RKS Scooter Uzun Yol 850 Km
Reklamlar
-
Rks Pesaro 125 Scooter ım var 4000 bakımı yeni geldi. Temmuz sonunda Sakarya dan Mersine gitmeyi düşünüyorum. O zamana 6000 bakımı gelir. Karayolundan gitmeyi düşünüyorum. Daha önce 150 km uzun yol tecrübem var motoru her yola soktum diyebilirim. Sabah 5 de çıkıp akşam 10 gibi ulaşmayı düşünüyorum. Tecrübeli olan arkadaşlardan tavsiye bekliyorum. Fotoğraflar gelecek tabiki eklerim buraya
Kayış değişimi ve tüm bakımlarını yaptırmayı düşünüyorum çıkmadan önce yedek benzin,çekme halatı vs. Varsa aklınıza gelen birşey lütfen yazın. Şuan sorunsuz biniyorum motoruma. Uzun yol korkutmuyor beni ama bu kadar yol gitmedim hiç
Reklamlar
-
Motorun bakımlı ve güveniyorsun anladığım kadarıyla, 2 saatte bir kendini ve motoru dinlendirmeyi unutma.. hava soğutmalı bi makine sonuçta ve yavaş gidecek, hem o ısınıp şişer hemde sen üstünde yorulur şişersin
Ben o kadar uzun yola çıksam;
1) Kendim için alt üst yağmurluk
2) Yedek buji, yedek pipo, yedek benzin lastik patlamasına karşı tedbir( yama seti, tamir köpüğü vs hangisini yapabiliyorsan), pense, tornavida, küçük bi kurbağacık ( avadanlıklar yani)
3) Yol uzun ve yalnız olacak; müzik dinlemek için bi çözüm( intercom, kask içinden kulaklık takmak, scooter a müzik tesisatı döşemek gibi...)powerbank yada motosiklete şarj aleti bağla
4) Yolda harcamak için bir miktar nakit para. ( Kredi kartı ile sıkıntı yaşama riskine karşı)
5) yedek ön far ve arka stop ampülü
6)Boş bir kafa ( yolda , problem dert tasa düşünmeyecek yolculuğun tadını çıkarak zihniyet ve bilinçte olmak)
Yalnız ama Kafası Rahat Adam...
-
Bende ( şimdilik ) scooter kullanıcısıyım o yüzden konu hakkında epey bir bilgi almıştım çevremden ve servisinden . Motoru çok yorma ve 50 km de bir mutlaka 15-20 dakika da olsa dinlensin diyorlar hep bu şekilde uzun km de yapabilirsin dediler bende hep böyle yapıyorum uzun bir mesafe gittiğimde .
-
50 km de bir dursam 2 günde gidemem heralde varış noktasına
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:07 ----------
Ben 100 150 km de bir 10 dk mola vermeyi planlıyorum. Daha uzun molalar da olur illa ki yemek yemek için vs.
-
seleyi file kaplayın hocam.. aynı seleye 17 saat oturacaksınız hava sirkülasyonu olsun terletmesin alttan.. zaten havalar soğuk bir terle bir soğu derken şifayı kapıverirsiniz hiç beklemediğiniz yerden
-
Yanlış anlamayın, cidden merak ettiğim için soruyorum. Neden? Otobüse oranla ciddi yorucu ve riskli olacak. Hem siz yıpranacaksınız, hem de aracınız. Düşündüğünüze göre mutlaka bir avantajı olmalı.
-
Powerbank,lastik tamir kiti de yanında olsun. Bir de güzergahın boyunca başına Allah korusun bir iş gelmesi durumunda motoruna destek verecek servis, usta vb adres ve telefonlarını da bir kağıda yaz. Kulak tıkacı kullanman da faydalı olacaktır. Gevşeyen vida,somun için basit alet edevat da yanında bulunsun. Nakit para olsun yanında.100 km.de bir mola vermek idealdir. Düşük cc ile uzun yolda belli bir hızı korumak için mecburen tapagaz gideceksin, motor fazla yakacak ve yorulacaktır bilgin olsun. Seyahat zamanına kadar kademeli olarak uzun yol tecrübeni arttırmanı tavsiye ederim.
-
Temmuz da gayet sıcak olacak havalar
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:29 ----------
hasmet adlı üyeden alıntı
Yanlış anlamayın, cidden merak ettiğim için soruyorum. Neden? Otobüse oranla ciddi yorucu ve riskli olacak. Hem siz yıpranacaksınız, hem de aracınız. Düşündüğünüze göre mutlaka bir avantajı olmalı.
Motoru mersine götürmem gerek çünkü. 20 günlük bir tatilim var ve yazın motorsiklet olmadan yapamam mersinde. Zaten geri getirmicem Sakarya ya. Eylül de mersine taşınıyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:30 ----------
tommygun adlı üyeden alıntı
Powerbank,lastik tamir kiti de yanında olsun. Bir de güzergahın boyunca başına Allah korusun bir iş gelmesi durumunda motoruna destek verecek servis, usta vb adres ve telefonlarını da bir kağıda yaz. Kulak tıkacı kullanman da faydalı olacaktır. Gevşeyen vida,somun için basit alet edevat da yanında bulunsun. Nakit para olsun yanında.100 km.de bir mola vermek idealdir. Düşük cc ile uzun yolda belli bir hızı korumak için mecburen tapagaz gideceksin, motor fazla yakacak ve yorulacaktır bilgin olsun. Seyahat zamanına kadar kademeli olarak uzun yol tecrübeni arttırmanı tavsiye ederim.
Redline 80 de giriyor 70 80 arası giderim çoğunluk la. Tapagaz 100 ü buluyor ama gidilmez devamlı. 80 de ses çıkarmaya başlıyor makine. Birde tıkaç kulaklık vs düşünüyorum ben de ama riskli olmaz mı ses duymadığım için kazaya sebebiyet vermez mi?
-
Scream505 adlı üyeden alıntı
Temmuz da gayet sıcak olacak havalar
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:29 ----------
Motoru mersine götürmem gerek çünkü. 20 günlük bir tatilim var ve yazın motorsiklet olmadan yapamam mersinde. Zaten geri getirmicem Sakarya ya. Eylül de mersine taşınıyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:30 ----------
Redline 80 de giriyor 70 80 arası giderim çoğunluk la. Tapagaz 100 ü buluyor ama gidilmez devamlı. 80 de ses çıkarmaya başlıyor makine. Birde tıkaç kulaklık vs düşünüyorum ben de ama riskli olmaz mı ses duymadığım için kazaya sebebiyet vermez mi?
Sizi anlıyorum ama kesinlikle tavsiye etmiyorum. Olası sorunlar:
*Arka varyatörün kilitlenmesi
*Aşırı yorulan motorun stop edildikten sonra çalıştırılamaması veya zor çalıştırılması
*Şehirler arası yolda 80km/h ile seyahatin çok ciddi hayati risklerinin oluşu
*Motosikletin max. hızının ve ara hızlanmasının kaçış manevraları ve sollamalar için yetersiz oluşu
*Kısa mesafeler için tasarlanmış motorun dinlenmeden sürekli yüksek gazda çalıştırılması nedeni ile aşırı yıpranma ve doğuracağı sorunlar
ve şimdi aklıma gelmeyen daha birçok sorun.
Yerinizde olsaydım acele etmezdim. Dediğiniz gibi iki günde giderdim.
Yolun kendisini keyife çevirmek için rota belirler, konaklama noktaları seçer, gerekirse çadır veya gecelik pansiyon/motel ayarlar, yeni bir tecrübe daha edinirdim.
Veya;
Motosikleti de otobüse yükler, motosikletle beraber otobüsle gider, otogardan da istediğim noktaya motosikletle gidip sııkıntısız sorunsuz bir yolculuk ve yıpranmadığımdan emin olduğum motosikleti sonraki görüşmeme kadar orada bırakabilirdim.
Vakti zamanında benzer yolculukları sizin gibi düşünüp yapmış biri olarak özellikle uyarmak istiyorum. Yolda sorun çıktığında işler çok can sıkıcı olabiliyor. İlle de motosiklete binerek gitmek istiyorsanız yukarıdaki arkadaşların tüm uyarılarını dikkate alın ve benim ilk seçeneğimde belirttiğim gibi acele etmeden, 80 değil gerekirse 70 ile ve tadını çıkararak, planlı ve zamana yayılmış bir yolculukla keyfi sürün. Ve lütfen tüm diğer araçlara (motosikletler dahil) aşırı dikkat gösterip doğru şeritten en makul hızla seğredin. Sizi sıkıştıran çekici(TIR) ve kamyonlar olacak. Emin olun ki olacak. Bunlara yol verin gitsinler, daha yaklaşırlarken kendinizi buna hazırlayıp ileriyi görün, kaçış noktalarını görün, buna göre sürün.
Her ihtimali düşünerek yola çıkın, yanınıza bir takım yedek çamaşır almayı da unutmayın. Yanınızda mutlaka en azından bir lastik tamir köpüğü, powerbank ve kabloları, nakit para, acil durumlarda aranacakların kağıda yazılı bir listesi ki buna özellikle trafik sigortanızın müşteri hizmetlerini de ekleyin. Arıza durumunda veya lastik patladığında motosikleti 5-10km itmektense bazı trafik sigortalarındaki ücretsiz yol yardım hizmetinden yararlanma hakkınızı kullanmak isteyebilirsiniz. Trafik sigorta poliçenizi açıp bir okuyun, bu bilgileri önceden edinin.
-
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
Sizi anlıyorum ama kesinlikle tavsiye etmiyorum. Olası sorunlar:
*Arka varyatörün kilitlenmesi
*Aşırı yorulan motorun stop edildikten sonra çalıştırılamaması veya zor çalıştırılması
*Şehirler arası yolda 80km/h ile seyahatin çok ciddi hayati risklerinin oluşu
*Motosikletin max. hızının ve ara hızlanmasının kaçış manevraları ve sollamalar için yetersiz oluşu
*Kısa mesafeler için tasarlanmış motorun dinlenmeden sürekli yüksek gazda çalıştırılması nedeni ile aşırı yıpranma ve doğuracağı sorunlar
ve şimdi aklıma gelmeyen daha birçok sorun.
Yerinizde olsaydım acele etmezdim. Dediğiniz gibi iki günde giderdim.
Yolun kendisini keyife çevirmek için rota belirler, konaklama noktaları seçer, gerekirse çadır veya gecelik pansiyon/motel ayarlar, yeni bir tecrübe daha edinirdim.
Veya;
Motosikleti de otobüse yükler, motosikletle beraber otobüsle gider, otogardan da istediğim noktaya motosikletle gidip sııkıntısız sorunsuz bir yolculuk ve yıpranmadığımdan emin olduğum motosikleti sonraki görüşmeme kadar orada bırakabilirdim.
Vakti zamanında benzer yolculukları sizin gibi düşünüp yapmış biri olarak özellikle uyarmak istiyorum. Yolda sorun çıktığında işler çok can sıkıcı olabiliyor. İlle de motosiklete binerek gitmek istiyorsanız yukarıdaki arkadaşların tüm uyarılarını dikkate alın ve benim ilk seçeneğimde belirttiğim gibi acele etmeden, 80 değil gerekirse 70 ile ve tadını çıkararak, planlı ve zamana yayılmış bir yolculukla keyfi sürün. Ve lütfen tüm diğer araçlara (motosikletler dahil) aşırı dikkat gösterip doğru şeritten en makul hızla seğredin. Sizi sıkıştıran çekici(TIR) ve kamyonlar olacak. Emin olun ki olacak. Bunlara yol verin gitsinler, daha yaklaşırlarken kendinizi buna hazırlayıp ileriyi görün, kaçış noktalarını görün, buna göre sürün.
Her ihtimali düşünerek yola çıkın, yanınıza bir takım yedek çamaşır almayı da unutmayın. Yanınızda mutlaka en azından bir lastik tamir köpüğü, powerbank ve kabloları, nakit para, acil durumlarda aranacakların kağıda yazılı bir listesi ki buna özellikle trafik sigortanızın müşteri hizmetlerini de ekleyin. Arıza durumunda veya lastik patladığında motosikleti 5-10km itmektense bazı trafik sigortalarındaki ücretsiz yol yardım hizmetinden yararlanma hakkınızı kullanmak isteyebilirsiniz. Trafik sigorta poliçenizi açıp bir okuyun, bu bilgileri önceden edinin.
Otobüs ile gidilebilir mi? bence sığmaz ya da hasar alır gibi geliyor. Diğer yükler de olacak sonuçta
-
Açtığım konulara girip "bir efsane ......" gibisinden yazdığım açtığım topici var, bi oku
-
Travegolarin altına africalar sigiyor en temiz otobüs riske gerek yok
-
Ben olsam bi rota oluşturur geze geze 3 günde giderim. Karadenizi o şekil gezmiştim, yanıma kredi kartı ve bi miktar para + bi çanta dolusu kıyafet alıp gezdim. 3000km civarı yol yapmıştım ama motosiklet 125cc değildi tabi.
-
yanınızdan arabalar, endurolar, racingler cuv cuv geçerken moral bozar.
biliyorum alakası yok ama bende bir şahin vardı adana antalya yaptım bin pişman oldum.
o klimalı konforlu araçlar yanımdan nasıl iştahlı iştahlı geçiyordu bilseniz.
bence fazla yorucu ve can sıkıcı olur.
-
Merhaba;
Öncelikle seni vazgeçirmeye çalışanlar olacaktır hiç aldırış etme. Scooterin limitlerini bilerek ona göre kullanırsan sorun yaşamazsın. Rahmetli Ümmet PERTİKAN 125 cc mondial scooter ile yaklaşık 40.000 km Türkiye turu yapmıştı zamanında.
Naçizane tavsiyelerim şöyle:
1-Mutlaka yağmurlu ve polar al. Temmuzda da yolculuk yapsan sabah saatleri üşüye bilirsin yada az da olsa yağmura yakalana bilirsin.
2-Yanına işine yarayacak bir iki tornavida, anahtar ve pense alabilirsin. yedek ampuller, sigorta, lastik tamir kiti ve pompa yanında bulundursan için rahat olur.
3-Rotan üzerinde pek sıkıntı yaşamayacaksın fakat genede kenarda 1 lt yedek benzin alabilirsin fazlasına gerek olmayacaktır.
4-Scooterin önüne ayna diplerinden bağlanan üniversal bir siperlik koyarsan rüzgarı önemli ölçüde kesersin buda konforunu arttırır.(görüntüsü içine sinmez ise turdan sonra sökersin). Ayrıca zaman zaman navigasyon dan yararlanmak için telefon tutucu takabilirsiniz.
5-Yolda scooterinizi sık sık dinlendirin. Merak etmeyin motordan önce siz yorulacaksınız ve dinlenmek isteyeceksiniz.Takriben 60-100 km de bir dinlenme ihtiyacı hissedeceksiniz. Kendinizle inatlaşmayın yoruldunuz mu mutlaka dinlenin. Yolculuğun başında ne kadar acele edip dinlenmeseniz yolculuğun sonuna doğru o kadar eziyet çekersiniz.
6-Küçük cc motosikletlerde günlük ideal yolculuk süresi(kişiden kişiye değişebilir)250-350 km arasıdır. Özellikle 500 km den sonra yolculuk çok yorucu oluyor( ybr 125 ile 1 günde 800 km yapmışlığım var).Size tavsiyem yolculuğunuzu 2 güne bölün ve geze geze gidin. Yol üzerinde dikkatinizi çeken yerlerde vakit geçirin yani tadını çıkarın.
7-Yolculuğunuzun sonunda(yada ortalarında)kaporta vidalarını,egzoz manifolt,egzoz koruma ve egzozu tutan vidaları kontrol edininiz. titreşimden gevşeme ihtimalleri var.
8. Sanırım Ankara-Aksaray üzerinden gidecekseniz. Eğer vaktiniz varsa ve yolculuğunuzu 2-3 güne böle biliyorsanız Eskişehir-Isparta-Antalya üzerinden giderseniz daha çok güzel manzara görürsünüz.
Aklıma gelenler bu kadar umarım size faydası olur.İyi günler.
-
Konaklama imkanım yok ve en hızlı şekilde gitmem lazım. Kafama yatan bi yol bulamazsam mecbur motorla gidecem. Hal ambar gibi yerlere gidip o tarafa gidenlerle yolculuk yapmayı da düşünüyorum otobüsten daha güvenli olur. Aklım da kalmaz.
-
Optimum gidebileceğin hız 70 ama yokuşlarda ve molalarda hızın düşeceğinden ortalama 60km/h ile gideceğini varsay. Mesafe yaklaşık 750km. Molasız 12.5 saat eder. Saat başı 10dk mola vermelisin, motor açısından değil kendi toto sağlığın açısından şart. Toplam mola süren de 2 saat desen en iyi ihtimalle 14.5-15 saatte varırsın. Yani sabah 5 de çıkarsan en iyi ihtimalle 20:00 de mersindesin. Bununla birlikte daha önce uzun yol yapmamış olduğundan bunun çok yorucu olacağını söylemek gerekir. Güzergahı Afyon'dan yapıp Afyon'da gece konaklamalı daha rahat tamamlanabilir. Scooter da öyle ahım şahım bir şey değil. Honda spacy olsa yardır git derdik, ama RKS bilmiyorum bunlar şehiriçi kısa mesafe aletleri. Başınıza bir sorun çıkarma olasılığını da hesaba katmanız lazım. Yanınıza alet edevat almak işe yaramaz. Yolda kaldığınızda çekici çağırıp en yakın motor tamircisinin yolunu tutarsınız sonra.
-
Önemli olan varmak değil yolda olmak derler gezginler. Geze geze gidin.
Şu başlıkta
http://www.motosiklet.net/forum/etki...unanistan.html
yine küçük bir motorla uzun tur yapmış abimiz çok güzel anlatmış. Ona da danışabilirsiniz.
Geze geze giderseniz hem eğlenceli olur hem de güzel bir tecrübe edinirsiniz.
-
Scream505 adlı üyeden alıntı
Konaklama imkanım yok ve en hızlı şekilde gitmem lazım. Kafama yatan bi yol bulamazsam mecbur motorla gidecem. Hal ambar gibi yerlere gidip o tarafa gidenlerle yolculuk yapmayı da düşünüyorum otobüsten daha güvenli olur. Aklım da kalmaz.
Konaklama imkanı neden olmasın, 1 gecelik şehir otelleri çok pahalı değil ki. 50-60TL ya kahvaltı dahil kalırsın ve dinlenirsin, bence bunu düşünmen gerek. Kamyonlarda yolculuk çok da keyifli olmasa gerek. Neden daha keyif alabilecekken bu yolculuğu eziyete çeviresin ki?
-
Scream505 adlı üyeden alıntı
Temmuz da gayet sıcak olacak havalar
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:29 ----------
Motoru mersine götürmem gerek çünkü. 20 günlük bir tatilim var ve yazın motorsiklet olmadan yapamam mersinde. Zaten geri getirmicem Sakarya ya. Eylül de mersine taşınıyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:30 ----------
Redline 80 de giriyor 70 80 arası giderim çoğunluk la. Tapagaz 100 ü buluyor ama gidilmez devamlı. 80 de ses çıkarmaya başlıyor makine. Birde tıkaç kulaklık vs düşünüyorum ben de ama riskli olmaz mı ses duymadığım için kazaya sebebiyet vermez mi?
Kulak tıkacını bir filtre gibi düşün, komple sesi kesmiyor ama rüzgar uğultusu gibi seni yolda yoracak, kulağına ileride zarar verecek sesleri filtreliyor.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)