Bu konuyu daha önce tartışmıştık.
Öncelikle ne yaparken viraj sorusunu sormak laım.
Yani yolda giderken viraj ya da dönme mi?
Pistte?
Arazide?
Hangi motosiklet?
Bunların hepsi farklı teknikler kullanılan durumlar.
Mesela şu arkadaş ne yapıyor?
https://c.pxhere.com/photos/8c/26/mo...-1379344.jpg!d
Peglere basmadan bu motosikleti yönlendirme ihtimali var mı sizce?
Peki bu arkadaş ne yapıyor?
https://dinamik.tmf.org.tr/uploads/haber/akyazii_2.jpg
Hani içteki pege ağırlık veriyorduk?
Bir de şu arkadaşa bakalım
https://cdn.newsapi.com.au/image/v1/...683?width=1024
İki ayakta peglerin üstünde.
Levent yukarıda fotoğraflar asmış ama orada absürt bir durum söz konusu.
Kısaca nizami değil.
Neden?
Çünkü pistte viraj alırken arka freni kullanırsınız.
Sağa yatarken sol ayağınızı pegden çekmeniz fazla önem taşımaz ama sola yatıkken sağ ayağınızı pegden kaldıramazsınız çünkü fren pedalını boşaltmak zorunda kalırsınız ve en iyi ihtimal zaman kaybedersiniz.
Birde vites değiştirme mevzusu var ama iyice karmaşıklaştırmayalım.
Sadede geleceğim ama doğru zannettiğiniz bir yanlışı yazmam gerekiyor.
Virajda sarkarak daha hızlı dönebileceğinizi düşünüyor olabilirsiniz.
Oysa aksine dizinizi yere koymaya çalışmanız sizi yavaşlatır.
Yani uzun yıllardır motosiklet kullanıyorsunuz ve diyelim ki iyi bildiğiniz bir virajı normal yatarak 90 km/h ile dönebiliyorsunuz.
Aynı virajı sarkarak almaya kalktığınızda 120 km/h ile döneceğinizi sanıyorsanız yanılıyorsunuz.
Aksine eskisinden daha yavaş döneceksiniz.
Muhtemelen eskiden normal olarak döndüğünüz 90 km/h hızı bile bulamayacaksınız.
Haydaa! bu kadar pist yarışçısı yanlış mı yapıyor?
Hayır yanlış yapmıyorlar. Sorun sizde.
Sarkma tekniği çalışarak tecrübe kazanılan ve hızlanılan bir tekniktir.
Hızınıza teknik asla katamazsınız ama tekniğinize hız katabilirsiniz.
Yani sarkma tekniğini çalışa çalışa, doğru açıyı araya araya hızlanırsınız.
Öyle bir günde edinilen bir mevzu değil bu.
Şimdi sadede gelelim.
Güvenli viraj almak için ne yapmanız gerektiğini defalarca yazdık.
Bunlardan asla unutmayın dediğimiz bir konu dizler ile depoyu sıkmak.
Dizlerinizle depoya tutunduğunuzda ayrıca
peglere ağırlık veremezsiniz.
Herhangi bir yana yattığınızda zaten ağırlığınız içteki pege bir baskı uyguluyor.
Siz buna ek bir güç ilave yapmak isterseniz depoyu sıkan dizlerinizi gevşetmek zorunda kalırsınız.
Bir çoğunuzun bu diz mevzusunu atladığından eminim.
Muhtemelen aklınıza bile gelmiyor.
Basit bir üçkağıt önerisinde bulunayım.
Bunu alışkanlık haline getirirseniz dizleriniz depoyu otomatik olarak sıkacaktır.
Ayaklarınız peg üzerinde viraja yatmadan hemen önce ayak uçlarınızı içe doğru hafifçe çevirin.
Yani burunlar iç tarafa doğru hafifçe dönecek.
Dizlerinizin kendiliğinden depoyu sıkmaya başladığını fark edeceksiniz.
Viraj bitimine kadar bu pozisyonu koruyun.
Bunu alışkanlık haline geitirirseniz viraj tedbirleri listesinde unuttuğunuz bir maddeyi ekarte etmiş olursunuz.
Listenin diğer öğelerini ise hem ben hem de bir çok arkadaşımız defalarca yazdı, bulup okuyun.
DD'nin Zaferce'nin, OOcan'ın ve Alfa'nın bu konuda yazıları mevcut.
Not: Virajı hızlı alma konusunda bir alt sınırınız olması gerekiyor. Bir çoğunuz yavaş dönerim, risk almam gibi düşünebilir ama yavaş olmak her zaman iyi değildir.
Yani normal bir otoyolda herhangi bir virajı en azından bir otomobille aynı hızla alabilmelisiniz.
Mesela düşünün.
90 km/h ile gidiyorsunuz ve arkanızdan bir otomobil geliyor.
Viraja geldiniz ve otomobil o virajı 90'la dönerken siz hızınızı 70'e düşürdünüz.
Hem viraj dönüp hem de otomobilin sizi altına almaması için dua etmek zorundasınız.
Yaşayacağınız stresi düşünün.
Eğer kuşkunuz varsa viraj öncesi otomobilin sizi geçmesini sağlamak akıllıca olacaktır.
Yani COQ hızlı dönün dedi diye hayatınızı riske atmayın.
Bunu gurur meselesi de yapmayın.
Yol verin geçsin.
Sonra güvenli bir şekilde virajı alın.