Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

CB 500X 2018 de gelecek mi

    REKLAM ALANI
  1. #21
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    neyse sildim yorumu


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Çin diyerek oldukça hafife almışlar.Facebook ta bir grubumuz var.Gelip orada tüm merak ettiklerine cevap bulabilirsin.

  3. #23
    ..YaNKee.. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR 650F
    Alıntı czi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba, Honda cb 500x 2018 de gelir mi bir bilgisi tahmini olan var mı ?
    2018 de gelmeyecek sana garanti veriyorum

  4. #24

    Üyelik
    16 Ekim 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC750X
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    750 si bile yürümüyorken 250 sini düşünemiyorum :D
    750 nin farkı araba motoru (jazz yarısı) ve aynı aracın dişli oranları aktarılmış.. o sebepten 6500 devirde kesiyor..gücü tork olarak tutmuşlar.. cb250r motoru aynı aktarma organları ile birlikte takılır ise sürüş karakteri de değişir. buradaki aerodinamik farkını bir yana bırakırsak(cb250r naked neticede) en majör fark, ağırlık farkı oluyor. cb250r 145 kg nc750x 230kg... yani tek başınıza nc250x kullanırsanız, artçılı cb250r'a benzer bir sürüşü olur diye düşünüyorum. elbetteki aerodinamik farkları ve nc250x i artçılı kullanmanıza göre güç gittikçe düşecektir. ayrıca bu yukarıda bahsettiğim nc250x fikri aşırı hayal ürünü olmamakla beraber, dikkatli okursanız, nc250x fikrinin ilk mesajda sadece ülkenin ekonomik durumunun vehametine dikkat çekmek için kullanıldığını farkedeceksiniz.

  5. #25

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Benim NC gayet yürüyordu bu arada. Biz yaşlı adamık; konforlu (hem sürücü hem de motor için konforlu) bir 150km/s bize yeter de artar bile, 200+'ları, don doldurmalı kalkışları genç kardeşlerimize bıraktık...

  6. #26
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı foxtrot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    750 nin farkı araba motoru (jazz yarısı) ve aynı aracın dişli oranları aktarılmış.. o sebepten 6500 devirde kesiyor..gücü tork olarak tutmuşlar.. cb250r motoru aynı aktarma organları ile birlikte takılır ise sürüş karakteri de değişir. buradaki aerodinamik farkını bir yana bırakırsak(cb250r naked neticede) en majör fark, ağırlık farkı oluyor. cb250r 145 kg nc750x 230kg... yani tek başınıza nc250x kullanırsanız, artçılı cb250r'a benzer bir sürüşü olur diye düşünüyorum. elbetteki aerodinamik farkları ve nc250x i artçılı kullanmanıza göre güç gittikçe düşecektir. ayrıca bu yukarıda bahsettiğim nc250x fikri aşırı hayal ürünü olmamakla beraber, dikkatli okursanız, nc250x fikrinin ilk mesajda sadece ülkenin ekonomik durumunun vehametine dikkat çekmek için kullanıldığını farkedeceksiniz.
    NC kasasını 250 cc kaldırmaz ki X dediğiniz varyasyonlarını alan adam üçlü çanta ve yolculu seyehat eder genellikle , 230 kg NC + üç çanta + yolcu 400 kg civarı bir ağırlığı cbr daki tek silindir 250 cc motor yürütebilir mi ? örnek vermek gerekirse Suzuki ve Kawasaki de Vstrom ve Versys adı ile düşük cc üretimler yaptı ama mevcut kasayı kullanmadılar , ayrıca şu Jazz motorunu ikiye bölmüşler NC ye uydurmuşlar safsatasına inanmayın , NC piyasaya çıktığında biri böyle bişey yazdı herkesde gözüyle görmüş gibi aktarıyor bunu

  7. #27
    RoofRoof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2017
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    DRZ400SM
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    NC kasasını 250 cc kaldırmaz ki X dediğiniz varyasyonlarını alan adam üçlü çanta ve yolculu seyehat eder genellikle , 230 kg NC + üç çanta + yolcu 400 kg civarı bir ağırlığı cbr daki tek silindir 250 cc motor yürütebilir mi ? örnek vermek gerekirse Suzuki ve Kawasaki de Vstrom ve Versys adı ile düşük cc üretimler yaptı ama mevcut kasayı kullanmadılar , ayrıca şu Jazz motorunu ikiye bölmüşler NC ye uydurmuşlar safsatasına inanmayın , NC piyasaya çıktığında biri böyle bişey yazdı herkesde gözüyle görmüş gibi aktarıyor bunu
    Jazz motoru olarak ortaya çıktı ilk. Yalan değil

  8. #28
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim NC gayet yürüyordu bu arada. Biz yaşlı adamık; konforlu (hem sürücü hem de motor için konforlu) bir 150km/s bize yeter de artar bile, 200+'ları, don doldurmalı kalkışları genç kardeşlerimize bıraktık...
    yürümüyordan kastım akselerasyonun çok zayıf olması , biraz sabrederseniz elbette 200 e kadar çıkabilir , lakin 750 cc bir motorun 300 cc Kawasaki Ninja tarafından kalkışta ve ara hızlanmalarda geçilmesi pekde keyifli olmasa gerek

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:16 ----------

    Alıntı RoofRoof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Jazz motoru olarak ortaya çıktı ilk. Yalan değil
    siz Jazz da kullanilan motorları incelediniz mi ? hangisine benziyor yazarmısınız bir motoru ikiye ayırıp tekrar üretmek diye birşey olamaz , iki silindir bir motor en başından kendine has geometrik değerlerle dizayn edilir , ayrıca jazz da kullanılan 1,3 ve 1,5 litrelik motorlar karakter olarak gayet canlı , o hacimden max güç amaçlanarak tasarlanmışlardır..

  9. #29
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2015
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    R25
    gelip gelmiceği konusunda kesin bilgim yok ama tabiki gelmicek.500x gelmiyeceği gibi honda rebel 500 de gelmicek.honda da kafa olsa bu 2 motoru arayan o kadar çokki.

  10. #30
    RoofRoof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2017
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    DRZ400SM
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yürümüyordan kastım akselerasyonun çok zayıf olması , biraz sabrederseniz elbette 200 e kadar çıkabilir , lakin 750 cc bir motorun 300 cc Kawasaki Ninja tarafından kalkışta ve ara hızlanmalarda geçilmesi pekde keyifli olmasa gerek

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:16 ----------



    siz Jazz da kullanilan motorları incelediniz mi ? hangisine benziyor yazarmısınız bir motoru ikiye ayırıp tekrar üretmek diye birşey olamaz , iki silindir bir motor en başından kendine has geometrik değerlerle dizayn edilir , ayrıca jazz da kullanılan 1,3 ve 1,5 litrelik motorlar karakter olarak gayet canlı , o hacimden max güç amaçlanarak tasarlanmışlardır..
    Hocam bi internete nc750 jazz engine yaz incelemelere bi bak.Ben böyle diyorum demekle olmuyor maalesef.

  11. #31

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Motorda ne aradığınıza bağlı, mesela ben öpseniz(!) Ninja 300'e binmem, çoluk çocuk binsin ona

  12. #32
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Trk502'yi incelemeni öneririm.

  13. #33

    Üyelik
    13 Aralık 2018
    Motosikleti
    HONDA NC750S DCT
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    750 si bile yürümüyorken 250 sini düşünemiyorum :D
    Neye gore kime gore yurumuyor,motorun uretim amaci belli,ben gayet memnunum.

  14. #34
    haluk23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2007
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    CRF250 Rally-Wave 110i-Crypton S-CB125F-Monkey
    Merhaba.

    Honda Jazz 1. ve 2. nesil araçlarda 2003-2012 yılları arasında 1339 cc bir motor kullanılmıştır. NC serileri de ilk olarak NC700 ismiyle 670 cc olarak piyasaya çıkmıştır. Yani hacim olarak yarı bir Jazz motorudur.

    Ayrıca gerek tam versiyonunun (Jazz), gerekse de yarım versiyonunun (NC700) çap ve strok değerleri de tamamen aynıdır(73x80mm). O sebeptendir ki normal bir motosiklet motoru maksimum tork ve gücünü çok daha üst devirlerde verirken NC serileri aynı değerleri tıpkı bir otomobil gibi (motosiklete göre) düşük devirlerde vermektedir.

    Selamlar.
    ÇELİKKAYA bunu beğendi.

  15. #35

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Otomobil gibi olduğu çok doğru, ben 2-4.000dd arası kullanıyordum. 5.000'i neredeyse hiç geçmedim desem yeridir...

  16. #36

    Üyelik
    22 Şubat 2016
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    xmax 400 momo abs 2014 peugeot django 150
    Memur adamım. Param yetişse direkt 750x dct alırım. Gitmiş gitmemiş unrumda mı az yaksın yeterli eski kasa xmax 250 kadar yakan bir alet daha ne isterim.

  17. #37

    Üyelik
    16 Ekim 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC750X
    arkadaşlar gerçekten mi anlamıyorsunuz yoksa kasten mi anlamak istemiyorsunuz.. yukarıda bahsettiğim nc 250x fikrinin çıkış noktası nedir açıkça yazdım.. siz burada hala çeker mi çekmez mi tartışması yapıyorsunuz. örnekle açıklayım.. yanlış bilmiyorsam eğer 250 cc ve altı motosikletlerde ötv %8 (geçici sıfırlanmayı saymıyorum), 250 cc üstü motosikletlerde %37.. kdv ler %18.. 2 farklı hacimde aynı fiyata sahip motosiklet düşünelim.. ikisinin de satış fiyatı 55 bin tl olsun.. birisi gelecekteki(farazi 2022 yılı) 250 cc olsun (x model) diğeri şimdiki zamanın 750cc'si olsun (y model). 250 cc olan, geleceğin x modelinin toplam vergisi 11.842 tl.. 750 cc olan günümüz y modelinin ise 20.978 tl.(vergi oranları değişmezse) başından beri dikkat çekmeye çalıştığım nokta bu..şu anda 55 bin tl ye vergisiz fiyatı 34 bin tl olan 750liği alıp binebiliyorsunuz. yarın öbürgün paramız bu hızla değer kaybetmeye devam ederse 250 lik x modelin vergisiz fiyatı örnekteki gibi 43 bin tl ye çıktığında onu 55 bin tl ye alabileceksiniz. eğer maaşınızı da dolarla euroyla almıyorsanız maaşınıza aldığınız yıllık zamlar buna yetişemeyecek, o zaman geldiğinde 750 lik hondalara şu an ducatilere baktığımız gibi bakacağız.. umarım bu sefer derdimi anlatabilmişimdir.. yani olay motorun çekip çekmemesi değil, hiç olmadı.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:49 ----------

    Alıntı moonspell07 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    daha ne isterim.
    hocam kazın ayağı öyle değil maalesef.. yıllık mtvsi 856 tl olmasın isteyebilirsiniz mesela.. ya da servisi arayıp ön fren diski ne kadar diye sorduğunuzda, 3500 tl'den daha uygun bir rakam duymak isteyebilirsiniz.. hele bir de o dct nin kavraması garanti bittikten sonra değişim isterse.. fiyatını duymayı ne kadar isteyeceğinizi varın siz düşünün.. maalesef servis fiyatları böyle saçmasapan noktalara geldi.. geçen orjinal topcase'e monte etmek için sırt dayama süngerini sordum (artçı için) 500 tl dediler.. üstü deri kaplı bir süngerden bahsediyoruz burada..

  18. #38

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı haluk23 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba.

    Honda Jazz 1. ve 2. nesil araçlarda 2003-2012 yılları arasında 1339 cc bir motor kullanılmıştır. NC serileri de ilk olarak NC700 ismiyle 670 cc olarak piyasaya çıkmıştır. Yani hacim olarak yarı bir Jazz motorudur.

    Ayrıca gerek tam versiyonunun (Jazz), gerekse de yarım versiyonunun (NC700) çap ve strok değerleri de tamamen aynıdır(73x80mm). O sebeptendir ki normal bir motosiklet motoru maksimum tork ve gücünü çok daha üst devirlerde verirken NC serileri aynı değerleri tıpkı bir otomobil gibi (motosiklete göre) düşük devirlerde vermektedir.

    Selamlar.
    Gece vakti
    Erinmedim araştirdim.

    Jazz 1.5lt

    73 x 89.5

    Ayrica 130hp

    Nc750 55hp

    Bu durumda jazz 110hp olmasi lazim.(madem jazz da kullanilan motorun yarisiymiş)

    Hadi onuda geçtim

    Ayrica bakin nc750x

    https://www.honda.co.uk/motorcycles/...ification.html

    Çap ve strok lari.
    77x80

    Bakin bu oranlarda benzemiyor.

    Yanliş anlaşilmasin ama şehir efsanesinden ibaret gibi bir durum var.

    Selametle..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:24 ----------

    Alıntı ..YaNKee.. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2018 de gelmeyecek sana garanti veriyorum
    Yıl olmuş 2019..

    Arkadaş tarih hatasi yapmiş,en azindan idare etmişsin...helal olsun

  19. #39

    Üyelik
    16 Ekim 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC750X
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gece vakti
    Erinmedim araştirdim.

    Jazz 1.5lt

    73 x 89.5

    Ayrica 130hp

    Nc750 55hp

    Bu durumda jazz 110hp olmasi lazim.(madem jazz da kullanilan motorun yarisiymiş)

    Hadi onuda geçtim

    Ayrica bakin nc750x

    https://www.honda.co.uk/motorcycles/...ification.html

    Çap ve strok lari.
    77x80

    Bakin bu oranlarda benzemiyor.

    Yanliş anlaşilmasin ama şehir efsanesinden ibaret gibi bir durum var.

    Selametle..
    hocam estafirullah neden yanlış anlayalım da yanlış bir araştırma olmuş sizinki biraz.. nc serisi jazz motorundan doğdu ama bugün değil.. siz bugünün 750x i ile bugünün 1.5 jazz ını kıyaslıyorsunuz sıkıntı oradan kaynaklanıyor.. 2012 yılında nc serisi ilk doğduğunda o dönemin 100 beygirlik 1.339 cc jazz motorunun birebir yarısını kullandı.. ki zaten nc o dönem 50.8 hp 62 tork idi.. ve elbette 73/80 sıkıştırma oranı mevcuttu..
    bkz. http://www.motosiklet.net/forum/moto...m-basligi.html

    yine 2012 senesinin honda jazz 1.4 modelinin teknik özelliklerine bakalım.. 100 hp 127 tork ve birebir 73/80 sıkıştırma oranı..

    bkz. http://www.otogazete.com/haber/oto/honda_jazz.asp

    elbette motor 2 ye bölünüp motosiklete aktarılırken sanıyorum dişli oranından vs.(tam bilemiyorum) mütevellit 0.8 hp artış göstermiş ve 3 nm tork azalmış jazza kıyasla..

    şu an ki nc 750x modelleri bu ilk versiyonun geliştirilmiş ve hacmi arttırılmış versiyonudur. bir videoda (bulursam atarım) ara hızlanmaları canlandırmak için aynı blok üzerinde ufak bir cc arttırımına gittiklerini ve sürüş karakterini iyileştirdiklerini duymuştum bir videoda sanırım.. velhasıl şu anki 750 lik nc motorunu 2 ile çarpınca herhangi bir jazz motoruna denk gelmemesinin sebebi budur, cc büyüyünce çap/strok dengesi de değişime uğradı elbetteki..ama bu nc750x in yarı jazz motorundan geldiği gerçeğini değiştirmemektedir.

  20. #40

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı foxtrot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam estafirullah neden yanlış anlayalım da yanlış bir araştırma olmuş sizinki biraz.. nc serisi jazz motorundan doğdu ama bugün değil.. siz bugünün 750x i ile bugünün 1.5 jazz ını kıyaslıyorsunuz sıkıntı oradan kaynaklanıyor.. 2012 yılında nc serisi ilk doğduğunda o dönemin 100 beygirlik 1.339 cc jazz motorunun birebir yarısını kullandı.. ki zaten nc o dönem 50.8 hp 62 tork idi.. ve elbette 73/80 sıkıştırma oranı mevcuttu..
    bkz. http://www.motosiklet.net/forum/moto...m-basligi.html

    yine 2012 senesinin honda jazz 1.4 modelinin teknik özelliklerine bakalım.. 100 hp 127 tork ve birebir 73/80 sıkıştırma oranı..

    bkz. http://www.otogazete.com/haber/oto/honda_jazz.asp

    elbette motor 2 ye bölünüp motosiklete aktarılırken sanıyorum dişli oranından vs.(tam bilemiyorum) mütevellit 0.8 hp artış göstermiş ve 3 nm tork azalmış jazza kıyasla..

    şu an ki nc 750x modelleri bu ilk versiyonun geliştirilmiş ve hacmi arttırılmış versiyonudur. bir videoda (bulursam atarım) ara hızlanmaları canlandırmak için aynı blok üzerinde ufak bir cc arttırımına gittiklerini ve sürüş karakterini iyileştirdiklerini duymuştum bir videoda sanırım.. velhasıl şu anki 750 lik nc motorunu 2 ile çarpınca herhangi bir jazz motoruna denk gelmemesinin sebebi budur, cc büyüyünce çap/strok dengesi de değişime uğradı elbetteki..ama bu nc750x in yarı jazz motorundan geldiği gerçeğini değiştirmemektedir.
    Dostum,herşey bir tarafa,

    Jazz 1.5 130hp

    Nc 750 modelinide 65hp yapsalar daha verimli olacaktır

    Zira 55 ile 65 arasindaki 10hp lik fark ile vstrom 650 kivamina gelebilir..

    Bu arada,geniş bir zamanda,jazz motorunun yarisi olayını detayli bir araştirayim..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:28 ----------

    Bu arada,

    Honda haricinde,

    Aktif olarak,hem otomobil hemde motosiklet ureten firmalar,

    Suzuki
    Bmw


    Acaba bu ureticilerde benzer bir durum var mi bakmak lazım.

    Sonuçta bu ureticiler,muhendisligini,diger araçlarinada yansitacaktir.


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)