Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Enduro ve Adventure (ADV) türlerinin arasındaki fark nedir ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    Belki çok gereksiz, belki "Sanane ulan ben 1 tonluk motora enduro demek istiyorum" denilecek bir konu.
    Ama misyoner ruhuma hem motosiklet konusunda, hemde deplasmanda engel olamıyorum, her alanda misyoner olmak birinci önceliğim.

    Konuya geçiyoruz gençler, uzun uzun yazmayacağım.
    Sadece kilolarından yola çıkarak ikisinin arasındaki uçurumu ayırt edeceğiz.

    Enduro motorlar kaç kilo olur ?

    MAKSİMUM, TAŞ ÇATLASIN, DÜNYA TERSİNE DÖNSÜN "120 KG!"
    Bakın 120 bile olmaz denilecek kadar fazla neredeyse ama, yinede çin menşei olanları da dahil edip 120 diyorum, yazıyla YÜZ YİRMİ KİLOGRAM.
    Bu 120kg "En fazla","Maksimum" ağırlıkları.

    Hemen bu maksimum 120kg olan çocuklara örnekler verelim.



    Honda CR 450 - 110.6 kg(Islak)



    Kawasaki KX 250 105 kg. (Islak)



    Yamaha YZ250F 105 kg.(Islak)

    Şimdi gencolar, çok sayın büyükler.
    Bu motorlar Enduro/motocross sınıfında kullanılan motorlar.
    Fotoğraflara baktığımızda armut gibi meydanda olan ortak özellikleri, bisikletvari görüntüleri, ve en hantal honda'nın bile 110.6 kg oluşu.
    -Hepsi tek silindir.
    -Hepsi çok hafif.
    -Hepsi mümkün olduğunca kara düzen,elektronik aksamdan uzak.

    Peki benim için için ömrümü yiyen, çoğu kişinin yanlış bildiği, enduro "sanılan" Adventure (ADV) motorlara gelelim.

    Hızlı örnekler sıralıyorum;
    -Versys enduro değildir.
    -R1200gs enduro değildir.
    -Africa twin enduro değildir.
    -Ktm 1290adv enduro değildir. (Ya hu motorun model kodunda Adv yazıyor zaten daha ne izah ediyim :D)
    -Super tenere enduro değildir.

    Saydığım bu motorların ortak özelliklerini düşünelim.

    -Tek silindir olan yok.
    -200 kilo altında olan yok.
    -Seleleri uzun uzun gezmek için tasarlanmış.
    -Üstlerinden günümüz teknolojisinde bulabileceğiniz bütün elektronik aksamlar mevcut.
    -Yere düştüğünde "çoğumuz" yardım almadan yerden kaldıramaz.
    -Hepsi amiral gemisi gibi devasa büyük.
    -Yakıt depoları sedan bir araç kadar var.

    Fotoğraflıyorum hızlıca.



    BMW R1200GS ADV 259! Kg.(Islak)



    KTM 1290 Super Adventure-S 244 kg.(Islak)

    Adventure örneği fazla vermenin, kafa şişirmesin alemi yok, hemen hemen hepimiz, 3 aylık motorcu olanın bile tanıdığı motorlar çünkü.


    Eklemek istediğim notlara gelirsek, durum fotograflardan belli aralarında uçurum var.
    "İyi de Mud'cuğum, bunlarda arazide geziyo enduro nasıl olmaz ?"
    Çünkü Enduro, arazide gezmek demek değil.
    Her toprakta gezen Endurocu olmuyor.

    Daha açık tarif edeyim;

    Offroad kültürünü bir katalog olarak düşünün, indexine baktığımızda, Enduro-Motocross-Adventure var, bu kadar basit aslında.

    Enduro bir sınıftır sadece, Motocross nasıl sadece pistte oluyorsa ve Enduro'dan farklıysa öyle...

    Enduro nedir konusunu daha önce paylaşmıştım zaten google yazsanız bile konu önünüze çıkar.
    Adventure motorlara Enduro denilmesi aslında biz kullanıcıların hatası değil sadece, bizim ülkemizde satıcı ve tedarikçi güruhu sattığı ürünü tanımadığı için genelde, adventure motorlara enduro dediler, ve bu zamanla dilimize pelesenk oldu.

    Malum ikinci el sitesine girdiğinizde adventure diye bir sınıfın olmadığını fark ettiniz değil mi ?
    Evet resmiyette böyle bir sınıf yok, çünkü yanlışlar kolay yayılır ve kabul edilir.
    Malesef ki varis çorabı satan bir site, motosiklet sınıflarını öğrendiğimiz bir kaynak haline geldi.

    Sonuçta yıllar önce enduro diye bir sınıf varmıydı ? Ya da Cross ? Caferacer ? Naked ?
    Hayır.
    Zamanla kabul edildi hepsi, ve deyim yerindeyse sözlüğe girdi.
    Adım kadar eminim, Adventure sınıfı da eninde sonunda motorcu sözlüğüne resmi olarak girecek.

    "Anladıkta Mud'cuğum, bir motoru enduro yapan veya yapmayan şey ağırlığı yada silindir sayısı mıdır, ne alaka koçum ?"

    Evet bir motorun ağırlığı, ve silindir sayısı o motoru enduro olmaktan men edecek dünya kadar sebepten sadece 2 tanesi.

    Ağırlık neden bir motoru enduro olmaktan men eder ?
    Arkadaşlar arazide yeri gelince, absürt bir örnek verirsem, bazen öyle yorulursunuz ki, sırtınızda ki 500ml suyu atasınız gelir biraz hafiflemek için.

    105 kilo ile 250 kilonun arasında 2 kattan daha fazla fark var farkında mısınız ?!

    Enduro pilotları, 100gr fark için kask tercihini degiştiriyor, sırf 2kg kâr etmek için motora elektronik marş takmıyorlar...
    Elektronik marş ulan, bütün sistemi toplasan 1kg gelmez kablosu müşürü, adam bunu bile söküp atıyor.
    Yorgunluktan 105 kiloluk motoru yerden kaldıramayan adam 255 kiloyu afedersiniz mabadını parçalasa yerinden oynatamaz.

    Neden çift silindir olmaz?

    Arazide topspeed'i ne yapsın bu adam ?
    Zaten düz duvara çıkıyor, dere tepe geçmeye çalışıyor, 40km/s üzeriyle işi yok, çift silindiri neresine assın ?
    Adama safi tork lazım, debriyaji saldığında fırlaması lazım motorun ki, kaya, dağ, tepe, yokuş çıkabilsin.
    Çamura, kuma saplandığında gazı verip motoru fırlatabilsin.
    Tek silindirin verdiği o "Zıbamm!" diye gelen yakıt patlaması etkisi lazım adama.

    İki zamanlı motor kullaniyor çoğu, neden ?
    100 kilolok motorda, bazen az bazen fazla ama ortalama 7.0 Nm tork ne demek kafanızda bi canlandırın.

    Hayatını litrelik racing üzerinde çürütmüş adama Te250 verdiğimde debriyajı hızlı salınca motor tam olarak havada 1 takla atıp tekrar tekerlerinin üzerine düştü.
    Yerden kalkmadan verdiği tepki "Oğlum bu ne lan ?!"...

    O cümleyi kurarken aktif R1 kullanıcısıydı...

    5. viteste senteye gelmek için debriyajı kullanmanız yada amortisör pompalamanız gerekmeyecek kadar yüksek torklu motorlar bunlar.

    Ve adventure motorlar...
    Evet bu motorlar asfalt dışı yol şartlarında gidebilir, bozuk yollara dayanabilir, özetle offroad yapabilir.
    Ama enduro yapamaz.
    Bu motorlarla dünyayı gezersiniz, ömürleri hırpalanmaya odaklıdır, dayanırlar, yük taşıtlar çıt çıkarmazlar.
    Her türlü uzun yol eziyetine gelirler, cüsselerine orantılı ciğerleri vardır hepsinin.
    Motor camiasının ağır başlı, dayanıklı abileridir hepsi.
    Ama cüsseleri yüzünden, ufak kardeşleri Enduro/Cross motorlar gibi uçup kacamazlar pek.
    Bir kayaya sıkıştıklarında çekip çıkaramazsınız, ya da 5 metre yüksekten aşağı atamazsınız kendi ağırlıkları ile ezilirler.

    Enduro kelimesinin kökü Endurance'dır, dayanıklılık anlamına gelir.
    Adventure, macera anlamına gelir.

    Adventure dediğim motorların hiç biriyle dayanıklılık kanıtlayamazsınız bu kadar net aslında.
    Çünkü enduro'da kastedilen dayanıklılık yağmura çamura dayanmak kadar basit bir durum değil.
    Ve kelime anlamı olarak Dayanıklılık ile macera arasında büyük farklar var.

    Enduro macera gibi basit bir içeriğe sahip değil, Enduro'da aksiyon var, risk var, ölümüne dayanıklılık var.
    Siz pes edersiniz en fazla ama Enduro motorlar kayadan sağlam kuduz köpek gibidir, hayati (Salyangoz,radyatör vb.) aksamlarına darbe almadıkça, yan yattım çamura battım demez, naz yapmazlar.
    Düz duvara çarpar "Noldu?" demezler.
    10 metre mesafeden kaldırıp b** çuvalı gibi atsanız bile kalkar devam ederler.
    Çoğuna "Special" denir, çünkü gerçekten özeldir bu iş için.
    Dayanmak için, Ekstrem şartlar için doğmuşlardır.
    Okudugum bir kitapta yazan bir cümle gibi; "Martılarda avlanır, Kartallarda.
    Biri ufak bir balığı tutar, biri kendinden kat büyük geyiği."

    Yazarak tarif edilmeyecek, konuşarak en az 5-6 saat muhabbetin soğumayacağı bir konu bu benim için.
    Kulağı çınlasın, çok sevdiğim saygı duyduğum, beraber az yol gitmediğim Ares abi bu konuyu okuyacak olsa yine başlarız R1200 Endurodur değildir muhabbetine :D
    (Abi cidden tanıdığım sayılı kral adamlardansın ama şu inattan gel vazgeç :D)

    Bilen arkadaşlar, yine de umursamadan benim için hepsi enduro diyen arkadaşlar olacaktır tabi ki.
    Kardeş hiç umrumda değil inan buna diyen de olacaktır.

    Ama belki bilmeyen, "Ha öğrendiğim iyi oldu, artık adventure motorlara enduro demeyiz." diyenlerde mutlaka olacaktır.

    Y.N.: "Enduro bir kültür değildir, sınıftır.
    Offroad bir kültürdür, ve içinde Enduro-Cross-Adventure gibi sınıfları barındırır."

    Okuduğunuz için teşekkürler.


    Bedeninizin ve motorunuz çamur, içinizin temiz kalması dileğimle.

    Motor üzerinde yaşlanın
    emremm, Orck, oialdemir ve 44 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    01 Aralık 2018
    Şehir
    Ayvalik
    Motosikleti
    bws 100-shadow 750-integra 700 D -- Crf250L
    eline saglik mud bize dogruyu ogrettigin icin hemde guzel ve akici bir sekilde
    MrMud bunu beğendi.

  3. #3
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    Alıntı Orck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eline saglik mud bize dogruyu ogrettigin icin hemde guzel ve akici bir sekilde
    Estafrullah hocam, mobilden olduğu kadar.

    Varsa yanlışlarım, forumdan az cok beni tanıyan arkadaşlar düzeltecektir yanlışları diye umuyorum
    DrFreeman bunu beğendi.
    +299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
    Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
    -MrMud

  4. #4

    Üyelik
    16 Ekim 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC750X
    Alıntı MrMud adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Enduro motorlar kaç kilo olur ?

    MAKSİMUM, TAŞ ÇATLASIN, DÜNYA TERSİNE DÖNSÜN "120 KG!"
    Bakın 120 bile olmaz denilecek kadar fazla neredeyse ama, yinede çin menşei olanları da dahil edip 120 diyorum, yazıyla YÜZ YİRMİ KİLOGRAM.
    demek ki benim nc750x 2 kat enduro.. duble enduro


    şaka bir yana üşenmemiş yazmışsın üstadım.. yararlı bilgiler için teşekkürler
    MrMud bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    02 Kasım 2018
    Fevkalade icerik ve emeginize tesekkurler. Pekala bahsettiginiz kawa, yamaha enduro modellerini hafta sonu eglencesi disinda gunluk hayat rutini icerisinde de verim, konforla kullanmak mumkun mudur ?
    Ve olasi gunluk kullanim senaryolari icin tavsiye edeceginiz aksesuarlar neler olabilir ?

  6. #6
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    Alıntı foxtrot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    demek ki benim nc750x 2 kat enduro.. duble enduro


    şaka bir yana üşenmemiş yazmışsın üstadım.. yararlı bilgiler için teşekkürler
    Tabi ki nc750x enduronun feriştahıdır
    foxtrot bunu beğendi.
    +299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
    Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
    -MrMud

  7. #7
    oialdemir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    XMAX 250
    Alıntı MrMud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Belki çok gereksiz, belki "Sanane ulan ben 1 tonluk motora enduro demek istiyorum" denilecek bir konu.
    Ama misyoner ruhuma hem motosiklet konusunda, hemde deplasmanda engel olamıyorum, her alanda misyoner olmak birinci önceliğim.

    Konuya geçiyoruz gençler, uzun uzun yazmayacağım.
    Sadece kilolarından yola çıkarak ikisinin arasındaki uçurumu ayırt edeceğiz.

    Enduro motorlar kaç kilo olur ?

    MAKSİMUM, TAŞ ÇATLASIN, DÜNYA TERSİNE DÖNSÜN "120 KG!"
    Bakın 120 bile olmaz denilecek kadar fazla neredeyse ama, yinede çin menşei olanları da dahil edip 120 diyorum, yazıyla YÜZ YİRMİ KİLOGRAM.
    Bu 120kg "En fazla","Maksimum" ağırlıkları.

    Hemen bu maksimum 120kg olan çocuklara örnekler verelim.

    https://thumpertalk.com/uploads/mont...1362106023.jpg

    Honda CR 450 - 110.6 kg(Islak)

    https://thumpertalk.com/applications...38497686716cc5

    Kawasaki KX 250 105 kg. (Islak)

    https://reviews.thumpertalk.com/uplo...2b5705993f.jpg

    Yamaha YZ250F 105 kg.(Islak)

    Şimdi gencolar, çok sayın büyükler.
    Bu motorlar Enduro/motocross sınıfında kullanılan motorlar.
    Fotoğraflara baktığımızda armut gibi meydanda olan ortak özellikleri, bisikletvari görüntüleri, ve en hantal honda'nın bile 110.6 kg oluşu.
    -Hepsi tek silindir.
    -Hepsi çok hafif.
    -Hepsi mümkün olduğunca kara düzen,elektronik aksamdan uzak.

    Peki benim için için ömrümü yiyen, çoğu kişinin yanlış bildiği, enduro "sanılan" Adventure (ADV) motorlara gelelim.

    Hızlı örnekler sıralıyorum;
    -Versys enduro değildir.
    -R1200gs enduro değildir.
    -Africa twin enduro değildir.
    -Ktm 1290adv enduro değildir. (Ya hu motorun model kodunda Adv yazıyor zaten daha ne izah ediyim :D)
    -Super tenere enduro değildir.

    Saydığım bu motorların ortak özelliklerini düşünelim.

    -Tek silindir olan yok.
    -200 kilo altında olan yok.
    -Seleleri uzun uzun gezmek için tasarlanmış.
    -Üstlerinden günümüz teknolojisinde bulabileceğiniz bütün elektronik aksamlar mevcut.
    -Yere düştüğünde "çoğumuz" yardım almadan yerden kaldıramaz.
    -Hepsi amiral gemisi gibi devasa büyük.
    -Yakıt depoları sedan bir araç kadar var.

    Fotoğraflıyorum hızlıca.

    https://d3ejk2xdr0ilnv.cloudfront.ne...GS-2018-02.jpg

    BMW R1200GS ADV 259! Kg.(Islak)

    https://moto-station.com/wp-content/...ture-S_6-6.jpg

    KTM 1290 Super Adventure-S 244 kg.(Islak)

    Adventure örneği fazla vermenin, kafa şişirmesin alemi yok, hemen hemen hepimiz, 3 aylık motorcu olanın bile tanıdığı motorlar çünkü.


    Eklemek istediğim notlara gelirsek, durum fotograflardan belli aralarında uçurum var.
    "İyi de Mud'cuğum, bunlarda arazide geziyo enduro nasıl olmaz ?"
    Çünkü Enduro, arazide gezmek demek değil.
    Her toprakta gezen Endurocu olmuyor.

    Daha açık tarif edeyim;

    Offroad kültürünü bir katalog olarak düşünün, indexine baktığımızda, Enduro-Motocross-Adventure var, bu kadar basit aslında.

    Enduro bir sınıftır sadece, Motocross nasıl sadece pistte oluyorsa ve Enduro'dan farklıysa öyle...

    Enduro nedir konusunu daha önce paylaşmıştım zaten google yazsanız bile konu önünüze çıkar.
    Adventure motorlara Enduro denilmesi aslında biz kullanıcıların hatası değil sadece, bizim ülkemizde satıcı ve tedarikçi güruhu sattığı ürünü tanımadığı için genelde, adventure motorlara enduro dediler, ve bu zamanla dilimize pelesenk oldu.

    Malum ikinci el sitesine girdiğinizde adventure diye bir sınıfın olmadığını fark ettiniz değil mi ?
    Evet resmiyette böyle bir sınıf yok, çünkü yanlışlar kolay yayılır ve kabul edilir.
    Malesef ki varis çorabı satan bir site, motosiklet sınıflarını öğrendiğimiz bir kaynak haline geldi.

    Sonuçta yıllar önce enduro diye bir sınıf varmıydı ? Ya da Cross ? Caferacer ? Naked ?
    Hayır.
    Zamanla kabul edildi hepsi, ve deyim yerindeyse sözlüğe girdi.
    Adım kadar eminim, Adventure sınıfı da eninde sonunda motorcu sözlüğüne resmi olarak girecek.

    "Anladıkta Mud'cuğum, bir motoru enduro yapan veya yapmayan şey ağırlığı yada silindir sayısı mıdır, ne alaka koçum ?"

    Evet bir motorun ağırlığı, ve silindir sayısı o motoru enduro olmaktan men edecek dünya kadar sebepten sadece 2 tanesi.

    Ağırlık neden bir motoru enduro olmaktan men eder ?
    Arkadaşlar arazide yeri gelince, absürt bir örnek verirsem, bazen öyle yorulursunuz ki, sırtınızda ki 500ml suyu atasınız gelir biraz hafiflemek için.

    105 kilo ile 250 kilonun arasında 2 kattan daha fazla fark var farkında mısınız ?!

    Enduro pilotları, 100gr fark için kask tercihini degiştiriyor, sırf 2kg kâr etmek için motora elektronik marş takmıyorlar...
    Elektronik marş ulan, bütün sistemi toplasan 1kg gelmez kablosu müşürü, adam bunu bile söküp atıyor.
    Yorgunluktan 105 kiloluk motoru yerden kaldıramayan adam 255 kiloyu afedersiniz mabadını parçalasa yerinden oynatamaz.

    Neden çift silindir olmaz?

    Arazide topspeed'i ne yapsın bu adam ?
    Zaten düz duvara çıkıyor, dere tepe geçmeye çalışıyor, 40km/s üzeriyle işi yok, çift silindiri neresine assın ?
    Adama safi tork lazım, debriyaji saldığında fırlaması lazım motorun ki, kaya, dağ, tepe, yokuş çıkabilsin.
    Çamura, kuma saplandığında gazı verip motoru fırlatabilsin.
    Tek silindirin verdiği o "Zıbamm!" diye gelen yakıt patlaması etkisi lazım adama.

    İki zamanlı motor kullaniyor çoğu, neden ?
    100 kilolok motorda, bazen az bazen fazla ama ortalama 7.0 Nm tork ne demek kafanızda bi canlandırın.

    Hayatını litrelik racing üzerinde çürütmüş adama Te250 verdiğimde debriyajı hızlı salınca motor tam olarak havada 1 takla atıp tekrar tekerlerinin üzerine düştü.
    Yerden kalkmadan verdiği tepki "Oğlum bu ne lan ?!"...

    O cümleyi kurarken aktif R1 kullanıcısıydı...

    5. viteste senteye gelmek için debriyajı kullanmanız yada amortisör pompalamanız gerekmeyecek kadar yüksek torklu motorlar bunlar.

    Ve adventure motorlar...
    Evet bu motorlar asfalt dışı yol şartlarında gidebilir, bozuk yollara dayanabilir, özetle offroad yapabilir.
    Ama enduro yapamaz.
    Bu motorlarla dünyayı gezersiniz, ömürleri hırpalanmaya odaklıdır, dayanırlar, yük taşıtlar çıt çıkarmazlar.
    Her türlü uzun yol eziyetine gelirler, cüsselerine orantılı ciğerleri vardır hepsinin.
    Motor camiasının ağır başlı, dayanıklı abileridir hepsi.
    Ama cüsseleri yüzünden, ufak kardeşleri Enduro/Cross motorlar gibi uçup kacamazlar pek.
    Bir kayaya sıkıştıklarında çekip çıkaramazsınız, ya da 5 metre yüksekten aşağı atamazsınız kendi ağırlıkları ile ezilirler.

    Enduro kelimesinin kökü Endurance'dır, dayanıklılık anlamına gelir.
    Adventure, macera anlamına gelir.

    Adventure dediğim motorların hiç biriyle dayanıklılık kanıtlayamazsınız bu kadar net aslında.
    Çünkü enduro'da kastedilen dayanıklılık yağmura çamura dayanmak kadar basit bir durum değil.
    Ve kelime anlamı olarak Dayanıklılık ile macera arasında büyük farklar var.

    Enduro macera gibi basit bir içeriğe sahip değil, Enduro'da aksiyon var, risk var, ölümüne dayanıklılık var.
    Siz pes edersiniz en fazla ama Enduro motorlar kayadan sağlam kuduz köpek gibidir, hayati (Salyangoz,radyatör vb.) aksamlarına darbe almadıkça, yan yattım çamura battım demez, naz yapmazlar.
    Düz duvara çarpar "Noldu?" demezler.
    10 metre mesafeden kaldırıp b** çuvalı gibi atsanız bile kalkar devam ederler.
    Çoğuna "Special" denir, çünkü gerçekten özeldir bu iş için.
    Dayanmak için, Ekstrem şartlar için doğmuşlardır.
    Okudugum bir kitapta yazan bir cümle gibi; "Martılarda avlanır, Kartallarda.
    Biri ufak bir balığı tutar, biri kendinden kat büyük geyiği."

    Yazarak tarif edilmeyecek, konuşarak en az 5-6 saat muhabbetin soğumayacağı bir konu bu benim için.
    Kulağı çınlasın, çok sevdiğim saygı duyduğum, beraber az yol gitmediğim Ares abi bu konuyu okuyacak olsa yine başlarız R1200 Endurodur değildir muhabbetine :D
    (Abi cidden tanıdığım sayılı kral adamlardansın ama şu inattan gel vazgeç :D)

    Bilen arkadaşlar, yine de umursamadan benim için hepsi enduro diyen arkadaşlar olacaktır tabi ki.
    Kardeş hiç umrumda değil inan buna diyen de olacaktır.

    Ama belki bilmeyen, "Ha öğrendiğim iyi oldu, artık adventure motorlara enduro demeyiz." diyenlerde mutlaka olacaktır.

    Y.N.: "Enduro bir kültür değildir, sınıftır.
    Offroad bir kültürdür, ve içinde Enduro-Cross-Adventure gibi sınıfları barındırır."

    Okuduğunuz için teşekkürler.


    Bedeninizin ve motorunuz çamur, içinizin temiz kalması dileğimle.

    Motor üzerinde yaşlanın
    Bu forumda bir çok herbogolog un gemi gibi motorlara enduro demeyi sürdürmesi üzerine iyi geldi bu. Zaten sende gelirdi bu MrMud hocam eline sağlık.

  8. #8
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    Alıntı Motorcycler adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fevkalade icerik ve emeginize tesekkurler. Pekala bahsettiginiz kawa, yamaha enduro modellerini hafta sonu eglencesi disinda gunluk hayat rutini icerisinde de verim, konforla kullanmak mumkun mudur ?
    Ve olasi gunluk kullanim senaryolari icin tavsiye edeceginiz aksesuarlar neler olabilir ?
    Bu fotoğraflardaki enduroların hiç biri günlük kullanima uygun motorlar değil malesef
    Hepsi special motorlar, kilometre saymazlar, saat sayarlar, ömürleri sadece parkur ve arazi için yetecek kadar kısadır ve bakımları çok sık aralıklarla olur.

    Günlük kullanım için hem speciallere yakın arazi şartlarına uygun olan, hemde günlük kullanımi olan, genelde DualSport yada DualPurpose dediğimiz modelleri var bu markaların.

    CRF 250L
    KLX 250
    WR 250 vs.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:09 ----------

    Alıntı oialdemir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu forumda bir çok herbogolog un gemi gibi motorlara enduro demeyi sürdürmesi üzerine iyi geldi bu. Zaten sende gelirdi bu MrMud hocam eline sağlık.
    Rica ederim ne demek.
    Faydalı olduğunu bilmenin verdiği neşe yeter.
    oialdemir bunu beğendi.

  9. #9
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Valla artık aynı motora bir çok kişi farklı cevap verdiği için yeni birisi olarak kafam karışıyordu.

    eline sağlık hocam.

    Dipnot: birazdan birisi itiraz edip ortalığı ateşe verir, beklemedeyim.
    MrMud bunu beğendi.

  10. #10
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla artık aynı motora bir çok kişi farklı cevap verdiği için yeni birisi olarak kafam karışıyordu.

    eline sağlık hocam.

    Dipnot: birazdan birisi itiraz edip ortalığı ateşe verir, beklemedeyim.
    Aman tövbe de hiç keyfimi kaçırasım yok :D
    DrFreeman bunu beğendi.
    +299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
    Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
    -MrMud

  11. #11
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Güzel, akıcı ve bilgilendirici.
    Teşekkürler.
    MrMud bunu beğendi.

  12. #12
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    Alıntı watercolours adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güzel, akıcı ve bilgilendirici.
    Teşekkürler.
    Ben teşekkür ederim okuduğunuz için.
    +299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
    Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
    -MrMud

  13. #13
    papanax - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    KTM390 , Ducati Monster 797, Xmax 400
    enduro zevkli mi yaw
    hiç binmedin yapmadım kullanmadım

  14. #14
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Hani nerede kaldı,

    Beta`lar
    GasGas`lar
    Husaberg`ler
    Suzuki rmx`ler
    Trial`ler

    İki resimde bunlardan ataydin dadindan yenmezdi..

  15. #15
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    Alıntı papanax adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    enduro zevkli mi yaw
    hiç binmedin yapmadım kullanmadım
    Abbov, duymamış olayım.
    Denemeden öleyim deme sakın.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:37 ----------

    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hani nerede kaldı,

    Beta`lar
    GasGas`lar
    Husaberg`ler
    Suzuki rmx`ler
    Trial`ler

    İki resimde bunlardan ataydin dadindan yenmezdi..
    Valla üç fotoda zor durdum, rahat 30 tane demirbaş atardim yoksa :D
    +299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
    Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
    -MrMud

  16. #16
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Suzuki Vanvan
    bravo hocam. Harika içerik. Hep aklımda olan ama yazmaya fırsat bulamadığım bir konudur bu. Enduro diyen hıyarı altındaki o makinayla sokcan araziye, uğraşsın dursun kaldırmakla. Enduro dediğin hafif olan ve arazide gidebilen motosikletlerdir.
    MrMud bunu beğendi.

  17. #17
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    Alıntı Mamba09 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bravo hocam. Harika içerik. Hep aklımda olan ama yazmaya fırsat bulamadığım bir konudur bu. Enduro diyen hıyarı altındaki o makinayla sokcan araziye, uğraşsın dursun kaldırmakla. Enduro dediğin hafif olan ve arazide gidebilen motosikletlerdir.
    Aynı fikri bin kişi düşünür bir kişi uygularmış, bize nasip oldu o da
    Bu muhabbeti benim gibi netleştirmek isteyen çok kişi tanıyorum, içlerinde Adventure sürende var Naked sürende, 3 kişiye açıklasak kâr
    +299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
    Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
    -MrMud

  18. #18

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    o zaman chopper enduro ise cross scooter olsa cross tourerları nereye koyucaz melezz gel çöz meseleyi..

  19. #19
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o zaman chopper enduro ise cross scooter olsa cross tourerları nereye koyucaz melezz gel çöz meseleyi..
    Yok melez bu konuya sarmaz, scooter yok işin icinde :D
    Iki satır scooter yazsaydım "Birader scooter motor değil bu forumda niye yazıyosun" felan kudururdu :D
    logaritma bunu beğendi.
    +299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
    Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
    -MrMud

  20. #20

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Gayet güzel ve insanların cahilliği ile mücadele açısından, açılmış bir bayrak. Keşke kullabilecek kadar şanslı olanlardan olabilseydim. Lakin asfaltı terketme konusuna hep yabancı olduğumdan en fazla gözümde Kawasaki klx250 yada suzuki drz400sm gibi modellerle kendimi alacağım die avutmamla bitiyor günlerim.

    Heleki İstanbul'a geri dönüp, ve nefret ettiğim şehirden tekrardan kaçmak isteme düşüncemden dolayı altıma litrelik makine çekip 299 ile ufuğa doğru basasım var. Açıkçası İstanbul'dan kaçmama engel olacak herhangi bir somut objeyide 299 ile deler mi acaba die, zıbam die delme çalışmasını da yapmak istemiyorum değil...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:55 ----------

    Alıntı MrMud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yok melez bu konuya sarmaz, scooter yok işin icinde :D
    Iki satır scooter yazsaydım "Birader scooter motor değil bu forumda niye yazıyosun" felan kudururdu :D
    Honda X-adv'yi de dahil ederiz bizde
    MrMud bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler