Başlangıç enduro yardım lütfen
Reklamlar
-
RoofRoof adlı üyeden alıntı
Çoğu ADV bile değil sport touring
Çoğu sport touring bile değil, touring.
Sonuç olarak bence Gs ve Versys i kıyasla, imkanın var ise test et öyle karar ver. Ama şunu unutma, bir kaç ay sonra satmak istersen, konuda adı geçen diğer tüm motorlardan daha geç satılma olasılığı yüksek.
Bir de herkeste başladığı cc yi sürekli bir yükseltme eğilimi var, ben de tam tersi, misal şu an için bana 250 cc her türlü yetiyor bu en fazla 500-600 cc olur. Motosiklet almak ta zor artık, ama işletmek daha da zor.
Reklamlar
-
RoofRoof adlı üyeden alıntı
Çoğu ADV bile değil sport touring
O konuya hiç gelme hocam, daha bunu aşamadık.
+299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
-MrMud
-
MrMud adlı üyeden alıntı
O konuya hiç gelme hocam, daha bunu aşamadık.
Bunda insanların bir suçu yok nasıl görmüşlerse öyle gidiyor.. misal kawasaki türkiyenin sitesinde versysler enduro olarak geçiyor ama avrupa kawasaki resmi sitesinde adv olarak geçiyor. sıfır motor almaya gidiyorsun galeriye ordaki çalışan arkadaşa enduro bakıyrom diyorsun sana adv yada cross tourer tarzı motorları gösteriyor.. yani bizde kemikleşmiş bu işler..
Competition motorların çoğuda cross diyoruz ,cruiser choper diyoruz, ss racing diyoruz,heritage tiplere cafe racer diyoruz .. yani çokda şeet etmemek lazım anlımıyormuyuz birbirimizi anlıyoruz o kısmı önemli.. anlıyorsan sorun yok..
-
Herkesin yaşadığı, doğrusu, deneyimi farklı. Bir tane guru seçelim o zaman foruma o cevap versin sadece başka kimse yazmasın. Herkes bi şekilde fikrini deneyimini paylaşmış iyi niyeti ile... 1000 cc ile başlama diyen adam burdaki arkadaşı düşünerek riskli olduğunu düşünerek kendince korumak için iyi niyeti ile yazmış, 250 cc ile uzun yol yapılmaz diyen arkadaş yine bir şekilde deneyimlemiş eziyet olmuş zevk almamış onu yazmış. Ne var bunda?
12-15 tane ayrı motor türü var, ayrı tarz var, ayrı kullanım alanı var. Herkes dili döndüğünce fikrini anlatmaya çalışıyor. Forumda biri birşey sorunca "ne halin varsa gör banane" ye mi dönsün forum?
Ben şurda yurtici motorlu kurye gelince bile kuryeden birşeyler öğrenmeye çalışıyorum. Biraz başkalarının fikrine de saygı gösterin, başkalarının iyi niyetinden de emin olun, başkalarının deneyiminden de birşey öğrenmeye çalışın... herşey cok daha kolay olur.
-
logaritma adlı üyeden alıntı
Bunda insanların bir suçu yok nasıl görmüşlerse öyle gidiyor.. misal kawasaki türkiyenin sitesinde versysler enduro olarak geçiyor ama avrupa kawasaki resmi sitesinde adv olarak geçiyor. sıfır motor almaya gidiyorsun galeriye ordaki çalışan arkadaşa enduro bakıyrom diyorsun sana adv yada cross tourer tarzı motorları gösteriyor.. yani bizde kemikleşmiş bu işler..
Competition motorların çoğuda cross diyoruz ,cruiser choper diyoruz, ss racing diyoruz,heritage tiplere cafe racer diyoruz .. yani çokda şeet etmemek lazım anlımıyormuyuz birbirimizi anlıyoruz o kısmı önemli.. anlıyorsan sorun yok..
Dediklerine bakınca demek istediğimi net anlattığını fark edebiliyorum hocam, olsun yavas yavas olur
Geriden de gelsek geliyoruz en azından
+299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
-MrMud
-
evo8 adlı üyeden alıntı
Herkesin yaşadığı, doğrusu, deneyimi farklı. Bir tane guru seçelim o zaman foruma o cevap versin sadece başka kimse yazmasın. Herkes bi şekilde fikrini deneyimini paylaşmış iyi niyeti ile... 1000 cc ile başlama diyen adam burdaki arkadaşı düşünerek riskli olduğunu düşünerek kendince korumak için iyi niyeti ile yazmış, 250 cc ile uzun yol yapılmaz diyen arkadaş yine bir şekilde deneyimlemiş eziyet olmuş zevk almamış onu yazmış. Ne var bunda?
12-15 tane ayrı motor türü var, ayrı tarz var, ayrı kullanım alanı var. Herkes dili döndüğünce fikrini anlatmaya çalışıyor. Forumda biri birşey sorunca "ne halin varsa gör banane" ye mi dönsün forum?
Ben şurda yurtici motorlu kurye gelince bile kuryeden birşeyler öğrenmeye çalışıyorum. Biraz başkalarının fikrine de saygı gösterin, başkalarının iyi niyetinden de emin olun, başkalarının deneyiminden de birşey öğrenmeye çalışın... herşey cok daha kolay olur.
Birader ben öyle öğrendim diye elmaya armut demenin anlamı yok. 1000RR'a biri enduro deyince kim Allah belanı versin sen sus dedi.
-
RoofRoof adlı üyeden alıntı
Birader ben öyle öğrendim diye elmaya armut demenin anlamı yok. 1000RR'a biri enduro deyince kim Allah belanı versin sen sus dedi.
Melez'e sor mesela, scooter motor bile değil diyor adam :D
Allah belanı versin sus dememiş kimse değil mi ama :D
+299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
-MrMud
-
Heritage Yamaha'nın özel pazarlama deyimi, asıl genel kabul gören anlaşılan klasman Retro diye biliyorum ben. Ki aslında bu da burada bahsedilen adv enduro sport touring gibi bir klasman değil, bir görsel tasarım sınıflandırması aslında.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:57 ----------
Enduro da çok karışık iş; şu anki tanım Mr.Mud'ın açtığı konudaki gibi ama ilk enduro lafı çıktığında sanki bugünkü adv anlamına geliyordu gibi algıladım ben hep.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:00 ----------
Enduro da Mr.Mud'ın açtığı konudaki anlama geliyor güncel olarak, ama ilk bu laf kullanıldığında sanki bugün adv denince anladığımız sınıf için kullanılıyordu diye anladım ben hep, karmaşa zamanla terimin anlamının değişmesinden çıkıyor herhalde?
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Heritage Yamaha'nın özel pazarlama deyimi, asıl genel kabul gören anlaşılan klasman Retro diye biliyorum ben. Ki aslında bu da burada bahsedilen adv enduro sport touring gibi bir klasman değil, bir görsel tasarım sınıflandırması aslında.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:57 ----------
Enduro da çok karışık iş; şu anki tanım Mr.Mud'ın açtığı konudaki gibi ama ilk enduro lafı çıktığında sanki bugünkü adv anlamına geliyordu gibi algıladım ben hep.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:00 ----------
Enduro da Mr.Mud'ın açtığı konudaki anlama geliyor güncel olarak, ama ilk bu laf kullanıldığında sanki bugün adv denince anladığımız sınıf için kullanılıyordu diye anladım ben hep, karmaşa zamanla terimin anlamının değişmesinden çıkıyor herhalde?
Evet isimlerin çoğu zamanla doğru veya yanlışa doğru sekillendi genelde.
Kimisi doğru anlamina kimisi yanlış anlamına.
Şahsen enduro-adventure konusunda, yaptıkları iş, kullanım amaçları, yarıştıkları turnuvalar ve etkinlikleri baz aldığımda, actigim konudaki sonuca varıyorum.
Kaldı ki arkadaşın dediği gibi, Kawasaki'nin avrupa resmi sitesinde Adventure kategorisinde olan Versys, Türkiye resmi sitesinde enduro olarak geciyor.
Kawasaki Avrupa ve Türkiye arasında olam hitap şeklinin farkına varmış olacak ki bu ufak detayı siteye yansıtmışlar, arayıcının kafası karışmasın demişler yada Adv motorları enduro diye iteleyelim demişler.
+299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
-MrMud
-
RoofRoof adlı üyeden alıntı
Birader ben öyle öğrendim diye elmaya armut demenin anlamı yok. 1000RR'a biri enduro deyince kim Allah belanı versin sen sus dedi.
Elmayi armutu yazan bi kitabi varsa bu isin soyle bizde alip okuyalim
-
melez adlı üyeden alıntı
mazoşist misin?
Tek söyleyebileceğin bu mu?
Başka fikrin yok yani bu konu hakkında ...
Harbiden bayıyorsun...
-
Her konuya bir açıklık getirdik ama bu motoru al, sebepleri de şu şu şu diyen biri çıkmadı. Millet olarak çağ atladık :D
-
Oldu halbuki sizin kriter dahilinde iyi öneriler...
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Heritage Yamaha'nın özel pazarlama deyimi, asıl genel kabul gören anlaşılan klasman Retro diye biliyorum ben.
Heritage yi bmw de kullanıyor.. Bmw R nite T serisi bmw de heritage diye geçer..
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:11 ----------
ibrahimr adlı üyeden alıntı
Her konuya bir açıklık getirdik ama bu motoru al, sebepleri de şu şu şu diyen biri çıkmadı. Millet olarak çağ atladık :D
Ben uzun uzun hepsinin nedenini niçinini hayet detaylı yazdım.. versy anlattım, rx3 anlattım neden alabiliceğini , vstromun bu ikisinin arasında olduğunu söyledim.. versy varken vstorma girişmem şahsen dedim..
bmw ayrı oda güzel tvs hint motoru var üstünde ama kaliteli güzel bir motor ben sadece onu ne enduro ne adv artık ismine ne derseniz o gözle göremiyorum tasarımı basit geliyor gözüme .. yani sanki bmw tasarımının üstünde durmammış fazla hızlıca geçiştirmişler.. hoş gerçi motorunuda hintliden almış mühendisliği üstündede fazla kafa yormamışlar.. yani sanki piyasada düşük hacim bir motorumuz olsunda ne olursa olsun mantığında üretilmiş fazla üst seri bmw ler gibi titizlenilmemiş izlenimi veriyor bana..
-
logaritma adlı üyeden alıntı
Heritage yi bmw de kullanıyor.. Bmw R nite T serisi bmw de heritage diye geçer..
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:11 ----------
Ben uzun uzun hepsinin nedenini niçinini hayet detaylı yazdım.. versy anlattım, rx3 anlattım neden alabiliceğini , vstromun bu ikisinin arasında olduğunu söyledim.. versy varken vstorma girişmem şahsen dedim..
bmw ayrı oda güzel tvs hint motoru var üstünde ama kaliteli güzel bir motor ben sadece onu ne enduro ne adv artık ismine ne derseniz o gözle göremiyorum tasarımı basit geliyor gözüme .. yani sanki bmw tasarımının üstünde durmammış fazla hızlıca geçiştirmişler.. hoş gerçi motorunuda hintliden almış mühendisliği üstündede fazla kafa yormamışlar.. yani sanki piyasada düşük hacim bir motorumuz olsunda ne olursa olsun mantığında üretilmiş fazla üst seri bmw ler gibi titizlenilmemiş izlenimi veriyor bana..
Bunu G310GS için mi söylüyorsun? TVS den bant kiralamışlar ama herşey almanyadan gidiyor orda montaj yapılıyor diye biliyorum. Yani TVS motor yok üstünde. Bu arada tipi tarzı gayet güzel aslında. klasik GS çizgileri var
-
evo8 adlı üyeden alıntı
Bunu G310GS için mi söylüyorsun?
TVS den bant kiralamışlar ama herşey almanyadan gidiyor orda montaj yapılıyor diye biliyorum. Yani TVS motor yok üstünde. Bu arada tipi tarzı gayet güzel aslında. klasik GS çizgileri var
motor innavsyon arge her şeyi tvs nin niye almanyadan parça gitsin ki hindistana adam kendi ürettiği motorun parçasını niye bmw den alsın..
gereksiz bir maliyet hemde çok .. üretim bandı ayrı bir şey sen al bu bantta benim motorumu kendi modellerine tak demişdir o ayrı bir şey ama motor tvs ye ait hatta tvs bu motoru kendi iki modelindede kullanıyor RR310 diye birde onun naked modelinde kullanıyor
ve hatta ek olarak ondaki motor bmw nin üstündeki motordan bir tık daha iyi tvs modellerinin üstünde tvs yeni nesil akıllı perfromans yakıt püskürtme sistemi geliştirmiş bmw de o sistem yok diye bir motorsiklet makalesinde okumuşdum aklımda yer etmiş..
Güzel motor en ufak lafım yok .. yani tvs den motoru alması bir şey ifade etmez motor güzel oldukdan sonra..
Görüntüye gelince yıl olmuş 2018 -2019 R1200 gs gibi F800 , f750gs gibi kasalardan sonra 310 nun görüntüsü bana çok yavan görünüyor eski kasa 2002-2003 model f650 gs lere benziyor.. onun daha minyatürü diyelim.. yavru bir R1200gs tarzında görüntüsünde olsaymış hem bmw nin çizgilerini taşırdı hemde efsane güzel bir kasa olurdu..
Ve yüksek ihtimal tahminim bir sonraki yeni kasa 310 da öyle yapıcaklar bence..
-
logaritma adlı üyeden alıntı
Heritage yi bmw de kullanıyor.. Bmw R nite T serisi bmw de heritage diye geçer..
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:11 ----------
Ben uzun uzun hepsinin nedenini niçinini hayet detaylı yazdım.. versy anlattım, rx3 anlattım neden alabiliceğini , vstromun bu ikisinin arasında olduğunu söyledim.. versy varken vstorma girişmem şahsen dedim..
bmw ayrı oda güzel tvs hint motoru var üstünde ama kaliteli güzel bir motor ben sadece onu ne enduro ne adv artık ismine ne derseniz o gözle göremiyorum tasarımı basit geliyor gözüme .. yani sanki bmw tasarımının üstünde durmammış fazla hızlıca geçiştirmişler.. hoş gerçi motorunuda hintliden almış mühendisliği üstündede fazla kafa yormamışlar.. yani sanki piyasada düşük hacim bir motorumuz olsunda ne olursa olsun mantığında üretilmiş fazla üst seri bmw ler gibi titizlenilmemiş izlenimi veriyor bana..
Ustam seni tenzih ederim, birkaç arkadaş daha yardımcı oldu ama forum olarak açılan başlıklardan çok uzaklaşıyoruz galiba. Bir süre sonra her konu kişiler arasında tartışmaya dönüyor tecrübe ve bilgi paylaşımından ziyade
-
Evet, HD'da da Heritage diye bir seri var, ama sonuç olarak bu enduro, dual sport, standard, sport touring vs gibi bir işlevsel segmentasyon değil, daha çok tasarım segmentasyonu. Yoksa işlevsel anlamda bir Yamaha XSR700 ile HD Softail Heritage'in birbiri ile hiç alakası yok aslında.
Tartışmak da güzeldir tez-antitez->sentez ulaştırır, kötü olan maksatsız kavga etmek...
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:43 ----------
evo8 adlı üyeden alıntı
Bunu G310GS için mi söylüyorsun?
TVS den bant kiralamışlar ama herşey almanyadan gidiyor orda montaj yapılıyor diye biliyorum. Yani TVS motor yok üstünde. Bu arada tipi tarzı gayet güzel aslında. klasik GS çizgileri var
Benim bildiğim de klasik boxer motor dışındaki tüm BMW motorları başka bir alt yükleniciden geliyor, yanlışım varsa düzeltın.
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Evet, HD'da da Heritage diye bir seri var, ama sonuç olarak bu enduro, dual sport, standard, sport touring vs gibi bir işlevsel segmentasyon değil, daha çok tasarım segmentasyonu. Yoksa işlevsel anlamda bir Yamaha XSR700 ile HD Softail Heritage'in birbiri ile hiç alakası yok aslında.
Tartışmak da güzeldir tez-antitez->sentez ulaştırır, kötü olan maksatsız kavga etmek...
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:43 ----------
Benim bildiğim de klasik boxer motor dışındaki tüm BMW motorları başka bir alt yükleniciden geliyor, yanlışım varsa düzeltın.
g310 serisi tamamen tvs.BMW olan sadece logo.
-
Dostlar hepinize selamlar,
Eski bir konuyu hortlatıyorum, kusura bakmayın.
Üzerinde çok konuşulan, türlü türlü geyiklere konu olan, anladığım kadarıyla da tek bir doğru cevabı olmayan bir konu başlangıç motosikleti seçmek. Bende yakın zamanda ehliyetini alacak olan, motosiklet almadan önce gerekli profesyonel eğitimleri almayı planlayan bir arkadaşınızım. Dağ bayır gezmek, şehirden uzak olmak hedeflerim arasında. Bu nedenle bir adventure-bike alma niyetim var. Seçeceğim ve alacağım ilk motorumla hem gezip tozmak hem de motosiklet tecrübemi doğru adımlarla geliştirmek niyetindeyim.
Forumlarda, videolarda hep tavsiye edilen, düşük cc'de kolay kontrol edilebilir bir motosiklet ile bu serüvene başlamak. Ancak günümüzde başlangıç motosikleti için tavsiye edilen bir çok model hiç de öyle azımsanacak özelliklerde değil. Benim ulaşmak istediğim hedef Tenere 660. Direkt bu motorla, tabi başta söylediğim gibi kullanabilecek kadar yeterli eğitim aldıktan sonra, başlanabilir mi? Aşağıdaki tablodan benim kısıtlı bilgimle gördüğüm kadarıyla modern başlangıç motosikletleriyle yakın özellikleri olan bir makine. Bu konuyla ilgili benim atladaığım, dikkat etmem gereken konuları bana hatıralacak arkadaşların tavsiyelerine ihtiyacım var. Yardımcı olabilirseniz sevinirim.
Suzuki V-Strom 250 / 250cc / 24.7 hp / 23,45nm / 178 kg /0-100kmh ~9 sn. / Sele 790mm
Honda CB250R / 250cc / 27,5 hp / 23,3nm / 145 kg /0-100kmh ~6 sn. / Sele 800mm
Kawasaki Versys-X 300 / 300cc / 39 hp / 25,7 nm / 175 kg /0-100kmh ~6,4 sn. / Sele 845mm
Yamaha XTZ 660 Tenere / 660cc / 47 hp / 58nm / 183 kg /0-100kmh ~6 sn. / Sele 895mm
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler