Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Aniden yandan gelen rüzgar11

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    07 Eylül 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Nmax 155
    boğaziçi köprüsünde neredeyse herghün günde 2 defa yaşadığım durumdur.

    çok sert esiyorsa bi metrobüsün yanında gidiyorum kontrol edilebilecek düzeyde ise rüzgara karşı motoru hafif yatırıp kontrollü gidiyorum. alıştım artık ama ilk seferimde fena korkmuştum :D
    cinsherif ve azizsele bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    splender - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Temmuz 2014
    Şehir
    İst / Ispartakule
    Motosikleti
    YAMAHA YZF R25
    Türbülansa croswindlara alışık bünyem o yüzden sıkıntı olmuyor
    ama motordayken ki kadar korkmuyorum uçakta bu bir gerçek...
    cinsherif bunu beğendi.

  3. #23
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    Alıntı cinsherif adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar aniden yandan rüzgar gelince nasıl bir savunma yapıyorsunuz gaz kesince işler daha kötü oluyor fikirlerinize ihtiyacım var.
    uzakdoğu sporu yaptığım için rüzgar gelince kartal pençesi duruşuyla savunmaya geçiyorum.
    işe yaramazsa rüzgar beni hangi yöne atıyorsa yoluma geri dönmek için o tarafa doğru dönüş sağlıyorum.
    cinsherif bunu beğendi.
    since 1987

  4. #24

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax 2019
    Refleks olarak bir tepki verir herkes. Hız kesip rüzgara doğru yanlamak da bunlardan en mantıklısı. Hız kesmez de açarsan uçarsın, rüzgar daha beter savurur. Yola tutunmayı artırmanın yöntemi hız kesip ağırlığı yola vermek normal olarak.
    cinsherif bunu beğendi.

  5. #25
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Benim motor da dik oturuş pozisyonlu, sert rüzgara denk geldiğimde gayri ihtiyarı depoyu dizlerimle daha sıkı kavrayıp , motora yatıp hedef küçültüyorum.

  6. #26
    azizsele - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2012
    Şehir
    istanbul-esenyurt
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200NS
    Ben İstanbulda sürüyorum uzun sürüşlerde özellikle de köprüyü geçeceksem mutlaka hava durumundan rüzgarın hızını kontrol ediyorum en kötüsüne göre hareket ederek 45-50 km'yi geçen hızlarda motor kullanmamaya çalışıyorum 30-35 km üstü tehlikeli oluyor.
    Rüzgar sürekli ise aslında yapılacak basit her zaman kullandığın hızda sadece vites düşüreceksin yani 4. vites 70 le gittiğin yerde rüzgar fazla ise 3. viteste 70 le gideceksin. Rüzgar sağdan esiyorsa şeridin sağına soldan esiyorsa soluna yanaşman iyi olur. Trafik normal bir hızda seyrediyorsa ve eğer büyük bir araç varsa "otobüs gibi" onu bariyer gibi kullanabilirsin ama biraz tehlikeli olabilir bunu sadece köprü-viyadük geçişlerinde kullanman iyi olur. Rüzgarlı havalarda yerlerde ıslaksa hele, kesinlikle emniyet şeridi-bariyer dibine girmemeye çalış lastiklerin yol tutuşu zayıfladığı için tehlike iki katına çıkıyor hele şerit çizgileri sabun gibi oluyor ki allah düşmanın başına vermesin.
    Diğer unsur rüzgar hamleleri dediğimiz rüzgarın hızının aniden artması bu da yaklaşık olarak hava durumu programlarında gösteriliyor bunun dışında sadece olası hamlelerin zamanını beklemen lazım büyük binalar-siteler köprü ve viyadükler ani dalmaların en büyük tetikleyicisi köprüde yaşamadığım korkuyu Esenyurtta meydana yakın bir yerde yaşıyorum bu yüzden lodoslu havalarda durduğu yerde motoru devirecek kadar şiddetleniyor büyük binalar yüzünden. Keza köprü ayakları vs. de bunda etkili... dikkatli olmak hamleyi beklemek ve zayıf yakalanmamak lazım bir anlık boşluk yere yapıştırır....ben deneyimlerim kadarıyla yazdım muhakkak eksik veya yanlış yaptıklarım da olabilir işin uzmanları profesyonelleri yardımcı olursa biz de yeni şeyler öğrenebiliriz. Motorda en büyük tehlike olarak rüzgarları görüyorum Allah meltem gibi rüzgarlara rast getirsin hepimizi
    Aşkta kanun imiş aşıklara cevr eylemek aşık odur ki cefa-ı yare sabretmek gerek..


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)