Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Anket: Tork mu Beygir mi?

Katılımcı sayısı
64. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
  • Tork

    53 82.81%
  • Beygir

    6 9.38%
  • ben scooter kullanıyorum motosiklet değil

    5 7.81%
2. sayfa BirinciBirinci 12

Tork mu Beygir mı?

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Aslında motosikletin karakterini anlamak için devir - tork grafiği yeterli, devir - güç grafiği bunun bir sonucu zaten. (Ama hesaplama yapmak zorunda kalmayalım ve direkt görelim diye konuyor dinamometre grafiklerine - iyi de yapılıyor...)

    Benim şahsen baktığım sadece en yüksek torku nerede verdiği değil (bir anlam mutlaka ifade eder tabi), ihtiyacım olan tüm devirlerdeki tork grafiği. Sadece tork veya sadece güç değerlerinin (yanlarında devir bilgileri olsa dahi) çok manası yok benim için, grafiğin şekli yani değişik devirlerdeki büyüklükler manalı. Ancak öyle bir hüküm verebilirim, diğer durumda çok kaba bir fikir elde ederim ki o fikri sadece motosikletin tasarımına bakarak da edinebilirim yani


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    motoruna cinsine amacına ihtiyacına hacmine bağlı değişir.. kişisel hayatımdan örnek veriyim düşük hacimli alıcaksam torku umursamam kaç beygir ona bakarım çünkü beygirden ortalama bir fikrim olur tork ile ilgili.. orta hacim ve yüksek hacimde zaten torkda vardır beygirde işki aldığın tarzda biter .. bunun boşu boşunada kavgasını vermeye değmez.. fabrikalar bu işi çok güzel dengeli yapıyor..

    cruiser enduro ise bu adamlara tork gerekir güç gerekir diyor sürüş tarzı gereği ss ise bu adama hp gerekir performans gerekir diyor 900cc lik makine var 50 beygir 900cc lik makine var 150 beygir..

    Dip Not : sana gene burdan güzel ekmek çıkar iyi milleti troole getirmişsin .. nerden milleti bribirine düşürüceğini iyi biliyorsun .. takdir ettim seni çözmüşsün milleti .. şimdi bu konu rahat 20 sayfası var bol kavga tartışma ..

  3. #23

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    O 900cc 50 küsür beygirlik makinaları çok seviyorum ben (Motoguzzi V9, Triumph Street Twin - gerçi Triumph '19 da 65 beygire çıktı tadından yenmez...)

  4. #24

    Üyelik
    01 Aralık 2012
    Motosikleti
    Honda CB125 E
    Arkadaşlar/üstadlar üniversitede bunların derslerini gördüm, ayrıca da ilgiliyim konuya, o yüzden ben de konuya açıklık getirme babında bir iki kelam etmek isterim.

    Üstte arkadaşlar donanımhaberden bir yazı paylaşmış, yeni okudum, tarayıcıda sık kullanılanlara ekledim hemen. Ders kitabı netliğinde ama ders kitabından süzülmüş, kitap kadar uzun olmayan bir yazı. Öncelikle fizikte bu konuya (tork, güç, kuvvet, hız, ivme vs.) "dinamik" denir. Türkiye'de liselerde yüzeysel olarak, üniversitelerin ilgili bölümlerinde de derinlemesine anlatılır. Konuyu anlamak için ise matematik ve fizik temelinizin sağlam olması gerekir. Yazıda dJ/dt falan yazıyor mesela, bunlar türev/integral bilmeyen birine tamamen Japonca gibi gelecektir. Veya kuvvet vektörüyle mesafe vektörünün kesişim ürününün tork olduğundan bahsediyor. Torkun formülü bu evet. Ama kuvvet nedir, vektör nedir, kesişim ürünü nedir? Bu kavramları bilmeden bu cümleyi kavramak güç. (güç gerken beygir gücü değil ) Yani kısacası konunun ilmine hakim olmadan kulaktan dolma bilgilerle (doğru veya yanlış) yapılan çıkarımlar biraz eksik kalıyor.

    Tork ve beygir kavramlarını gündelik hayattan örnek vererek/benzetmeyle anlatayım. Şimdi depoda kışlık kömürümüz var diyelim. 1 km ilerideki evimize taşımamız gerekiyor. Şimdi ben bir gidişimde sırtıma 50 kilo kömür alıp 1 km ilerideki evime 10 dakikada götürüyorum diyelim. Ama aklıma bir çakallık geldi. Ben sırtıma 25 kg yük alırsam daha rahat hissettiğim için koşabiliyorum ve 10 dakika yerine 5 dakikada götürüyorum diyelim. Yani sırtıma 50 kg aldığım durumda saatte 6 gidiş yapıyorum, 6x50=300 kg. kömür taşıyorum saatte. 25 kg. kömür aldığımda ise 12 gidiş yapıyorum saatte. O zaman da 12x25=300 kg. kömür taşıyorum saatte.

    Şimdi bu benzetmede;

    - Sırtıma aldığım kömür miktarı TORKu,
    - Giderken yürümem veya koşmam HIZı,
    - Saatte götürebildiğim kömür miktarı ise GÜCü,
    - Sırtıma aldığım yük miktarını değiştirmem ise VİTEŞ DEĞİŞTİRMEyi

    temsil ediyor.

    Şimdi konuyu biraz karıştıralım. Mesela ben sırtıma 25 kilogram aldığımda 5 dakikada değil de 4 dakikada gidiyor olayım. Olamaz mı, olabilir. Bu durumda 15 git gel yapacağım için 15x25=375 kg. kömür taşıyorum saatte. Yani gücüm 300den 375'e çıktı. Yani uygun vitesi bularak motorun maksimum güç verdiği devir aralığını buldum.

    Umarım faydalı olur, kendimi motor yaptım konuyu anlatmak için
    Cyan, espresso, emremm ve 3 diğerleri bunu beğendiler..

  5. #25

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Benim motosiklet anlayışım tren gibi çeksin aga. (Başkasına da top speed gider, herkesin zevki kendine...)

  6. #26

    Üyelik
    01 Aralık 2012
    Motosikleti
    Honda CB125 E
    Benzetmede saatte 15 sefer yapmam veya 12 sefer yapmam da MOTOR DEVRİni temsil ediyor, bunu da belirteyim de daha açıklayıcı olsun. Düzenleme butonunu bulamadım.

  7. #27

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O 900cc 50 küsür beygirlik makinaları çok seviyorum ben (Motoguzzi V9, Triumph Street Twin - gerçi Triumph '19 da 65 beygire çıktı tadından yenmez...)
    benim vn900 de 50 beygirdi.. yada 52 beygir falandı öyle bir şeydi.

  8. #28
    Acil112 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2010
    Alıntı mustafa_325 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dünyanın en boş, en ağzı olanın konuştuğu konudur bu.

    Bu meseleyi tartışanların neredeyse tamamı bilmeden boş boş sallıyor. Bir kısmı arka dişliyi değiştirince motorun torkunun değiştiğini sanıyor. Bir kısmı tork ve beygirgücü kavramlarının birbirinden bağımsız değerler sanıyor. Ve işin en kötü tarafı herkes konunun uzmanıymış gibi ahkam kesiyor ve bundan dolayı konuyu gerçekten öğrenmek isteyen kişilerin kafası karışıyor, yanlış öğreniyor.

    Burada birisi amme hizmeti olarak bilale anlatır gibi anlatmış. Okuyup öğrenin.
    https://mobile.donanimhaber.com/tork...iler--38360434

    Onu geç de soruya cevap ver derseniz;
    Bu soru "Isı mı sıcaklık mı?" sorusu gibi saçma bir sorudur. Nasıl ki biz ısıyı değil sıcaklığı hissediyor ve kullanıyorsak vitesli arabalar da hareket ederken torku değil beygirgücünü kullanıyor.

    Yani yokuş çıkmayı sağlayan güç de, son hızı sağlayan güç de, 0-100 hızlanmayı sağlayan güç de beygirgücüdür. Tork değeri bunlardan hiçbirini doğrudan etkilemez. Motorun tork değerinin araç kataloglarına yazılması tamamen gereksizdir.

    Ciddi olamazsınız. Yakıtın bu kadar pahalı olduğu bir ülkede kullandığınız aracın alt devirlerde kullanılabilirliği önemlidir.

    Otomobilden örnek vereyim, bayiler 100 beygir diye bağıra bağıra benzinli araç satmaya çalışıyor ama o beygiri kaç devirde(5000) ürettiğinden ve 115Nm tork olduğundan bahsetmiyor. fakat 90 beygirlik dizel motorlu versiyon ise en az 200Nm tork üretiyor ve 1750 devirde 5nci viteste çatır çatır yokuş çıkıyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:17 ----------

    112ciyiz

  9. #29

    Üyelik
    01 Aralık 2012
    Motosikleti
    Honda CB125 E
    Kendin de demişsin işte maksimum gücünü 5000 devirde verir diye. Yani 5000 devirde maksimum gücünü verdiği bilgisine sahipsen ve buna uygun kullanırsan 90 beygirlik dizele kıyasla daha hızlı yokuş çıkarsın 100 beygirlik araba ile. Bu kadar basit. Yakıt ekonomisi, arabanın bağırması, motor ömrü vs. apayrı konular.

  10. #30

    Üyelik
    24 Kasım 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR 500R-CB650F
    Elma ile armudu kıyaslamak olmuş biraz. Eğer tork yüksek olursa ara hızlanmaların artar. Fakat bu çekişi üst devirlere taşıyamadığından son sürat düşük kalacaktır. Eğer beygir yüksek tork düşükse ara hızlanma kötü son hız iyi olacaktır. Örneğin cbr600rr ile cbr650f'i kıyaslayalım. Aradaki 50cc farkı göz ardı edelim. Sonuçta o da eski bir 600rr motorundan devşirme. 600rr her halükarda 650f'i son hızda geçecektir. Fakat 650f yüksek tork sayesinde ilk 2 viteste ciddi anlamda mesafeyi açabilir. Fakat şu unutulmamalı ki bu dediğim de farazidir. Çünkü 650f 10binde devir kesşcşye girerken, 600rr 15bin devirlere çıkmakta. O sebeple yüksek cc 4 silindir en ideali

  11. #31
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    orta hacim ve yüksek hacimde zaten torkda vardır beygirde
    600cc 4 silindir SS'ler bayagi torksuz aslinda. 6000 devirden once 40NM'nin altinda. On bin devirden sonra kisa bi ara 60Nm'ye ucundan anca dokunuyor.

    Motor deli gibi bagirmadigi muddetce adamakilli guc uretmiyor. O yuzden ulasim icin kotu aletler. Ama genis devir araligi ve kolay devirlenmesi, virajli yollarda ve pistte sona yakin performansta kullanim kolayligi sagliyor, vites degistirerek suspansiyonu rahatsiz etme ihtiyaci duymadan... 1000cc cok oyle degil mesela.
    levend84 bunu beğendi.

  12. #32

    Üyelik
    31 Mayıs 2012
    Şehir
    Antalya
    yan çanta ile topcase daha iyi olur hem içine birseyler koyarsın mantıklı yani,

  13. #33
    ahe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2013
    Şehir
    İZMİR\BUCA
    şimdi for example mt07 sürün sonra birde 600rr sürün hangisi sizi güldürüyosa sizin için sorunun cevabı olacaktır diye düşünüyorum.

    Kullanın demiyorum SÜRÜN !!

  14. #34
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    torklu beygir

  15. #35

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Alıntı LynXMaSTeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    torklu beygir
    görüyorum ve attırıyorum duble çift lahmacun ..fena tork verir.. isotta varsa çok fena sürat içerir..


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)