Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Virajda Hangi Pege Ağırlık Verilir ?

    REKLAM ALANI
  1. #21
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Motor sağa yatıkken sol pege ağırlık nasıl veriliyor? Düşmüyonuz mu


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    sharkspeedr2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2018
    Alıntı BatuhanK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor sağa yatıkken sol pege ağırlık nasıl veriliyor? Düşmüyonuz mu
    ben mesela veremiyorum imkansız gibi
    üstad
    zaten fiziken ağırlık sağ aşağıdayken ve ilerliyorken sağ ayak sağ peg te ağırlık orda virajı dönersin mantıken
    bu pozisyonda sol ayaktaki peg e ağırlık vermeyi ben anlamadım beyin yandı benim
    anca sola viraj gelecek kontra ile vücut pozisyonumuz değişecek sonra sol pege ağırlık verebilirim
    mantık bu bence bende anlamadım 🙄

  3. #23
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    Virajda pege basmak, nası ya bi dakka ?!

    Wing750 ve ahe bunu beğendiler.

  4. #24
    ahe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2013
    Şehir
    İZMİR\BUCA
    Hahahaha herkesin beyinler çorba

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:35 ----------

    Alıntı ahe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hahahaha herkesin beyinler çorba
    Outside peg. The difference is night and day.
    It does take a little experimentation to get comfortable, but if you try out different things when hanging off, like resting your forearm on the gas-tank, bracing your outside knee firmly on the peg/seat tank, you can get a really sweet, sweet stability when cornering. And without question, the more weight you have on the outside peg (and less on the inside peg) the more stable the bike becomes.
    Spend the bucks and take a track-day. It will expand your horizon.

    Demiş bir css hocası
    Wing750 bunu beğendi.

  5. #25
    Wing750 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CRF1000L Africa Twin
    Alıntı ahe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hahahaha herkesin beyinler çorba

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:35 ----------



    Outside peg. The difference is night and day.
    It does take a little experimentation to get comfortable, but if you try out different things when hanging off, like resting your forearm on the gas-tank, bracing your outside knee firmly on the peg/seat tank, you can get a really sweet, sweet stability when cornering. And without question, the more weight you have on the outside peg (and less on the inside peg) the more stable the bike becomes.
    Spend the bucks and take a track-day. It will expand your horizon.

    Demiş bir css hocası
    ne bilir bu gavur. İçe basacaksın içe. Bas içe, iyice yatsın...

  6. #26
    ahe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2013
    Şehir
    İZMİR\BUCA
    Alıntı Wing750 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ne bilir bu gavur. İçe basacaksın içe. Bas içe, iyice yatsın...
    http://forums.superbikeschool.com/to...de-or-outside/

    Adamlar css forumlarında kavga etmiş
    Wing750 bunu beğendi.

  7. #27
    Wing750 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CRF1000L Africa Twin
    Forumda birisi aslında olayı şöyle özetlemiş.
    'Viraj alırken ağırlığı dış pege vermenin amacı, motosikleti doğrultmaya kalktığınızda bunu gidona ek bir kaldıraç kuvveti olarak kullanabilmektir.'
    Yani diyor ki, pege basmak sizin viraj almanıza katkı sağlamak değil, virajdan çıkarken motosikleti daha kolay toparlamanıza yardım eder.
    Ben bilmem, bu adamlar pistlerde motosiklet kullanıyor, ben sahil yolunda rüzgarda gözlerimi kırpıştırıyorum.

  8. #28
    MD.Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2013
    Şehir
    İzmir / Sakarya
    Motosikleti
    yok
    acun abi mahallede top oynuyom , messiyle oynamak istiyom.

    e tamam da sen profosyonel misin? ya da olmak mi istiyorsun? nedir yanı?

    pege basma basmama sistemini cidden kullanan yarışçılar senle yarışsa ,
    adam motosikletin üzerine bağdaş kursa seni yine geçer.

    düşmeden git sür devam et işte.

  9. #29
    Sedotti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar NS200
    Konu çok karışmış gerçekten çorba gibi piyasa

    Kendimce şöyle bir özet geçeyim, umarım herkes için orta bir nokta yakalayabilirim.

    Barkın abi videolarında da açıkça belirtirdi, motora yön verme veya kontra peglerle alakalı değildir, dengesi de alakalı değildir diye. Ne yön vermenin ne kontrolün peglerle alakası yok tabiki her eğitimde bunun üzerine basılır ısrarla.

    Lakin bir videosunda, viraj alırken viraj dışında kalan pege daha kuvvetli basmaktan bahsetmişti.

    Aslında bunu şunun için söylemişti: İç taraftaki pege viraj içerisinde kuvvetli basarsak motoru dışarıya doğru iten merkezkaç kuvvetinin yanı sıra ayağımızla da itmiş oluruz (he motor bizim gücümüzü sallar sallamaz o ayrı konu ama fiziken öyle), bu sebeple dış pege basın içeriye yüklenmeyin yoksa arkayı kaydırmak daha kolay olur demeye getirmişti.

    Mantıken, merkezkaç kuvvetinin zıttı bir kuvvet ile arka tarafın kaymasını engellemeye çalışmaktır dış pege basmak. Dış peg off-road içinse arka tarafın kaymasını kontrol etme amaçlıdır.

    MrMud'ın fotolarında gördüğümüz üzere hangi pege basılır cevabı ortada

    Şahsi fikirlerim bu kadar saygılar, iyi forumlar
    MrMud bunu beğendi.

  10. #30
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    atıyorum Motoru sola yatırıyorsanız sağ ayağınız daha sağlam basar sol bacağınız hafiften açılır ve pege sağ ayak kadar baskı uygulamaz. Kendinizi sürerken düşünseniz sorunun cevabını bulursunuz zaten.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:21 ----------


  11. #31
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Alıntı sharkspeedr2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben mesela veremiyorum imkansız gibi
    üstad
    zaten fiziken ağırlık sağ aşağıdayken ve ilerliyorken sağ ayak sağ peg te ağırlık orda virajı dönersin mantıken
    bu pozisyonda sol ayaktaki peg e ağırlık vermeyi ben anlamadım beyin yandı benim
    anca sola viraj gelecek kontra ile vücut pozisyonumuz değişecek sonra sol pege ağırlık verebilirim
    mantık bu bence bende anlamadım ��
    Ben iç pege de vermezdim ağırlığı, depodan tutunurdum.
    Dış peg meselesini viraj çıkışı gaza yüklenirken, kaygan afsaltta dönüşlerde arkadaki tutuşu kaybetmeye başladığımda kullanıyordum/aklıma geliyordu
    ahe bunu beğendi.

  12. #32
    ahe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2013
    Şehir
    İZMİR\BUCA
    Doğrusu ayaklığın dışına basmak admin konu kilit

  13. #33

    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    Scooter larda peg yok, onlar ne yapacak?

    Var mı lan yoksa, hiç scooter im olmadi.

    Hiçbir pege agirlik verilmez... verenler anca kendini tatmin ediyordur.

  14. #34
    ahe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2013
    Şehir
    İZMİR\BUCA
    Bir kaç bilir kişiye sordum şimdi isim vermicem ama hepimizin tanıdığı insanlar kim diyo virajda iç pege basılır diye ya diye cevap alıyorum

  15. #35
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Alıntı Levent adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Soruyu soru ile çözümlemek en basit cevap olacak gibi duruyor.

    Peg'e basarsak ne olur?

    Herhangi bir peg'e daha fazla ağırlık vermek, motosikleti ağırlığın olduğu yöne çeker, bunu düz yolda giderken bile test edebilirsiniz,sürüş esnasında ayağa kalkın, ve bütün ağırlığınızı bir peg'e verin. Gidondan düzeltmediğiniz sürece, motosiklet ağırlığı verdiğiniz peg'in yönüne doğru gitmeye baslayacaktır.

    Bu doğrultuda virajda dış peg'e ağırlık verirsek, motosiklet dönüş yönünün tersine bir kuvvete maruz kalacak ve sen sağa dönmek isterken, motosiklet sola gelme eğiliminde olacaktır.

    Teknik olarak sağa dönmek isterken sola ağırlık vermek doğru değil. Yani biz sokak sürücüleri için peg'e ağırlık vermek diye bir şeyi yok sayıyoruz. Diğer taraftan pist yarışçıları kendilerine göre teknikler geliştirirler, örneğin Kenan'i baz alırsak, pistteki 20 kişi viraja girerken ayağını açmazken, Kenan viraj yönündeki ayağını peg'den kaldırıp, açmakta. Aslında bu hareket off-road cross yapanların yer yer motosikleti ayakta tutmak için kullandıkları bir teknik. Bu ve benzer şekilde kişinin kendi sürüş stilini yansıttığı teknikler vardır, pistte viraj alırken diz yere neden sürtülür, motosiklet daha fazla yatıp tutuşu kaybetmemsi için, bir nevi 3. tekerlektir, ve yatış açısı sürücü kontrolünde kalır. Bir yarışçı dizini yere dayamıyor ve kontra ile viraj alırken, viraj dışında kalan peg'e ağırlık verip motosikletin açısını korumaya çalışabilir, bu onun kendi tekniği olabilir, ama literatür de böyle bir şey yok.

    Olayın kendi kanaatimce açıklaması bu yönde.
    Dzzzzt
    abi üzgünüm yanlış biliyorsun. Pist şartlarında da iki peg e de basılır ama dış peg e yük verilir. Paten gibi kayak gibi. İç peg e yükü verdiğinde arka tekerin tutunmasını azaltırsın

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:51 ----------

    Alıntı zapalka adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Scooter larda peg yok, onlar ne yapacak?

    Var mı lan yoksa, hiç scooter im olmadi.

    Hiçbir pege agirlik verilmez... verenler anca kendini tatmin ediyordur.
    Oha o nası bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak öyle. Ya scooterla viraj mı yapıyosun? Piste mi giriyosun. Mevzuda mahalledeki köşeyi dönmekten bahsetmiyoruz. Pistte cayır cayır dönmekten bahsediyoruxü
    ahe bunu beğendi.
    Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
    Twitter/instagram @ywitcan
    Yiğit Can

  16. #36
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Vücut nasıl gitmesi gerektiğini bilir. Size rahat gelen doğrudur.

  17. #37
    ahe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2013
    Şehir
    İZMİR\BUCA
    Alıntı telike adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dzzzzt
    abi üzgünüm yanlış biliyorsun. Pist şartlarında da iki peg e de basılır ama dış peg e yük verilir. Paten gibi kayak gibi. İç peg e yükü verdiğinde arka tekerin tutunmasını azaltırsın
    Yok yok anlayan yok adam baksana demişki virajda dışa basmak diye bişey yok içe basıcaksın

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:54 ----------

    Alıntı Levent adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yabancılar için, şuan burada yazılıp çizilenlerin de bir link olduğunu düşünecek olursak eğer, binlerce link olması milyonlarca motosiklet kullanıcısının senin gibi konu açıp, data oluşturduğu gerçeğinden başka bir şey ifade etmez benim için. Yani kisaca çok link olabilir, vermiş olduğun linkde bulunan konunun son mesajını incelemeni öneririm.

    " Senin pege ağırlığını vermen devede kulak " demiş tabiri caiz ise, ayağını ağrıtmaktan başka bir faydası olmaz demiş, zira senin uyguladığın gücü elinle hiç efor harcamadan kontrayı kısarak yapabileceğinden söz etmiş.

    Basit bir şey aslında, senin kafanı kurcalayan ne ki?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:53 ----------



    Yani şimdi size yanlış yapıyorsunuz diyeceğim, bir sürü polemik çıkacak o yüzden nasıl kendinizi güvende hissediyorsanız o şekilde davranın. Fizik kurallarına inanıyorsanız yaptığınız iş,sürüşünüzü zorlamaktan başka bir şey değil, basit düşünmek lazım, vücudunuzu ikiye bölünmüş olarak düşünün, tam kafanızın ortasından, sağ viraj için konuşalım, vücudunuzun sağ tarafı viraji dönmek isterken, sol tarafı viraji dönmek istemiyor, zira uyguladığınız kuvvetlerin fiziksel açıklaması bu, siz mental olarak güvende hissediyorsunuz fakat teknik olarak yanlış bir yol izliyorsunuz. Ha şunu da ekleyeyim, zaten gereğinden hızlı, ve gereğinden fazla yatırmadığınız için motosikleti, bu yaptığınız iş çok fazla bir tepkimeye neden olmuyor, ama basit düşünmek gerek, iç tarafınız içeri gitmek isterken, dış tarafınız dışa gitmek istiyor.

    İşin özünde, sadece korkuyorsunuz, ve bu koruma refleksi, yani korkunuz. Keith Code bu konuda yeteri kadar bilgi veriyor, izlemediyseniz öneririm, faydası olur.
    Adam açık açık demiş yani

  18. #38
    Wing750 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CRF1000L Africa Twin
    Alıntı zapalka adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Scooter larda peg yok, onlar ne yapacak?

    Var mı lan yoksa, hiç scooter im olmadi.

    Hiçbir pege agirlik verilmez... verenler anca kendini tatmin ediyordur.
    İlk viraja ayaklarını pegden keserek girmeyi dene Yapma Seyfi, dikkat et kullanırken bak ne yapıyorsun...

  19. #39
    ahe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2013
    Şehir
    İZMİR\BUCA
    Alıntı zapalka adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Scooter larda peg yok, onlar ne yapacak?

    Var mı lan yoksa, hiç scooter im olmadi.

    Hiçbir pege agirlik verilmez... verenler anca kendini tatmin ediyordur.
    Hatta ne yap biliyor musun ? İki ayağınıda yana aç böyle öyle gir daha sağlıklı olur

  20. #40
    Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj
    Motosikleti
    Searching.
    Alıntı telike adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dzzzzt
    abi üzgünüm yanlış biliyorsun. Pist şartlarında da iki peg e de basılır ama dış peg e yük verilir. Paten gibi kayak gibi. İç peg e yükü verdiğinde arka tekerin tutunmasını azaltırsın
    Lan Yiğit, hiç bilmeyen birisi yazsa şu mesajı hiç cevap vermem de, sen bari deme ;P

    Alıntı Levent adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Soruyu soru ile çözümlemek en basit cevap olacak gibi duruyor.

    Bir yarışçı dizini yere dayamıyor ve kontra ile viraj alırken, viraj dışında kalan peg'e ağırlık verip motosikletin açısını korumaya çalışabilir, bu onun kendi tekniği olabilir, ama literatür de böyle bir şey yok.
    Adamin %75'i virajın içine düştükten sonra, ayağını ancak kendisini motorun üzerinde tutmak için kullanır ha, viraj bağlarken, veya motoru diklerken yüklenilir dersen hem fikirim, ama bunu dönüşte yapamaz, zaten kıçını virajın içine alıp, motordan sarkmasının sebebi tutuşu kaybetmemesi için, hatta pek çok örnek video var, virajda motordan düşen ama, motor devam eden durumlar.




    Şu durumda bu adamın dış pege güç vermesine gerek var mı? Versene kadar güç aktarabilir, soru işareti..

    Öperim


    Alıntı ahe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yok yok anlayan yok adam baksana demişki virajda dışa basmak diye bişey yok içe basıcaksın
    Hangimiz yukarıdaki gibi viraj alabiliyoruz, veya hayatımızın ne kadarını bu şekilde geçiriyoruz ? Bence hiç birimiz, ya da tek tük yarışçı birileri var ise, 1-2 kişi...

    Şimdi vücut ağırlığının %70-75 'inin viraj içine sarktığı bir durumda, geri kalan %25 -30 ağırlığın tümünü dışa aktarsan, (ki na-mümkün, zira o ağırlığın bir kısmı sele üzerinde kıçının yarısı olarak kalır) hadi aktardın diyelim, Ortalama 80 kilo bir adamın 60 kilosu motordan sarkarak zaten viraj yönüne düşüyor, şimdi sen diyorsun ki dış peg'e basılır, veya iç pege basılır neyse işte.


    Son olarak şu video'yu da ekleyeyim, sonra kaçıp gideyim, Sol ayağa da dikkat ediniz lütfen. Şimdi o Marc Marquez demeyin, zaten hiç birimiz böyle bir donanıma sahip değiliz, o basmıyorsa sen ben sokakta misket oynamalıyız.

    myagdi ve zekeriyaimam bunu beğendiler.


2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)