Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Virajda Hangi Pege Ağırlık Verilir ?

    REKLAM ALANI
  1. #41
    ahe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2013
    Şehir
    İZMİR\BUCA
    Her iki ayaklığa da ister istemez basılır. Yolda çok farketmez ama mümkün olduğu kadar SADECE iç ayaklığa yük verMEmek daha sağlıklı pek çok açıdan. “Aman iç ayaklığa HİÇ yük vermemek gerek!” diye kasmaya da özellikle yol şartlarında hiç gerek yok, öyle bir şey zaten ol(a)maz ; ) Dış ayaklığa olabildiğince ağırlık vermek özellikle pistte işe yarar. Ama onu yapabilmek için de tank ile malum bölge arasında kabaca bir yumruk boşluk bırakmak gerekir ki dış ayağa da ağırlık verilebilsin.


    Türk Css eğitmenlerinden birisinin isim vermicem cevabı


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj
    Motosikleti
    Searching.
    Tamam tekrar ayrı ayrı ekleyeyim;














    Sistem diyor ki, bu iş fizik kuralları gereği çalışır, kıçınızdan element uydurmayın Bi parça ters kontra, herşeye cevap verir. Bkz; 1 bacağı olmayıpta motosiklet ile yarışan insanlar 'da bu şekilde viraj dönüyorlar.



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:19 ----------

    Alıntı BatuhanK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor sağa yatıkken sol pege ağırlık nasıl veriliyor? Düşmüyonuz mu
    Tahmin ediyorum ki, ömrü hayatında dizi yere değmemiş insanların ortaya çıkarttığı bir durum bu, ama bizim forumu kast etmiyorum, evrensel olarak söylüyorum bunu.

    Neyse yapacak bir şey yok.
    ahe ve zekeriyaimam bunu beğendiler.

  3. #43
    ahe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2013
    Şehir
    İZMİR\BUCA
    Alıntı Levent adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tamam tekrar ayrı ayrı ekleyeyim;

    https://resmim.net/f/3hYqL4.jpg

    https://resmim.net/f/AwGNKl.jpg

    https://resmim.net/f/azx9iN.jpg

    https://resmim.net/f/9xekvF.jpg

    https://resmim.net/f/Jpwlwu.jpg

    https://resmim.net/f/VaxW1L.png


    Sistem diyor ki, bu iş fizik kuralları gereği çalışır, kıçınızdan element uydurmayın Bi parça ters kontra, herşeye cevap verir. Bkz; 1 bacağı olmayıpta motosiklet ile yarışan insanlar 'da bu şekilde viraj dönüyorlar.

    https://resmim.net/f/N9KBgo.jpg

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:19 ----------



    Tahmin ediyorum ki, ömrü hayatında dizi yere değmemiş insanların ortaya çıkarttığı bir durum bu, ama bizim forumu kast etmiyorum, evrensel olarak söylüyorum bunu.

    Neyse yapacak bir şey yok.


    Kralsın babuş pardon

  4. #44
    Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj
    Motosikleti
    Searching.
    Alıntı ahe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kralsın babuş pardon
    Yahu ben kral felan değilim, beni şişirmene gerek yok, Fizik diyorum, sen kralsın tamam kapa ceneni diyorsun bana Adamlar, tekerde viraj dönüyorlar, basit mantık düşün, tekerde viraj dışındaki peg'e basarsa o motor o virajı döner mi...

    Neyse gerçekten kapatıyorum çenemi

  5. #45
    ahe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2013
    Şehir
    İZMİR\BUCA
    Alıntı Levent adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yahu ben kral felan değilim, beni şişirmene gerek yok, Fizik diyorum, sen kralsın tamam kapa ceneni diyorsun bana Adamlar, tekerde viraj dönüyorlar, basit mantık düşün, tekerde viraj dışındaki peg'e basarsa o motor o virajı döner mi...

    Neyse gerçekten kapatıyorum çenemi


    Evet bu adamlar zaten yanlış biliyor

    Bunlarda element uyduruyor size göre o zaman

  6. #46
    Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj
    Motosikleti
    Searching.
    Alıntı ahe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    https://i.hizliresim.com/groOqL.jpg

    Evet bu adamlar zaten yanlış biliyor

    Bunlarda element uyduruyor size göre o zaman
    Tamam tamam şimdi ikna oldum.. Bol şans.

  7. #47
    ahe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2013
    Şehir
    İZMİR\BUCA
    Alıntı Levent adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tamam tamam şimdi ikna oldum.. Bol şans.
    Saygılar levent bey size de bol şans

  8. #48
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Açıklanmış işte daha diyecek bişey yok. Bu adamlar kaç kere css ye girmiş Pist tecrübesi olan adamlar.

  9. #49

    Üyelik
    10 Aralık 2006
    Alıntı ahe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Biliyorum buralar şimdi karışıcak ama hem yabancı çoğu kaynakta hem css te virajın dışındaki ayaklığa basarak dönün tarzında şeyler ki keza barkın abide aynı şeyi söylüyordu ki bende yıllardır hep öyle dönüyorum. Ama bazı türkçe kaynaklarda ise tam tersi olduğu yönünde bilgiler var sizce durum nedir ?
    Barkın abini ve Keith Code'u çok iyi anlamışsın öyle devam et, içe ağırlık verecem diyosan düşmeye hazırlan, sonra başın ağrımasın.(Dıştaki pege ağırlık vermenin amacı motorun yattığı yönün tersine denge sağlamaktır, özellikle de fazlaca yatırmışsan motoru)
    Bileğin Dansı ya da Bileği bükmek diye Ketih'in belgeseli var tavsiye olunur izlemediysen, Youtube'da açık kaynak hem de.

  10. #50
    ahe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2013
    Şehir
    İZMİR\BUCA
    Alıntı Cloud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Barkın abini ve Keith Code'u çok iyi anlamışsın öyle devam et, içe ağırlık verecem diyosan düşmeye hazırlan, sonra başın ağrımasın.(Dıştaki pege ağırlık vermenin amacı motorun yattığı yönün tersine denge sağlamaktır, özellikle de fazlaca yatırmışsan motoru)
    Bileğin Dansı ya da Bileği bükmek diye Ketih'in belgeseli var tavsiye olunur izlemediysen, Youtube'da açık kaynak hem de.
    Dışa ağırlık veriyorum demiştim ama ben beni tam anlamadınız galiba

  11. #51
    Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj
    Motosikleti
    Searching.
    Alıntı telike adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Açıklanmış işte daha diyecek bişey yok. Bu adamlar kaç kere css ye girmiş Pist tecrübesi olan adamlar.


    Bu mesajı, az önce "Pist tecrübesi olan adamlar" dediğin kişiye sen yazmıştın, ben o yüzden çok gülüyorum

  12. #52

    Üyelik
    10 Aralık 2006
    Alıntı ahe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dışa ağırlık veriyorum demiştim ama ben beni tam anlamadınız galiba
    Yoo anladım, ama tereddüt etmişsin ki soruyorsun ondan yazdım.

    Ayrıca kim demiş skutırda bu dengeleme işi yapılamaz, yapacağın iş sadece o ayağına daha fazla basınçla basarak yattığın yönün tersine dengelemek hepsi bu, büyütülecek bişey de değil. Bütün mesele motoru dengede tutmak, kafalar niye bu kadar karışıyor ki, ben bunu yapmaya başladığımdan beri virajları çok daha güvenle dönüyorum. Motorunuzu çok fazla yatırdığınız ve sakata gelip yapışmayalım dediğiniz bir virajda deneyin dış pege basınç uygulayın, motorun daha dengeli döneceğini göreceksiniz. Ayağa kalkıp basmak değil, otururken o ayağa basınç uygulayarak basmak, dur ben ayağa kalkayım da bütün gücümle dış pege basayım gibi bir durum değil.
    Wing750 ve ahe bunu beğendiler.

  13. #53
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Alıntı Levent adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    https://resmim.net/f/UijMOu.png

    Bu mesajı, az önce "Pist tecrübesi olan adamlar" dediğin kişiye sen yazmıştın, ben o yüzden çok gülüyorum
    Adam açkklama yapmıştı o muhabbetin üstüne sağlık sorunu vs diye. Saçma sapan sürmesinin bi nedeni var demek ki. Bana inanmıyosan belki bu adama inanırsın dedim de yemedi :D Eski sevgilim gibisin abi hemen eski defterleri açıyosun gakegakdhsjahskshkd
    Ha bi ekleme olarak içe basmak kolaylaştıracak dışa basmak zorlaştıracaksa arazide iç ayak genelde pegde olmuyor. Fırıldak gibi dönüyo ama makinalar :D
    herkes bildiği gibi sürsün napalım şimdi eğitim mi aldıralım burda
    ahe bunu beğendi.
    Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
    Twitter/instagram @ywitcan
    Yiğit Can

  14. #54
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Bu konuyu daha önce tartışmıştık.
    Öncelikle ne yaparken viraj sorusunu sormak laım.
    Yani yolda giderken viraj ya da dönme mi?
    Pistte?
    Arazide?
    Hangi motosiklet?

    Bunların hepsi farklı teknikler kullanılan durumlar.
    Mesela şu arkadaş ne yapıyor?

    Peglere basmadan bu motosikleti yönlendirme ihtimali var mı sizce?

    Peki bu arkadaş ne yapıyor?

    Hani içteki pege ağırlık veriyorduk?

    Bir de şu arkadaşa bakalım

    İki ayakta peglerin üstünde.
    Levent yukarıda fotoğraflar asmış ama orada absürt bir durum söz konusu.
    Kısaca nizami değil.
    Neden?
    Çünkü pistte viraj alırken arka freni kullanırsınız.
    Sağa yatarken sol ayağınızı pegden çekmeniz fazla önem taşımaz ama sola yatıkken sağ ayağınızı pegden kaldıramazsınız çünkü fren pedalını boşaltmak zorunda kalırsınız ve en iyi ihtimal zaman kaybedersiniz.
    Birde vites değiştirme mevzusu var ama iyice karmaşıklaştırmayalım.

    Sadede geleceğim ama doğru zannettiğiniz bir yanlışı yazmam gerekiyor.
    Virajda sarkarak daha hızlı dönebileceğinizi düşünüyor olabilirsiniz.
    Oysa aksine dizinizi yere koymaya çalışmanız sizi yavaşlatır.
    Yani uzun yıllardır motosiklet kullanıyorsunuz ve diyelim ki iyi bildiğiniz bir virajı normal yatarak 90 km/h ile dönebiliyorsunuz.
    Aynı virajı sarkarak almaya kalktığınızda 120 km/h ile döneceğinizi sanıyorsanız yanılıyorsunuz.
    Aksine eskisinden daha yavaş döneceksiniz.
    Muhtemelen eskiden normal olarak döndüğünüz 90 km/h hızı bile bulamayacaksınız.

    Haydaa! bu kadar pist yarışçısı yanlış mı yapıyor?
    Hayır yanlış yapmıyorlar. Sorun sizde.
    Sarkma tekniği çalışarak tecrübe kazanılan ve hızlanılan bir tekniktir.
    Hızınıza teknik asla katamazsınız ama tekniğinize hız katabilirsiniz.
    Yani sarkma tekniğini çalışa çalışa, doğru açıyı araya araya hızlanırsınız.
    Öyle bir günde edinilen bir mevzu değil bu.

    Şimdi sadede gelelim.
    Güvenli viraj almak için ne yapmanız gerektiğini defalarca yazdık.
    Bunlardan asla unutmayın dediğimiz bir konu dizler ile depoyu sıkmak.
    Dizlerinizle depoya tutunduğunuzda ayrıca peglere ağırlık veremezsiniz.
    Herhangi bir yana yattığınızda zaten ağırlığınız içteki pege bir baskı uyguluyor.
    Siz buna ek bir güç ilave yapmak isterseniz depoyu sıkan dizlerinizi gevşetmek zorunda kalırsınız.

    Bir çoğunuzun bu diz mevzusunu atladığından eminim.
    Muhtemelen aklınıza bile gelmiyor.
    Basit bir üçkağıt önerisinde bulunayım.
    Bunu alışkanlık haline getirirseniz dizleriniz depoyu otomatik olarak sıkacaktır.
    Ayaklarınız peg üzerinde viraja yatmadan hemen önce ayak uçlarınızı içe doğru hafifçe çevirin.
    Yani burunlar iç tarafa doğru hafifçe dönecek.
    Dizlerinizin kendiliğinden depoyu sıkmaya başladığını fark edeceksiniz.
    Viraj bitimine kadar bu pozisyonu koruyun.

    Bunu alışkanlık haline geitirirseniz viraj tedbirleri listesinde unuttuğunuz bir maddeyi ekarte etmiş olursunuz.
    Listenin diğer öğelerini ise hem ben hem de bir çok arkadaşımız defalarca yazdı, bulup okuyun.
    DD'nin Zaferce'nin, OOcan'ın ve Alfa'nın bu konuda yazıları mevcut.

    Not: Virajı hızlı alma konusunda bir alt sınırınız olması gerekiyor. Bir çoğunuz yavaş dönerim, risk almam gibi düşünebilir ama yavaş olmak her zaman iyi değildir.
    Yani normal bir otoyolda herhangi bir virajı en azından bir otomobille aynı hızla alabilmelisiniz.
    Mesela düşünün.
    90 km/h ile gidiyorsunuz ve arkanızdan bir otomobil geliyor.
    Viraja geldiniz ve otomobil o virajı 90'la dönerken siz hızınızı 70'e düşürdünüz.
    Hem viraj dönüp hem de otomobilin sizi altına almaması için dua etmek zorundasınız.
    Yaşayacağınız stresi düşünün.
    Eğer kuşkunuz varsa viraj öncesi otomobilin sizi geçmesini sağlamak akıllıca olacaktır.
    Yani COQ hızlı dönün dedi diye hayatınızı riske atmayın.
    Bunu gurur meselesi de yapmayın.
    Yol verin geçsin.
    Sonra güvenli bir şekilde virajı alın.
    Cloud, ahe, BatuhanK ve 5 diğerleri bunu beğendiler..
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  15. #55

    Üyelik
    10 Aralık 2006
    Coq hocam yukarıda yazdığım mesaja ek olarak zaten bu her zaman gereken bir şey değil yazacaktım ki unutmuşyum, hakikaten dizlerle depo sıkılırken dış pege ağılık vereyim işi pek de olabilen bir şey değil ama kendi deneyimim, fazlaca yattığımı düşünüyorsam, dış pege basınç ve elcikteki kontra ile durumu dengeliyorum, ama normal şartlarda çok da kullanılıp her daim yapılabilecek bir şey de değil. Yanılmıyorum umarım.

    Benim daha acayibime giden bunlara bu kadar takılıp da buralarda hani herkes pistte yarışıyormuş gibi zırt pırt konu açılması. Sokak sürüşü ile pistin arazinin sizin de değindiğiniz gibi bin tane farklı nanesi var.
    COQ bunu beğendi.

  16. #56
    Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj
    Motosikleti
    Searching.
    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu konuyu daha önce tartışmıştık.
    Öncelikle ne yaparken viraj sorusunu sormak laım.
    Yani yolda giderken viraj ya da dönme mi?
    Pistte?
    Arazide?
    Hangi motosiklet?

    Bunların hepsi farklı teknikler kullanılan durumlar.
    Mesela şu arkadaş ne yapıyor?
    https://c.pxhere.com/photos/8c/26/mo...-1379344.jpg!d
    Peglere basmadan bu motosikleti yönlendirme ihtimali var mı sizce?

    Peki bu arkadaş ne yapıyor?
    https://dinamik.tmf.org.tr/uploads/haber/akyazii_2.jpg
    Hani içteki pege ağırlık veriyorduk?

    Bir de şu arkadaşa bakalım
    https://cdn.newsapi.com.au/image/v1/...683?width=1024
    İki ayakta peglerin üstünde.
    Levent yukarıda fotoğraflar asmış ama orada absürt bir durum söz konusu.
    Kısaca nizami değil.
    Neden?
    Çünkü pistte viraj alırken arka freni kullanırsınız.
    Sağa yatarken sol ayağınızı pegden çekmeniz fazla önem taşımaz ama sola yatıkken sağ ayağınızı pegden kaldıramazsınız çünkü fren pedalını boşaltmak zorunda kalırsınız ve en iyi ihtimal zaman kaybedersiniz.
    Birde vites değiştirme mevzusu var ama iyice karmaşıklaştırmayalım.

    Sadede geleceğim ama doğru zannettiğiniz bir yanlışı yazmam gerekiyor.
    Virajda sarkarak daha hızlı dönebileceğinizi düşünüyor olabilirsiniz.
    Oysa aksine dizinizi yere koymaya çalışmanız sizi yavaşlatır.
    Yani uzun yıllardır motosiklet kullanıyorsunuz ve diyelim ki iyi bildiğiniz bir virajı normal yatarak 90 km/h ile dönebiliyorsunuz.
    Aynı virajı sarkarak almaya kalktığınızda 120 km/h ile döneceğinizi sanıyorsanız yanılıyorsunuz.
    Aksine eskisinden daha yavaş döneceksiniz.
    Muhtemelen eskiden normal olarak döndüğünüz 90 km/h hızı bile bulamayacaksınız.

    Haydaa! bu kadar pist yarışçısı yanlış mı yapıyor?
    Hayır yanlış yapmıyorlar. Sorun sizde.
    Sarkma tekniği çalışarak tecrübe kazanılan ve hızlanılan bir tekniktir.
    Hızınıza teknik asla katamazsınız ama tekniğinize hız katabilirsiniz.
    Yani sarkma tekniğini çalışa çalışa, doğru açıyı araya araya hızlanırsınız.
    Öyle bir günde edinilen bir mevzu değil bu.

    Şimdi sadede gelelim.
    Güvenli viraj almak için ne yapmanız gerektiğini defalarca yazdık.
    Bunlardan asla unutmayın dediğimiz bir konu dizler ile depoyu sıkmak.
    Dizlerinizle depoya tutunduğunuzda ayrıca peglere ağırlık veremezsiniz.
    Herhangi bir yana yattığınızda zaten ağırlığınız içteki pege bir baskı uyguluyor.
    Siz buna ek bir güç ilave yapmak isterseniz depoyu sıkan dizlerinizi gevşetmek zorunda kalırsınız.

    Bir çoğunuzun bu diz mevzusunu atladığından eminim.
    Muhtemelen aklınıza bile gelmiyor.
    Basit bir üçkağıt önerisinde bulunayım.
    Bunu alışkanlık haline getirirseniz dizleriniz depoyu otomatik olarak sıkacaktır.
    Ayaklarınız peg üzerinde viraja yatmadan hemen önce ayak uçlarınızı içe doğru hafifçe çevirin.
    Yani burunlar iç tarafa doğru hafifçe dönecek.
    Dizlerinizin kendiliğinden depoyu sıkmaya başladığını fark edeceksiniz.
    Viraj bitimine kadar bu pozisyonu koruyun.

    Bunu alışkanlık haline geitirirseniz viraj tedbirleri listesinde unuttuğunuz bir maddeyi ekarte etmiş olursunuz.
    Listenin diğer öğelerini ise hem ben hem de bir çok arkadaşımız defalarca yazdı, bulup okuyun.
    DD'nin Zaferce'nin, OOcan'ın ve Alfa'nın bu konuda yazıları mevcut.

    Not: Virajı hızlı alma konusunda bir alt sınırınız olması gerekiyor. Bir çoğunuz yavaş dönerim, risk almam gibi düşünebilir ama yavaş olmak her zaman iyi değildir.
    Yani normal bir otoyolda herhangi bir virajı en azından bir otomobille aynı hızla alabilmelisiniz.
    Mesela düşünün.
    90 km/h ile gidiyorsunuz ve arkanızdan bir otomobil geliyor.
    Viraja geldiniz ve otomobil o virajı 90'la dönerken siz hızınızı 70'e düşürdünüz.
    Hem viraj dönüp hem de otomobilin sizi altına almaması için dua etmek zorundasınız.
    Yaşayacağınız stresi düşünün.
    Eğer kuşkunuz varsa viraj öncesi otomobilin sizi geçmesini sağlamak akıllıca olacaktır.
    Yani COQ hızlı dönün dedi diye hayatınızı riske atmayın.
    Bunu gurur meselesi de yapmayın.
    Yol verin geçsin.
    Sonra güvenli bir şekilde virajı alın.

    Abi selam,
    Allah razı olsun

    1. sayfadan itibaren yazdığım mesajları okuyabilirsen seninle aynı düşüncede olduğum aşikar. Marquez'den cacık olmaz biliyorum, o işin vesvese kısmıydı zaten, birileri (telike) dis pege basmazsan tutuş kaçar felan dedi de, adam ayağı havada dönüyo demek içindi

    İlaveten, virajlarda maks. yatış acısı zaman kaybettirir, fakat bütün yarışçıların bu şekilde yapıyor olmasının sebebi de, düzlüklerde gazın imanını gevretip, viraj öncesinde de frenin anasını ağlatabilme yetenekleri olduğundan. Benim savunduğum konu, fizik kuralı. Yani dış pege ağırlık verirsen, motor o yöne gitmek ister, 2x2 = 4 gibi basit bir algoritma. İlk mesajlarımda da net.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:16 ----------

    Alıntı telike adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Adam açkklama yapmıştı o muhabbetin üstüne sağlık sorunu vs diye. Saçma sapan sürmesinin bi nedeni var demek ki. Bana inanmıyosan belki bu adama inanırsın dedim de yemedi :D Eski sevgilim gibisin abi hemen eski defterleri açıyosun gakegakdhsjahskshkd
    Ha bi ekleme olarak içe basmak kolaylaştıracak dışa basmak zorlaştıracaksa arazide iç ayak genelde pegde olmuyor. Fırıldak gibi dönüyo ama makinalar :D
    herkes bildiği gibi sürsün napalım şimdi eğitim mi aldıralım burda
    ahaha olm ben zaten iç pege basmalısın, dışa basmalısın diye bir şey savunmuyorum, yol şartlarında, (sokak) motosiklet ile viraj dönerken dış peg'e basmanın bir korku refleksi olduğunu savunuyorum. taşta toprakta işler başka.. Öpüyorum, insta'dan like'lıyorum seni ;) P!ton Y!g!t
    COQ ve telike bunu beğendiler.

  17. #57
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Alıntı Levent adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi selam,
    Allah razı olsun

    1. sayfadan itibaren yazdığım mesajları okuyabilirsen seninle aynı düşüncede olduğum aşikar. Marquez'den cacık olmaz biliyorum, o işin vesvese kısmıydı zaten, birileri (telike) dis pege basmazsan tutuş kaçar felan dedi de, adam ayağı havada dönüyo demek içindi

    İlaveten, virajlarda maks. yatış acısı zaman kaybettirir, fakat bütün yarışçıların bu şekilde yapıyor olmasının sebebi de, düzlüklerde gazın imanını gevretip, viraj öncesinde de frenin anasını ağlatabilme yetenekleri olduğundan. Benim savunduğum konu, fizik kuralı. Yani dış pege ağırlık verirsen, motor o yöne gitmek ister, 2x2 = 4 gibi basit bir algoritma. İlk mesajlarımda da net.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:16 ----------



    ahaha olm ben zaten iç pege basmalısın, dışa basmalısın diye bir şey savunmuyorum, yol şartlarında, (sokak) motosiklet ile viraj dönerken dış peg'e basmanın bir korku refleksi olduğunu savunuyorum. taşta toprakta işler başka.. Öpüyorum, insta'dan like'lıyorum seni ;) P!ton Y!g!t
    Hahahaha teşekkürler abi. Ben de cadeden bahsetmiyorum zaten asfalt vrya toprak pistte daha performanslı ve sağlam dönebilmek için diyorum. Yoksa mahalle köşesinden dönerken ayaklarımı boynuma dolasam nolcak :D
    Like to like Takibe takip hızlı takip hemen takip beğen duvarındayım abi ajglsjflsjfşsh :D
    Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
    Twitter/instagram @ywitcan
    Yiğit Can

  18. #58
    ahe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2013
    Şehir
    İZMİR\BUCA
    Alıntı telike adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hahahaha teşekkürler abi. Ben de cadeden bahsetmiyorum zaten asfalt vrya toprak pistte daha performanslı ve sağlam dönebilmek için diyorum. Yoksa mahalle köşesinden dönerken ayaklarımı boynuma dolasam nolcak :D
    Like to like Takibe takip hızlı takip hemen takip beğen duvarındayım abi ajglsjflsjfşsh :D
    Doğru söylüyo dün starbucksa exc le geldi baktım garip garip döndü(ayaklarını boynuna doladı) sonra tekere çekti dedik noluyo hahahahah tam bir SM ci ruhu var adamda fazla üzerine gitmeyin cidden telike

  19. #59
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Coq abi hoşgeldin özlüyoruz yazılarını.
    Bu durumda en doğrusunu ben yapıyotum, beni dikkate alın beyler.
    COQ bunu beğendi.

  20. #60
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    mt 25
    Şahsen her. Turlu yatıklık açısında ister sarkip istersen sarkmadan dıştaki ayakliga gayet rahat güç aktarabiliyorum dag yollarinda bunun sayesinr bir iki kez arka lastigim salip toparladi. Yanlarkende cok iş yapar denemekte serbestsiniz.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)