Motoru en kolay ve en basit şekilde nasıl orta sehpaya alabiliriz? Zira ben alırken arka tarafa aşırı yüklendiğim için artçının tutma demiri şaseye bağlı olduğu için şaseyi kırdım!
Motoru en kolay ve en basit şekilde nasıl orta sehpaya alabiliriz? Zira ben alırken arka tarafa aşırı yüklendiğim için artçının tutma demiri şaseye bağlı olduğu için şaseyi kırdım!
Sag ayagini mumkun olan en kuvvetli sekilde ayakliga bastiriyosun, ve motoru iki elinle yukari kaldiriyosun saga cekmiyosun dikkat et, yukari. Ayaginin ustune hafif yukselerek de yapabilirsin tik diye gelicek sehpaya
şaşırdım açıkçası ben motoru 2 3 hatta4 defa yana yatırdım bişey olmadı sizin olay nasıl oldu bilemedim
dostum öncelikle orta ayaklığın yan çomağına basıyosun yere değsin
motoru kendine göre sağa itmek yerine yukarı kaldır bir elin seledeki tutamakta diğer elin ise gidonda kordineli bişekilde aynı anda uygula kolay olur senin için
bu arada bendeki motorda çan çin çon 150cc falcon mexico tarzında bişey
Bendeki de Mexico 150. Tutacaktan dolayı kırıldığını tahmin ediyorum. Ama servis arka bagaja aşırı yüklemekten kaynaklandığını söylüyor yükleme de en fazla 5-6 kg. Bu şaseyi nasıl iki taraftanda sağlı sollu kırmış bende şaşırdım
İrfan abimiz bir videosunda anlatmış;
dk:32:55
https://youtu.be/c52dE7s91cQ?t=1975
Böyle bir nedenle şase kırılıyor ise motosikleti değiştirmenizi öneririm
Ayaklığın üzerine çıkar gibi yapıp motosikleti tuttuğunuz arka kısımdan yukarı doğru çekin. Motosiklet kendi ağırlığını kullanarak orta sehpaya çıkacaktır. Orta sehpaya almak için güç gerekmez, biraz pratikle siz de farkedeceksiniz eminim.
Kırılan kısım şase değil de örn. bagaj demiri veya tutamağın kendiyse dahi ya daha önceden düşüldü çatladı, ya da üretim hatası var. Aksi halde bu kadar düşük bir güçle zarar görmemesi gerekir.
...
Çok basit aslında, biraz pratik yaptıktan sonra hiç güç uygulamadan kaldırabiliyorsunuz, sağ ayağımızla orta sehpanın üzerine çıkıp ağırlığımızı orta sehpaya veriyoruz, bunu yaparken motoru kendinize doğru çekmeyin, yani yatırmayın. Çekerseniz çok fazla güç uygulamak zorunda kalırsınız, çünkü motosiklet yana yatık olduğundan orta sehpanın tek ayağını kullanabilirsiniz, iki ayağının da değdiğinden emin olun. Sehpanın üzerine çıktıktan sonra tek yapmanız gereken arka kısımlardan tutabileceğiniz bir yerden tutup yukarı çekmek.
Benim scooterda yan ayaklik yok, yani her durup inmemde orta sehpaya almak zorundayim. (Kendisi 154kg.) Honda Guvenli Surus egitimlerinde anlatilan 1. konudur orta sehpaya alma islemi.
Arka tutacak sadece arka cantayi tasimak ve artcinin tutmasi icin tasarlanmis bir sey, oradan tutup yukari kaldirmak filan mantikli degil. Yapmaniz gereken; sol eliniz sol gidonda, sag eliniz arka tutacagi tutarak (kaldirmadan, saga sola cekmeden) orta sehpa pedalina basip kendi agirliginizi pedala dik olarak vermek. Agirligi dik bir sekilde vermeniz onemli yoksa motosikletinizi saga ya da sola yatirabilirsiniz.
Bir keresinde de acil fren esnasında asfalt yırtıldı.
Şaka bir yana, şasenin bu kadar dayanıksız olmaması lazım.
Valla ben bmw r1150gs için birkaç video izledim konu okudum.tek başıma çok rahat alabiliyorum artık. 200 kg lık motosikletler için çocuk oyuncağı olmalı. Ben napıyorum yan ayak açık orta sehpa iki ucu da yere temas edince sağ ayakla tüm ağırlığımı verip sol el gidon yukarı çekip sağ arka artçı tutamacı yukarı ve geri bastırınca hop 250kg motor orta sehpada..
Deneme yanılma yöntemi ile en rahat pozisyonu kendiniz belirlersiniz.
Hiç bir motosikletimde orta sehpa olmadı. Bisikletimde yan ayak bile yok yahu.
millet yaparken cok kolay gözüküyor da; ı ıh beceremiyorum.
bi yeri elimde kalacak gibi hissediyorum
Ben sağ ayağımı sehpaya koyuyorum. Ön freni sıkarak ön amortisöre baskı yapıyorum sonra geri çekiyorum amortisörün de etkisiyle kolayca geri geliyor.
Basit,
Orta sehpa ayakliginin yanindaki demire dik bir şekilde ağirlik uygulayip,sadece gidonu sabit tutmak yeterli,ekstra guc sarfetmeye gerek yok.
Bana hep yorucu gelmiştir o yüzden yan sehpa candır diyenlerdenim
hiç kendinizi boş yere yormayın. kol gücünüzü hiç kullanmayacaksınız. itmek, çekmek, tutup kaldırmak yok.
bir elle gidona, diğer elle motorun arkasında uygun bir yere tutunuyorsunuz. burası önemli : motoru kaldırmıyorsun, düşmesin diye motoru tutmuyorsun. bir sonraki aşamada orta sehpa demirinde tek ayak üstünde duracaksın, o esnada düşmeyeyim diye motora tutunuyorsun.
orta sehpanın ayakçağına ayağınla bastırıyorsun, sehpanın iki ayağı da yere değdiğinde kendi ayaklarını yerden kesiyor ve tüm vücut ağırlığını sehpaya veriyorsun. bu kadarcık.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)