Motosikletim güçlü mü, değil mi? Büyük sıkıntılarımızdan birisi...
Reklamlar
-
0-100 değeri özellikle belli bir gücün altındaki motorlarda çok değişken. Şöyle ki benim gibi 130kg olan bir yarma binince kafadan 2-3 saniye ekleyin. Mesela TNT250 var şuan ben binince 7-8 hatta bazen 9 saniyeyi bulurken 0-100. Normal fiziksel özelliklere sahip arkadaşımda 5-6 saniyeye düşüyor.
Reklamlar
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Bu arada herhangi bir seri üretim motosikletin 0-100 hızlanma verisi hiçbir fabrika tarafından verilmez, kullanıcıya çok bağlı bir şey. (Sürücü ağırlığı bile çok etkili nasıl versinler? 70kg sürücü ile 100kg sürücü arasında toplam ağırlıkta en az %10 fark var, arabalardakinden çok daha ekstrem...) Ha veren olmuşsa affola, ama ben hiç görmedim, veriliyor olsa zaten millet video çekmeye falan tenezzül etmezdi.
ben yapıyorlarsa dedim yapanıda vardır illa .. kapalı alanlarda fabrikalarda insansız makinelerde yaparlar dedim yada kendi pistleri vardır fabrikanın etrafında falan orda yaparlar.. bu testlerin hiç biri gerçek hayatla örtüşmez zaten. kaç arabanın motorun şehir içi yakıt verisi gerçek hayatla örtüşüyorki yada örtüşe blilir çok çok az.. her ülkenin iklimi yol şartları benzin kalitesi trafiği bambaşka.. adamlar ortalamayı yazıyor fabrikada yapdıkları testlerde maksat dostlar alışverişde görsün o verilerinde çoğu tutmuyor zaten.
-
Şu yakıt işinde yeni bir standart var artık, gerçek hayat ile çok daha uyumluymuş. Adını hatırlayamadım şimdi. Yine de belli bir standarda göre ölçüm yapılıyorsa iki model arasında bir karşılaştırma sağlar tabi.
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Şu yakıt işinde yeni bir standart var artık, gerçek hayat ile çok daha uyumluymuş. Adını hatırlayamadım şimdi. Yine de belli bir standarda göre ölçüm yapılıyorsa iki model arasında bir karşılaştırma sağlar tabi.
benim arabanın fabrika verisi ortalama yakıtı 5.7 ben şu anda şehir içinde 7.4 den aşağısını görmüyorum bazen 7 lere falan düşüyor biraz akar trafiğe çıkdım mı o kadar. fabrika verisi sadece şehir içi de 6.7 diyor.
-
Logaritma, Cinli scooter'larin 0-100km hizlanmasini fabrikada catidan asagi atarak olcuyorlarmis. Performanslari Panigaleye cok yakin...
-
Konu tamamen sapmış durumda ilk açtığımda buraya geleceğini tahmin etmediğim gibi hızlanmayla ilgili bir kelime de yazmadım zaten. Ama en çok şaşırdığım da şu oldu, Ferrari, Porsche, Lamborghini gibi bir otomobilin 0-100'ü 5 saniyenin altında yapmasını alkışlarken sahip olduğumuz motosikletin bu hızlanmaya sahip olmasını neden beğenmiyorsunuz? 0-100'ü 5 saniyede yapsa ne olur, 7 saniyede yapsa ne olur? Atmosferi mi terk etsin, daha ne yapsın bu motosiklet? Keyfini çıkartın motosikletinizin. Boşverin hızlanma verilerini.
-
O otomobiller 3 saniyeyi zorluyor. 5 saniye alti azicik guclu sedan demek. Bazi BMW M modellerinin bile hizlanmasi 4 saniyeye yakin. 7 saniye uzeri zaten hizli degil.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Logaritma, Cinli scooter'larin 0-100km hizlanmasini fabrikada catidan asagi atarak olcuyorlarmis. Performanslari Panigaleye cok yakin...
Aerodinami farkı
-
freelancer adlı üyeden alıntı
Aerodinami farkı
Yok, uckagit yapip Panigale'yi ters birakmislar.
-
aerodinami o kadar önemli ki gücü daha az ama cd katsayısı daha düşük bir taşıtın son hızı güçlü olandan çok daha fazla olabiliyor , bir video izlemiştim eklemek için aradım ama bulamadım , bir otomobilin önündeki tüm açık alanları basit bir koli bandıyla kapatıyorlar ve 25-30 km gibi son hız artıyordu..
-
Pilotun acelesi varmış
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
aerodinami o kadar önemli ki gücü daha az ama cd katsayısı daha düşük bir taşıtın son hızı güçlü olandan çok daha fazla olabiliyor , bir video izlemiştim eklemek için aradım ama bulamadım , bir otomobilin önündeki tüm açık alanları basit bir koli bandıyla kapatıyorlar ve 25-30 km gibi son hız artıyordu..
5.vites programı mercedes e200 olması lazım.
-
CG üzerine boşuna mı yatıyorlar
Yakıt sarfiyatına etkisi de büyük.
Ekonomi ve çevre için bir günlüğüne motosikletini yatarak kullan kampanyası olsun
-
Wing750 adlı üyeden alıntı
Gençler, hız ve güç konusunu birbirine karıştırmayalım. Farklı şeyler. Şimdi buna da bir sürü kulp takılacak ama yine de paylaşayım. Buyurun, bir insan gücündeki yol bisikletinin çıktığı hız, diğer dünya rekorlarını paylaşmıyorum:
https://www.youtube.com/watch?v=BSyV0jL6c1c
motoa başlamadan önce 5 sene kadar bisiklet sürdüm.
3 sene dağ bisikleti "corratec x-verts 0.2"
2 sene cyclocross "cannondale xcaad"
şunu söyleyebilirim ki otobüs arkası yakaladığım zaman dişli oranlarımın izin verdiği kadar hızlı gidebiliyorum
çünkü rüzgar direnci sıfır oluyor ve kamyon yada otobüs arkasında olduğundan orada oluşan rüzgar seni çekiyor
benim en yüksek yaptığım hız "76 km/s" dişli oranlarım okadar izin veriyordu çünkü.
araç arkası yapılan hızlar çok cezbetmiyor beni.
normal yolda rüzgara karşı 60 yapabiliyorsa elini öperim adamın.
benim rüzgara karşı rekorum anlık 50km/s
anlık dediğim bikere çıkabildim. gps telefon ölçümünde 50 yi bikere gördüm.
tabi bunu dağ bisikletinde yapmıştım.
bisiklette de hız yapmanın sırrı kadans çalışmak.
diğer bi değişle tork çalışmak diyebilirim.
dakikada 120 kadans çevirebiliyorsan bisiklette ve uzun km ler yorulmuyorsan
ve her gün bisiklet sürüyorsan..
dur konu dağıldı.
diyeceğim o ki adamın yaptığı çok büyük bişey değil.
o bisikleti bana ver. bisikleti bırakmadığım zamanımdaki kondüsyonumla ben bile yapardım onu.
-
mavzer-i adlı üyeden alıntı
motoa başlamadan önce 5 sene kadar bisiklet sürdüm.
3 sene dağ bisikleti "corratec x-verts 0.2"
2 sene cyclocross "cannondale xcaad"
şunu söyleyebilirim ki otobüs arkası yakaladığım zaman dişli oranlarımın izin verdiği kadar hızlı gidebiliyorum
çünkü rüzgar direnci sıfır oluyor ve kamyon yada otobüs arkasında olduğundan orada oluşan rüzgar seni çekiyor
benim en yüksek yaptığım hız "76 km/s" dişli oranlarım okadar izin veriyordu çünkü.
araç arkası yapılan hızlar çok cezbetmiyor beni.
normal yolda rüzgara karşı 60 yapabiliyorsa elini öperim adamın.
benim rüzgara karşı rekorum anlık 50km/s
anlık dediğim bikere çıkabildim. gps telefon ölçümünde 50 yi bikere gördüm.
tabi bunu dağ bisikletinde yapmıştım.
bisiklette de hız yapmanın sırrı kadans çalışmak.
diğer bi değişle tork çalışmak diyebilirim.
dakikada 120 kadans çevirebiliyorsan bisiklette ve uzun km ler yorulmuyorsan
ve her gün bisiklet sürüyorsan..
dur konu dağıldı.
diyeceğim o ki adamın yaptığı çok büyük bişey değil.
o bisikleti bana ver. bisikleti bırakmadığım zamanımdaki kondüsyonumla ben bile yapardım onu.
Marifet yapmış diye paylaşmadım. Motosikletin gücüyle hızını doğru orantılamanın yanlış olduğunu anlatmaya çalıştım. Her güçlü hızlı, her hızlı da güçlü değildir demeye çalıştım.
-
Wing750 adlı üyeden alıntı
Marifet yapmış diye paylaşmadım. Motosikletin gücüyle hızını doğru orantılamanın yanlış olduğunu anlatmaya çalıştım. Her güçlü hızlı, her hızlı da güçlü değildir demeye çalıştım.
bisiklet görünce kendimi tutamadım. tüm bilgi ve birikimimi konuşturamadım da :D
şuan gene bisiklet alasım geldi.
bisiklet sürdüğüm zamanlar 65 kiloydum
şuan 96
-
Son hız noktasında 145 lerde kalmasa idi belki hala ilk motorum olan 250 lik scooter ime biniyor olurdum,0-100 km arasında beni geçen araba olduğunu hatırlamıyorum ama otobana çıktın mı clio lar vızır vızır geçip gidiyor ya o olmuyor işte. :D
-
Wing750 adlı üyeden alıntı
CBR1000RR Fireblade
Güç: 191 PS (188,31 beygir)
bundan birkaç sene evvle bir reklam dönüyordu tv'lerde
kadının biri evindeki herşeyi kırıp döküyordu, vazolar,aynalar, kırılıp havalarda uçuşuyordu.
ardında evden çıkıp, ekstra güçlendirilmiş ve beygir gücü 170'e çıkarılmış clio'ya biniyordu
reklamın sloganı da, "o kadar güçlü ki trafiğe çıkmadan evvel tüm sinirinizi stresini atın" minvalinde bir şeydi.
en az 1,5 tonluk bi araç ve 170 civarı beygir gücü.!
şimdi yukarıdaki rakamları görüyorum. 188 beygir ve sadece 200 kiloluk bir ağırlık...
aman çok dikkatli sürün!
-
Şöyle de bir ekleme yapayım. Ralli otomobilleri çok güçlü araçlardır bilirsiniz. Ama bu gücü hız için değil, ani ivmelenme için kullanırlar. Mesela Ford Focus RS 350 beygir güç üretirken, son hızı 230 km civarında. Ama 0-100'e 4,5 saniye civarında çıkıyor. Bu araç rallilerde profesyonellerce kullanılan bir otomobil. Bildiğiniz gibi ralli hep aynı hızda düz yolda gitmeye değil, ani yavaşlamaları, ani hızlanmaları olan bir otomobil yarışı. Aracın aniden hızlanabilmesi en büyük avantajlarından. Bu araçların içinde de sürücü ve co-pilot için koruyucu çelik bir kafes var. Ayrıca 4 noktadan bağlı emniyet kemeri ve kask da kullanıyorlar. Siz hala bu ivmelenmeye sahip motosikletinizi hafife alın
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler