Motor keyif işidir araba konfor işi.
Verilen yanıtları tek tek okudum gerçekten çok hoşuma gitti. Değer verip okuyan herkese teşekkür ederim. Benim bunu paylaşma amacım en başta üye arkadaşlara kullandıkları motosikletlere başka bir açıdan bakarak farklı bir izlenim sunmaktı. Sanırım az da olsa anlatabilmişim. Yoksa ben ne teknik adamım ne de bu konuda tez yazıyorum havasına girdim. Bazılarımız konuyu hız açısından kıyaslamış. O da doğru, ama mesele sadece hız değil. İvmelenme. Benim otomobilim motosikletimden kat be kat güçlüyken motosikletimin ilk kalkıştaki ivmelenmesine yaklaşamaz bile. Ama bu motosiklete binince gazı açıp uzuyorum demek değil. Sadece keyif için çoğunuzun güleceği hızlarda kullanıyorum.
Esas amacım motosikletlerini beğenmeyen bazı arkadaşlara birazcık da olsa farklı bir bakış sunabilmek. Motosiklet çok keyifli bir araç. Marifeti hızlı gitmesi, otomobili geçmesi değil, size keyif vermesidir. Şaka da değil, cüssesine göre çok güçlü araçlar.
Ben kendi adıma otomobille giderken yorulduğum 1000 km mesafeyi motosiklet üzerindeyken nasıl bitirdiğimi anlamıyorum bile. Hem de çok keyif alıyorum.
Motosikletinizi sevin, keyif alarak kullanın. Çok güzel ve çok keyifli araçlar bunlar...
Rakamların makul olması için sürücü ağırlığı da dahil edilmeli.
150kg motosiklete 75kg sürücü ekleyince kg/hp oranı üçte bir oranında azalıyor.
1 ton arabaya 75kg sürücü ekleyince kg/hp oranı onda bir bile azalmıyor...
1 ton otomobil pek yok artık, genellikle 1.5 ton civarı. Ayrıca otomobile 5 yolcu da ekleyebiliriz Maksat motosikletinizi küçümsemeyin, sevin demek. Yoksa otomobille motosiklet kıyaslamak değil. Sadece biraz daha basit ve anlaşılır olsun dedim. Ya bir de sayın üyeler, ben sizin motosikletlerinizi övüyorum, siz yerin dibine batırıyorsunuz
sürücünün yanı sıra,
benzin,
motor yağı ve diğer sıvıları,
sürücünün ekipmanları,
...
bagaj hacmi küçük motosikletlerde dikkate alınmayabilir ve fakat bagaj hacmi geniş olanlarda bagaj içerisindekiler de eklenebilir.
motosikletin kıvraklığı otomobile göre tartışılmayacak kadar önde,
atiklik konusunda da uç örneklerin dışında pek rakibi yok.
can't be worried about that shit. life goes on man.
YasinC bilgilendirme için teşekkürler.
Benim yorumum bizim yollarımızda gördüğümüz, kullandığımız sıradan araçlar içindir.
Moto GP fren esnasında 1 - 1,2g ivme görüyorsa, rekor eğimli virajda 1.96 g ise bizim sıradan araç ve normal yolda yarım g görmemiz bile mucize.
Biraz uygunsuz bir dille ifade etmiş olacağım ama, gerçekçi olmayan kriterlerle kendi malını övmek biraz mastürbasyon gibi geliyor bana Gerçi sorun biraz da bende galiba:
Bir kaç sene önce telefoncuda USB kablosu bakıyoruz. Adamın gösterdiği kablo ve ambalajı biraz süslü, fiyatı da ona göre. "Bunun daha adisi var mı?" diye sordum. Eşim güldü. Dükkandan çıktıktan sonra sordum, meğerse "bunun daha hesaplısı var mı?" diye sormam gerekiyormuş
Genel olarak katılıyorum tabii ki. Motosikletler hem atik, hem de kıvrak, çok da zevkli, ve daha çok dikkat istiyor.
Rica ederim, ben olmayan bir şeyi övmek niyetinde kesinlikle değilim. Burada hem otomobil hem de motosiklet kullanan üyeler de var. Aslında benim ne demek istediğimi onlar daha iyi anlıyor. Siz de muhtemelen otomobil kullanıyorsunuz. Yoksa yukarıda bir yerlerde ve ilk girişte zaten amacımın motosiklet otomobil kıyası değil, farklı bir yoldan belki daha kolay anlaşılır örneklemesi yapmaktı. Zaten ona bakarsanız beygir gücü deyince hiç kimse de alıp 54 beygire yük çektirmiyor
Motosiklet için motor tasarlanırken göz önüne alınan kriter ile araba için olması gereken değerler çok çok farklı zaten. Bir motosiklete arabadaki olması gereken karaktere sahip motor koyarsanız o motosikletin kullanımı aşırı zor olur. Alt devirler de gelen tork sürekli tekere getirir vs. viraj içinde gaz kapadığımda yada biraz fazla açtığında kontrol kaybı çok kolay olur.
Yüksek devirde gelen tork ve güç kullanım kolaylığı ve prüzsüz bir sürüş sağlıyor.
Şöyle bir durumda var,
Binek bir aracin 2.000rpm mi ayni cc bandindaki bir motosikletin 2.000rpm den farkli.
Hee denilebilirki ulan ikiside ayni Rpm ne fark var??
Fark,çevirdigi rpm egrisindeki,tork ve moment durumu.
Bahsettigin,Yuksek devirde gelen tork kullanim kolayligi sagliyor mevzusu sadece motosikletlerde geçerlidir.
Düşük devirde yüksek torklu makine kullanmaya bekleriz... (Triumph Street Twin, DL650, NC750, Tracer 700 vs vs, bak cruiser saymadım onlar dehşet torklu) @YasinC, yukarıdaki genelleme hiç olmamış...
Kesinlikle motosiklet için gecerli bende onu demek istedim zaten. Motor tasarlanırken en başta ihtiyaçlar göz önüne alınıyor sonuçta.
10.000 devir çeviren bir motor ile 5.000 devir çeviren bir motorun zaten 2000 devirde ürettiği güç çok farklı olur. Piston çapı ve silindir yüksekliği tüm karakteri değiştiriyor.
Yüksek performanslı hemen hemen tüm araçlar da tork ve güç eğrisi devir yükseldikçe artacak bir harita ortaya koyar ki amaç virajlar da tolerans artsın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:45 ----------
Siz çok yanlış anlamışsınız olayı otomobil ve motosiklet motorlarının farklarından bahsettim. Eski dl650 sahibi olarak bir arabadaki motor ile hiç bir alakası yok karakterinin
arabam 1000 cc motorum 800 cc
ikisindede 120 km üzerine çıkmadım
allah uzun ömürler versirse baya da bi kullanıcam gibi motor
bağdat caddesinde ışıklarda yanıma gelip gaza basan nice babayiğitlere..porschelere bmw lere audilere selam olsun burdan yakmayın arabalarınızı ulan bu niye gitmiyo diye )
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:12 ----------
he ilerde param olursa da bi tesla istiyorum
alette ludicrous modu diye bişi var izlemek isteyen olursa
https://www.youtube.com/watch?v=EdV-HIDRC1I&t=296s
Sorun hep daha fazlasını istiyor olmamızdan kaynaklanıyor 😃
Benim de demek istediğim; neden torku yüksek ve bunu düşük devirde veren makine daha güvensiz olsun? DL650 kullandıysanız tork eğrisinin 3000dd'dan itibaren hemen hemen yatay (3000dd'da 50Nm, 6800'de 60...) olduğunu biliyorsunuz, bahsettiğiniz olumsuzlukları (tekere kolay gelme / dengesizlik / güvensizlik) yaşadınız mı? Olay ağırlık / güç-tork orani, ağırlık merkezi yeri ve dağılımı, şasi geometrisi, dingil açıklığı vs vs unsurlara çok bağlı. Onu diyorum... DRZ 400'de hayvan gibi tork var ama alet kuş gibi hafif, dingil mesafesi kısa, ağırlık merkezi yukarıda bu da onu vahşi yapıyor ama daha yüksek torklu DL650 çok daha yönetilebilir ve kullanıcı dostu. Benim ifadem buna yönelikti.
kalkışta araba beni geçemiyorsa güçlüyümdür.
kalkıştan sonra araba beni geçiyorsa güçsüzümdür.
kalkışta ve kalkıştan sonra araba beni geçemiyorsa çok güçlüyümdür.
Ozanım,
200 gören linea 1.6 multijet olani.hee o hiza çikana kadar abartmadan 5 dk sürüyor.
Şirket aracından biliyorum.
Ama bir gerçek var.
1.2 polo,i20,kia rio,tek nefeste 170-180 yapiyor.
Kalkişta,pulsar,mt25,cbr250,wolf250,ile 120km/h kadar 1.6 ya kadar(bmw,audi,passat)haric kalani yaklaşamaz..amma 120den sonra işler değisir..
Min 60hp lik motorla her turlu oynarsin.
hocam 1.3 95 ps multijetler bile 200 görüyor , 1.6 multijet 200 e bir dakikada çıkar , BMW nin 1.6 turbo motorlu arabasıyla kalkarsanız 250 cc ler nal toplar motosikletlerin seri olmasının sebebi birazda sıralı şanzımana sahip olmasından kaynaklı , 0-100 de modele göre %25 avantaj sağlayabilir..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)