böyle bir şey olabilir mi ya?
Ne Kadar Elektronik O Kadar Guvenlik Ve Risk Dogalgaz Gibi Dusunun Disariya Zehirsiz Gaz Salsada Bozulunca Zehirleyip Oldurebiliyor
Hangi ürün olduğuna bağlı.
bence de dun servo motoru ve kapasıtıf fotosel bozuldu ısyerındekı makınanın . mekanık makınalar cok daha sorunsuz .
skuter sevmeyen senın konu neydı kı ?
Mesela şimdi beyin organik. Elektronik olsa bozulsa tamiri daha mümkün olabilir, lakin organik olunca çok mümkünatı olmuyor.
Hem herşeyden önce organik de olsa lazım. Elektroniği yok diye kullanmamak da olmuyor.
Beyine ek olarak bir de beyincik var. Beyinciğin fonksiyonları çok önemlidir, lakin önemli diye beyni beyincikle değiştiren de var.
Sadece beynin değil beyinciğin de elektronik olması gerek.
Hem elektronik ne ki?
Elektro nick.
Yoksa Eleckt Trol Nick mi?
Bence Elektrolnick.
Yıllardır kurduğum cümle. Vasıtalarda tercih sebebim.
gelişen teknolojik icatlarla elektronik bileşenlerin araçlara tam entegre edilmesi benim gibi "kara düzen" sistemi sevenler için güzel bir durum oluşturmuyor ne yazıkki.İşin cılkı çıktı çünkü.2001 model,karbüratörlü motorum var.Belki biraz yakar ama bir arızası olduğu zaman el atıp kendim tamir edebilirim ancak işin içine eletronik beyin sistemleri,her yere konan sensör vb aygıtlarla bir süre sonra sürüş zevki denilen olay ortadan yok oluyor.ELbette başından yeni elektronik sistemlere alışıp yola çıkanlar buna alışkın olabilir ancak şuan sıkça etrafımızda görüp denk geldiğimiz "şu servis bu yanlışı yapıyor" veya " sorunun çözümünde efektif davranılmıyor" gibi problemlerin asıl kaynağıda bu aşırı teknolojik sistemlerin getirdiği handikaptır.
Ben çocukluğumda ailemizin arabasını levent oto sanayiye götürür,orada bildiğimiz ,inandığımız ve güvendiğimiz ustamıza teslim eder,ustanın yanında iki çay muhabeti edip ,icabında elimize anahtar alır aracımızı daha yakından tanıyıp "kullandığımız arabayı" öğrenmeye çalışırdık.O zamanlar "serbest çalışan" ustalar o kadar çoktuki her usta kendisine gelen müşterisini memnun edip kaybetmemeye uğraşırdı.O ustalara gitmek bizler için handikap değil , bir " psikolojik rahatlama" ortamıydı.Şİmdi ne o samimi ustalar kaldı nede öylesi psikolojileri rahatlatan servis ortamları...her markanın kenine özel servisi var,takıyor cihazını bakıyor soruna ardından al gülüm ver gülüm durumu..aracını kullananların "çoğu" günümüzde aracının tepkisini,sıkıntısını veya buna benzer problemlerini "önceden" algılama kapasitesinde değil çünkü elektronik sistemler o kadar abartılı şekilde araçlara monteliki en ufak bir arızada kullanıcı "servis yolu göründü" diyip mecbur kalıyor servise gitmeye çünkü elektronik anlamda aracına el atıp düzeltme imkanı yok,bilmiyor haliyle.
Zaten önümüzdeki 20 yılda dünya genelinde elektrikli araçlar çoğunluğa geçeceği içinde bu tarz yeni icatların yaratacağı son kullanıcıda " arıza anında çaresizlik" durumu daha da artacak.Servislerle daha fazla haşır neşir olunacak ama bu etkileşim eski kara düzen zamanlarındaki "samimi" ortamı yaratmayacak.Bazı insalar vardır cidden aracını kendi tamir etmek,ayarlamak isteği olan bir grup var hayatta ama ellerini kolarını bağlıyor bu "eletronik sistemler"..Belki yeni nesil bunu tersine çevirebilir,farklı bir jenerasyon araçların elektronik sıkıntılarını servise gitmeden çözebilir,belki de yeni bir "elektronikli kara duzen" çevresi çoğalabilir.Dolayısıyla bu elektroniği fazla araçların geleceği bizim gibi eski kafa kullanıcılar için çok hayra alamet değil.Çünkü bana göre normal yaşamda " çok fazla teknoloji" bir insanın özgürlüğünü farklı açılardan bakıldığında çok kısıtlayan bir mevzu.
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
Digital benzin göstergesinden nefret ediyorum.Aynn haklı arkadaşımız.Benimkisi kocaman honda beat benzin göstergesi gibi ama kocamam olucak .Ozman keyfim yerine geliyor , sanki hiç yakmiyor motor
Son yıllarda motosikletler ve motosiklet kullanıcısı çok değişti. Çeşitli etkinliklerde ve organizasyonlarda bir araya geldikçe , sürücü arkadaşların kullandıkları motorla ilgili hiçbir teknik konu hakkında bilgisi olmaması dikkatimi çekiyor. Üzücü bir durum maddi rahatlık tabiki önemli ama motor bir tutkudur , paran var diye eline yağ buluşacak üstün kirlenecek diye herşeyi servise yaptırmak , kullandığın makine hakkında hic birşey merak edip öğrenmemek ilgi duymamak bu tutkunun lugatına ters bence.
Durum boyle oluncada servisin elinde oyuncak oluyorlar.
Ne kadar teknoloji o kadar rahatlık bir o kadarda sorun demek.
Enjeksiyonluya selam Karbüratöre devam😉 👍
bir de dikkat ettiğim kadarıyla karbüratöre hakim usta sayısı daha fazla. yani kara düzen motorda olası bir sorunu biz çözemesek bile çözecek olan çok usta var. ''encekciyon ne yeğenim'' gibi sorularla karşılaşmayız en azından.
"O kadar çok sorun" değil de ne kadar çok elektronik o kadar çok sorun çıkarma olasılığı. Bu makineler onca elektroniğe rağmen o kadar sorunlu olsa kimse almaz zaten. Tek olayı sorun çıkartma ihtimali bir tık daha fazla
Ne kadar teknoloji o kadar rahatlık bir o kadarda sorunla karşılaşma olasılığı demek. Olarak düzeltiyim ☺👍
elektronik rahatlıkdır konfor değil konfor çok ayrı bir şey.. elektronik dediğin şey senin adına pek çok işi yapan akıllı sensörler servo motorlar robotic unsurlardır.. motorda bu kadar çok rahata gerek varmı değişken bir mevzu.. bence yok ben eski kafalıyım motorda en fazla teknoloji bir enjeksiyon olsun oda yakıt ekonomisinden ve performansa az da olsa artı bir katkısından birde abs olsa yeterli..
yeni nesil motorları iyicene arabaya çevirdiler yok afl far sistemleri, dct ler dsg ler , işte nekadar rahatlık yanında o kadar sorun.. o dct ler dsg ler bir balata yedimi sonra gruplarda forumlarda servis 8000 bin tl balataya fiyat çekdi diye konular açılıyor.. ne kadar çok teknoloji arıza yapdımı o kadar yüksek maliyet..
teknoloji hayatımızda var motorlarımızda da mecburen olması gerek buz gibi havada jikle çekmeden bir gıdım gaz vermeden motoru çalıştırma rahatlığı var mesela yada seni teker kilitlenmesinden kurtaran abs teknoloji elekronik iyi bir şey
Dokunmatik telefonlar ilk çıktığında ben dahil çoğu kişi tuşlunun gözünü seveyim dokunmatik nedir hayatta kullanamam derdik. Şimdi 70 yaşında babamın elindeki telefon bile öyle. Teknoloji ve elektronikten kaçış yok bir şekilde çağa ayak uydurmak zorundayız. Yok elektronik sorundur mekanik candır gibi nostaljik duygulara kapılmanın alemi yok. Bozulacak sen de yenisini alacaksın ekonomi dönecek hayatta kalacaksın.
teknolji ilerliycek elbetki ama yerine konumuna göre .. mesela akıllı ayakkabılar var attığın adımı sayıyor ayağından vücudunun pek çok verisini okuyor şartmı benim için değil.. on yıl sonra bile olmaz.. mesela akıllı saatler var bendede vardı samsung gear sattım kullanışsız çünkü normal klasik saatimi takıyorum gene..
yani teknoloji var teknoloji var.. gerek li olduğu yerler var çokda gerekli olmadığı yerler var..
telefon olayı verilebilicek en kötü örnek tv de öyle .. bunlar zaten teknolojinin baryaktar gemileri..
ben mesela mondial zat150 ye yıllar önce far sensörü takan bir abi görmüşdüm çok anlamsız gelmişdi şimdi bile sanırım hiç bir motorda yok belki goldwinglerde vardır..
Benim 1988 yılında aldığım Amiga 500'üm halen çalışıyor, siz ne diyonuz?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)