Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Cbf150,büyütmek,bel fıtığı ve seçim

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    maxi scooterlarda kocaman bel desteği var nasıl belini ağrıtıyorki yasla sırıtını bak yoluna.. xmas lerdeki bel desteği ufacık o doğru..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    03 Şubat 2012
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    maxi scooterlarda kocaman bel desteği var nasıl belini ağrıtıyorki yasla sırıtını bak yoluna.. xmas lerdeki bel desteği ufacık o doğru..
    Oturuş pozisyonu itibariyle tüm darbeler direk bele geliyor scooterde,viteslide ise ayakların düz indiğinden ve depoyu kavradığından darbe dağılıyor ve azalıyor
    logaritma bunu beğendi.

  3. #23
    CİHAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Fz6 fazer ve ybr 125
    13 senedir motosikete biniyorum, cbf 150,cbf 250,fz6fazer, cbf 150,fazer 8, ybr 125, ybr 125, cbf 150 ve fz6 fazer olarak aldıgım motorlar.
    Şuan fz6 fazer ve cbf 150 var.
    3 senedir aralıksız fazera biniyorum, fakat 1 ay önce cbf cbf 150 200 km lik gezi yapyım istanbul içi belimin ağrısı 1 hafta geçmesi, oysa 6 sene cbf 150 kullanmış birisi olarak motora yabancı değilim, fakat büyük cc de oturuşa alışınca ufak cc de bırakıyorum kendimi, belim bükük kullanmışım.
    Şimdi işe gitlerdede fark ediyorum belim bükük, hemen dikiliyorum.

  4. #24
    Wing750 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CRF1000L Africa Twin
    Alıntı blueway2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Boyum 1.69 kilom 75
    Benim boyum 1.85 kilom 95. Durunca iki ayağım da tam tabanla basamıyor yere. Topuklarım biraz havada kalıyor. Bacağım kısa olabilir Ama tek ayak basarım derseniz biraz bilmem. Sağa sola yatırmadıkça ağırlığı hissettirmiyor. Yine de 230 kilo olduğunu unutmayın. Orta sehpaya almak zor değil, indirmek de kolay. Ama yine de almadan önce imkan varsa bir deneyin bir gün.
    blueway2 bunu beğendi.

  5. #25

    Üyelik
    03 Şubat 2012
    Alıntı Wing750 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim boyum 1.85 kilom 95. Durunca iki ayağım da tam tabanla basamıyor yere. Topuklarım biraz havada kalıyor. Bacağım kısa olabilir Ama tek ayak basarım derseniz biraz bilmem. Sağa sola yatırmadıkça ağırlığı hissettirmiyor. Yine de 230 kilo olduğunu unutmayın. Orta sehpaya almak zor değil, indirmek de kolay. Ama yine de almadan önce imkan varsa bir deneyin bir gün.
    O zaman bellide ayaklarım yere değmeyecek buda motoru tutma açısından risk oluşturacak haklısınız denemem lazım

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:13 ----------

    Alıntı CİHAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    13 senedir motosikete biniyorum, cbf 150,cbf 250,fz6fazer, cbf 150,fazer 8, ybr 125, ybr 125, cbf 150 ve fz6 fazer olarak aldıgım motorlar.
    Şuan fz6 fazer ve cbf 150 var.
    3 senedir aralıksız fazera biniyorum, fakat 1 ay önce cbf cbf 150 200 km lik gezi yapyım istanbul içi belimin ağrısı 1 hafta geçmesi, oysa 6 sene cbf 150 kullanmış birisi olarak motora yabancı değilim, fakat büyük cc de oturuşa alışınca ufak cc de bırakıyorum kendimi, belim bükük kullanmışım.
    Şimdi işe gitlerdede fark ediyorum belim bükük, hemen dikiliyorum.
    Cbf te duruş ve konfor sıkıntısı ben yaşamadım tek sıkıntım uzun yolda,rüzgarda,sollamalarda ve rampalarda yetersiz gelmesi

  6. #26

    Üyelik
    18 Mart 2014
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    Tracer700
    Tracer 700 rahat oturuş az yakar sana bağlı ve hafif benim fikrim bu oldu çok eğlenceli bir motosiklet
    blueway2 bunu beğendi.

  7. #27

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı Wing750 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim boyum 1.85 kilom 95. Durunca iki ayağım da tam tabanla basamıyor yere. Topuklarım biraz havada kalıyor. Bacağım kısa olabilir
    evet fizyonomi mühim, bana arkadaşlar Red Kit derler, benimkiler uzun.

    Mutlaka deneyin,ona göre karar verirsiniz. Bu unsur hariç diğerlerinde sorun çıkarmaz NC.

  8. #28

    Üyelik
    03 Şubat 2012
    Alıntı orh adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tracer 700 rahat oturuş az yakar sana bağlı ve hafif benim fikrim bu oldu çok eğlenceli bir motosiklet
    Evet banada tracer daha mantıklı gelmeye başladı hem daha hafif hemde seri

  9. #29

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Tracer da çok güzel, kardeşimin NC'yi almasam ben de Tracer alacaktım, o da sattı NC'yi bana Tracer aldı. Yalnız malzeme kalitesi ve dertsizlik konusunda bir Honda değil, birkaç kere servise abuk subuk sorunlarla gitmek zorunda kaldı (basit şeyler elektronikle ilgili) ben Honda'larımda bakım hariç servis yüzü görmedim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:14 ----------

    NC'yi donunda sallar mı? Kesinlikle sallar...

  10. #30

    Üyelik
    23 Ocak 2018
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Yamaha YBR125 ESD, Bajaj Dominar D250
    Selamlar,

    Öncelikle geçmiş olsun.

    Aynı sıkıntı bende de var, epey zaman kilitlenip yattığım, fizik tedavi gördüğüm oldu. Bir ara scooter merakım vardı, o bana yaramıyor. Aynı sorunu kardeşimde yaşadı, belinde fıtıklaşma olan kişilerin scooterden uzak durması gerekyor anladığım.

    Bir XT660Z Tenere ve YBR125 kullanıyorum, uzun yolda Tenere, kısa mesafe de 125cc. 2 sene evvel yol hazırlıklarım esnasında rahatsızlığım nüksetti ve Tenere'yi manevra yapamaz, itip çekemez oldum. YBR125 ile çıktım yola ve 5.500 km dolaştım. Sorun yaşamadım.

    https://ortac.net/2017/06/26/pupa-yelken-ama-iki-teker/
    https://ortac.net/2017/07/10/pupa-ye...-iki-teker-ii/

    Şimdilerde daha iyiyim. Hatta doktorum birdaha asla motosiklet kullanamazsın dedi, bence motosiklet kullanmak beni iyileştirdi. Ancak çukurlardan geçerken yükü kalçadan alıp ayaklara vermek, dik oturmak gibi detaylara dikkat ediyorum. CBF150, YBR125 den daha yumuşak ancak arka teker çukurlara daha kolay düşüyor, bu sebep olmuş olabilir. Olmayabilir de elbet.

    Kardeşim CRF250 Rally ile idare edebildi. Yumuşak süspansiyonlu ve hafif araçlar bele daha az darbe iletiyor, bunu göz önüne alın derim. Ben Tenere ile hala zorlanıyorum, kimi zaman kullanmıyorum, (YBR candır). NC serisi ağır kalabilir.

    Tekrar geçmiş olsun.
    blueway2 bunu beğendi.

  11. #31

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Ya abi yapmayın etmeyin. 2.dereceden fıtık var bende, ameliyat tekrarlanacak. 200kg lık dominar sürüyordum. Motor kendi ağırlığını kendi taşır. Şuan nispeten değil baya öne eğik şekilde MT-25 kullanıyorum. Doğru şekilde oturursam onda bile rahat ediyorum. Nasıl bir mantık yürütme bunlar?

    Dominar'ımda gidon yükseltme vardı. NC'lere takılanlardan. Canavar gibi aletti. Ne zorlandım ne de eve geldiğimde MT'deki gibi belim az buçuk sızlıyor. Yorumları resmen hayretle inceliyorum

  12. #32

    Üyelik
    03 Şubat 2012
    O zaman ya inazuma yada tracer mantıklı ama tracer için bütçem izin vermiyor,düz inazuma yada f serisi mantıklı geliyor konforlu çift silindir

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:37 ----------

    Alıntı Tekpiston adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar,

    Öncelikle geçmiş olsun.

    Aynı sıkıntı bende de var, epey zaman kilitlenip yattığım, fizik tedavi gördüğüm oldu. Bir ara scooter merakım vardı, o bana yaramıyor. Aynı sorunu kardeşimde yaşadı, belinde fıtıklaşma olan kişilerin scooterden uzak durması gerekyor anladığım.

    Bir XT660Z Tenere ve YBR125 kullanıyorum, uzun yolda Tenere, kısa mesafe de 125cc. 2 sene evvel yol hazırlıklarım esnasında rahatsızlığım nüksetti ve Tenere'yi manevra yapamaz, itip çekemez oldum. YBR125 ile çıktım yola ve 5.500 km dolaştım. Sorun yaşamadım.

    https://ortac.net/2017/06/26/pupa-yelken-ama-iki-teker/
    https://ortac.net/2017/07/10/pupa-ye...-iki-teker-ii/

    Şimdilerde daha iyiyim. Hatta doktorum birdaha asla motosiklet kullanamazsın dedi, bence motosiklet kullanmak beni iyileştirdi. Ancak çukurlardan geçerken yükü kalçadan alıp ayaklara vermek, dik oturmak gibi detaylara dikkat ediyorum. CBF150, YBR125 den daha yumuşak ancak arka teker çukurlara daha kolay düşüyor, bu sebep olmuş olabilir. Olmayabilir de elbet.

    Kardeşim CRF250 Rally ile idare edebildi. Yumuşak süspansiyonlu ve hafif araçlar bele daha az darbe iletiyor, bunu göz önüne alın derim. Ben Tenere ile hala zorlanıyorum, kimi zaman kullanmıyorum, (YBR candır). NC serisi ağır kalabilir.

    Tekrar geçmiş olsun.
    Yazınızı ilgiyle okudum tenere yi tavsiye edermisiniz hala kullanıyormusunuz

  13. #33

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Tenere daha da uzun bacaklıdır...
    blueway2 bunu beğendi.

  14. #34

    Üyelik
    23 Ocak 2018
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Yamaha YBR125 ESD, Bajaj Dominar D250
    Alıntı blueway2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O zaman ya inazuma yada tracer mantıklı ama tracer için bütçem izin vermiyor,düz inazuma yada f serisi mantıklı geliyor konforlu çift silindir

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:37 ----------


    Yazınızı ilgiyle okudum tenere yi tavsiye edermisiniz hala kullanıyormusunuz
    Tenere kendi deplasmanında bana göre mükemmel bir araç. Eleştirebileceğim pek detay yok. Severek kullanmaktayım onu.

    70'li yıllardan bu yana yollarda olan bir XT serisinin güncel hali. Sağlam, sorunsuz. Geçmişindeki Paris-Dakar yarışları ile olgunlaşmış.

    Bununla birlikte herkese tavsiye edemem. Kendine has sürüş karakteri var. Biraz hırçındır. Onunla her yere gidebilirsiniz ama, yarışçı bir hali vardır, laylaylom süreyim den ziyade spor yaptırır adama. Öndeki büyük çaplı çift disk fren yapısı, sürüşü hk size fikir verebilir.

    Bu yaz 2 kişi+4 çantalı yaklaşık 5.000 km yol aldım, 43 derece ısıyı da yaşadım, zaman zaman ben bittim, o domuz sabah neyse, gece de aynısıydı.

    660 Tenere hakkında bir yazım var, aşağıdaki linkte, size fikir verebilir.

    https://ortac.net/2018/03/18/son-mohikan/
    blueway2 bunu beğendi.

  15. #35

    Üyelik
    03 Şubat 2012
    Peki konfor açısından uzun yolda ve şehir içinde inazuma daha konforlu değilmi?nc750 de amörtisörlerin ve Sele’nin çok sert oluşu hep şikayet edilmiş

  16. #36
    natila - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbf150 + HD sporster xl 1200 custom cb
    hocam nc nin selesinin rahatsızlığını sağır sultan duydu... uzak durun derim...
    blueway2 bunu beğendi.

  17. #37
    LostRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2004
    Motosikleti
    Star Fire 48
    Üstad boy ve kilonuza göre NC750X 83 cm sele ile yüksek kalıp belinize zarar verecektir. İnazuma 78 cm selesi 183 kg ağırlığı ve rahatlığıyla daha uygun gibi. nc750s 79 cm seleye ve 212 kg ağırlık ile düşünülebilir . Vstrom 250 de bir seçenek.
    blueway2 bunu beğendi.

  18. #38

    Üyelik
    03 Şubat 2012
    Alıntı LostRider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Üstad boy ve kilonuza göre NC750X 83 cm sele ile yüksek kalıp belinize zarar verecektir. İnazuma 78 cm selesi 183 kg ağırlığı ve rahatlığıyla daha uygun gibi. nc750s 79 cm seleye ve 212 kg ağırlık ile düşünülebilir . Vstrom 250 de bir seçenek.
    Peki hocam,inazuma f ve nc750s uzun yolda aldığı rüzgar konfor vb kullanım maliyet ömür her açıdan hangisi mantıklı olur

  19. #39
    LostRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2004
    Motosikleti
    Star Fire 48
    Alıntı blueway2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki hocam,inazuma f ve nc750s uzun yolda aldığı rüzgar konfor vb kullanım maliyet ömür her açıdan hangisi mantıklı olur
    Vergi, sele rahatlığı, rüzgar koruması, ağırlık gibi konularda inazuma. Abs , motor gücü, bagaj gibi konularda NC750s daha avantajlı. Ben nc tercih ederdim. İnazumanın konforlu sürüş hızlarında nc yi kullanırsanız rüzgar zaten rahatsız etmez.Orjinal camından biraz büyük bir camla rüzgar hallolur. Güç gerektiğinde elinizin altında olur.Maliyet Nc biraz daha fazla olacaktır. Ömür; iki motosiklette uzun süre kullanılır sağlam araçlar ama NC daha düşük devir çevirdiğinden (neredeyse inazumanın yarısı) bakımları aynı şartlarda yapılırsa, NC daha uzun ömürlü olacaktır. Yine de ikisini de sürmeden karar vermeyin derim.

    Bir dip not: Uzun süreli devamlı kullanımda sert sele, rahat ve yumuşak olandan daha az ağrıya sebep olmaktadır.(uzun yılların ve yolların birikimi)

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:54 ----------

    İnazuma da kararlıysanız ve bütçe de varsa Vstrom 250 inazumanın abs lisi gibi düşünülebilir o na da en azından bir bakın derim.
    Sonuçta bu üç motosiklette sakin karakterli sert fırlamalar yapmayacak motosikletler. Tracer 700 , mt7 , tenere gibi modeller sert karakterleri yüzünden belinize sıkıntı verebilir.
    blueway2 ve myagdi bunu beğendiler.


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)