Arkadaşlar aniden yandan rüzgar gelince nasıl bir savunma yapıyorsunuz gaz kesince işler daha kötü oluyor fikirlerinize ihtiyacım var.
Arkadaşlar aniden yandan rüzgar gelince nasıl bir savunma yapıyorsunuz gaz kesince işler daha kötü oluyor fikirlerinize ihtiyacım var.
Kontra yapmak gerekir; bu problemi sadece scooter'ımda yaşamıştım, hemen kontra yapıp toparlıyordum. Rüzgârlı havalarda tetikte olmak lazım, şeridin rüzgârın geldigi tarafında sürerseniz payınız olur...
Bu rüzgâr işi özellikle sıkışık trafikte daracık emniyet şeridinden giderken sakat; büyük araçlar rüzgârı kesiyor, sonra geçtiğinizde bir tokat yiyorsunuz, bir büyük araç gelince tekrar kesiliyor falan, böyle bir mücadele; soğukkanlı ve hazırlıklı olmak lazım.
Bol bol dua bence bu olay tamamen refleks.
Rüzgarın geldiği yöne doğru bir miktar motoru ve olabildiğince vücudu yatırmaktan başka birşey yapmıyorum sanırım.
Motoru o yöne yatırmaya çalışmak rüzgar bitiminde sıkıntı çıkarabilir diye düşünüyorum. Bilinç altımda bu olduğu için refleks olarak bunu yapıyorum ve gaz açıyorum.
Bunu bilinçli yapmamakla beraber şimdi siz sorunca o anlar gözümde canlandı aklıma gelenler bunlar oldu.
Scooter'la yolculu gidiyordum, Söke Milas arası 30km dümdüz bir yol var, orada sağdan çok kuvvetli esen rüzgârda tüm yol boyunca sabit kontra yapa yapa geçebilmiştim. İlk seferleri çok korkutucu olabiliyor, riskli yerleri bilmek lazım. (Mesela köprü ve viyadükler...)
Motosikleti yatırmak yerine kendini rüzgarın geldiği yöne çekiyorum veya yatıyorum diyelim aynı zamanda bu tür olaylarda gazı biraz daha açmak lazım motoru daha dengeli hale gelsin diye.
Evet benimde hergün işe giderken geçtiğim bi üst geçit var. İşe today 50 ile gidiyorum ufacık lastikler, hafif motor. Rüzgar vurunca pat şerit değiştirecek gibi fırtınalı günlerde. Ama yine söylediğim gibi beyin motoru yönetiyo
motorun şerit içinde gezinmesine müsade etmeli ancak şeritten çıkmayacak kadar kontrollü olmak lazım.
yukarıda yazıldığı gibi rüzgara karşı kontra yapmak ve bir alt viteste ilerlemek daha iyi oluyor.
Hafiften rüzgar yönüne veriyorum ağırlığımı; direksiyonu da çok ince o yöne kırıyorum.
ne kadar doğru ne kadar yanlış tartışılır o ayrı.
Ne desek yalan rüzgar bazen sol şeritten alıp sağ şeride bile atıyor benle beraber 270 kg olan makinayı ama sana tavsiyem 75 km üzerine çıkma yan rüzgarın ser olduğu yerlerde
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:49 ----------
sürekli esse sıkıntı yok kesik kesik estiği zaman tam kuğu gölü balesi olaylara gebe :D
en sinir olduğum şey arkadan es önden es niye yan
Mümkünse diğer araçların rüzgarla sizin aranıza girmemesi için rüzgarın estiği taraftan gidin. Böylece sürekli o rüzgarı yiyeceğiniz için dengeyi daha kolay bulursunuz. Eğer rüzgarla aranıza bir araç girerse o araç sizi veya siz o aracı geçtiğinizde dengeyi kaybedebilirsiniz. Boğaz köprülerinde ve Bursa - Akhisar arasında sürekli sert rüzgar olan o koridorda bunu defalarca bizzat denediğim için biliyorum. Kuvvetli rüzgarda özellikle rüzgarın geldiği tarafta kalmaya, kamyon - tır gibi büyük araçların rüzgarla arama girmemesine dikkat ediyorum.
Çok rüzgarlı havalarda her zaman gittiğimden daha yavaş gidiyorum. Aman rüzgar var yandan rüzgar yiyebilirim diye tetikte olunca rüzgarı yiyince gazı açınca toparlıyor. Bu yüzden takip mesafesine de daha çok dikkat ediyorum ki gazı açmaya pay kalsın önümde.
Bu durum kış şartlarında İstanbul'da boğaz köprülerinde sık sık yaşanan bir durumdur. Yapılması gereken doğru hareket rüzgarın geldiği yöne doğru kontra vermek ve hızı azaltmaktır. Hızı azaltmanın sebebi ise, sizi iten kuvvetin aniden kesilmesi durumunda veya araya bir engel girdiğinde kesilmesi durumunda, tepkinizin gecikmesidir, itme kuvveti çekilince bu sefer kuvvetin geldiği yöne doğru ani bir kayma olur. Kontrollü gitmek bu yüzden gereklidir.
Rüzgarlı havalarda tetikte sürüp rüzgar yediğin yöne kontra veriyorum... Sürmek istediğim çizgiye geri donuyorum.. ama o ilk yediğim an çizgimden beni rüzgar şiddetine göre yarım metreye kadar saptırıyor... o yüzden şeridi ortalarım rüzgarlı havalarda... şeridin içinde kalma mücadelesi veririm..yada sürekli tek yönden geliyorsa rüzgarın geldiği yöne yakın sürerim ki.. rüzgar yediğimde şeritten çıkmayayım..
Yalnız ama Kafası Rahat Adam...
1. Köprüden gecerken benimde afalladigim durum, bir an arkadan esen ruzgar sagimdan oyle bir geldi ki motor sola dogru nasil iki teker birden kayarak suruklenmeye basladi anlamadim, aniden yon degistirip tokat manyagi yapmasi cabasi. Bende refleks olarak ruzgara dogru hafifce yatirip yavas yavas gaz actim sagima belediye otobusunu alip kopru cikisina kadar onun hizina uyup biraz da olsa vortex ten kacindim sonra zaten o durum kesildi
Çok teşekkürler bilgiler için
Özellikle dik oturuş pozisyonu olan motorlarda paraşüt oldurur insanı.
Yalnızken bir nebze başınızın çaresine bakıyorsunuz ölü refleksleriniz yoksa, ama artçı varsa dua edin sizden daha iyi motor süren bi artçı olsun.
Eğer sizin verdiğiniz ani reflekse uyum sağlamazsa, o an ki yaşayacaklariniz Christoper Nolan filmlerine rakip olacak hazır olun.
Ortamın farkında olmak ve rüzgarın çarpmasını beklemek.
Günlük güneşlik bir havada durup dururken yandan rüzgar gelmez diye düşünüyorum.
Böyle havalarda, normalde olmam gereken vitesin bir düşüğünde, dolayısı ile yüksek devirde, dizlerim sıkılı ve mümkün olduğunca küçülmüş vaziyette ilerlemeyi tercih ediyorum.
Şunu da aklınızdan çıkartmayın. Diyelim ki sağdan kuvvetli bir rüzgar alıyorsunuz, önünüzde giden kamyon, tır, otobüs gibi yüksek ve rüzgarı kesen bir aracı sollamaya niyetlendiniz. Kesinlikle yakınından sollamaya çalışmayın. Siz sağdan gelen rüzgara karşı zaten sağa doğru direniyorsunuz, aracın yanına geldiğiniz anda rüzgar kesildiği gibi kendinizi o aracın altında bulabilirsiniz. Mümkün mertebe uzağından sollayın. Sollama biterken de tekrar sağdan gelecek kuvvetli rüzgara hazır olun.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)