Motosiklet şasesi neden kırılır?
Önceki konunu incelemiştim;
Kullanici faktorunu bir kenara birakiyorum.
1-Kaynak işçiliği vasattır
2-Kullanilan sac,profil vb.metallerin analizi,dayanimi,testleri yapilmadan,yaa abi buraya 40*20*2 profil gider..gibi.veya 3mm sac olacak yere 2mm braket konulmasi
2.Maddeyi açayim
Lifanin emisol ile,ayni hacimdeki başka bir çin mali motoru incelemiştim.
Abartmadan emisolun selesini söktüm,şaşideki takviyeler braketler,diger cin malina gore en az 3 kat daha saglamdi,hele kaynak teknolojisi bile cidden iyiydi
3-Motorda ciddi vibrasyon vardir.
4-Kaynak öncesi,zinkalit surulmeden kaynaklanip,sonrasi kataforeze sokulmadan,direk boyanan.
5-Motorun kw faktorune bakilmadan,100cc lik motora takilan ayni şaseyi 150cc ye takmak.
demir yorgunluğundan kaynak işçiliğinden kullanılan malzemeden bağlantı yerleri zayıf olabilir
ben ne okudum yahu.
Fazla yüklemeden kırılır, kaynak dandik yapılır kırılır, şase malzemesi dandiktir kırılır, metal yorgunluğundan kırılır, daha çok kırılır
Çok eskiden çinli scooter ve cup'ların zamanla şasinin esneme yapıp yamulup kırıldığına şahit olduk.
İstanbul Beşiktaş da gözümün önünde Sym Fiddle kaldırıma çıkarken biraz hızlı girince sürücünün ayaklarını koyduğu yerden şasesi kırıldı , belki o bölgede çatlak çürük vs vardı , son bir darbe daha yiyince ruhunu teslim etti..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)