Motor sağa yatıkken sol pege ağırlık nasıl veriliyor? Düşmüyonuz mu
ben mesela veremiyorum imkansız gibi
üstad
zaten fiziken ağırlık sağ aşağıdayken ve ilerliyorken sağ ayak sağ peg te ağırlık orda virajı dönersin mantıken
bu pozisyonda sol ayaktaki peg e ağırlık vermeyi ben anlamadım beyin yandı benim
anca sola viraj gelecek kontra ile vücut pozisyonumuz değişecek sonra sol pege ağırlık verebilirim
mantık bu bence bende anlamadım 🙄
Virajda pege basmak, nası ya bi dakka ?!
Hahahaha herkesin beyinler çorba
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:35 ----------
Outside peg. The difference is night and day.
It does take a little experimentation to get comfortable, but if you try out different things when hanging off, like resting your forearm on the gas-tank, bracing your outside knee firmly on the peg/seat tank, you can get a really sweet, sweet stability when cornering. And without question, the more weight you have on the outside peg (and less on the inside peg) the more stable the bike becomes.
Spend the bucks and take a track-day. It will expand your horizon.
Demiş bir css hocası
http://forums.superbikeschool.com/to...de-or-outside/
Adamlar css forumlarında kavga etmiş
Forumda birisi aslında olayı şöyle özetlemiş.
'Viraj alırken ağırlığı dış pege vermenin amacı, motosikleti doğrultmaya kalktığınızda bunu gidona ek bir kaldıraç kuvveti olarak kullanabilmektir.'
Yani diyor ki, pege basmak sizin viraj almanıza katkı sağlamak değil, virajdan çıkarken motosikleti daha kolay toparlamanıza yardım eder.
Ben bilmem, bu adamlar pistlerde motosiklet kullanıyor, ben sahil yolunda rüzgarda gözlerimi kırpıştırıyorum.
acun abi mahallede top oynuyom , messiyle oynamak istiyom.
e tamam da sen profosyonel misin? ya da olmak mi istiyorsun? nedir yanı?
pege basma basmama sistemini cidden kullanan yarışçılar senle yarışsa ,
adam motosikletin üzerine bağdaş kursa seni yine geçer.
düşmeden git sür devam et işte.
Konu çok karışmış gerçekten çorba gibi piyasa
Kendimce şöyle bir özet geçeyim, umarım herkes için orta bir nokta yakalayabilirim.
Barkın abi videolarında da açıkça belirtirdi, motora yön verme veya kontra peglerle alakalı değildir, dengesi de alakalı değildir diye. Ne yön vermenin ne kontrolün peglerle alakası yok tabiki her eğitimde bunun üzerine basılır ısrarla.
Lakin bir videosunda, viraj alırken viraj dışında kalan pege daha kuvvetli basmaktan bahsetmişti.
Aslında bunu şunun için söylemişti: İç taraftaki pege viraj içerisinde kuvvetli basarsak motoru dışarıya doğru iten merkezkaç kuvvetinin yanı sıra ayağımızla da itmiş oluruz (he motor bizim gücümüzü sallar sallamaz o ayrı konu ama fiziken öyle), bu sebeple dış pege basın içeriye yüklenmeyin yoksa arkayı kaydırmak daha kolay olur demeye getirmişti.
Mantıken, merkezkaç kuvvetinin zıttı bir kuvvet ile arka tarafın kaymasını engellemeye çalışmaktır dış pege basmak. Dış peg off-road içinse arka tarafın kaymasını kontrol etme amaçlıdır.
MrMud'ın fotolarında gördüğümüz üzere hangi pege basılır cevabı ortada
Şahsi fikirlerim bu kadar saygılar, iyi forumlar
atıyorum Motoru sola yatırıyorsanız sağ ayağınız daha sağlam basar sol bacağınız hafiften açılır ve pege sağ ayak kadar baskı uygulamaz. Kendinizi sürerken düşünseniz sorunun cevabını bulursunuz zaten.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:21 ----------
Scooter larda peg yok, onlar ne yapacak?
Var mı lan yoksa, hiç scooter im olmadi.
Hiçbir pege agirlik verilmez... verenler anca kendini tatmin ediyordur.
Bir kaç bilir kişiye sordum şimdi isim vermicem ama hepimizin tanıdığı insanlar kim diyo virajda iç pege basılır diye ya diye cevap alıyorum
Dzzzzt
abi üzgünüm yanlış biliyorsun. Pist şartlarında da iki peg e de basılır ama dış peg e yük verilir. Paten gibi kayak gibi. İç peg e yükü verdiğinde arka tekerin tutunmasını azaltırsın
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:51 ----------
Oha o nası bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak öyle. Ya scooterla viraj mı yapıyosun? Piste mi giriyosun. Mevzuda mahalledeki köşeyi dönmekten bahsetmiyoruz. Pistte cayır cayır dönmekten bahsediyoruxü
Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
Twitter/instagram @ywitcan
Yiğit Can
Vücut nasıl gitmesi gerektiğini bilir. Size rahat gelen doğrudur.
Lan Yiğit, hiç bilmeyen birisi yazsa şu mesajı hiç cevap vermem de, sen bari deme ;P
Adamin %75'i virajın içine düştükten sonra, ayağını ancak kendisini motorun üzerinde tutmak için kullanır ha, viraj bağlarken, veya motoru diklerken yüklenilir dersen hem fikirim, ama bunu dönüşte yapamaz, zaten kıçını virajın içine alıp, motordan sarkmasının sebebi tutuşu kaybetmemesi için, hatta pek çok örnek video var, virajda motordan düşen ama, motor devam eden durumlar.
Şu durumda bu adamın dış pege güç vermesine gerek var mı? Versene kadar güç aktarabilir, soru işareti..
Öperim
Hangimiz yukarıdaki gibi viraj alabiliyoruz, veya hayatımızın ne kadarını bu şekilde geçiriyoruz ? Bence hiç birimiz, ya da tek tük yarışçı birileri var ise, 1-2 kişi...
Şimdi vücut ağırlığının %70-75 'inin viraj içine sarktığı bir durumda, geri kalan %25 -30 ağırlığın tümünü dışa aktarsan, (ki na-mümkün, zira o ağırlığın bir kısmı sele üzerinde kıçının yarısı olarak kalır) hadi aktardın diyelim, Ortalama 80 kilo bir adamın 60 kilosu motordan sarkarak zaten viraj yönüne düşüyor, şimdi sen diyorsun ki dış peg'e basılır, veya iç pege basılır neyse işte.
Son olarak şu video'yu da ekleyeyim, sonra kaçıp gideyim, Sol ayağa da dikkat ediniz lütfen. Şimdi o Marc Marquez demeyin, zaten hiç birimiz böyle bir donanıma sahip değiliz, o basmıyorsa sen ben sokakta misket oynamalıyız.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)