Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Deri mont mu Tekstil mont mu ?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    23 Ağustos 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    MT 25
    Bu konu hakkındaki forumdaki geçmiş konularada baktım ama şöyle bir durum var hereks soğuğu tuttuğundan ve sıcakta sıcak bastırdığından bahsetmiş. Benim açık açık cevap aradığım soru şudur. 1.3-1.4mm 1000 liraya kadar Dana derisinden yapılmış CE Korumalı bir deri mont mu beni asfaltta ya da kaza anında daha iyi korur yoksa 1000 liraya kadar olan tekstil montlarmı ? Soru açık ve net sıcağı ve soğuğu yaşayacak olan deri ceketin ağırlığını gözetecek ve çekecek olan benim lütfen Sadece Hangisinin koruma bakımından sizce daha iyi olduğunu yazarsanız çok sevinirim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    06 Kasım 2018
    Motosikleti
    Ktm duke 250
    Gercek deri surtunme ve isiya ciddi dayaniklidir. 600 d polyesterlerde oyle asil bakmaniz gereken korumalar ve seviyeleri bence. Ustunuze tam olmasi onemli. Bende tekstil var 4 mevsim, yaza dogru fileli alicam bunlarin yanina mevsimlik bi tane de deri dusunuyorum butce cikarsa. Yani tek bir mont kullanilacaksa surekli tekstil tavsiye ederim, baska montlarin varsa deri al
    muhammetcon bunu beğendi.

  3. #3
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    deri mont geleneksel bir iş bence, günümüz teknolojisi tekstil montlar deri kadar korur. (Y)

  4. #4
    Birkan07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2017
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yzf R-125 / Honda Today 50 / Ninja 250r / Xmax 250
    Benim 2 tane motorum var ve bunlardan birtanesi 50cc today. Today'de deri mont giysem yazın Antalya sıcağında yanırım gibi düşünerek Alpinestars 4 mevsim tekstil mont aldım kullanuyorum çok memnunum. Gerçekten 4 mevsim iş görüyo Antalya şartlarında.

    Fakat durumumu düzelttiğim anda iki parça bi deri tulum alıcam mutlaka.

  5. #5
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Sadece koruma açısından soruyorsan yüksek süratte sürtünmeye karşı kaliteli bir deri mont her zaman tekstilden daha iyi korur.
    En iyi korumayı ise deri tulum sağlar.

    Zaten bu işin zirvesi olan MotoGP yarışçılarının tulumları da deriden yapılır.

    Ancak bu bahsettiğim koruma sürüklenme için geçerli. Çarpmaya karşı hiçbir kıyafet iyi koruma sağlamaz.

  6. #6

    Üyelik
    23 Ağustos 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    MT 25
    Alıntı okaplan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gercek deri surtunme ve isiya ciddi dayaniklidir. 600 d polyesterlerde oyle asil bakmaniz gereken korumalar ve seviyeleri bence. Ustunuze tam olmasi onemli. Bende tekstil var 4 mevsim, yaza dogru fileli alicam bunlarin yanina mevsimlik bi tane de deri dusunuyorum butce cikarsa. Yani tek bir mont kullanilacaksa surekli tekstil tavsiye ederim, baska montlarin varsa deri al
    İzmirin soğuğunda deri pek sıkıntı olmayacağı için deri düşünüyorum kaskı ve eldivenleri aldım. ceket kaldı pantolon almayı düşünüyorum ama alsam da giymeyeceğimi düşünüyorum pantolon içine takılabilecek soft nazik dizlikler var sertifikalı onlardan almayı düşünüyorum zaten şehir içi kullanıyorum motoru sıkıntı olmayacaktır. yaza doğru body armor almayı düşünüyorum üstünede fileli tekstil ceket.

  7. #7
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Italjet
    Bende deri montta var, tekstil montta var. Bir sürüklenme anında deri cidden çok daha iyi korur. Ama emin ol, düştükten sonra öyle sürüklenecek bir yer bulamazsın. Mutlaka bir araca, ağaca, refüje vücudun çarpar. Bu yüzden sürtünmeden çok darbeye dayanıklı ekipman kullanman gerek. Boyunluk, gögüslük gibi.

  8. #8
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    Sürtünme açısından en iyi koruyan deri monttur ama oda kalite kalite değişir . Marka seçimi ve ürün kalitesi araştırılmalı

  9. #9
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Tulumlar pist şartlarına göre tasarlanıyor. Darbe den çok sürtünme hesap ediliyor. Ayrıca saf dayanıklılık olarak bakılırsa kevlar gibi kompozit bir malzemeden derinin daha dayanıklı olması söz konusu dahi değildir.
    Yarışçıların tulumlarının deri olmasının sebebi esnek olmasıdır. Onda dahi belli bölgeler de kevlar var.

    Şehir de günlük kullanacağın montta da sürtünmeden daha çok darbeyi absorbe edecek korumalar daha elzemdir. Şahsi görüşüm.

  10. #10
    MahmutBiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    1200Z Super Ténéré
    Alıntı liquem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu konu hakkındaki forumdaki geçmiş konularada baktım ama şöyle bir durum var hereks soğuğu tuttuğundan ve sıcakta sıcak bastırdığından bahsetmiş. Benim açık açık cevap aradığım soru şudur. 1.3-1.4mm 1000 liraya kadar Dana derisinden yapılmış CE Korumalı bir deri mont mu beni asfaltta ya da kaza anında daha iyi korur yoksa 1000 liraya kadar olan tekstil montlarmı ? Soru açık ve net sıcağı ve soğuğu yaşayacak olan deri ceketin ağırlığını gözetecek ve çekecek olan benim lütfen Sadece Hangisinin koruma bakımından sizce daha iyi olduğunu yazarsanız çok sevinirim.
    Teknik değerleri bir kenara bırakıp daha önemli dikkat etmeniz bir konu var. Ne motor kullanıyorsunuz. Kullanım amacınız ne. Deri montlar yüksek süratlerdeki asfalt kullanımlarınızda etkili olabilir. Tekstil kumaşların kullanım alanı herzaman daha geniştir. Örneğin hiçbirzaman uzun touring ve enduro montlarda deri model göremesseniz. Sebebi uzun montlar adventure kullanımlar için tasarlanmış olması. Yağmurlu bir havada yol dışına kaydığınızda üzerinizde deri mont varsa hele bide çalı çırpı ormanlık bir alansa uzun süre kayabilir ve sert bir dal parçası tarafından kolayca yırtılabilir. Bu nedenler bu tip sürüşler için herzaman tekstil mont daha sağlıklıdır.

    Tabi spor bir motosiklet kullanıyorsanız uzun mont kullanmanız zor olabilir. Bu nedenle kısa montları tercih edebilirsiniz. Fakat burada kullanım amacınız motosiklet modeliniz herşeyin önemi büyük.

    Normal sokak ve cadde kullanımları için düşünüyorsanız zaten deri ürünler daha tehlikeli olabilir kumaş ürünler kumaş kalitesine göre değişkenlik gösteren ipliklerden oluşur bir darbe ve sert bir maddeye temas ettiğinde kesilmesi ve parçalanması daha zordur. Deri montlar yine kumaş kalitesine göre değişkenlik göstermekle beraber sert bir cisimle temas ettiğinde parçalanması daha kolay olabilir. Bir bariyer.. Bir dal parçarsı.. Yabancı bir madde.. Mesela deri tulumlar pist kullanımları için tasarlandığı için sokak ve cadde kullanımlarında kullanıcıya çok fazla fayda sağlamayabilir. Çünkü belli bir kullanım amacı için tasarlanmıştır. Bir otomobilin tamponuna bir bariyere vurduğunda parçalanması tekstil montlara göre daha kolay olacaktır.

    Burada en önemli etkenler sizin motosiklet modeliniz tarzınız nerelerde hangi hava koşullarında motosiklet kullandığınız ve yaptığınız hızlar.. Bilinenin aksine deri montlar herzaman asfaltta en iyi performansı vermeyebilir. Şimdi teknoloji uçmuş durumda. tüm büyük markalara baktığınız zaman Dainese Revit Alpinestar vs Deri tulumlarının neredeyse 2 katı fiyatında kumaş montları, kumaş takımları var hiç düşündünüz mü o montlar neden okadar pahalı diye. Biraz araştırdığımda Revitin dominator modelinin Balistik armacore kumaştan yapıldığını öğrendim hani şu kurşun geçirmez yeleklerde ve askeri giysilerde kullanılan kumaş. Sebebini araştırdığımda adventure kullanıcısının hem asfaltta hemda toprak zeminde ormanlık bölgelere yol dışına savrulmasıyla oluşabilecek tehlikeler ( Dal ve ağaç tarzı keskin cisimlere daha fazla dayanıklı ) düşünülerek tasarlanmış.

    Yani sonuç olarak yıl olmuş 2019 hala deri mont iyidir deri mont en dayanıklıdır demek doğru olmaz. Deri var deri var biliyorsunuz 500 liraya üzerine motosiklet montu yazılmış deri diye satılan montlar var hepimiz biliyoruz. Kaldiki hersene motosiklet montlarında kullanılan korumalar güçlenen ve gelişen motosiklet teknolojisiyle beraber geliştiriliyor. 10 sene önceki yarış tulumunu siz 2019 yarış motoruyla pistte kullandığınızda bile koruyuculuk sağlayamabilir falan fişman.
    YasinC, espresso ve gurcanozturk bunu beğendiler.

  11. #11
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    180 km/h ve üzerine çıkmıyorsanız tekstil ve alabileceğiniz en kaliteli montu öneririm. Eğer 180km/h ve üzerine çıkabilen bir motosikletiniz var ise kalın dana derisinden mont kullanmanız gerektiği hemen her eğitimde anlatılır.

    Gerisi sizin bütçenize ve zevkinize kalıyor

    Ben mümkün mertebe tekstil tercih ediyorum. Bakımı ve temizliği daha kolay, genel olarak fiyatı daha makul ve seçenekler daha fazla. Ayrıca suyla arasında fazla sıkıntı çıkmıyor ve tecrübelerime dayanarak söylüyorum ki tekstil kaliteli bir mont sizi soğukta daha iyi koruyabiliyor, tabi ki doğru ek ekipmanlar ile.

  12. #12
    caglar48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW S1000R
    Tabiki deri niye diye soracak olursan moruq şeqiL önemli o ne öyle bez mont mu olur

  13. #13

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax 2019
    Soru şu 1000Tl ya iyi bir deri mont alınabilir mi? Bence hayır. 4 mevsim teksil bir mont + yazlık file mont her motosiklet kullanana gerekli. Hatta kışın yoğun kullanıyorsa + kışlık mont.

  14. #14

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Alıntı Birkan07 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim 2 tane motorum var ve bunlardan birtanesi 50cc today. Today'de deri mont giysem yazın Antalya sıcağında yanırım gibi düşünerek Alpinestars 4 mevsim tekstil mont aldım kullanuyorum çok memnunum. Gerçekten 4 mevsim iş görüyo Antalya şartlarında.

    Fakat durumumu düzelttiğim anda iki parça bi deri tulum alıcam mutlaka.
    Konu ile alakasız ama Birkan seni nasıl 4 mevsim mont Antalya sıcaklarında bunaltmıyor? Ben İstanbul'da bile dayanamadığımdan bu sene fileli yazlık mont aldım. 4mevsim mont sıkıntı bence. Fileliyi indirimden aldım, sürme şansım olmadı ama 4mevsimden daha ferah olacağını sadece bakarak anladım.

    4mevsim mont Antalya'da bence düşüp bayılma sebebidir. Bilemedim resmen :S


    Konuya gelir isek Yüksek süratlere çıkmayacağım, sağda solda en şekil durmasın diyorsan tekstil al. Koruduğunu 1.elden test ettim

  15. #15
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Kesinlikle darbeye karşı korumalı olmalı. Bellik alın. Boyunluk alın. Göğüslük alın. Bulursanız ta$$aklik ta alın. Sonra bunların hepsini giyip buraya fotoğrafını yollayın bi zahmet. Neşemizi bulalım azcık

  16. #16
    caglar48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW S1000R
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kesinlikle darbeye karşı korumalı olmalı. Bellik alın. Boyunluk alın. Göğüslük alın. Bulursanız ta$$aklik ta alın. Sonra bunların hepsini giyip buraya fotoğrafını yollayın bi zahmet. Neşemizi bulalım azcık
    [IMG][/IMG]

    Delikanlı adamın darbeye karşı tek koruması annesinin duasıdır
    https://www.instagram.com/besafes1kr/

  17. #17
    jacob34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT 03 (660)
    Revit 4mevsim kullanıyorum full korumalı. Yaz kış giyiyorum. Ancak 4-5 derecede giydiğimde altına ne giyersem giyeyim ön cam yoksa üşütüyor. Çarpma anında full koruma tekstil her zaman iyidir. Ancak üşüme ve sürtünme konusunda derinin üstüne yok. İyi bir kışlık korumalı deri montu 0 dercede kar altında giyersin. Ama herhangi bir tekstil mont bu hava koşulunda iş yapmaz bence.

  18. #18
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı caglar48 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Delikanlı adamın darbeye karşı tek koruması annesinin duasıdır
    Ona herkes dua eder, sadece ana baba değil.
    ...

  19. #19
    Birkan07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2017
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yzf R-125 / Honda Today 50 / Ninja 250r / Xmax 250
    Alıntı Angrypower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konu ile alakasız ama Birkan seni nasıl 4 mevsim mont Antalya sıcaklarında bunaltmıyor? Ben İstanbul'da bile dayanamadığımdan bu sene fileli yazlık mont aldım. 4mevsim mont sıkıntı bence. Fileliyi indirimden aldım, sürme şansım olmadı ama 4mevsimden daha ferah olacağını sadece bakarak anladım.

    4mevsim mont Antalya'da bence düşüp bayılma sebebidir. Bilemedim resmen :S


    Konuya gelir isek Yüksek süratlere çıkmayacağım, sağda solda en şekil durmasın diyorsan tekstil al. Koruduğunu 1.elden test ettim
    Evet terletiyo durduğum zaman ama tüm havalandırmalarını açtığımda hareket anında çok fazla sıkıntı yaşamıyorum.

    Korumalı ekipmana alışınca bir seviye bile daha az koruduğunu düşündüren başka bi ekipmanı kullanmak tedirgin ediyo.

    Alpinestars kalitesinde başka bir mont alabilene kadar kötünün iyisi

  20. #20
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ağustos 2016
    Eğer sen yüksek süratlere çıkıyorsan (200 km/h) deri daha iyi korur. Ama diyorsan ki benim yapacağım max hız 130-140 bu hızlarda tekstil ceket de korur. Deri'nin avantajı güzel duruyor , vücudun şeklin alıyor , daha çok güven veriyor. Tekstilin avantajı ise her mevsim için tekstil ceket bulabilirsin. Deriye göre daha hafiftir. Yazın file ceket alırsın daha az terlersin. Ama terlersin (t-shirt ile binsen de terleyeceksin :D ). Kışın kışlık tekstil alırsın. Gram üşümezsin. Ne yağmur geçirir ne de rüzgar. Bence tekstil daha avantajlı. Çünkü ben cbf'e biniyorum :D . Yaptığım max sürat 90-100 arası.
    liquem bunu beğendi.


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)