Virajda Hangi Pege Ağırlık Verilir ?
Reklamlar
-
Abboovvv konu cortlamış iyice :D
Yav valla ben içe basmıyorum, olurda arkanteker toprakta savrulursa diye iç ayağı uzatıyorum yere, eğer ayagı yere uzatmazsam motor beni uzatıyor çünkü.
Eğitim mi ? Yok valla düşe kalka öğrendim ben ne yapıp ne yapmayacağımı.
Mesela ağaçların sık olduğu arazıde 70i geçmemek lazım ağaca saplanmak istemiyosak.
Çok şey yapmayın ya herkes takılsın kafasına göre, şaibeli bi konu belliki
Reklamlar
-
Kayak ve patende sağa basarsan sağa gidersin sola basarsan sola gidersin :D
-
kesikersrdr adlı üyeden alıntı
Kayak ve patende sağa basarsan sağa gidersin sola basarsan sola gidersin :D
Yıllardır kayak yaparım, hep dönmek istediğim yönün aksi tarafındaki ayağıma ağırlık veririm. Sağa döneceksem sola daha fazla baskı uygularım. Demek ki yanlış yapıyormuşum. Teşekkürler...
-
https://www.youtube.com/watch?v=RLI0WENC07Y
-
Moderatör
Wing750 adlı üyeden alıntı
Yıllardır kayak yaparım, hep dönmek istediğim yönün aksi tarafındaki ayağıma ağırlık veririm. Sağa döneceksem sola daha fazla baskı uygularım. Demek ki yanlış yapıyormuşum. Teşekkürler...
Kayak ile motosikleti birbirine benzetmek doğru bir bakış açısı değil ki, tıpkı araba ile motosikleti kıyaslayamadığımız gibi, kayakla motosikleti de kıyaslayamayız.
Kayakta dönüşler dizleri kırarak ve ağırlık merkezini dönmek istediğiniz yöne aktararak yapılıyor, kayak konusunda ciddi bir tecrübem yok, ama 3-5 kaymışlığım var, bu 3-5 tecrübe de ise, sağa dönmek istediğimde, ağırlığımı sol ayağıma verdiğimde, içeride kalan ayağımı havaya kaldırdığımda dönebiliyordum, aynı şekilde sağ ayağıma ağırlık verdiğimde de sol ayağımı kaldırmak zorunda hissediyorum, zira dizlerimi gerektiği kadar kıramadığımdan ötürü gerekli dönüş açısını yakalayamıyorum, korkuyorum sanırım. Ama tek ayağımı hafif kaldırarak her türlü dönüyorum doğrudur yanlıştır, tartışılır.
-
Levent adlı üyeden alıntı
Kayak ile motosikleti birbirine benzetmek doğru bir bakış açısı değil ki, tıpkı araba ile motosikleti kıyaslayamadığımız gibi, kayakla motosikleti de kıyaslayamayız.
Kayakta dönüşler dizleri kırarak ve ağırlık merkezini dönmek istediğiniz yöne aktararak yapılıyor, kayak konusunda ciddi bir tecrübem yok, ama 3-5 kaymışlığım var, bu 3-5 tecrübe de ise, sağa dönmek istediğimde, ağırlığımı sol ayağıma verdiğimde, içeride kalan ayağımı havaya kaldırdığımda dönebiliyordum, aynı şekilde sağ ayağıma ağırlık verdiğimde de sol ayağımı kaldırmak zorunda hissediyorum, zira dizlerimi gerektiği kadar kıramadığımdan ötürü gerekli dönüş açısını yakalayamıyorum, korkuyorum sanırım. Ama tek ayağımı hafif kaldırarak her türlü dönüyorum
doğrudur yanlıştır, tartışılır.
Ben sadece tespite yanıt verdim, yoksa kıyas değil amacım. Kayakta da farklı şekilde dönenler vardır mutlaka. Ama dış pege ağırlık vermek konusunda ısrarlıyım en azından benim dönüşlerde yaptığım bu. Doğru ya da yanlış kişiye göre değişiyor demek ki.
-
-
Danışmana danıştım. Ayakların pozisyonu bu şekilde olacakmış.
-
Deve ye sormuslar ;
Asagı mı gıdersın ? Yoksa yukarıya mı gıdersın ?
Deve bakmıs !!! Duz e ne oldu ? Demıs ...
Peg basma nedır ???
Kontra teknıgı kullanmak var ken.
atarsın kontra nı tertemız cızgıde donersın.
Kontra motosıklet kullanmanın yarısı bunu beceremıyorsan dumduz vıraj sız yol lazım.
-
Moderatör
Wing750 adlı üyeden alıntı
Ben sadece tespite yanıt verdim, yoksa kıyas değil amacım. Ama dış pege ağırlık vermek konusunda ısrarlıyım en azından benim dönüşlerde yaptığım bu. Doğru ya da yanlış kişiye göre değişiyor demek ki.
Size istinaden demedim ki, bir iki kez daha kayak - paten karşılaştırması oldu da, alakasız yani. Sizin sürüş stilinizde isterseniz virajı dönerken motosiklete ters oturun, bir şey değişmez, o yüzden bu kadar büyütmeye gerek yok, nasıl mutluysanız öyle devam edin.
-
Levent adlı üyeden alıntı
Soruyu soru ile çözümlemek en basit cevap olacak gibi duruyor.
Peg'e basarsak ne olur?
Herhangi bir peg'e daha fazla ağırlık vermek, motosikleti ağırlığın olduğu yöne çeker, bunu düz yolda giderken bile test edebilirsiniz,sürüş esnasında ayağa kalkın, ve bütün ağırlığınızı bir peg'e verin. Gidondan düzeltmediğiniz sürece, motosiklet ağırlığı verdiğiniz peg'in yönüne doğru gitmeye baslayacaktır.
Bu doğrultuda virajda dış peg'e ağırlık verirsek, motosiklet dönüş yönünün tersine bir kuvvete maruz kalacak ve sen sağa dönmek isterken, motosiklet sola gelme eğiliminde olacaktır.
Teknik olarak sağa dönmek isterken sola ağırlık vermek doğru değil. Yani biz sokak sürücüleri için peg'e ağırlık vermek diye bir şeyi yok sayıyoruz. Diğer taraftan pist yarışçıları kendilerine göre teknikler geliştirirler, örneğin Kenan'i baz alırsak, pistteki 20 kişi viraja girerken ayağını açmazken, Kenan viraj yönündeki ayağını peg'den kaldırıp, açmakta. Aslında bu hareket off-road cross yapanların yer yer motosikleti ayakta tutmak için kullandıkları bir teknik. Bu ve benzer şekilde kişinin kendi sürüş stilini yansıttığı teknikler vardır, pistte viraj alırken diz yere neden sürtülür, motosiklet daha fazla yatıp tutuşu kaybetmemsi için, bir nevi 3. tekerlektir, ve yatış açısı sürücü kontrolünde kalır. Bir yarışçı dizini yere dayamıyor ve kontra ile viraj alırken, viraj dışında kalan peg'e ağırlık verip motosikletin açısını korumaya çalışabilir, bu onun kendi tekniği olabilir, ama literatür de böyle bir şey yok.
Olayın kendi kanaatimce açıklaması bu yönde.
olaya çok düz açıdan bakmışsınız gibi geldi. benim düşüncem ise şöyle : Dış pege basmak motosiklete daha dikey bi kuvvet uygulamızı sağlar. Peg merkeze çok uzak bi mesafede olsa dediğiniz gibi motoru kaldırabilir fakat ağırlımızı iç tarafa verirken ayağımızla dış pege asılmak pek etki etmeyecektir. Sonuçta erkeze uzaklığı az. Etki eden dik kuvvet asfalta değen lastik yüzeyine dik etkiyor demektir. Yoktan kuvvet var etmiyoruz kuvveti yönlendiriyoruz. ASfslta değen lastik yüzeyine uygulanan dikey kuvvet sürtünmryi arttır. Zira yatan motosikletin ağırlık merkezinin tekerin hizasından dışarı kaymakta olduğunu varsayarsak moyosikletin göbeğinden uygulayacağımız bu dikey kuvvet lastiklerin tutunmasına büyük katkı sağlayacaktır.Aksine iç pege yüklenmek ise yekerlere binen dik yükü azaltıcaktır. Biliyorum akıllarda bazı sorular daha oluşacak ama bunların hepsi moment ile ilgili. Ne kadar motosiklrt tecrübem düşük olsada fiziksel olayları hep yorumlamayı sevmişimdir ve 4. sınıf makina mühendisliği öğrencisiyim. Yanlışımda olabilir ama ben böyle düşünüyorum. Ekstra olarak bir şey daha söylemek istiyorum. motosiklet virajda merkez kaç kuvvetinin etkisiyle durur sadece iyi lastiklerle değil. Keith code un üstüne basa basa gaz kolu demesinin sebebi budur. Her zaman virajda gazın doğru oranla açılmasını söylüyor. Dönemeyecek gibi olsanda viraja odaklan ve gazı düzgün bir şekilde arttır. Buda dönmek için daha çok açıyla yattığınızda hızlanan motorun artan merkezkaç kuvvetinin sizi tutmasıdır. hızlanmasanız o açıyla sizi çeken yerçekimine karşı yeterli merkezkaç tepkisini alamassınız. Bu olayda aynı zamanda arka tekerin ön tekerden daha çok yüklenmesi ve yine sürtünme kuvvetinin artmasıyla yolu tutmasıda vardır. Peki ön teker ?
-
Cevap: Paşa gönlünüz hangisine istiyorsa oraya verin ağırlığınızı.
Tavsiyem: Viraj esnasında zaten sınırlı olan dikkat ve konsantrasyonunuzu "hangi peg'e ağırlık vereyim ki?" gibi viraja etkisi sınırlı faktörlere değil, başarılı bir viraj çizgisi ve yatış noktası belirlemeye, ve gaz kontrolüne harcayın.
Bu arada Keith Code'in Twist of the wrist 2 kitabını şiddetle tavsiye ederim, hele hele MT10 aldıysanız...
-
ahe adlı üyeden alıntı
ZHlshsldkflsgşdshls Ahdlsh
Bigün kabayı asgaltta bırakcam
Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
Twitter/instagram @ywitcan
Yiğit Can
-
Pege basılmaz, pege yük verilmez. Kova içinde su düşünün, yeterli merkezkaç kuvveti sağlayacak hızda eksen etrafında döndürürseniz, kova yatay olsa bile su dökülmez. Bakın adam nasıl sallıyor oraletleri.
https://www.youtube.com/watch?v=lZ3lt5N7-3Q
- poponuzun üstüne oturursunuz, ağırlığınız poponuz vasıtasıyla sele oradan şasi oradan teker ve nihayetinde yere iletilir,
- ayağınız pegin üstünde durur, bisiklette seleye oturmadan, ayakta sürdüğünüzde yaptığınız gibi vücut ağırlığınızı peglere yanıstmazsınız,
- virajda pegden, gidondan destek almak, ağırlığınızı dengelemek için bir yerden tutunmak istiyorsanız vücut pozisyonunuzla ilgili bir hata var demektir.
- virajda motordan düşmemenizi merkezkaç kuvveti sağlar, virajda motordan düşmemek için bir yerlere ağırlık veriyor, tutunuyorsanız muhtemelen moto gp pilotu gibi pozisyon kastığınızdan oluyordur.
-
-
Ya yine hortlamış konu, arka pege ağırlık verin, artçı pegine, tekere daha rahat gelir, daha dengeli olur, senteye daha rahat alırsınız.
Hadi eyvallah.
-
MrMud adlı üyeden alıntı
Ya yine hortlamış konu, arka pege ağırlık verin, artçı pegine, tekere daha rahat gelir, daha dengeli olur, senteye daha rahat alırsınız.
Hadi eyvallah.
Kanka arka peg yol sol dizimi seleye koyuyorum inş patlamam
Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
Twitter/instagram @ywitcan
Yiğit Can
-
telike adlı üyeden alıntı
Kanka arka peg yol sol dizimi seleye koyuyorum inş patlamam
Ani bi durumda seleye bastığın dizin olan ayağını pege götürmeye çalışırken, plakalığa kuyruğa felan takılıp iyice mum dikme pek sorun olmaz :D
+299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
-MrMud
-
-
MrMud adlı üyeden alıntı
Ani bi durumda seleye bastığın dizin olan ayağını pege götürmeye çalışırken, plakalığa kuyruğa felan takılıp iyice mum dikme pek sorun olmaz :D
Kafasına motor geçiren öldü de düz süren ölmedi mi?
Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
Twitter/instagram @ywitcan
Yiğit Can
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)