Eğer subap ayarı gevşekse motor ısınınca ses yapar. Subap ayarı sıkıysa soğuk motor zor çalışır. Bir subap ayarı yaptırın. Bir de zinciri kontrol edin
Eğer subap ayarı gevşekse motor ısınınca ses yapar. Subap ayarı sıkıysa soğuk motor zor çalışır. Bir subap ayarı yaptırın. Bir de zinciri kontrol edin
Egzantirik gergi zincirini değiştirmelisin.
Çok teşekkür ederim ingiliZceyse detaylı şekilde incelemem gerekiyor bilgisayayrdan
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:52 ----------
Şimli sistem yani subapların üstü kapalı olduğu için ayarı bozulsa dahi ses yapmıyor şuan da ses de yok karmaşık bir durum
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:55 ----------
2 adet farklı orjinal zincir denendi
iyi ama zincir tek başına eskimez dişli ile birlikte değişmesi gerek tahrik zinciri gibi . uyumlu çalışmadığı gibi ses te yapar
Zincir değil hocam,egzantirik gergi zinciri. Motor bloğunun olduğu yerde ufak bir parça. Contasıyla birlikte değiştirin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:59 ----------
https://sites.google.com/site/rabalr...leri/eksantrik
Uplayalım lütfen
Bir arkadaşımın 4 silindirli motoru sübap yakalamıştı.Bu olaydan kısa bir süre önce sadece ekzantirik zincirini değiştirmişti,nedenlerini araştırdiğımızda ise ekzantirik zincirinin set halinde değişmesinin dogru oldugunu gördük yani ekzantirik zinciri,ekzantirik gergisi ve paletleri set olarak değişmesi gerekiyormuş.Çoğu japon dört büyük marka 30bin km de değişecek diyor.Ses yapsada yapmasada.
ustalara kaldıysa zor iş sağlam motorumu götürüp daha kötü halde aldığım çok oldu onlar yuzunden kendim yapıyorum bakımımı
Hocam sorunun sebebi belli, sensörlerin vs vs sağlam görünüyor. Bence (nacizhane fikrim) olay egzantrik ve subap arkadaşlığından kaynaklanıyor. Aralarındaki anlaşmazlığın çözümünü bulmak lazım. Birinden biri bu arkadaşlığa taş koyuyor. Egzantrik takımı (zincir, dişli, gergi) Bunlardan biri sorunluysa zaten ne kadar subap ayarı yaparsan yap sonuç değişmeyecek. Ayrıca milimetrenin %6 sı hassasiyette ayar yapılan bir sisteme ustanın bakıpta ya ben buna zincir taktım ayarını da yaptım ama ısınınca rölanti düşüyor gibi göz kararı bi sonuca varması zaten saçma. İki ustaya 700 lira vermişsin. İlk başta servise gitsen belki 200 lirayla çıkacaksın işin içinden. Teşhis belli olduğuna göre tedavi de belli. Elin yatkınsa ve motoru söküp dağıtabileceğin garaj gibi ışıklı ve sıcak bir ortam varsa, Motorun işini bir gün içinde bitiremediğinde motorun bir kaç gün sözü geçen garajda yatması sorun olmayacaksa sıva kolları giriş. Yok ben daha önce yapmadım veya nasıl yapılacağını bilmiyorum diyorsan, hiç riske atma götür Honda servisine çıkacak faturaya razı ol için de rahat etsin.
Gerçekten benim düşüncelerim de bu yönde.elim yatkındır niyetim benimde söküp kendim girişmek söküp bekletebileceğim ortam var servis kitapçığıda mevcut zincir subap ayarlarını dikkatlice bulup yapmak var niyetimde fakat başlamadan önce şu sensörün gelmesini beklemek istiyorum.olur ya sanmıyorum ama haklı çıkarlar bakarsın.zira olmaz ise kolları sıvayacağım inşallah bir sorun olmaz bu güzel detaylı cevabın için de ayrıca teşekkür ediyorum.servis olsa en başta giderdim ayrıca ne yazıkki en yakın servis araçla 7 saat mesafede..
Up! Hocam sonuç ne oldu acaba birebir aynı sorunu yaşıyorum şuan
En başta honda servisine gitseydiniz belki şimdi ne vaktinizi nede paranızı boşuna harcamış olmayacaktınız
motoru senteye getirmeden egzantrik zincirini söküp pistonu hareket ettirdiyseler supaplarda hafif eğrilik oluşabilir , buda kompresyon basıncının düşmesine sebep olur , soğukken zengin karışım nedeniyle motor stop etmeyebilir ama ısınıp karışım oranı normale dönünce stop etmeler başlayabilir , aslında ilk aklıma gelen zincirin sahte üretim olması ve kısa sürede uzamış olabileceği idi , dişlilerdeki noktalarında denk getirilememesi bunu akla getiriyor , piyasada DID gibi markaların da sahtesi bolca mevcut , zinciri iki defa farklı markalarla yeniledik yazınca geriye supaplarda sorun olabileceği kalıyor..
@nikkfurie Aha bunu yazmaya gelmistim bende
Tamiri yapıldı mı ya da problem nasıl çözüldü... merak ettim.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)