Beyler konuyu hortlatıyorum, ben dönüşlerde özellikle kaygan zeminde dış pege ağırlık veriyorum. bu konuda bilgi güncellemesi olan var mı?
Hangi tarz sürüş için?
Normal cadde ve şehir içi sürüşlerde gidon kontrası yeterli.
Yarış ve pist sürüşü için giriş hızınıza, planlamanıza, niyetinize göre değişir.
Viraja hızlı girdiniz, baktınız bir de viraj içinde daha da bir daralıyor aynı viraj; o zaman iyice yatırmak için her şeyi yapma kararı alırsanız değişir iç ayaklığa basmak işe yarayabilir ama bu sefer de şu soru gündeme gelir: "O durumda kontrollü gaz açabilecek misin?" açamayacaksan fazladan gelen yatışı neyle dengeleyeceksin de dönüşü tamamlayabileceksin?
*
Dış ayaklığa basmak arka tekerdeki tutuşu arttırmak içinse; siz arka tekerdeki tutuşu aşacak seviyelerde kullanıyorsanız belki bir ihtimal ama pistte değilsek yolda, caddede o limitlerde ne işimiz var?
Performanslı yol sürüşlerimiz dahil, gidon kontrası ana tekniktir.
Eğer gerçekten ayaklığa basacak kadar sınırlarda sürüyorsanız: yanlış işi yanlış yerde yapıyor, herkesin hayatını tehlikeye atıyorsunuz...
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:39 ----------
Öğrenmek ve gelişmek istiyorsak öncelikli teknikler: virajda destek gazı, ortasında gazı arttırarak girdiğimizden hızlı çıkmak şeklinde özetlenebilir.
Ki bunları yapabilmek:
dönüşe başlamadan önce belirlediğimiz görsel sınır noktasına göre,
- düzlükte her işlemi bitirip (doğru hıza, vitese, konuma geçip),
dışa çeneyle bakıp
- dönüşe gidon kontrasıyla başlayarak,
- yatmanın (kontranın) bitiminde (ki bu kontra çok kısa sürer)
- destek gazı vererek, kararlı çizgi dönüşünü yapmak,
- gazı daha da açıp, virajdan hızını arttırarak çıkmak olarak özetlenebilir.
Bu standart dönüş akışı dersek sadece gidon kontrası yeterli olacaktır, ne peg, ne ağırlık, ne de başka bir şeye ihtiyaç yoktur.
Eğer limit noktasına göre sürüyorsanız (ki öyle yapmalısınız) trafik ve yolda standartlar, hesaplar, açılar, eğimler: görüş sınırına göre belirlenir.
Ha:" Limit noktası bana 50km./saat ile gir diyor ama ben aptalım 80 ile gireceğim." diyorsanız: hadi piste naş! Bir de bu ileri seviye teknikleri yolda deneyip bizim ve sevdiklerimizin canıyla oynamayın.
İlave: Limit Noktası, Görsel Sınır temelli sürüş ve hız belirleme konusunda daha fazla bilgi istiyorsanız, yazıların bağlantılarını eklerim buraya (şimdi zor geldi de).
açıkçası ben kaygan zeminde arka tekerleğin tutuşunu artırma açısından bir faydası olur mu diye sormuştum. Şehir içinde sınırları zorlayacak kadar "aptal" biri diilim ki ilk sürmeye başladığımda mıcırlı viraj nedeniyle geçirdiğim bir kaza yüzünden güvenlik açısından soruyorum bunu. Barkın özellikle bir çok programında ve viraj videosunda bunun üstüne sıkça bastığı için ben de kaygan olduğunu hissettiğim viraj içlerinde (cam asfalt, gizli buzlanma, ısınmamış lastik vs.) bunu uyguluyorum fakat hem forumlarda hem arkadaş çevremde gereksiz olduğuna dair fazla iddia var.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)