neyse sildim yorumu
Çin diyerek oldukça hafife almışlar.Facebook ta bir grubumuz var.Gelip orada tüm merak ettiklerine cevap bulabilirsin.
750 nin farkı araba motoru (jazz yarısı) ve aynı aracın dişli oranları aktarılmış.. o sebepten 6500 devirde kesiyor..gücü tork olarak tutmuşlar.. cb250r motoru aynı aktarma organları ile birlikte takılır ise sürüş karakteri de değişir. buradaki aerodinamik farkını bir yana bırakırsak(cb250r naked neticede) en majör fark, ağırlık farkı oluyor. cb250r 145 kg nc750x 230kg... yani tek başınıza nc250x kullanırsanız, artçılı cb250r'a benzer bir sürüşü olur diye düşünüyorum. elbetteki aerodinamik farkları ve nc250x i artçılı kullanmanıza göre güç gittikçe düşecektir. ayrıca bu yukarıda bahsettiğim nc250x fikri aşırı hayal ürünü olmamakla beraber, dikkatli okursanız, nc250x fikrinin ilk mesajda sadece ülkenin ekonomik durumunun vehametine dikkat çekmek için kullanıldığını farkedeceksiniz.
Benim NC gayet yürüyordu bu arada. Biz yaşlı adamık; konforlu (hem sürücü hem de motor için konforlu) bir 150km/s bize yeter de artar bile, 200+'ları, don doldurmalı kalkışları genç kardeşlerimize bıraktık...
NC kasasını 250 cc kaldırmaz ki X dediğiniz varyasyonlarını alan adam üçlü çanta ve yolculu seyehat eder genellikle , 230 kg NC + üç çanta + yolcu 400 kg civarı bir ağırlığı cbr daki tek silindir 250 cc motor yürütebilir mi ? örnek vermek gerekirse Suzuki ve Kawasaki de Vstrom ve Versys adı ile düşük cc üretimler yaptı ama mevcut kasayı kullanmadılar , ayrıca şu Jazz motorunu ikiye bölmüşler NC ye uydurmuşlar safsatasına inanmayın , NC piyasaya çıktığında biri böyle bişey yazdı herkesde gözüyle görmüş gibi aktarıyor bunu
yürümüyordan kastım akselerasyonun çok zayıf olması , biraz sabrederseniz elbette 200 e kadar çıkabilir , lakin 750 cc bir motorun 300 cc Kawasaki Ninja tarafından kalkışta ve ara hızlanmalarda geçilmesi pekde keyifli olmasa gerek
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:16 ----------
siz Jazz da kullanilan motorları incelediniz mi ? hangisine benziyor yazarmısınız bir motoru ikiye ayırıp tekrar üretmek diye birşey olamaz , iki silindir bir motor en başından kendine has geometrik değerlerle dizayn edilir , ayrıca jazz da kullanılan 1,3 ve 1,5 litrelik motorlar karakter olarak gayet canlı , o hacimden max güç amaçlanarak tasarlanmışlardır..
gelip gelmiceği konusunda kesin bilgim yok ama tabiki gelmicek.500x gelmiyeceği gibi honda rebel 500 de gelmicek.honda da kafa olsa bu 2 motoru arayan o kadar çokki.
Motorda ne aradığınıza bağlı, mesela ben öpseniz(!) Ninja 300'e binmem, çoluk çocuk binsin ona
Merhaba.
Honda Jazz 1. ve 2. nesil araçlarda 2003-2012 yılları arasında 1339 cc bir motor kullanılmıştır. NC serileri de ilk olarak NC700 ismiyle 670 cc olarak piyasaya çıkmıştır. Yani hacim olarak yarı bir Jazz motorudur.
Ayrıca gerek tam versiyonunun (Jazz), gerekse de yarım versiyonunun (NC700) çap ve strok değerleri de tamamen aynıdır(73x80mm). O sebeptendir ki normal bir motosiklet motoru maksimum tork ve gücünü çok daha üst devirlerde verirken NC serileri aynı değerleri tıpkı bir otomobil gibi (motosiklete göre) düşük devirlerde vermektedir.
Selamlar.
Otomobil gibi olduğu çok doğru, ben 2-4.000dd arası kullanıyordum. 5.000'i neredeyse hiç geçmedim desem yeridir...
Memur adamım. Param yetişse direkt 750x dct alırım. Gitmiş gitmemiş unrumda mı az yaksın yeterli eski kasa xmax 250 kadar yakan bir alet daha ne isterim.
arkadaşlar gerçekten mi anlamıyorsunuz yoksa kasten mi anlamak istemiyorsunuz.. yukarıda bahsettiğim nc 250x fikrinin çıkış noktası nedir açıkça yazdım.. siz burada hala çeker mi çekmez mi tartışması yapıyorsunuz. örnekle açıklayım.. yanlış bilmiyorsam eğer 250 cc ve altı motosikletlerde ötv %8 (geçici sıfırlanmayı saymıyorum), 250 cc üstü motosikletlerde %37.. kdv ler %18.. 2 farklı hacimde aynı fiyata sahip motosiklet düşünelim.. ikisinin de satış fiyatı 55 bin tl olsun.. birisi gelecekteki(farazi 2022 yılı) 250 cc olsun (x model) diğeri şimdiki zamanın 750cc'si olsun (y model). 250 cc olan, geleceğin x modelinin toplam vergisi 11.842 tl.. 750 cc olan günümüz y modelinin ise 20.978 tl.(vergi oranları değişmezse) başından beri dikkat çekmeye çalıştığım nokta bu..şu anda 55 bin tl ye vergisiz fiyatı 34 bin tl olan 750liği alıp binebiliyorsunuz. yarın öbürgün paramız bu hızla değer kaybetmeye devam ederse 250 lik x modelin vergisiz fiyatı örnekteki gibi 43 bin tl ye çıktığında onu 55 bin tl ye alabileceksiniz. eğer maaşınızı da dolarla euroyla almıyorsanız maaşınıza aldığınız yıllık zamlar buna yetişemeyecek, o zaman geldiğinde 750 lik hondalara şu an ducatilere baktığımız gibi bakacağız.. umarım bu sefer derdimi anlatabilmişimdir.. yani olay motorun çekip çekmemesi değil, hiç olmadı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:49 ----------
hocam kazın ayağı öyle değil maalesef.. yıllık mtvsi 856 tl olmasın isteyebilirsiniz mesela.. ya da servisi arayıp ön fren diski ne kadar diye sorduğunuzda, 3500 tl'den daha uygun bir rakam duymak isteyebilirsiniz.. hele bir de o dct nin kavraması garanti bittikten sonra değişim isterse.. fiyatını duymayı ne kadar isteyeceğinizi varın siz düşünün.. maalesef servis fiyatları böyle saçmasapan noktalara geldi.. geçen orjinal topcase'e monte etmek için sırt dayama süngerini sordum (artçı için) 500 tl dediler.. üstü deri kaplı bir süngerden bahsediyoruz burada..
Gece vakti
Erinmedim araştirdim.
Jazz 1.5lt
73 x 89.5
Ayrica 130hp
Nc750 55hp
Bu durumda jazz 110hp olmasi lazim.(madem jazz da kullanilan motorun yarisiymiş)
Hadi onuda geçtim
Ayrica bakin nc750x
https://www.honda.co.uk/motorcycles/...ification.html
Çap ve strok lari.
77x80
Bakin bu oranlarda benzemiyor.
Yanliş anlaşilmasin ama şehir efsanesinden ibaret gibi bir durum var.
Selametle..
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:24 ----------
Yıl olmuş 2019..
Arkadaş tarih hatasi yapmiş,en azindan idare etmişsin...helal olsun
hocam estafirullah neden yanlış anlayalım da yanlış bir araştırma olmuş sizinki biraz.. nc serisi jazz motorundan doğdu ama bugün değil.. siz bugünün 750x i ile bugünün 1.5 jazz ını kıyaslıyorsunuz sıkıntı oradan kaynaklanıyor.. 2012 yılında nc serisi ilk doğduğunda o dönemin 100 beygirlik 1.339 cc jazz motorunun birebir yarısını kullandı.. ki zaten nc o dönem 50.8 hp 62 tork idi.. ve elbette 73/80 sıkıştırma oranı mevcuttu..
bkz. http://www.motosiklet.net/forum/moto...m-basligi.html
yine 2012 senesinin honda jazz 1.4 modelinin teknik özelliklerine bakalım.. 100 hp 127 tork ve birebir 73/80 sıkıştırma oranı..
bkz. http://www.otogazete.com/haber/oto/honda_jazz.asp
elbette motor 2 ye bölünüp motosiklete aktarılırken sanıyorum dişli oranından vs.(tam bilemiyorum) mütevellit 0.8 hp artış göstermiş ve 3 nm tork azalmış jazza kıyasla..
şu an ki nc 750x modelleri bu ilk versiyonun geliştirilmiş ve hacmi arttırılmış versiyonudur. bir videoda (bulursam atarım) ara hızlanmaları canlandırmak için aynı blok üzerinde ufak bir cc arttırımına gittiklerini ve sürüş karakterini iyileştirdiklerini duymuştum bir videoda sanırım.. velhasıl şu anki 750 lik nc motorunu 2 ile çarpınca herhangi bir jazz motoruna denk gelmemesinin sebebi budur, cc büyüyünce çap/strok dengesi de değişime uğradı elbetteki..ama bu nc750x in yarı jazz motorundan geldiği gerçeğini değiştirmemektedir.
Dostum,herşey bir tarafa,
Jazz 1.5 130hp
Nc 750 modelinide 65hp yapsalar daha verimli olacaktır
Zira 55 ile 65 arasindaki 10hp lik fark ile vstrom 650 kivamina gelebilir..
Bu arada,geniş bir zamanda,jazz motorunun yarisi olayını detayli bir araştirayim..
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:28 ----------
Bu arada,
Honda haricinde,
Aktif olarak,hem otomobil hemde motosiklet ureten firmalar,
Suzuki
Bmw
Acaba bu ureticilerde benzer bir durum var mi bakmak lazım.
Sonuçta bu ureticiler,muhendisligini,diger araçlarinada yansitacaktir.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)