İnsanlar sevilmek için yaratıldılar. Eşyalar kullanılmak için. Dünyadaki kaosun nedeni; eşyaların çok sevilip insanların ise kullanılmasıdır.
arabada sürücü çok önemli değil ama motorda motorun özelliklerinin gücünün ötesine geçiyor.aynı araba farklı sürücü aynı virajı en fazla 10 15 km hızla geçerse alnından öpersin ama motorda fark 40 km hıza kadar çıkabilir hatta geçebilir.güç ağırlık oranından dolayı zaten motorlar çok hızlı r1 1000rr geçmen için 700 800 hp ve yukarısı araba lazım.motorun en büyük handikapı rüzgar direncinin çok yüksek olması.arabalar gibi bir aerodinamiğe sahip olsa aradaki fark çok ciddi olurdu.dikkat ederseniz yeni çıkan yarış motorlarında ön tarafa spoyler koymaya başladılar bakalım 3 4 sene içinde değişik denemeler görücez gibi.aklıma gelen en manyak güç ağırlık 2 hp güce yakın olup 5 kilo ağırlığında olan nitro benzinli uzaktan kumandalı traxsas araba
Ben motora başlamadan önce ne kadar hız yapar, nelerle kapışabilirsin falan diye hep araştırmıştım.
Motora başladım, artık daha güvenli nasıl gidebilirim, arabalarla nasıl dalaşmam, motoruma daha az nasıl zarar verebilirim gibi konulara yönlendim.
Yanlış anlaşılmasın konuyu eleştirmek adına konusmuyorum bir 1000RR'ın yoksa bence hangi arabaya karşı gücü nasıl şahsen ben merak etmiyorum artık :D
Emeğinize sağlık paylaşım için...
Bu farkı araba kullanırken ve de sonrasında motor kullanırken görüyorum açık açık.
Arabam Toyota Yaris, 1000cc motor, 3 silindir, 65 beygir, ağırlığı 1050kg. Güç ağırlık oranı 16.15.
Motorum xmax 250, 250cc motor, tek silindir, 22 beygir, ağırlığı 185kg. Güç ağırlık oranı 8.4.
Arabayla Büyükçekmece yokuşunu çıkarken hızlanmak bir yana benim araba bağıra bağıra yüksek devirde zar zor çıkıyor. Ama motorla aynı yokuşu çıkarken hiç zorlanma belirtisi olmadan gazı verdikçe hızlanıyor.
Arabanın avantajı özellikle ıslak yollarda, ya da kuru bile olsa, arabayla korkmadan döndüğüm hızlarla aynı virajlara motorla daha yavaş giriyorum. Yani virajlarda ve kavşaklarda benim dandik Yaris bile daha avantajlı oluyor. ama en küçük düz yolda bile motorla gazı açtığım gibi çok çabuk hızlanıyor, yani sürekli virajlı yollar hariç şehiriçinde motorla ben uzayıp giderken arabalar zaten arkada kalmış oluyor.
Benim motor 120km/saat hıza kadar gayet güzel hızlanıyor, arabalar geride kalıyor, ama şehirlerarası yollarda 110, 120'den sonra arabalar yetişip geçmeye başlıyor.
Parasal boyutu da eklemek lazım ...
Üç buçuk liraya, yazıyla üçbinbeşyüztlye bile alacağınız bir motosiklet ile ışıklarda en önde kalkışa katılabilirsiniz... (Kubazaki CR1, 2014, 150 cc)
Bütçenizi 4 katına çıkarır da 14 bin liralara bir motosiklet alırsanız çevre yolunda 120-140 Km/h hızlara rahat çıkabilirsiniz ...
Üstünü saymıyorum bile ...
Fayda / Maliyet analizinde aynı performansa ulaşmada motosiklet açık ara önde ...
(Bireysel haz gayesiyle gazlama babında tabii... eşya meşya taşımaya girersek, zaten konu değişir...)
Dur tek cümlede özetleyeyim:
Belli bir paraya alabileceğiniz motosiklet aynı paraya bulabileceğiniz otomobilden büyük bir ihtimalle daha çok haz verecektir ...
Motosiklet sürme derdi olmayanlar zaten ayrı; panigale versen, binmez...ayrı... Motosiklet sürmek isteyenlerin bakış açısıyla motosiklet sürme isteğini araç sürmek ile kıyaslamak gerek; sabit parada. Yoksa, porş panamera ile kubazaki CR1'i kıyaslamayın elbette ...
Kızıl Dana'ya gelirsek...bn251, 250 cc... 2. el, daha yeni aldım, geçen sonbaharda...
15 bin liraya aynı hazzı alabileceğim bir otomobil bulabileceğimi sanmıyorum... 15 bin liraya ...
Ha, Mazda Miata MX5 verirseniz, 2018, olur ... 15 bin liraya ...
Kırmızı olsun
Yok artık daha neler. Doblo dediğin araç normal şartlar da devrilmeye bahane arıyor. Standart naked şehir içi için tasarlanmış bir motosiklet dahi özellikle yüksek açılı virajlarda daha hızlıdır. Tabi karşısında gerçekten donanımlı bir spor araba yoksa. Yol otomobillerinin çoğu 1-1.2g kuvvete dayanacak kadar manevra yeteneğine sahip. Motosiklette benzer değerlere sahip. Özellikle yeni araçlarda maliyet kısma sebebi ile torsiyon denilen zıkkımı kullanmaları daha da beter hale getirdi çoğu aracı.
Kimse torktan bahsetmemiş...
Mesela ferrari f430 2.5g'ye yakın dönüyor fxx k 3g yanlış hatırlamıyorsam. Openwheel klasmanındakileri saymaya dahi gerek yok.
Hatta gugıl amcaya sorunca redbul'un sitesinden aldım fren için;
MotoGP riders regularly feel a force of 1.1 to 1.2G when braking, and Brembo considers 1.4G and above as a “high average maximum deceleration”.
Virajlarda ise
Rekor bildiğim kadarı ile Lorenzo'da 68 derece ile ondan önceki rekor ise casey stoner'a aitmiş 63 derece ile oda 1,96g'ye tekabül ediyor.
motor araba kıyaslamasıda garip ben samimi söyliyim sürat yapsam arabada yaparım motorla sadece keyif yaparım ..
arabada güvenli sürat yaparım patlasamda yaşama ihtimalim motora oranla yüksekdir onu bilirim.. motorlada çok keyifli gezi yaparım alıcağım keyif arabaya oranla bin misli fazladır..
Bazısıda sürati motorla geziyi arabayla yaparım der bunlar göreceli şeyler..
bir belgeselde izlemişdim bir pilot iki tane aynı ducatiden veriyorlar ilk normal standart pist turu atıyor ikisiylede zamanlama birebir aynı.. sonra ducatilerden birini komple grenajları sıfırdan carbondan imal ediyorlar motordaki ağır yüklü her şeyi atıyorlar ortalama 25 kilo motor hafifliyor tekrar standart olanla bu hafifletilmişi aynı pilot pist turu atıyor arada fersah fersah zamanlamada fark oluyor hafif olan baya baya diğerine oranla erken bitiriyor turu... şimdi hatırlamıyorum zamanlamayı ama adamlar bile şok oluyordu bu kadarını beklemiyorduk diyorlardı belgeselde..
yani birebir aynı motorda aynı kişi aynı koşullarda sürse bile ağırlık büyük etkendir..
CBF125, linea kadar yüksek hızlara çıkabiliyor mu? 120 130 km hızlarda rahat stabil gidebiliyor mu? Hani yapabiliyorsa bana yeter.
Ayrıca sürücü ağırlığı bu yapılan ağırlık beygir oranını nasıl ve ne oranda etkiler. Yolcu ve diğer yükleri hesaba katmıyorum bile
Otomobil ile motosikletin sürtünme dirençleri çok farkli,
Gücün ağirliga,ağirliğin ise yol direncine oranlari.karoser ve aerodinamigi hesaba katmiyorum.
Şöyle ki;
Günümüz otomobillerin %90 ni önden çekişli,bu birinci fark,
Arkadan itişli araçlardaki(aktarma kayiplarini saymiyorum)belki surtunme direnci bir motosiklete yakin olabilir.ama ayni değildir.
Ön ve arka aks ağırlık(dengeli)unsuru
Aks araliği,ölçusel
Aks başina düşen moment(*4)
Çevrilen devir bandi,;
1.6lt 125 hp benzinli bir binek araç 2.500-3.000 Rpm de 110-120 km/h yapabiliyor
2.500-3.000 Rpm de 110-120km/h yapabilecek tek iki teker goldwing olabilir.
Ayrica şanzuman dişli oranlari.
Max Nm veya Kw yi hangi devir bandinda veriyor.
750cc bir motosiklet(ss haric)
5.500-6.500rpm
1.3 lt bir binek ise (atmosferik)
3.250-3.750rpm bandinda
Otomobil ile motosikleti mukayese etmek için,
1.0lt hyundai i10
İle
1.0lt vstrom Dl.
Dl nin gücünü ÷4 yaparak mukayese edebiliriz.daha makul ve mantikli olacaktir.
225kg 162bg 135nm den sonra neyin ivmesi insanı heyecanlandırır. F16 ?
Bank Angle'ı da öğrenmiş olduk... yatma açısıymış ya la ...
Edit:
Detaylı bilgi verebilir.
Heh şimdi oldu
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:24 ----------
Bir beyin fırtınasıda benden,
1.0lt 4 silindirli bir cbf motorunu,jazz kasasina taksak nasıl olur?
Silindir mi al 4 silindir
Kw mi Nm mi bakin oda var
Birisinin blogu 70-80kg
Digerinin blogu 160-180kg
Bakin cbf blogu agirlik bakimindan daha avantajli..
Ön çıkiş dişlisini direk aks miline bağla.ver aga aktarmayı..islak debriyaj yine oyle kalsin hic elleme..karpuz derdinde yok..temiz..
1.0lt otomobil motoruda 3lt yağ aliyor,cbf 1000de 3 litre bakin bu da ayni.
Motor güçlü mü değil mi çok da kurcalamamak lazım. Kimisine 150bg yetmez bana 50 bg hayli hayli yetiyor
Yani güç meselesi kişiye göre değişir. 50 lik cup binen bir amca var, sorunca en iyisi cup diyor.
Demek ki 50cc bile yerine göre yetebiliyor.
Motorum güçlü mü değil mi*diye soruyosanız güçlü değildir
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)