Senin yüzünden mt-25’i satıp crf250L alasım geldi. Yeter. Rahat dur iki dk.
Senin yüzünden mt-25’i satıp crf250L alasım geldi. Yeter. Rahat dur iki dk.
Bu Enduro motorlar iyi güzel de fazla genç işi. 45 yaşından sonra bana gelmez. Ben skuter ile mutlu olmaya devam.
Henüz kavga çıkmamış , cok bilenler teşrif etmedi demek ki ...
Blok yere ne kadar yakın ?
Rampadan atlayıp 8 metre yükseklikten iniş yapınca blok hala motorun üzerinde kalabilecek mi ?
Ya da amortisör keçeleri sürekli rampa atlayışını kaldıracak kadar sağlam mı ? :D
Dünya faktör var, sadece çekişle beygirle olsaydı bu işler, bizim dedenin Küheylanda 1 beygir ama düz duvara tırmanıyor namussuz :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:39 ----------
Kavga etmeye gerek yok, daha doğrusunu bilen varsa, bak kardeşim şurada hatalısın doğrusu budur derse sevinirim bile niye kavga edeyim
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:41 ----------
Mt-25 sıfır fiyatı an itibariyle yanlış bilmiyorsam 18 bin falan , Crf 250 L sıfır fiyatı an itibariyle 22 bin küsur :D
Yine de sen bilirsin hocam, yok illa alacağım ben dersen benim işime bile gelir camia +1 olacak sonuçta
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:43 ----------
Bak RoofRoof vermiş cevabını sağ olsun
Öyle ben yaşlandım, belim tutmuyor elim kalkmıyor işleri bahane
Beşiktaş-Ortaköy'de bir hatun var. Crf250L sürüyor. Yüzünü hiç görmedim ama Nolan kask takıyor. Ben o hatunu bilir o hatunu söylerim. Camia +1 olsun da ben normal motoru yıkamıyorum. Onunla 2tane büyüklüğünde gezerim. Birde zaten ^^Suicide Squad^^ üyesi gibi saçma sapan kullanıyorum şu aralar. Onunla direk bir ağacın tepesine uçar orada kalırım. Kimsede beni bulamayacağından direk orada çürür giderim.
Eskiden enduro, adventure mu varmış; bir mobilet alırdın yola da dağa, bayıra da giderdi. İsmi de mobiletti.
Şakası bir yana adventure’ a enduro diyen kardeşlerimizi bu kadar dışlamayalım. Kimse bu işin üstadı değil, dil döndükçe anlatmaya çalışıyor derdini.
Bi de enduro-cross ayrımı-bilinmezliğini çözsek üstad?
Bizde dil döndüğü kadar anlatmaya çalışıyoruz işte hocam
Yanlışa alıştık diye doğruyu öğrenmeyelim mi ?
Kısa bi anlatmıştım konunun başında hocam, yeterli olmazsa daha ayrıntılı, motorların arasındaki en ince ayrıntıları da yazarım
Neden 2 zamanlı tercih edilir, neden 4 zamanlı tercih edilir felan.
http://www.motosiklet.net/forum/moto...-sevdaniz.html
Enduroyu aldim vurdum yola..
Yol yol değil bildiğin patika..
Dört te değil iki te olacak altinda..
Karıştırma gaz kolunu boşuna..
Çamurda bile yanlarim hasta olur kaynana..
Ciğeri açıldı makinamin tam kalibre..
Az biraz havamiz var gerisi hikaye..
Kaskim farkli,motorum farkli..
Arazide yanima bile yaklaşamaz ar altı..
Arazide ne si si konusur ne he pe...
Maharet bilekte biter,gerisi boş nane..
Mud gelir patikada döner iki tur..
Fantazi yapmaya gerek yok olay budur..
Paris-Dakar yapan Africa Twin'ler vardı bir ara, onlar neymiştı ki? 😜 Taş çatlasın 120 miymişti, enduro mu değil miymişti?
Paris dakar Enduro turnuvasından ziyade Rally-point dediğimiz tür bir turnuva
Hardcore enduro turnuvalarında 1 haftalık parkur olmaz
Rally turnuvası adı üstünde, sözlük anlamı her ne kadar "Ralli" çıksada, asıl içeriği "bir noktadan bir noktaya yapılan seferler" gibi birşey.
Üst düzey ingilizesi olan, yada Rally kelimesinin açık anlamını bilen biri varsa daha net açıklayacaktır.
Kaldı ki dakarda yarışan africa twin 750cc felandı, şimdi kasaylada uzaktan yakından alakası yoktu
Zaten teknoloji ve rekabet ilerledikçe motorlari daha hafif hâle getirip küçüktüler, africa twin elenip yerine crf450 geçmesi gibi
Şuan hatırladığım kadarıyla dakarda 450cc üzeri motor olmaması gerek.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:18 ----------
Cevap ekte levend84'ün yorumunda
+299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
-MrMud
Açıkçası her tür bilgiye açım, bu tür konuları detaylıca yazarsanız çok makbule geçer.
Şimdi benim bildiğim kadarı ile 4 zamanlı motosikletler daha ağır ancak bakımı daha kolay ve uzun vadede daha ucuz, biraz daha pahalı, daha düşük güç üreten, yakıtı daha az tüketen motorlar.
2 zamanlılar ise hacmine göre çok daha fazla güç üreten, daha hafif, üretim maliyeti daha düşük ancak uzun vadede bakımları oldukça pahalı (periyodik silindir piston değişimi gibi), yakıt tüketimi daha yüksek ve yağa yakıt karıştırılması zorunluluğu ile bazı konularda hassasiyet isteyen motosikletler.
Bunlar tamam. Peki hangi koşullar için kim nerede neden hangisini tercih etmeli? Hangi arazi tipi ve hangi kullanım koşulu için, neyi arayan adam hangisinde neyi bulur bunun için bir yazı yazabilirseniz harika olur
O zaman bu konu altında bu soruya pek cevap vermeyip, an itibarihle firsat buldukça mobilden yazar kaba bi taslak yapar, en son pc başına geçtiğimde toparlayıp paylaşırım hocam
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)