Arkadaşların da dediği gibi sorununuz sente ve supap ayarı gibi görünüyor. Tabi ki konuya doğrudan mekanik arıza olarak baktığımızdaki sonuç bu.
*Sentenin kaçıklığı nasıl bir tepki yaratır?
Motor normal marş ile çalışmaz veya çok zor çalışır ve gaz verdiğinizde isteksizdir, sentenin kaçıklığına ve yönüne göre egzozda gaz vermelerde sürekli patlama duyulabilir. Tam gazda dahi motor boğulacak gibi zorla hareket eder, motor ısınmaya başladığında tepkisi olumlu veya olumsız yönde değişebilir, kendiliğinden stop eder ve soğuyana kadar tekrar çalışması mümkün olmayabilir. Veya tam tersine sıcakken daha kolay çalışabilir. Aşırı durumlarda motor hiç çalışmayabilir veya ciddi mekanik hasar oluşabilir.
*Supap ayar bozukluğu;
Ayarın hangi supapta ve ne derece bozuk olduğuna göre tepki değişebilir. Motor çekişten düşebilir, hararet yapabilir, egzozdan patlama sesi duyulabilir, gaz verildiğindetepkisinde anormallikler görülür, ilk çalıştırma veya ısındığındaki çalışmasında sorunlar görülebilir, motor isteksiz çalışabilir, hatta çalıştırmak mümkün olmayabilir.
Malesef ki motosikletiniz için yeterli teknik eleman bulunamayan yerler ve zamanlar olabiliyor. Bu tip durumlarda kullanmak için motosikletinizin servis tamir kataloğunu bulmanızı öneririm. Sizin için araştırdığımda CRF250L için servis kataloğu bulamadım. Ancak bildiğim kadarı ile sizin motosikletinizde kullanılan motorun aynısı olan CBR250R için servis kataloğu mevcut. İsterseniz CBR250R için servis tamir kataloğunu
buradan veya
buradan indirip sente ayarı, zincir değişimindeki adımlar ve supap ayar değerleri gibi net verilere ulaşabilirsiniz.
Sonuçta usta yaparken başında siz gözlemlediniz, neyi yapıp yapmadığını farketmişsinizdir diye tahmin ediyorum. İsterseniz bir göz atın.