Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Virajda Hangi Pege Ağırlık Verilir ?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    ahe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2013
    Şehir
    İZMİR\BUCA
    Biliyorum buralar şimdi karışıcak ama hem yabancı çoğu kaynakta hem css te virajın dışındaki ayaklığa basarak dönün tarzında şeyler ki keza barkın abide aynı şeyi söylüyordu ki bende yıllardır hep öyle dönüyorum. Ama bazı türkçe kaynaklarda ise tam tersi olduğu yönünde bilgiler var sizce durum nedir ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    RoofRoof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2017
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    DRZ400SM
    Keith Code pege basmakla dönüş yapılmaz diyordu videolarında.
    foxtrot, tugrulbora, nuwanda324 ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  3. #3
    ahe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2013
    Şehir
    İZMİR\BUCA
    Alıntı RoofRoof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Keith Code pege basmakla dönüş yapılmaz diyordu videolarında.
    Zaten yapılmaz ben konumlandırmadan ve güçü vereceğin ayaktan bahsediyorum hacı

  4. #4
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Virajda peg e basılmaz. Ayak açılır
    ahe, RoofRoof, MrMud ve 1 diğerleri bunu beğendiler..
    Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
    Twitter/instagram @ywitcan
    Yiğit Can

  5. #5
    RoofRoof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2017
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    DRZ400SM
    Alıntı ahe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zaten yapılmaz ben konumlandırmadan ve güçü vereceğin ayaktan bahsediyorum hacı
    Hocam yanlış hatırlamıyorsam pozisyonu aldıktan sonra ağırlık iç pegde olsun diyordu. Zaten vücutda oraya doğru sarkacağından dolayı dış pege güç vermek zor olur.

  6. #6
    Wing750 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CRF1000L Africa Twin
    Ağırlık dış pege verilir. Eğer illa ki dengemi kaybedip düşeceğim diyorsan iç pege basmak da hakkın.
    ahe, Shrieker ve DusenAdam bunu beğendiler.

  7. #7
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Kayak yapar gibi paten kayar gibi
    ahe bunu beğendi.

  8. #8
    Wing750 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CRF1000L Africa Twin
    Alıntı telike adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kayak yapar gibi paten kayar gibi
    kayak ya da paten yapanı bulmak lazım önce anlatmak için.

  9. #9
    ahe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2013
    Şehir
    İZMİR\BUCA
    Alıntı Wing750 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ağırlık dış pege verilir. Eğer illa ki dengemi kaybedip düşeceğim diyorsan iç pege basmak da hakkın.
    Aynen bende öyle biliyorum ama neden türkçe kaynaklarda böyle sportturing garip gurup türk forum sitelerinde neden iç ayaklık diyor millete yanlış öğrenim yaptırıyolar. Bir an kendimden şüphe edip tekrar araştırdım yabancı forumlarda adamlar bu konuyu gerçi 2003 senesinde falan tartışmışlarda

  10. #10
    Wing750 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CRF1000L Africa Twin
    Bizim forumlara ve akıl hocalarına bakarsak neler var neler. Bilgimiz yok ama fikrimiz çok. Tartışılacak yanı bile yok. Bin motosiklete, gir viraja, fazla zorlamadan dene. Anlarsın kolayca. İlk başladığımda iç pege bastığım için dengeyi kaçırdığım olmuştur birkaç kez.

  11. #11
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj
    Motosikleti
    Searching.
    Soruyu soru ile çözümlemek en basit cevap olacak gibi duruyor.

    Peg'e basarsak ne olur?

    Herhangi bir peg'e daha fazla ağırlık vermek, motosikleti ağırlığın olduğu yöne çeker, bunu düz yolda giderken bile test edebilirsiniz,sürüş esnasında ayağa kalkın, ve bütün ağırlığınızı bir peg'e verin. Gidondan düzeltmediğiniz sürece, motosiklet ağırlığı verdiğiniz peg'in yönüne doğru gitmeye baslayacaktır.

    Bu doğrultuda virajda dış peg'e ağırlık verirsek, motosiklet dönüş yönünün tersine bir kuvvete maruz kalacak ve sen sağa dönmek isterken, motosiklet sola gelme eğiliminde olacaktır.

    Teknik olarak sağa dönmek isterken sola ağırlık vermek doğru değil. Yani biz sokak sürücüleri için peg'e ağırlık vermek diye bir şeyi yok sayıyoruz. Diğer taraftan pist yarışçıları kendilerine göre teknikler geliştirirler, örneğin Kenan'i baz alırsak, pistteki 20 kişi viraja girerken ayağını açmazken, Kenan viraj yönündeki ayağını peg'den kaldırıp, açmakta. Aslında bu hareket off-road cross yapanların yer yer motosikleti ayakta tutmak için kullandıkları bir teknik. Bu ve benzer şekilde kişinin kendi sürüş stilini yansıttığı teknikler vardır, pistte viraj alırken diz yere neden sürtülür, motosiklet daha fazla yatıp tutuşu kaybetmemsi için, bir nevi 3. tekerlektir, ve yatış açısı sürücü kontrolünde kalır. Bir yarışçı dizini yere dayamıyor ve kontra ile viraj alırken, viraj dışında kalan peg'e ağırlık verip motosikletin açısını korumaya çalışabilir, bu onun kendi tekniği olabilir, ama literatür de böyle bir şey yok.

    Olayın kendi kanaatimce açıklaması bu yönde.
    Thracian, brnkrc, tugrulbora ve 3 diğerleri bunu beğendiler..

  12. #12
    ahe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2013
    Şehir
    İZMİR\BUCA
    Alıntı Levent adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Soruyu soru ile çözümlemek en basit cevap olacak gibi duruyor.

    Peg'e basarsak ne olur?

    Herhangi bir peg'e daha fazla ağırlık vermek, motosikleti ağırlığın olduğu yöne çeker, bunu düz yolda giderken bile test edebilirsiniz,sürüş esnasında ayağa kalkın, ve bütün ağırlığınızı bir peg'e verin. Gidondan düzeltmediğiniz sürece, motosiklet ağırlığı verdiğiniz peg'in yönüne doğru gitmeye baslayacaktır.

    Bu doğrultuda virajda dış peg'e ağırlık verirsek, motosiklet dönüş yönünün tersine bir kuvvete maruz kalacak ve sen sağa dönmek isterken, motosiklet sola gelme eğiliminde olacaktır.

    Teknik olarak sağa dönmek isterken sola ağırlık vermek doğru değil. Yani biz sokak sürücüleri için peg'e ağırlık vermek diye bir şeyi yok sayıyoruz. Diğer taraftan pist yarışçıları kendilerine göre teknikler geliştirirler, örneğin Kenan'i baz alırsak, pistteki 20 kişi viraja girerken ayağını açmazken, Kenan viraj yönündeki ayağını peg'den kaldırıp, açmakta. Aslında bu hareket off-road cross yapanların yer yer motosikleti ayakta tutmak için kullandıkları bir teknik. Bu ve benzer şekilde kişinin kendi sürüş stilini yansıttığı teknikler vardır, pistte viraj alırken diz yere neden sürtülür, motosiklet daha fazla yatıp tutuşu kaybetmemsi için, bir nevi 3. tekerlektir, ve yatış açısı sürücü kontrolünde kalır. Bir yarışçı dizini yere dayamıyor ve kontra ile viraj alırken, viraj dışında kalan peg'e ağırlık verip motosikletin açısını korumaya çalışabilir, bu onun kendi tekniği olabilir, ama literatür de böyle bir şey yok.

    Olayın kendi kanaatimce açıklaması bu yönde.
    https://www.r1-forum.com/forums/21-t...confusion.html

    Bunun gibi sayısız link verebilirim
    literatürde varmı yok mu bilmiyorum gerçekten bende bilmiyorum ama sadece sıradan bir teknik değil ayrı bir olay sanki

  13. #13
    Wing750 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CRF1000L Africa Twin
    Alıntı Levent adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Soruyu soru ile çözümlemek en basit cevap olacak gibi duruyor.

    Peg'e basarsak ne olur?

    Herhangi bir peg'e daha fazla ağırlık vermek, motosikleti ağırlığın olduğu yöne çeker, bunu düz yolda giderken bile test edebilirsiniz,sürüş esnasında ayağa kalkın, ve bütün ağırlığınızı bir peg'e verin. Gidondan düzeltmediğiniz sürece, motosiklet ağırlığı verdiğiniz peg'in yönüne doğru gitmeye baslayacaktır.

    Bu doğrultuda virajda dış peg'e ağırlık verirsek, motosiklet dönüş yönünün tersine bir kuvvete maruz kalacak ve sen sağa dönmek isterken, motosiklet sola gelme eğiliminde olacaktır.

    Teknik olarak sağa dönmek isterken sola ağırlık vermek doğru değil. Yani biz sokak sürücüleri için peg'e ağırlık vermek diye bir şeyi yok sayıyoruz. Diğer taraftan pist yarışçıları kendilerine göre teknikler geliştirirler, örneğin Kenan'i baz alırsak, pistteki 20 kişi viraja girerken ayağını açmazken, Kenan viraj yönündeki ayağını peg'den kaldırıp, açmakta. Aslında bu hareket off-road cross yapanların yer yer motosikleti ayakta tutmak için kullandıkları bir teknik. Bu ve benzer şekilde kişinin kendi sürüş stilini yansıttığı teknikler vardır, pistte viraj alırken diz yere neden sürtülür, motosiklet daha fazla yatıp tutuşu kaybetmemsi için, bir nevi 3. tekerlektir, ve yatış açısı sürücü kontrolünde kalır. Bir yarışçı dizini yere dayamıyor ve kontra ile viraj alırken, viraj dışında kalan peg'e ağırlık verip motosikletin açısını korumaya çalışabilir, bu onun kendi tekniği olabilir, ama literatür de böyle bir şey yok.

    Olayın kendi kanaatimce açıklaması bu yönde.
    Ben kendi adıma motosiklet virajda yatınca ters yöndeki pege daha fazla basıyorum. Oraya abanıyorum demiyorum, daha fazla basıyorum. Virajda veya dar dönüşlerde geçerli bu. Aksini yaptığımda motosiklet içe doğru daha fazla yığıldığı için kontrolü yitirmek daha kolay. Dış pege ağırlığı daha fazla verirsem toparlaması daha kolay. Yoksa zaten gidondan kollar ve vücut ağırlığıyla dengeleyebiliyorsun. Pege basmak ek denge sağlıyor. Benim şahsi fikrim...

  14. #14
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj
    Motosikleti
    Searching.
    Alıntı ahe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    https://www.r1-forum.com/forums/21-t...confusion.html

    Bunun gibi sayısız link verebilirim
    literatürde varmı yok mu bilmiyorum gerçekten bende bilmiyorum ama sadece sıradan bir teknik değil ayrı bir olay sanki
    Yabancılar için, şuan burada yazılıp çizilenlerin de bir link olduğunu düşünecek olursak eğer, binlerce link olması milyonlarca motosiklet kullanıcısının senin gibi konu açıp, data oluşturduğu gerçeğinden başka bir şey ifade etmez benim için. Yani kisaca çok link olabilir, vermiş olduğun linkde bulunan konunun son mesajını incelemeni öneririm.

    " Senin pege ağırlığını vermen devede kulak " demiş tabiri caiz ise, ayağını ağrıtmaktan başka bir faydası olmaz demiş, zira senin uyguladığın gücü elinle hiç efor harcamadan kontrayı kısarak yapabileceğinden söz etmiş.

    Basit bir şey aslında, senin kafanı kurcalayan ne ki?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:53 ----------

    Alıntı Wing750 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben kendi adıma motosiklet virajda yatınca ters yöndeki pege daha fazla basıyorum. Oraya abanıyorum demiyorum, daha fazla basıyorum. Virajda veya dar dönüşlerde geçerli bu. Aksini yaptığımda motosiklet içe doğru daha fazla yığıldığı için kontrolü yitirmek daha kolay. Dış pege ağırlığı daha fazla verirsem toparlaması daha kolay. Yoksa zaten gidondan kollar ve vücut ağırlığıyla dengeleyebiliyorsun. Pege basmak ek denge sağlıyor. Benim şahsi fikrim...
    Yani şimdi size yanlış yapıyorsunuz diyeceğim, bir sürü polemik çıkacak o yüzden nasıl kendinizi güvende hissediyorsanız o şekilde davranın. Fizik kurallarına inanıyorsanız yaptığınız iş,sürüşünüzü zorlamaktan başka bir şey değil, basit düşünmek lazım, vücudunuzu ikiye bölünmüş olarak düşünün, tam kafanızın ortasından, sağ viraj için konuşalım, vücudunuzun sağ tarafı viraji dönmek isterken, sol tarafı viraji dönmek istemiyor, zira uyguladığınız kuvvetlerin fiziksel açıklaması bu, siz mental olarak güvende hissediyorsunuz fakat teknik olarak yanlış bir yol izliyorsunuz. Ha şunu da ekleyeyim, zaten gereğinden hızlı, ve gereğinden fazla yatırmadığınız için motosikleti, bu yaptığınız iş çok fazla bir tepkimeye neden olmuyor, ama basit düşünmek gerek, iç tarafınız içeri gitmek isterken, dış tarafınız dışa gitmek istiyor.

    İşin özünde, sadece korkuyorsunuz, ve bu koruma refleksi, yani korkunuz. Keith Code bu konuda yeteri kadar bilgi veriyor, izlemediyseniz öneririm, faydası olur.

  15. #15
    Wing750 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CRF1000L Africa Twin
    Alıntı Levent adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    " Senin pege ağırlığını vermen devede kulak " demiş tabiri caiz ise, ayağını ağrıtmaktan başka bir faydası olmaz demiş, zira senin uyguladığın gücü elinle hiç efor harcamadan kontrayı kısarak yapabileceğinden söz etmiş.

    Basit bir şey aslında, senin kafanı kurcalayan ne ki?[COLOR="Silver"]
    Yanıttan yanlış anlamadıysam bunu siz de doğru buluyorsunuz. Benim ifademden farklı değil aslında, abanmıyorum daha fazla basıyorum demiştim. Dediğim gibi, üstte de yazmışsınız, kişiye göre de değişir diye.

  16. #16
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj
    Motosikleti
    Searching.
    Alıntı Wing750 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanıttan yanlış anlamadıysam bunu siz de doğru buluyorsunuz. Benim ifademden farklı değil aslında, abanmıyorum daha fazla basıyorum demiştim. Dediğim gibi, üstte de yazmışsınız, kişiye göre de değişir diye.
    Yukarıdaki mesajımda yazdıklarım pist şartları için geçerli, yani aslında doğru 1 tanedir,kişisel tekniklere %100 doğru gözü ile bakamazsınız. Eliniz ile yapabildiğiniz bir şeyi kendinizi yorarak yapmanızın tek sebebi düşme korkusu, basit yani, kontrayı bi tık az verin, bu durumu eliniz ile güç harcamadan yapın, bu kadar.

  17. #17
    sharkspeedr2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2018
    öncelikle imla için kusura bakmayın telefondan yazıyorum.

    asfaltı düzgün bir yolda sürekli antreman yapip sürekli kendimi geliştiriyorum.

    viraj sanatının bir sürü tekniği var nasıl anlatsam.
    yaz yaz bitmez
    ama konu içeriğine değineceğim.

    çok kabaca kendimce yorumlayacagim
    düz gidiyoruz 120 kmh hızımız olsa sağa 40 derece açılı viraj geldi viraja gelmeden önce vücut pozisyonumuzu alıyoruz kalcayi %70 sağa kaydiriyoruz frenlemeyi bitirdik hafif kompresyonda ilerliyoruz
    ilk defa gittiginiz bir yol ise apex çizgisini bulmaya çalışıyoruz viraj dışından içeriye motosikletimizi konumluyoruz
    sag ayak parmakuclarimizi sag pegin en ucuna koyuyoruz(maksimum eklem gücümüzü parmak uclarimizdan pegin en dış kısmına iletiyoruz)
    sol ayağımız sol pegin tam ortasında
    motosikletimizin yatis acisini virajın eğimi arttikca viraj ile ayni oranda arttiriyoruz ve ayni oranda ve dogrultuda motosikletin ağırlık merkezine göre (yani kabaca sağ taraf için debriyaj kapağı sol taraf için stator kısmı uygun) aşağı sarkıyoruz

    burda motosiklet sizin sürüsünuze göre virajin tam ortasında maksimum yatış açısına ulaşmış olması gerekiyor.

    ardından aynı açıda sola virajimiz geldi
    hizimiz 105 civarı iste sizin sorununuz cevabı burda

    sag ayağımız sag peg ucundayken sol ayağımız da pegin ortasindaydi degil mi ?

    simdi sola olan virajimiz geldi hemen sol ayagimizi pegin uç kısmına aliyoruz kalca pozisyonumuzu tam tersini yapiyoruz gidondan kontra verdikten sonra sağ ayağımızda ister istemez sağ pegin ortasina gelecektir.

    bu ayaklarımizdaki peglerin konumu benim motosikleti yonlendirmeme yardimci olmuyor etkisi varsada %5-10 falandır
    en sevdiğim etkisi kalça pozisyonumu degistirmeme yardım etmesi ve viraj gelmeden parmak uçlarım ile pozisyon almam

    keith code reyizin kitabında daha nice bilgiler var
    ama ben buraya hızlıca yazdım

    ve ufak bir not düşmek isterim
    motosiklet ile viraj ortasindayken viraj çıkışına kadar kararli cizgisel dogru oranda artan gaz arttırımı motosikletin önünü kaldırır motosiklet yatık olduğu için mesela sağa dönme durumu var
    motosiklet içeri yani sağa gitmek isteyecektir
    arka tekerlegin yönü sağa yatıktir ve motogpde belki görmüşsünuzdur viraj çıkışları ön teker sola bakar motosiklet sağa ilerliyor olur


    çok hızlı yazdım umarım belki yardımcı olabilmişimdir inşallah yanlış bilgi vermemişimdir 😊

  18. #18
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj
    Motosikleti
    Searching.
    Alıntı sharkspeedr2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    öncelikle imla için kusura bakmayın telefondan yazıyorum.

    asfaltı düzgün bir yolda sürekli antreman yapip sürekli kendimi geliştiriyorum.

    viraj sanatının bir sürü tekniği var nasıl anlatsam.
    yaz yaz bitmez
    ama konu içeriğine değineceğim.

    çok kabaca kendimce yorumlayacagim
    düz gidiyoruz 120 kmh hızımız olsa sağa 40 derece açılı viraj geldi viraja gelmeden önce vücut pozisyonumuzu alıyoruz kalcayi %70 sağa kaydiriyoruz frenlemeyi bitirdik hafif kompresyonda ilerliyoruz
    ilk defa gittiginiz bir yol ise apex çizgisini bulmaya çalışıyoruz viraj dışından içeriye motosikletimizi konumluyoruz
    sag ayak parmakuclarimizi sag pegin en ucuna koyuyoruz(maksimum eklem gücümüzü parmak uclarimizdan pegin en dış kısmına iletiyoruz)
    sol ayağımız sol pegin tam ortasında
    motosikletimizin yatis acisini virajın eğimi arttikca viraj ile ayni oranda arttiriyoruz ve ayni oranda ve dogrultuda motosikletin ağırlık merkezine göre (yani kabaca sağ taraf için debriyaj kapağı sol taraf için stator kısmı uygun) aşağı sarkıyoruz

    burda motosiklet sizin sürüsünuze göre virajin tam ortasında maksimum yatış açısına ulaşmış olması gerekiyor.

    ardından aynı açıda sola virajimiz geldi
    hizimiz 105 civarı iste sizin sorununuz cevabı burda

    sag ayağımız sag peg ucundayken sol ayağımız da pegin ortasindaydi degil mi ?

    simdi sola olan virajimiz geldi hemen sol ayagimizi pegin uç kısmına aliyoruz kalca pozisyonumuzu tam tersini yapiyoruz gidondan kontra vererdikten sonra sağ ayağımızda ister istemez sağ pegin ortasina gelecektir.

    bu ayaklarımizdaki peglerin konumu benim motosikleti yonlendirmeme yardimci olmuyor etkisi varsada %5-10 falandır
    en sevdiğim etkisi kalça pozisyonumu degistirmeme yardım etmesi ve viraj gelmeden parmak uçlarım ile pozisyon almam

    keith code reyizin kitabında daha nice bilgiler var
    ama ben buraya hızlıca yazdım

    ve ufak bir not düşmek isterim
    motosiklet ile viraj ortasindayken viraj çıkışına kadar kararli cizgisel dogru oranda artan gaz arttırımı motosikletin önünü kaldırır motosiklet yatık olduğu için mesela sağa dönme durumu var
    motosiklet içeri yani sağa gitmek isteyecektir
    arka tekerlegin yönü sağa yatıktir ve motogpde belki görmüşsünuzdur viraj çıkışları ön teker sola bakar motosiklet sağa ilerliyor olur


    çok hızlı yazdım umarım belki yardımcı olabilmişimdir inşallah yanlış bilgi vermemişimdir ��

    Katılıyorum, sadece; bu güne kadar gazı dozajlı açtığımda motor hiç tekere gelmedi ;) O biraz hayvan gibi dozajlı açmaktan olabilir mi

  19. #19
    ahe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2013
    Şehir
    İZMİR\BUCA
    110 kilo 70 bg bişey kullanılırsa bence tekere gelir

  20. #20
    myagdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul, Göztepe
    Motosikleti
    Honda FES 250 Foresight; CBF 150, NC750S
    bunca yıldır motosiklet kullanırım, o kadar kitap okudum, iki ciddi kurumdan eğitim aldım; virajda ağırlığımı şu veya bu pege vermek konusu hiç gündeme gelmedi.

    kendimi "motosikleti bir ulaşım aracı olarak nasıl daha güvenli kullanırım" ı amaçlayan bir kullanıcı olarak kabul ediyorum. benim tarzımdaki kullanıcının viraj tekniğini geliştirmek için counter steering, gaz kontrolü, şeritte doğru konumlanma, doğru bakış konularına odaklanması daha verimli olur.

    motor selesinde kendimizi doğru konumlamak, ağırlığımızı dönüş yönünün tersine kaydırmak dar alanda dönüşlerde kullanılan tekniklerden biridir. aşağıdaki videoda örneğini görebilirsiniz.


    yine dar alanda dönüşler için yukarıdaki videonun zıt yönünde selede konumlanarak uygulanan teknikler de var. bununla ilgili videoyu da aşağıda paylaşıyorum. anlatmak istediğimi en kısa yoldan anlatabilmek için ben özellikle kısa videoları seçtim. konuyu sözlü olarak açıklayan türkçe veya yabancı dilde çok sayıda videoyu internette bulabilirsiniz.


1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)