az daha çıkar ybr al
yukardaki arkadaşlara katılıyorum, illa "şöyle yap böyle yap" diyorlar.
size ne ulen.
adam isterse 1100 cc ile başlar isterse bisikletle başlar. adamın sorduğu soru ile verilen cevaplar alakasız.
az daha çıkar ybr al
yukardaki arkadaşlara katılıyorum, illa "şöyle yap böyle yap" diyorlar.
size ne ulen.
adam isterse 1100 cc ile başlar isterse bisikletle başlar. adamın sorduğu soru ile verilen cevaplar alakasız.
Yazmaya korkuyorum ama ben 700 cc ile başlayıp 500 km sonra 1200 cc ve 1000cc ye geçtim🤭🤫
bu hacim işi göreceli bu forumda on binlerce defa belki yazıldı çizildi.. arkadaşım motora başlıycakdı çevresindeki herkes 250 lik al 125 lik al demişler bana sordu dedim git nc700 al niye nc al dedim adam 2.10 boy 100 kiloluk adam 250 lik ne söylesem altında bisiklet kalırdı nc ye bir kaç ay bindi sattı şimdi at si var.. bunun tam terside var çevremde onlarca arkadaşımda yüksek hacimlerden 250-400cc arasına indiler..
seyyah adam için gezen km yapan adam için yakıt önemlidir.. bendede hep yüksek hacimler vardı tdm 850 öncesi vn900 falan ne zaman bu x10 u aldım ekonomi neymiş anladım ben gezmiyormuşum onuda anladım.. motor az yakdıkça otomatik üstünden inesinde gelmiyor gezdikçe geziyor km yaptıkça yapıyorsun farkında olmadan..
haftasonu gezmelik yada akşam çıkarım bir tur atar girerim diyen kardeşde istediğini alsın isterse 1400cc lik makina alsın ona koymaz yol ve km yapmıycağı için..
motor ihtiyaç merkezli bir makinadır zaten bu bilince kavrama ulaşdıkmı bu ülkede motor kültürü oturucak.. kim daha uzağa işiycek mantığıyla hacim yükselttikçe yekseltmek değildir..
20 yıllık dostumda 20 yıldır 250-300 den yukarı çıkmadı . şu anda yeni xmas300 var ondan önce xmas 250 si vardı.. adam tanıdım tanıyalı 250cc yi geçmedi 20 yıldır onun yaptığı km yide şu forumda bile az insan yapmışdır sabah akşam motorun üstünden inmez.. kar dışında.. yağmur boran fırtına olsa gene sürer.. bundan önceki xmas 250 sini 60 binde sattı .. bu motoruda şu anda bir kaç ayda 12 bine dayandırdı.. yıllarca kafasına girmeye çalışdık al bir yüksek hacim şunu al bunu al şu motorunu satıyormuş alalım sana gel .. yok dedi hep ben sizin gibi amaç olarak değil araç olarak görüyorum işimi görüyor dedi.. geç olsada bende onun kafaya yeni yeni gelmeye başladım..
Ustam v stormu denedim, çok hantal makine geldi bana. Düşük devirlerinde ölü gibi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:44 ----------
3 sayfa paylaşım olmuş herkese çok teşekkür ederim. Hepsini okudum, tek tek cevap vermek zaman alacağı için her mesajın cevabını tek bir yerde toplamaya çalışacağım.
Öncelikle bir meslektaşım yazmış hava atma diye Hava atmak değil de bisiklete bile binmemiş bir insanın motora başlaması ile çoğu aracı kullanmış bir insanın motora başlaması arasında fark vardır kavramak açısından bunu anlatmak istedim. Ayrıca vitessiz motoru rahatlıkla kullanabiliyor, motorun trafikteki yerine aşinayım. Vitesli motoru 5-6 yıl önce aralıklarla kullandım ama yeni motosiklet almadan önce tekrar pratik yapacağım.
1.78 boy 74-78 arası kilo.
Kesinlikle önceliğim Honda veya yamahadan motosiklet eğitimi almak. Sonrasında ekipmanlarımı tamamlayacağım en son olarak bayiye gidip motosikletimi alacağım.
Bütçe konusuna da açıklık getireyim. Evet 40 bin lira da bütçe ayırabilirim motosiklet için. Fakat benim sizden istediğim harcadığım paraya değer mi? Sizin tecrübeleriniz okuyarak karar vereceğim buna. Yani sonuçta 15 bin liralık motosiklet de alabilirim. Beni üzmeyecek, yolda koymayacak, servisin yolunu aşındırıp da beni motordan soğutmayacak bir şey arıyorum.
Cc konusunda yeni başlayan 125cc alır atasözünü aklım almıyor. Bu kişinin alacağı riske ve kendine güvenine bağlı bir şeydir. 250cc ve 1000cc ilk motorun riski farklıdır. Bir arkadasım dusuk devirlerde yüksek cc motorun kontrolünden bahsetmiş. Onun yorumuna kesinlikle katılıyorum. 150 kiloluk bir motorla 250 kiloluk bir motorun zaptı ayni olmaz. Bu yüzden 250 300 maksimum 400cc ilk motorlara bakıyorum ama gerek masraflar gerek vergiler ve 2.el piyasasından dolayı 250 tercihimdir.
Tarz olarak enduro desem de 250lik enduro tipler sınırlı olduğu için mt25 de güzel bir tercih olabilir elbet. Sonuçta motorda deneyim kazanmak istiyorum ilk olarak. Motosiklet kullanımıma iyice adapte olduktan sonra enduroya ve uzun yola çıkacağım.
Ve son olarak 250likle uzun yola gidilmez demeyin insanlar vespa ile dünya turu yapıyor; bu rahatına düşkünlüğünle alakalı bir şeydir )
Tekrardan herkese teşekkürler, selametler dilerim. Tekeriniz düz bassın.
Sordugunuz hususta cevap aldiginizi belirtmissiniz ancak soylemeden gecemeyecegim. Her ne kadar Mt25 naked olarak satilsa da oturus pozisyonu ve devri dikkate alındığında naked ile alakasi olmayan bir makine. Ben mt-25 ile r25 arasinda karenaj disinda fark gormemekteyim. Bu kadar egik kullanimli bir naked olamaz. Gidon yukseltme ve geri cekme kullanmama ragmen egilmek zorunda kaliyordum. Sadece belirtmek istedim
250cc lik motorla uzunyol yaplmaz diyen insan bilgisiz insandır o insanla sohbet bile etme o insana bilgi bile danışma seni yanlış yönlendirir.. tahminim motor bilgisi olmıyan motor sürmeyi motordan anlamak sanan eğitimsiz cahil bir kesim var ..
uzatmıycam benim çevremde dolu insanlar 150,250 c.c motorlarla konya,izmir,antalya,trabzon,ordu daha aklıma gelmiycek yollar yaptılar. bu forumda rahmetli ümmet pertikan abimiz vardı 125cc lik mondial scooter ile türkiye turu attı defalarca bu forumda konusu var gezilerine bakabilirsin.. keza daha yeni 100cc lik cub motor ile bulgaristan yunanistan gezisi yaptı forumdan bir üyemiz..
yetmezse ybr 125 ile bir türk çift dünyayı geziyorlar en son amerikadalardı . onunda konusunu bu forumda açmışdım.. 125cc lik motorla dünyayı geziyorlar gitmedikleri yer kalmadı..
ben 90 lı yıllarda virago 250 ile izmirden istanbula geldim kaldıki o yıllarda yollar çok kötüydü böyle duble falan da değildi bütün yol tek şeritti.. bursadan bir kardeşim rica etti tecrübesi yokmuş gv250 sini aldım istanbula getirdim..
kısaca bazı insanlar altlarında yüksek hacim motorlarda olsa tırsıyor yol yapamıyor başkalarıda yol yapmasın diye çamur atıyor.. böyle şahsen tanıdığım arkadaşlarımda var adamda 800 lük 1000 lik makine var daha istanbul sınırlarından dışarı adım atmamış semtten semte sahile cafeye teme bir gazlamaya çıkıyor ..
Yani takılma bunlara insanın içinde olucak içinde olursa millet bisikletle dünya turuna çıkıyor bırak motoru.. bir türk çift 125cc lik motorla dünya turu atıyor .. cub motorla forumdan üyemiz bulgaristan yunanistana gidip geliyor..
ama forumda konu açsan 250cc lik motorla istanbuldan izmire gidicem diye .. seyret şenliği .. yorumları direk şimdiden yazıyım yapılmaz,ölürsün,riskli, otobüs geçer kamyon sollar uçak ezer martı bıçar ...
üstad güzel yazmışsın ufak cc ile de bisikletle de uzun yola gidilir lakin keyif kısmı eksik kalıyor bence , yani etrafı seyrede seyrede giden şeftali ağacı gördü dur , çeşme gördü dur yapan adam kendince başka bir keyif alıyordur eyvallah , ama ufak cc heleki artçılı , çantalı , yüklü seyahat ediyorsanız insanı rampada , sollamada vs bunaltıyor yahu , ha bide arkana yeni nesil kamyonlardan biri dayanırsa eyvah eyvah afedersin adamın mabadından ter süzülür , ben bi kez xmax ile İst. Bursa yaptım , tövbe ettim dahada gitmem :D
O dünya turu yapan Türk çift iki gün önce 120.000 km devirmiş kuryeden çıkma iki 125cc ile İstanbuldan yola çıktılar. Hedef Alp'lere gitmek.
Şu an ya Yunanistandalar yada Yunanistandan çıkmak üzereler.
Bu arada bende 4-5 mayıs 2019 için İstanbul -Bulgaristan Pazaryeri hedefi koydum. 500km git 500km gel şeklinde.
Amacım FAI şemsiyesi altında düzenlenen Uzay Modelleri yarışması dünya kupasında, daha önce altın gümüş bronz madalyaları süpürmüş Türk ekiplere destek olmak.
Motorum 125cc
Boy sorununuz olmazsa CRF Rally tavsiye ederim. Gerçi boy sorun olmaz da ilk motosiklet tecrübesinde biraz sorun olabilir belki...
Az yakar, gitmesi için ise herhangi bir yol yeterlidir. Asfalt, dağ, bayır, çamur, kar... Amortisörleri yumuşacık. Çukur, kasis falan dinlemez. Asfalt sürüşü de son derece keyifli... Heybetlidir de. 1000cc supersport ile yan yana gelse bile ezik durmaz. Piyasası da var, aksesuarları da... Uzun yol için sele biraz popoyu üzebilir. Onun da çözümünü bulursunuz.
Mt 25 icin hangi gidon yukseltme aparatini kullandiniz acaba? Ben de ayni sekilde yapmayi dusunuyorum...
O zaman ben bilgisiz bir insanım, kimseye de akıl vermeyeyim öyle mi ?
Biz 250 cc kullanmadık mı? Motorumuz 250 cc diye uzun yol yapmadık mı ?
Yazmışsınız çok güzel örnekler ama bunlar neyi kanıtlıyor ?
50 cc motor ile bütün avrupayı gezdi diye, 50 cc her yola gelir denir mi?
Çevrenizde o kadar insan varmış 150,250 cc ile uzun yol yapan, sordunuz mu hiç büyük cc versem bir daha küçük cc ile yola çıkar mısın diye ?
250 cc ile uzun yol yapılmaz diyene, motor bilgisi olmayan, motor sürmeyi motordan anlamak sanan cahil insandır demişsiniz.
Lütfen bana, 100-120 ile giderken bağıran motor kullanmanın çekici yanını söyler misiniz?
100 ile giderken acil durum olduğunda neden 2 vites düşürmenin hoş olduğunu söyler misiniz?
1 saat 100-120 gidince 15 dakika el ayak açma hareketi yapmanın neresi keyifli söyler misiniz?
Anlamıyorum neyi kanıtlamaya çalışıyorsunuz ? Neden bu kadar kesin ve kati cümleler kuruyorsunuz.
Bir insanın ybr ile Türkiye turu yapıp keyif alması için işsiz olması gerekir.
Eğer benim gibi haftasının en az 5 iş gününü, haftasonu olsa da motora binsem diye sabırsızlıkla yaşayan biri iseniz emin olun 250 cc ile uzun yol yapılmaz siz de dersiniz.
Bir cahil olarak fikrinize de saygım sonsuz lakin çok katılamıyorum.
Her motosiklet ile uzun yol yapılır, yoruculuğu tehlikesi vs. sürücüyü ilgilendirir.
50 cc motor ile izmirden istanbul a gider miyim? Evet giderim.
800 cc ile gider miyim? giderim
125 cc ile bu yolculuk zor olacaktır, ama yapılır mı? yapılır.
bitti.
Hemen yok gidilmez yok olmaz demeye başlamayın saçma saçma. sanki adam sizi artçı olarak alıyor da gidilmez diyorsunuz.
Sıfır alacağınızı düşünürsek, Suzuki V-Strom 250 kesinlikle önermem. Adv kanı olduğunu hiç düşünmüyorum. Bildiğiniz modifiyeli Inazuma. Versys 300, BMW G310 GS olabilir. Bunların arasından ise kesinlikle BMW derim. Versys amacına daha uygun olsa da Kawasaki servisleri ve fiyatları saçını başını yoldurtur. BMW her şekilde daha idare edilebilir olacaktır. Ben 13.000 km Benelli TRK 502 kullandım. Şekil şemal çok iyi, dengesi, gidişi tatminkar ama 235 kilo hatta çantalarla 250 kilo şehir içinde beni oldukça yordu ve artık şehir içinde scooter tercih ediyorum. Açıkçası yaza kadar ikinci motor olarak hafif bir BMW düşüncem oluştu. Marka ve servis olarak güvenim tam. Pahalı vs. vs. diyen arkadaşlar farkında değil ki Honda, Yamaha servisleri dahi haddinden fazla pahalı ve motorları çok sık servise alıyorlar.
Ayrıca 250 cc ile başlanmaz diyen arkadaşlara bir şey söylemek isterim. Hayatınızda daha büyük motor kullandınız mı bilmiyorum ama 250 cc motorların en hızlısı bile gitmiyor. Evet R25 de dahil. Bildiğin gitmiyor hiçbiri. Korkulacak hiç bir tarafları yok ve bir kaç aya canınızı sıkarlar. Yok kafam çalışmıyor ben 50 cc de kullansam gördüğüm ilk direğe girebilirim diyorsanız zaten bu işe başlamamalısınız.
Benim bir arkadaş Inazuma almıştı uzun yol yapmak için (ilk motoru), senesini görmeden CB500F ile değiştirdi - ki bana göre o da yetersiz (konfor olarak). Her ikisiyle de uzun yol yapılır tabi ama ancak mecburiyetten. (Bunu 250cc scooter'la bagajlı ve yolculu İstanbul - İzmir - Foça - İzmir - Bodrum - Ayvalık - İstanbul yapmış biri olarak yazıyorum...) Keza daha büyük aletlerle uzun yol yapmak daha keyifliyken modele göre şehiriçi kullanımı keyifsizleşebilir, bunlara ancak binecek insan tecrübe ederek / tecrübesi sonucu karar verebilir; herkes aynı değil, dolayısıyla beklentileri de farklı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:02 ----------
Keşke hepimizin bütçesi yeri elverse de garajımızda 2-3 motosiklet olabilse...
Dostum öncelikle senin sorduğun motosiklet tipi enduro değil ADV, Allah Muhammed aşkına GS,multistrada,S1000XR gibi motorlara enduro demekten vazgeçin.
Enduro aramıyosun sen, ADVENTURE (ADV) arıyosun.
130 kilodan ağır motor enduro olmaz, 300 kiloluk motorun enduro olacağını iddia eden varsa arazide peşime takılıp 10dk hayatta/ayakta kalmaya çalışsın sonra tekrar konuşalım.
https://m.n11.com/mt-25-gidon-yuksel...ati-P198189652 Bunu kullanmistim Hocam
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)