Stunt motoru yapmak için gerekenler
Reklamlar
-
Stunt'a başlamak için başlangıç seviyesinde bi stunt motoru yapmak istiyorum bunun için neler gerekli?
Motorum phantom 180 bana buna uygun değil gibi geliyor duruma göre uygun bir motor satın alacağım.
Bildiklerinizi benimle paylaşır mısınız?
Başlık daha önceden açılmışsa kusuruma bakmayın..
Reklamlar
-
-
Sorunun cevabı pek çok youtube kanalında mevcut fakat hepsi ingilizce. Genelde hafif enduro, supermoto motosikletler ile başlıyorlar. Stunt yaptığın yer önemli. Sağlık sigortası primin eksiksiz yatmış olmalı vs. gibi konular var.
-
Arkaya büyük dişli, koruma demirleri arkaya ayak basma yeri imkanın varsa sol tarafa elden arka fren ekle ve tercihen kesicili bir motor yoksa eline alman çok mümkün
-
Stunt için daha çok 600RR,Ninja zx6r alınıyor.
-
Duke200-250 alabilirsin. Birkan Polat kullanıyodu canavar gibi.
-
Teşekkür ederim.
-
150 Ns iyi seçenek olacaktır. pulsar 200 ns e olan her parça onada olur
-
EUOGLU adlı üyeden alıntı
150 Ns iyi seçenek olacaktır. pulsar 200 ns e olan her parça onada olur
Emin misin
-
Youjoee adlı üyeden alıntı
Emin misin
Elbette fiyatları da uygundur
-
yigitaksoyx adlı üyeden alıntı
Stunt'a başlamak için başlangıç seviyesinde bi stunt motoru yapmak istiyorum bunun için neler gerekli?
Motorum phantom 180 bana buna uygun değil gibi geliyor duruma göre uygun bir motor satın alacağım.
Bildiklerinizi benimle paylaşır mısınız?
Başlık daha önceden açılmışsa kusuruma bakmayın..
Kardeşim motorun 180cc ise rahat teker yapabilirsin
arka dişliyi büyült en az 5 dişli
ön dişliyi küçült 3 4 diş
motorun karanejlarını çıkar kırılmasın sinyal ayna vesaire
ve ekipman takmayı unutma özellikle sırtlık
kask dizlik dirseklik full ekipman taksan daha iyi olur bence
bu işlemleri yaptığında tork fazla olacağından motosikletin hızlı gitmez ama müthiş bir torku olur ve böylelikle tek tekeri kolay yapabilirsin
-
moli0046 adlı üyeden alıntı
Kardeşim motorun 180cc ise rahat teker yapabilirsin
arka dişliyi büyült en az 5 dişli
ön dişliyi küçült 3 4 diş
motorun karanejlarını çıkar kırılmasın sinyal ayna vesaire
ve ekipman takmayı unutma özellikle sırtlık
kask dizlik dirseklik full ekipman taksan daha iyi olur bence
bu işlemleri yaptığında tork fazla olacağından motosikletin hızlı gitmez ama müthiş bir torku olur ve böylelikle tek tekeri kolay yapabilirsin
Bu işlemler ile tork arttıramaz malesef.
Ön dişli büyütülüp arka dişli küçültülür, bu şekilde tork arttırılabilir.
Kafa kısmını hafifletmek, yapılacak en basit hilelerden biridir.
İstenen akrobasinin yapılabilmesi için gerekli eklentiler yapılır (arka basamak modifiyesi, kuyruk iptali, kuyruk kısıma ağırlık eklemek, arka fren ve debriyaj için ikincil kumandalar...
Lastik basınçları düşürülür, böylelikle tekere kalkması ve tekerdeki stabilite artar.
Ayna ve benzeri donanım artık gerekli olmayacağından sökülebilir.
Koruma takozları ve demirleri ile motosikletin tam korumaya alınması sağlanır.
Motor gücünü arttırmak için temel modifikasyonlar (Hava filtresi+Egzoz modifiyeleri, remapping v.s.) yapılır
Lastikler resmen yere yapışacak hamurdan tercih edilir. Tercihen pistte kullanılan lastikler...
Düşeceğinizi bilip, düşmeniz durumunda sizi her açıdan koruyacak ekipmanları temin etmeniz gerekecek.
Çalışmalarınızı trafiğe kapalı ve güvenli, mümkün olduğunca kaliteli asfaltta yapmanız gerekecek.
Mümkün mertebe bu tip çalışmalarda yanınızda bir arkadaşınız olmasına özen gösterin (her ihtimale karşı, ne olur ne olmaz)...
-
Bajaj'dan stunt motoru yaparsın da şasisi ne kadar kaldırır bilinmez.
-
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
Bu işlemler ile tork arttıramaz malesef.
Ön dişli büyütülüp arka dişli küçültülür, bu şekilde tork arttırılabilir.
Kafa kısmını hafifletmek, yapılacak en basit hilelerden biridir.
İstenen akrobasinin yapılabilmesi için gerekli eklentiler yapılır (arka basamak modifiyesi, kuyruk iptali, kuyruk kısıma ağırlık eklemek, arka fren ve debriyaj için ikincil kumandalar...
Lastik basınçları düşürülür, böylelikle tekere kalkması ve tekerdeki stabilite artar.
Ayna ve benzeri donanım artık gerekli olmayacağından sökülebilir.
Koruma takozları ve demirleri ile motosikletin tam korumaya alınması sağlanır.
Motor gücünü arttırmak için temel modifikasyonlar (Hava filtresi+Egzoz modifiyeleri, remapping v.s.) yapılır
Lastikler resmen yere yapışacak hamurdan tercih edilir. Tercihen pistte kullanılan lastikler...
Düşeceğinizi bilip, düşmeniz durumunda sizi her açıdan koruyacak ekipmanları temin etmeniz gerekecek.
Çalışmalarınızı trafiğe kapalı ve güvenli, mümkün olduğunca kaliteli asfaltta yapmanız gerekecek.
Mümkün mertebe bu tip çalışmalarda yanınızda bir arkadaşınız olmasına özen gösterin (her ihtimale karşı, ne olur ne olmaz)...
Bi yanlışın var kardeş
ön dişli büyültülüp arka dişli küçültüğünde motosikletin son hızı artar ama ivmelenmesi yavaşlar
ön dişli küçültülüp arka dişli büyültüğünde ise son hızı azalır ama ivmelenmesi hızlanır
vede tork fazlalaşır.
motosiklete açık hava filtresi açık egzoz katalitik konvektör iptali ateşleme sisteminin güçlendirilmesi daha iyi buji (iridyum buji çift tırnaklı buji vs.)katkıda bulunur.
Motosikletin ön tarafını hafifletmek demek daha kolay tek teker demektir
motosikletin arka tarafını ağırlaştırmak tahterevalli etkisi yaratacağından tek teker kolaylaştırır.
yumuşak hamur tercih edilmelidir çünki yolu daha iyi tutar ve motor patinaja düşmez
lastik hava basıncınıda biraz indirmek işi kolaylaştırır
Zincir gerginliğide burada rol oynar, zincir fazla bollaşmışsa tek teker zorlaşabilir
zinciri gergin yapmak işi kolaylaştırır
Vede selede geriye kaymalısın
gidonu kendine çekdiğinde gaz vermelisin böylelikle daha kolay oluyor
(Daha yazacak çok şey varda bu kadar yeter sanırım)
ve ben bu dediklerimle gazla rahat bişekilde teker yapabiliyodum demekki yapınca oluyomuş.
Umarım seni üzecek bişey söylememişimdir
SEVGİLER SELAMLAR
-
moli0046 adlı üyeden alıntı
Bi yanlışın var kardeş
ön dişli büyültülüp arka dişli küçültüğünde motosikletin son hızı artar ama ivmelenmesi yavaşlar
ön dişli küçültülüp arka dişli büyültüğünde ise son hızı azalır ama ivmelenmesi hızlanır
vede tork fazlalaşır.
motosiklete açık hava filtresi açık egzoz katalitik konvektör iptali ateşleme sisteminin güçlendirilmesi daha iyi buji (iridyum buji çift tırnaklı buji vs.)katkıda bulunur.
Motosikletin ön tarafını hafifletmek demek daha kolay tek teker demektir
motosikletin arka tarafını ağırlaştırmak tahterevalli etkisi yaratacağından tek teker kolaylaştırır.
yumuşak hamur tercih edilmelidir çünki yolu daha iyi tutar ve motor patinaja düşmez
lastik hava basıncınıda biraz indirmek işi kolaylaştırır
Zincir gerginliğide burada rol oynar, zincir fazla bollaşmışsa tek teker zorlaşabilir
zinciri gergin yapmak işi kolaylaştırır
Vede selede geriye kaymalısın
gidonu kendine çekdiğinde gaz vermelisin böylelikle daha kolay oluyor
(Daha yazacak çok şey varda bu kadar yeter sanırım)
ve ben bu dediklerimle gazla rahat bişekilde teker yapabiliyodum demekki yapınca oluyomuş.
Umarım seni üzecek bişey söylememişimdir
SEVGİLER SELAMLAR
Evet, kusura bakmayın. Bunu yazarken kafada bir dünya şey vardı
Elbette ki ön dişli büyür arka dişli küçülürse ne olacağı bellidir Ancak diğer yazdıklarımda bir hata yoktur.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler