki te olacak altinda..
    Karıştırma gaz kolunu boşuna..
    Çamurda bile yanlarim hasta olur kaynana..

    Ciğeri açıldı makinamin tam kalibre..
    Az biraz havamiz var gerisi hikaye..
    Kaskim farkli,motorum farkli..
    Arazide yanima bile yaklaşamaz ar altı..

    Arazide ne si si konusur ne he pe...
    Maharet bilekte biter,gerisi boş nane..
    Mud gelir patikada döner iki tur..
    Fantazi yapmaya gerek yok olay budur..
    Ya sen adamsin, adıma şiirler yazılmadı da demem artık hayır ağlamıyorum gözüme karbüratör kaçtı.
    levend84 bunu beğendi.

  13. #53

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı MrMud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ya sen adamsin, adıma şiirler yazılmadı da demem artık hayır ağlamıyorum gözüme karbüratör kaçtı.
    2T yağ ile yıka
    MrMud bunu beğendi.

  14. #54
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    Alıntı MrMud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorların hiç biri enduro değil ama, dayılar komple Endurocu masallah
    önemi olan motor değil yapmak istediğin
    MrMud bunu beğendi.
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  15. #55

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    önemi olan motor değil yapmak istediğin
    Üstad,ben naked makinayla,20-30cm derinlikte camura,araziye ve dağ yoluna girmek istiyorum nasıl olacak??hele de bakalim..alt takimlari dağitmadan..
    MrMud bunu beğendi.

  16. #56
    -Black- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2005
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Suzuki DL650 2014
    Paris-Dakar yapan Africa Twin'ler vardı bir ara, onlar neymiştı ki? 😜 Taş çatlasın 120 miymişti, enduro mu değil miymişti?
    MrMud bunu beğendi.

  17. #57
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    Alıntı -Black- adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Paris-Dakar yapan Africa Twin'ler vardı bir ara, onlar neymiştı ki? �� Taş çatlasın 120 miymişti, enduro mu değil miymişti?
    Paris dakar Enduro turnuvasından ziyade Rally-point dediğimiz tür bir turnuva
    Hardcore enduro turnuvalarında 1 haftalık parkur olmaz

    Rally turnuvası adı üstünde, sözlük anlamı her ne kadar "Ralli" çıksada, asıl içeriği "bir noktadan bir noktaya yapılan seferler" gibi birşey.

    Üst düzey ingilizesi olan, yada Rally kelimesinin açık anlamını bilen biri varsa daha net açıklayacaktır.

    Kaldı ki dakarda yarışan africa twin 750cc felandı, şimdi kasaylada uzaktan yakından alakası yoktu
    Zaten teknoloji ve rekabet ilerledikçe motorlari daha hafif hâle getirip küçüktüler, africa twin elenip yerine crf450 geçmesi gibi
    Şuan hatırladığım kadarıyla dakarda 450cc üzeri motor olmaması gerek.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:18 ----------

    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    önemi olan motor değil yapmak istediğin
    Cevap ekte levend84'ün yorumunda
    oialdemir bunu beğendi.
    +299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
    Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
    -MrMud

  18. #58
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı MrMud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bizde dil döndüğü kadar anlatmaya çalışıyoruz işte hocam
    Yanlışa alıştık diye doğruyu öğrenmeyelim mi ?



    Kısa bi anlatmıştım konunun başında hocam, yeterli olmazsa daha ayrıntılı, motorların arasındaki en ince ayrıntıları da yazarım
    Neden 2 zamanlı tercih edilir, neden 4 zamanlı tercih edilir felan.

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...-sevdaniz.html
    Açıkçası her tür bilgiye açım, bu tür konuları detaylıca yazarsanız çok makbule geçer.

    Şimdi benim bildiğim kadarı ile 4 zamanlı motosikletler daha ağır ancak bakımı daha kolay ve uzun vadede daha ucuz, biraz daha pahalı, daha düşük güç üreten, yakıtı daha az tüketen motorlar.

    2 zamanlılar ise hacmine göre çok daha fazla güç üreten, daha hafif, üretim maliyeti daha düşük ancak uzun vadede bakımları oldukça pahalı (periyodik silindir piston değişimi gibi), yakıt tüketimi daha yüksek ve yağa yakıt karıştırılması zorunluluğu ile bazı konularda hassasiyet isteyen motosikletler.

    Bunlar tamam. Peki hangi koşullar için kim nerede neden hangisini tercih etmeli? Hangi arazi tipi ve hangi kullanım koşulu için, neyi arayan adam hangisinde neyi bulur bunun için bir yazı yazabilirseniz harika olur
    MrMud bunu beğendi.

  19. #59
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    O zaman bu konu altında bu soruya pek cevap vermeyip, an itibarihle firsat buldukça mobilden yazar kaba bi taslak yapar, en son pc başına geçtiğimde toparlayıp paylaşırım hocam
    Kural [ Z ] bunu beğendi.

  20. #60

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Alıntı MrMud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O zaman bu konu altında bu soruya pek cevap vermeyip, an itibarihle firsat buldukça mobilden yazar kaba bi taslak yapar, en son pc başına geçtiğimde toparlayıp paylaşırım hocam
    Yeter artık rahat dur yeter. İstanbul’dan kaçamasım var zaten. Crf alıp gideceğim. Dün klx 250’nin üstünde buldum kendimi.
    MrMud bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler