Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
4. sayfa BirinciBirinci ... 2345 SonuncuSonuncu

Virajda Hangi Pege Ağırlık Verilir ?

    REKLAM ALANI
  1. #61
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    Abboovvv konu cortlamış iyice :D
    Yav valla ben içe basmıyorum, olurda arkanteker toprakta savrulursa diye iç ayağı uzatıyorum yere, eğer ayagı yere uzatmazsam motor beni uzatıyor çünkü.
    Eğitim mi ? Yok valla düşe kalka öğrendim ben ne yapıp ne yapmayacağımı.
    Mesela ağaçların sık olduğu arazıde 70i geçmemek lazım ağaca saplanmak istemiyosak.

    Çok şey yapmayın ya herkes takılsın kafasına göre, şaibeli bi konu belliki


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62

    Üyelik
    14 Aralık 2018
    Kayak ve patende sağa basarsan sağa gidersin sola basarsan sola gidersin :D

  3. #63
    Wing750 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CRF1000L Africa Twin
    Alıntı kesikersrdr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kayak ve patende sağa basarsan sağa gidersin sola basarsan sola gidersin :D
    Yıllardır kayak yaparım, hep dönmek istediğim yönün aksi tarafındaki ayağıma ağırlık veririm. Sağa döneceksem sola daha fazla baskı uygularım. Demek ki yanlış yapıyormuşum. Teşekkürler...

  4. #64
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    https://www.youtube.com/watch?v=RLI0WENC07Y

  5. #65
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj
    Motosikleti
    Searching.
    Alıntı Wing750 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yıllardır kayak yaparım, hep dönmek istediğim yönün aksi tarafındaki ayağıma ağırlık veririm. Sağa döneceksem sola daha fazla baskı uygularım. Demek ki yanlış yapıyormuşum. Teşekkürler...
    Kayak ile motosikleti birbirine benzetmek doğru bir bakış açısı değil ki, tıpkı araba ile motosikleti kıyaslayamadığımız gibi, kayakla motosikleti de kıyaslayamayız.

    Kayakta dönüşler dizleri kırarak ve ağırlık merkezini dönmek istediğiniz yöne aktararak yapılıyor, kayak konusunda ciddi bir tecrübem yok, ama 3-5 kaymışlığım var, bu 3-5 tecrübe de ise, sağa dönmek istediğimde, ağırlığımı sol ayağıma verdiğimde, içeride kalan ayağımı havaya kaldırdığımda dönebiliyordum, aynı şekilde sağ ayağıma ağırlık verdiğimde de sol ayağımı kaldırmak zorunda hissediyorum, zira dizlerimi gerektiği kadar kıramadığımdan ötürü gerekli dönüş açısını yakalayamıyorum, korkuyorum sanırım. Ama tek ayağımı hafif kaldırarak her türlü dönüyorum doğrudur yanlıştır, tartışılır.

  6. #66
    Wing750 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CRF1000L Africa Twin
    Alıntı Levent adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kayak ile motosikleti birbirine benzetmek doğru bir bakış açısı değil ki, tıpkı araba ile motosikleti kıyaslayamadığımız gibi, kayakla motosikleti de kıyaslayamayız.

    Kayakta dönüşler dizleri kırarak ve ağırlık merkezini dönmek istediğiniz yöne aktararak yapılıyor, kayak konusunda ciddi bir tecrübem yok, ama 3-5 kaymışlığım var, bu 3-5 tecrübe de ise, sağa dönmek istediğimde, ağırlığımı sol ayağıma verdiğimde, içeride kalan ayağımı havaya kaldırdığımda dönebiliyordum, aynı şekilde sağ ayağıma ağırlık verdiğimde de sol ayağımı kaldırmak zorunda hissediyorum, zira dizlerimi gerektiği kadar kıramadığımdan ötürü gerekli dönüş açısını yakalayamıyorum, korkuyorum sanırım. Ama tek ayağımı hafif kaldırarak her türlü dönüyorum doğrudur yanlıştır, tartışılır.
    Ben sadece tespite yanıt verdim, yoksa kıyas değil amacım. Kayakta da farklı şekilde dönenler vardır mutlaka. Ama dış pege ağırlık vermek konusunda ısrarlıyım en azından benim dönüşlerde yaptığım bu. Doğru ya da yanlış kişiye göre değişiyor demek ki.

  7. #67
    ahe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2013
    Şehir
    İZMİR\BUCA
    herkesin bastığı peg kendine

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:02 ----------

    Alıntı Wing750 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben sadece tespite yanıt verdim, yoksa kıyas değil amacım. Kayakta da farklı şekilde dönenler vardır mutlaka. Ama dış pege ağırlık vermek konusunda ısrarlıyım en azından benim dönüşlerde yaptığım bu. Doğru ya da yanlış kişiye göre değişiyor demek ki.
    şey var bir de ayakları koruma demirine atıp dönmek

  8. #68
    Osm@n - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2015
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    KTM DUKE 250 - 2016
    Danışmana danıştım. Ayakların pozisyonu bu şekilde olacakmış.

    Yayan bunu beğendi.

  9. #69
    Yayan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Jl 150 , cbf 150 er -5 ve aprilia pegaso.
    Deve ye sormuslar ;
    Asagı mı gıdersın ? Yoksa yukarıya mı gıdersın ?
    Deve bakmıs !!! Duz e ne oldu ? Demıs ...
    Peg basma nedır ???
    Kontra teknıgı kullanmak var ken.
    atarsın kontra nı tertemız cızgıde donersın.
    Kontra motosıklet kullanmanın yarısı bunu beceremıyorsan dumduz vıraj sız yol lazım.

  10. #70
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj
    Motosikleti
    Searching.
    Alıntı Wing750 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben sadece tespite yanıt verdim, yoksa kıyas değil amacım. Ama dış pege ağırlık vermek konusunda ısrarlıyım en azından benim dönüşlerde yaptığım bu. Doğru ya da yanlış kişiye göre değişiyor demek ki.
    Size istinaden demedim ki, bir iki kez daha kayak - paten karşılaştırması oldu da, alakasız yani. Sizin sürüş stilinizde isterseniz virajı dönerken motosiklete ters oturun, bir şey değişmez, o yüzden bu kadar büyütmeye gerek yok, nasıl mutluysanız öyle devam edin.

  11. #71

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Motosikleti
    YZFR25
    Alıntı Levent adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Soruyu soru ile çözümlemek en basit cevap olacak gibi duruyor.

    Peg'e basarsak ne olur?

    Herhangi bir peg'e daha fazla ağırlık vermek, motosikleti ağırlığın olduğu yöne çeker, bunu düz yolda giderken bile test edebilirsiniz,sürüş esnasında ayağa kalkın, ve bütün ağırlığınızı bir peg'e verin. Gidondan düzeltmediğiniz sürece, motosiklet ağırlığı verdiğiniz peg'in yönüne doğru gitmeye baslayacaktır.

    Bu doğrultuda virajda dış peg'e ağırlık verirsek, motosiklet dönüş yönünün tersine bir kuvvete maruz kalacak ve sen sağa dönmek isterken, motosiklet sola gelme eğiliminde olacaktır.

    Teknik olarak sağa dönmek isterken sola ağırlık vermek doğru değil. Yani biz sokak sürücüleri için peg'e ağırlık vermek diye bir şeyi yok sayıyoruz. Diğer taraftan pist yarışçıları kendilerine göre teknikler geliştirirler, örneğin Kenan'i baz alırsak, pistteki 20 kişi viraja girerken ayağını açmazken, Kenan viraj yönündeki ayağını peg'den kaldırıp, açmakta. Aslında bu hareket off-road cross yapanların yer yer motosikleti ayakta tutmak için kullandıkları bir teknik. Bu ve benzer şekilde kişinin kendi sürüş stilini yansıttığı teknikler vardır, pistte viraj alırken diz yere neden sürtülür, motosiklet daha fazla yatıp tutuşu kaybetmemsi için, bir nevi 3. tekerlektir, ve yatış açısı sürücü kontrolünde kalır. Bir yarışçı dizini yere dayamıyor ve kontra ile viraj alırken, viraj dışında kalan peg'e ağırlık verip motosikletin açısını korumaya çalışabilir, bu onun kendi tekniği olabilir, ama literatür de böyle bir şey yok.

    Olayın kendi kanaatimce açıklaması bu yönde.
    olaya çok düz açıdan bakmışsınız gibi geldi. benim düşüncem ise şöyle : Dış pege basmak motosiklete daha dikey bi kuvvet uygulamızı sağlar. Peg merkeze çok uzak bi mesafede olsa dediğiniz gibi motoru kaldırabilir fakat ağırlımızı iç tarafa verirken ayağımızla dış pege asılmak pek etki etmeyecektir. Sonuçta erkeze uzaklığı az. Etki eden dik kuvvet asfalta değen lastik yüzeyine dik etkiyor demektir. Yoktan kuvvet var etmiyoruz kuvveti yönlendiriyoruz. ASfslta değen lastik yüzeyine uygulanan dikey kuvvet sürtünmryi arttır. Zira yatan motosikletin ağırlık merkezinin tekerin hizasından dışarı kaymakta olduğunu varsayarsak moyosikletin göbeğinden uygulayacağımız bu dikey kuvvet lastiklerin tutunmasına büyük katkı sağlayacaktır.Aksine iç pege yüklenmek ise yekerlere binen dik yükü azaltıcaktır. Biliyorum akıllarda bazı sorular daha oluşacak ama bunların hepsi moment ile ilgili. Ne kadar motosiklrt tecrübem düşük olsada fiziksel olayları hep yorumlamayı sevmişimdir ve 4. sınıf makina mühendisliği öğrencisiyim. Yanlışımda olabilir ama ben böyle düşünüyorum. Ekstra olarak bir şey daha söylemek istiyorum. motosiklet virajda merkez kaç kuvvetinin etkisiyle durur sadece iyi lastiklerle değil. Keith code un üstüne basa basa gaz kolu demesinin sebebi budur. Her zaman virajda gazın doğru oranla açılmasını söylüyor. Dönemeyecek gibi olsanda viraja odaklan ve gazı düzgün bir şekilde arttır. Buda dönmek için daha çok açıyla yattığınızda hızlanan motorun artan merkezkaç kuvvetinin sizi tutmasıdır. hızlanmasanız o açıyla sizi çeken yerçekimine karşı yeterli merkezkaç tepkisini alamassınız. Bu olayda aynı zamanda arka tekerin ön tekerden daha çok yüklenmesi ve yine sürtünme kuvvetinin artmasıyla yolu tutmasıda vardır. Peki ön teker ?

  12. #72
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Cevap: Paşa gönlünüz hangisine istiyorsa oraya verin ağırlığınızı.

    Tavsiyem: Viraj esnasında zaten sınırlı olan dikkat ve konsantrasyonunuzu "hangi peg'e ağırlık vereyim ki?" gibi viraja etkisi sınırlı faktörlere değil, başarılı bir viraj çizgisi ve yatış noktası belirlemeye, ve gaz kontrolüne harcayın.

    Bu arada Keith Code'in Twist of the wrist 2 kitabını şiddetle tavsiye ederim, hele hele MT10 aldıysanız...

  13. #73
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Alıntı ahe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Doğru söylüyo dün starbucksa exc le geldi baktım garip garip döndü(ayaklarını boynuna doladı) sonra tekere çekti dedik noluyo hahahahah tam bir SM ci ruhu var adamda fazla üzerine gitmeyin cidden telike
    ZHlshsldkflsgşdshls Ahdlsh
    Bigün kabayı asgaltta bırakcam
    Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
    Twitter/instagram @ywitcan
    Yiğit Can

  14. #74
    CrazyBullet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2016
    Şehir
    Assen
    Motosikleti
    Honda RCV213, Yamaha YZR500
    Pege basılmaz, pege yük verilmez. Kova içinde su düşünün, yeterli merkezkaç kuvveti sağlayacak hızda eksen etrafında döndürürseniz, kova yatay olsa bile su dökülmez. Bakın adam nasıl sallıyor oraletleri.

    https://www.youtube.com/watch?v=lZ3lt5N7-3Q

    - poponuzun üstüne oturursunuz, ağırlığınız poponuz vasıtasıyla sele oradan şasi oradan teker ve nihayetinde yere iletilir,
    - ayağınız pegin üstünde durur, bisiklette seleye oturmadan, ayakta sürdüğünüzde yaptığınız gibi vücut ağırlığınızı peglere yanıstmazsınız,
    - virajda pegden, gidondan destek almak, ağırlığınızı dengelemek için bir yerden tutunmak istiyorsanız vücut pozisyonunuzla ilgili bir hata var demektir.
    - virajda motordan düşmemenizi merkezkaç kuvveti sağlar, virajda motordan düşmemek için bir yerlere ağırlık veriyor, tutunuyorsanız muhtemelen moto gp pilotu gibi pozisyon kastığınızdan oluyordur.

  15. #75

    Üyelik
    24 Aralık 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Peugeot 103
    Her zaman dıştaki pege

  16. #76
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    Ya yine hortlamış konu, arka pege ağırlık verin, artçı pegine, tekere daha rahat gelir, daha dengeli olur, senteye daha rahat alırsınız.

    Hadi eyvallah.
    telike bunu beğendi.

  17. #77
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Alıntı MrMud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ya yine hortlamış konu, arka pege ağırlık verin, artçı pegine, tekere daha rahat gelir, daha dengeli olur, senteye daha rahat alırsınız.

    Hadi eyvallah.
    Kanka arka peg yol sol dizimi seleye koyuyorum inş patlamam
    MrMud bunu beğendi.
    Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
    Twitter/instagram @ywitcan
    Yiğit Can

  18. #78
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    Alıntı telike adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kanka arka peg yol sol dizimi seleye koyuyorum inş patlamam
    Ani bi durumda seleye bastığın dizin olan ayağını pege götürmeye çalışırken, plakalığa kuyruğa felan takılıp iyice mum dikme pek sorun olmaz :D
    +299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
    Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
    -MrMud

  19. #79
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Peki ya pegi olmayanlar napsın şimdi? Kaç para ülennn bi peg???

    Pegin mi var derdin var arkadaş...

  20. #80
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Alıntı MrMud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ani bi durumda seleye bastığın dizin olan ayağını pege götürmeye çalışırken, plakalığa kuyruğa felan takılıp iyice mum dikme pek sorun olmaz :D
    Kafasına motor geçiren öldü de düz süren ölmedi mi?
    Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
    Twitter/instagram @ywitcan
    Yiğit Can


4. sayfa BirinciBirinci ... 2345 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)