Lastik Basıncı;
Lastik arızaları genel olarak hatalı lastik şişirme basınçlarından kaynaklanır. Lastik basınçları, lastikler
tamamen soğuk iken ayarlanmalıdır, 2-3 km’lik bir sürüş bile lastik havasının ısınmasına neden olacağı
için yanıltıcı olabilecektir. Lastik basınçları belirtilen limitlerde olmalıdır ve lastik basınç değerleri, ön
ve arka lastikler üzerinde olması gereken maksimum değerler olarak verilmektedir.
Yetersiz basınç, lastik aşınmalarını hızlandırır, dönüş kabiliyetinin zayıflamasına neden olur, lastik ısınması çabuk ve hızlı gerçekleşir, yanaklarda
fazla yüklenme olacağı için çatlama ve yarıklara neden olur, yetersiz basınç ayrıca yakıt tüketimini de artıracaktır.
Fazla basınç, sürüşün sert olmasına, yoldan gelen darbelerin daha sert hissedilmesine, yol ile temasın azalmasına, kontrol kaybına ve kaymalara
neden olacaktır. Ayrıca fazla basınç, yük taşıma kapasitesini de artırmaz.