Kış geldi ohh açayım ısıtmalı koltuğu açayım ısıtmalı direksiyonu,
Eyvah ani fren ooohh ABS vardı,
Ayağım acıdı ya ohh açayım hız sabitleyiciyi,
Debriyaja bas çek ayağım acıyor oohh otomatik vites geldi,
Aniden fren yaptılar farkedemedim ohh iyi ki AEB sensörü varmış durdu,
Kaza yaptım ohh hava yastığım vardı kurtuldum,
Eyvah fazla gaz verdim ohh iyi ki tek teker (wheelie) modu varmış,
Telefonu araca bluetooth la bağlayım oohh ne rahatmış, vs.vs.
E arkadaşlar bu kadar teknoloji kullanırken rahat ama tamire gelirken kara düzen ne güzeldi. Herşeyin bir bedeli var. Kara düzen isteyen adam alcak 1990 model ve öncesini keyfine bakacak. Hayatımızı kolaylaştıran şeylerden şikayet ediyoruz.
sorun karadüzen yada teknoloji değil sorun aslında otonom bir dünyaya geçiyoruz biz görürüz yada göremeyiz ama görürüz yüksek ihtimal şu anda çünkü yarı otonom araçlar satılıyor hali hazırda tam otonom araçların zamanına geçildiğinde zaten insanoğluna araba sürme yetkisi acil konumlar dışında verilmiycek araba kendi kendini sizin istediğiniz noktaya götürücek..
üstünde çalışılan mevzular bunlar.. motorsiklet içinde bu geçerli işte videolar sızıyo youtube'a bmw nin hondanın yaptığı otonom devrilmeyen ve insansız giden motorsikletler.. youtubeda var oturun izleyin..
devir oraya gidiyor bizler şu anda tam ara geçiş evresindeyiz an sancılı dönem..
Bir önceki sayfada yazdığım şey konfor ile teknolojiyi karıştırmamak lazım...
Burda arkadaş yazmış ısıtmalı koltuk, ısıtmalı direksiyon ,otomatik vites, hız sabitleyici,klima bunlar teknoloji değilki bunlar konfor..
benim rahmetli eniştemin 1987 yılındaki bmw 7.35 inde ön arka ısıtmalı koltuklar, ısıtmalı direksiyon, eklektrikli kafalıklar, arka koltuk elektrikli ileri geri gidiyordu, hız sabitleyici, otomatik vites, sunroof hepsi vardı.. 87 yılından bahsediyorum gitmeyin 90 lılara... o yıllarda üst sınıf araçların alayında buna yakın bu tip donanımlar vardı..
bacak kadar velettim karşı komşumuzda beşiktaşda otururken 77 yada 78 buick skylark vardı arabaya bindiğimde 80 li yılların başından bahsediyorum kendimizi uzay mekiğinde sanırdık ilk defa elektrikli camlar , klima ,merkezi kilit falan görmüşdük bacak kadar velediz tabiki ama bu donanımlar o yıllarda bile vardı..
kısaca demek istediğim şu senin karadüzen dediğin araçlarda bile o yıllarda bu donanımların çoğu vardı , tek farkı o yıllarda bu donanımlar mekanik yada eletronik idi şimdi digital yazılım bazı şeylere dönüşdü beyinler sensörler v.b ..
teknoloji ile konforu karıştırmamak lazım.. teknoloji çok ayrı bir şey..
Benim bu konuda ki tecrübem şu.. 2006 model full Citroen C4 üm vardı... herşey sensrlü mensörlü otomadik djital.. kadran yok kadran... :( neyse.. sonra onu ekonomik sebepler yüzünden satıp 2008 clio aldım.. iki araçta aşağı yukarı aynı km de... Ustam diyor ki.. Clio yu aldın yolumuzu unuttun... O an o cümlenın tınısı yansıdı kafatasımın içinde ve ona dedim ki, "NE KADAR ELEKTRONİK O KADAR PROBLEM USTA".. şimdi konfordan çok ödün verdim, ama kafam rahat bozulmuyor arıza ışığı nedir nerde yanar bilmem Citroen de sabahları arıza ışığına selam sevitordum artık... psikolojimi bozmuştu..
Yalnız ama Kafası Rahat Adam...
Bazıları konfor bazıları teknoloji, zaten konfor da teknoloji ile geliyor. Ama demek istediğini anladım, söylediklerim sadece örnek bunları yönetebilmek için dijital beyin şart AEB, otomatik silecek, bluetooth bağlantı, vb. Eskiden gaz ayarı telle yapılırdı şimdi diagnosdan yapılıyor bu konuda hemfikirim. Ama dijital olmanın getirdiği ayrıcalıklar dan şikayet etmek saçma, yani bunların keyfini yaşamak isteyip aynı zamanda şikayet ediliyor (fiyatından dolayı). Bir zamanlar telgraf varken şimdi akıllı telefonlar var, ama akıllı telefonun ayrıcalıklarına göre masrafı bambaşka... Masrafsız olsun diyor ise bi insan cebinde taşıyamayacaktır telefonunu ...
eski 2 motoruma ve şu anki x10 uma sele ısıtma yaptırdım o kadar basit bir şeyki.. 24 dolara pedi aldım 50 tl elektrikçiye 50 tl döşemeciye pedleri yerleştirsin diye verdim 24$ +100 tl ye sele ısıtmam oldu.. o zaman dolar 3.5 tl idi bu arada.. elektrikçi ustam aldı güzel orjinal gibi görünücek cepliğin iç kısmına koydu düğmeyide... kapalı yer zaten dikkat te çekmiyor..
ustam eline aldı bakdı pede yahu aslında ne kadar ilkel ve basit bir şey bir tane ped yapmışlar incecik arasından teller geçiyor teller elektriği yedikçe ısınıyor haliyle pedi ısıtıyor pedde ısındımı seleyi ısıtıyor ne kadar basit ve ilkel ama şu basit şeyi seleye takdıkmı asrın konforu lüksü oluyor dedi
o sele ısıtma teknoloji mi bana göre değil zaten 50 yıl önce üretilen arabalarda bile var fakat konfor mu konfor o ayrı bir açıyorsun soğuk havada mis gibi toton sıcacık
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:31 ----------
Teknoloji doğru yerde kullanıldımı çok verimli yada bazı yerlerde daha zamanı gelmemiş olabiliyor..
galaxy gear aldım saat... yahu her gün şarja tak koluna tak alışık değilim ben saat alırım kolumdan banyo yüzme hariç hiç çıkartmamki bazen yüzmede bile dalgınlıkla girdiğim olur.. pil mil bilmemki ne zaman değiştirmişim... bazı saatlerim zaten kinetic .. kullanışsızdı gün içinde şarjı biter gearın falan sonra amaze fit aldım xioami o daha iyiydi 10-15 gidiyordu ama özellikleride daha basitti en son normal eski saatlerime geri döndüm o numara..
herşey aslına özüne rücu ediyor mesela şimdi hybrid yarı eski teknoloji yarı yeni teknoloji saatler çıkartmaya başlamış firmalar.. basitçene saat kısmı eski teknoloji ama üstünde ufak bir led ekran tarzı bir şeyde var yada arka planda ordada çok basit gelen aramalar adım sayar ıvır zıvır bilgileri çok sembolik basit bilgilerle gösteriyor onların pil şarj ömrü daha iyiymiş 1 ay falanmış.. ne zaman adam gibi 1 sene şarj istemiycek akıllı bir saat yaparlar o zaman alırım..
akıllı saati kullanırken fark ettim misal bir mantığı yok yanında ikinci bir daha basitleştirilmiş telefon taşıyorsun.. ama onunda çoğu özelliğini kullanmıyorsun gene aslen saat özelliğini kullanıyorsun o zaman ne gerek var..
bana göre motorsiklette klasik saat gibi.. Motor sürücülerinde belli alışkanlıkları rutinleri vardır onun dışına pek çıkmazlar..
yani motora konulan ekstra elli tane özelliğin 49 zunu motorcuların çoğunluğu kullanmıycakdır.. zaten sürerken bir yandan onlarla nasıl uğraşsın.. motorda bulunmak için bulunan satarken şu bu özellikleride var diye satış stratejisi olarak kullanıcağı şeyler olur ancak bana göre..
tabiki gelişen zamanla özellikle güvenlik ve performans yakıt ekonomisi çerçevesinde bazı gelişmeler yenilikler olucak ama bence fazlası akıllı saat teki gibi işlevsiz olucaktır. çünkü motoru süren adam motoru sürerken tek yapıcağı iş yola kitlenmek adapte olmakdır yani 50-60 sene önce motor süren bir insandan farklı bir şey yapmıycak..
Akıllı saat olayı çok yeni teknoloji. Pil büyük handikap. Hallolsa yayılır.
Bu arada LG watch w7 çıktı. Akıllı saat değil akıllı kadran. Ama yarı akıllı değil, bildiğin tam akıllı saat. Kollar gerçek. Kadran ful renkli ekran. Wear OS. Akıllı kısmına ihtiyacın yoksa kapatıyorsun, 3 ay gidiyor pil. Tavsiye ederim
Örneğin yağ lambasını düşünün. Olmadığını düşünün birde?
Arıza olduğunu anlayamayacaksınız. Yağ lambası bozulduğunda yaptırmak çok masraf değildir heralde. Ama birde yağ lambası olmadığını düşünün. Yağ azaldığında veya yağ ile ilgili başka bir sorun olduğunda uyarmayacak böylece motorunuz zarar görecek ve böylece daha çok masraf çıkarıcak.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)