üstad seni beni boşver yutubda onlarca motogp vs formula1 videoları var , farklı sınıftada profesyonel sürücüler tarafından sürülmüş 2 teker 4 tekere karşı videolar var , hemen hepsinde düzlükte motosiklet fark atarken virajda yavaş kalıyor , heleki keskin virajlarda motosikletin hiç şansı yok (maalesef) ..
Virajda 4 teker avantaji buyuk. Frende de.
Aga siz onu bırakın. Bende 2012 Megane 1,5dci edc var. Şimdi atacağım linkte önümdeki Passat 2,0tdi bluemotion'a ızdırap oldum. Pilotaj apayrı birşey. Daha halen motoru, araba geçmek için kullanmadığımdan farkını bilmiyorum bu işlerin.
https://www.google.com/maps/dir/Gerg...898833!3e0!5i1
Not : Bu yolda motor sürülmez. Asfaltın rezaletliğinden ölür gidersiniz.
Not2: Passat düzlükte yanımdan bir geçti akıllara zarar idi
Not3: Diğer yoldan da gitmiştim. O tam adam öldüren. 20 ile dönmek zorunda olduğunuz yerler var.
68 derece sanırım 2.5G civarında oluyor.
İstanbul parkta s1000rr ile turlayan bu hanım ise 1G'nin üzerine çıkıyor. Ama frenleme de 1G'nin üzerine çıktığını görmedim. Sizin dediğiniz gibi normal hayat şartların da 1G'ye yaklaşmak dahi mümkün değil bizim ülkemizde ve çok sağlam eğitim almak gerektiğini düşünüyorum normalde de çünkü bu frenlemeyi kaç kişi yapabilir ki yol şartlarında? Ayrıca ABS devreye girdiğinde 1G frenleme yaptırmaya bilir motosiklette.
Gençler, hız ve güç konusunu birbirine karıştırmayalım. Farklı şeyler. Şimdi buna da bir sürü kulp takılacak ama yine de paylaşayım. Buyurun, bir insan gücündeki yol bisikletinin çıktığı hız, diğer dünya rekorlarını paylaşmıyorum:
Madem fazla detaya inmiyoruz,, konuya 0-100km/sn baksak yeter. 0-100 olayı hız konusunda bütün teknik detayların özetidir. Buna göre;
CBR 1000RR Fireablade
0-100km/h --- 2,3 sn
Porsche 911 GT3
0-100km/h --- 3,2 sn
Honda NC750X
0-100km/h --- 4,3 sn
Porsche Cayman 718 PDK
0-100km/h --- 4,7 sn
Bu olayda beygir gücünün yüksek olması çok önemli. Yani hacim ve beygir gücü yüksek olan araç ile düşük olan araç arasındaki matematik hesabı farklıdır. Bu durumda devreye diğer etkenler (sürtünme vites debriyaj vs) girer. Tıpkı yukarıda Pdk diye belirttiğim Porsche gibi. Manuel şanzumanı Pdk şanzumanın aksine 0,4 saniye daha geç hızlanıyor. Yukarıdaki karşılaştırmalarda motosiklet hep bir adım önde ancak hacim farkına örnek verirsek;
Honda CB125R
0-100km/h --- 14,2 sn
Fiat Linea 90hp Multijet
0-100km/h --- 11,9 sn
NC 0-100km/s 4,3sn mi? Zor biraz o; 5,5-6sn civarları doğrusu...
Bir zahmet edip baksaydınız ya ben hiç öyle rakamlar görmedim Google'da veya gerçek hayatta...
kardeş googledan baktım diyorum zaten anlamıyormusun. bunları kafamdan sallamışım gibi lanse ediyorsun ne gerek var. şimdi tekrar baktım. 6,2 yazan da var 5,2 yazan da. 4,8 yazan da var. ben dct olanından bahsediyorum.
http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-videolari/134599-nc750x-0-100-a.html
bu yazıyı dikkate alarak yazdım. çok sağlıklı bir site bulamadım. benim yukarıdaki cevabımı düzaenleyip yazmam 10 dakikamı aldı. bence sen biraz zahmet göster ve bizi aydınlat. 2 saniyelik yazıyla çamur atmak olmuyor yani.
Youtube'dan NC750X 0-100 yazıp gelen videoları izleyebilirsiniz.
Benim bir yere bakmama gerek yok çünkü bu aleti kullandım, oradan biliyorum ;)
bu konunun amacı ne ben çözemedim motorla arabanın sidik yarışımı kim daha uzağa işiycek olayımı..
BIrakın yahu araba arabadır motor motor .. ikisininde amacı keyfi tadı tuzu başka..
Yok ben sadece faydalı olur diye bir paylaşımda bulundum hemen bir çamur atmalar laf sokmalar yalancı yerine koymalar filan. Youtubedaki videodan banane bana sağlıklı bir kaç teknik veri yazan site göster. Hani diyordun ya googlea iki dakika baksan bulursun diye. Sen de baktın karşına milletin youtubea koyduğu acceleration videoları geldi di mi,. Kullanmakla 0-100e ne kadar sürede çıktığını da bilemezsin.
İyi arkadaşım, sen NC'nin 4,3'te 0-100 yaptığına inanmaya devam et ne diyeyim? İşin içine inanç girince tartışma biter...
Sıkıntı şurada, bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak iyi bir şey değil, bunu belirteyim diye uzattım...
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:18 ----------
Paylaşımın da yanlış bilgi içerdiği için faydalı değil, biri okur NC acayip hızlanabiliyor falan sanır olmaz...
nc750xin 0-100 hızlanması 4,3 saniye değilmiş. yanlış paylaşım yapmışım burdan düzeltiyorum. kaç saniye olduğunu sormayın yanlış olduğunu belirten arkadaş dahi bilmiyor.
ben veriyi bilmiyorum defalarca nc de sürmüşümdür daha hiç 0-100 kaç saniye bakmadım nc tork eğrisi çok geniş bir bantta olan makine 750cc olmasından ötürü ama performans eğriside o kadar dar bir bantta .. zaten o motorun ekonomi esprisidide orda.. kısaca 250 cc bir motor düşün ama 750cc lik bir tork eğrisi olduğunu düşün.. yada tam tersi 750cc lik bir motor düşün ama 250cc lik gibi bir performası olduğunu düşün.. neyse uzatmıyım 0-100 nc nin 4 saniye olduğunu teknik veriler doğrudur onlar kapalı fabrika alanlarında insansız makinelerde falan test ediyorlar ama cadde kullanımında 4 saniye çok çok zor..
Okuma özürü de var ilk mesajda yazmıştım süreyi, kullanıcıya göre 5,5-6sn arası.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:23 ----------
Bu arada herhangi bir seri üretim motosikletin 0-100 hızlanma verisi hiçbir fabrika tarafından verilmez, kullanıcıya çok bağlı bir şey. (Sürücü ağırlığı bile çok etkili nasıl versinler? 70kg sürücü ile 100kg sürücü arasında toplam ağırlıkta en az %10 fark var, arabalardakinden çok daha ekstrem...) Ha veren olmuşsa affola, ama ben hiç görmedim, veriliyor olsa zaten millet video çekmeye falan tenezzül etmezdi.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)