mondial 100kh ile 90 dedi başka bişe demedi bir ara motor dagılacak sandım titremeden.
mondial 100kh ile 90 dedi başka bişe demedi bir ara motor dagılacak sandım titremeden.
HayAT Bir Film BiZim İçİN OynUYOR...
abi onun karbüratöründe bi pul var rodaj süresinde tam gaz vermeyi engellemek için bunda varmıdır bilmem ama servisine bi sor
aynı 150lik çelik crown dan birinde varmış, 110 yapıyo demiş. annamadım ki niye bizimki boyle...95i geçmedi zıkkım. 1100km olduk..
Regal raptor forumunda biri 250 cc cruiser makine ile 180 km/s yaptığını yazmış.
Bu arada sözü geçen motor 140 km/s kadrana sahip.
Bana mantıklı gelmedi, ama her gerçek mantıklı olmak zorunda değil.
[FONT="Verdana"][B]Woaki kamina, tekabuki nanna. Umsala bimsasa, bimsa namba![/B][/FONT]
[B][FONT="Verdana"][COLOR="Red"]Free Rider[/COLOR][/FONT][/B] --- [B][COLOR="Blue"](FReaK, hiçbir gruba üye değildir; Özgürdür.)[/COLOR][/B]
Mondial 125 ZN,
120 yaptım ama bilerek değil, düz yolda bi ara ibreye bi baktım 120'ye dayanmış, ama pek sağlıklı değil ben 120 ile giderken yanımdan vızır vızır arabalar geçiyodu, bu arabaların hepsi mi 150 ile gidiyo kardeşim.
Özetleyecek olursak bizim motorların km göstergesi sağlıklı göstermiyor.
Saygılarımla
[B][COLOR="Black"][CENTER]U-F-A 87'ye bakın, görürseniz el sallayın, [/CENTER][/COLOR][/B]
[CENTER][B][I][SIZE="2"][COLOR="Orange"]MoMo ZeN[/COLOR][/SIZE][/I][/B][/CENTER]
GERCEKPOSTA arkadaşım; sen hala uyarılara kulak asmayıp motorunu zorluyorsun. hatta tahminen bu aralar anasını ağlatmışındır. 1000 kilometre değil; 1500 km'ye kadar fazla basmaman motorun için en iyisi olurdu. belki o zaman iyi bir rodaj yapmış olurdun. belki hala çok geç değildir motoru ağlatmayı bırakman için. rodaj konusunda yazılmış bir ton yazı var sitede bir okuyun! hatta bana kalsa yetkili servisin söylediğinin 2 katı sıklıkta yağını değiştiririm.
insanlar neler neler yapıyolar kardeşim... cbr125le 130 yaptım, daha fazlasını yapabileceğim bir yola da çıkmadım. 130da da hiç rahat değildim. 4. ve 5. vitesi devirin en üstünde değiştirirseniz, uygun şartlarda 140 görebilirsiniz gibime geliyor, ama o da hiç rahat olmaz. zaten motorun üzerine yatmanız gerek ki bu motor şekil itibarıyla racinge benzese de yatmaya pek uygun değil. 10.000 devirden itibaren de basbayağı titriyor. fakat gel gör ki, arkadaşımla kebapçıya yemek yemeye gittiğim yerdeki paketçiler; "bizim arkadaşta bundan var; 160 yaptık" diyolar. belli ki ağzı olan konuşuyor.
arkadaşlar iyi sallamışınız dersem ayıp olur şimdi dimi
110cc bir motorun ve bu motor 7,5hp ise 85 ten fazla yapmayacağı garanti. ayrıca motorun hızı rampa aşağı ölçülmez düz yolda ölçülür.
iddaa ediyorum ve test ettim 110cc bir mondial en dik rampadan inerken bile 125 yapmaz çünkü motorun devri buna dayanmaz.(dişlilerden dolayı)
ayrıca 100kh lerin ibrelerinde %30 lara varan hatalar var. 7,5hp lik mondialde 120 kadran var 6,8 beygirlik mondialde 160 kadran var. sadece altındaki yazıyı değiştirmişler.
düz yolda 85 yapıyor 110ft mondial. birkaç tane arabayla ölçtüm doğru.
mesela arkadaşın zealsun 200gy krosu 50 ile giderken benim motor 40 km/h ile gidiyor??? yani %25 fark var.
ibrelerin doğruluğuna inanmadığım için siz hangi hızları söylerseniz söyleyin inandırıcı olmuyor benim için.
birşey daha...
motorlarında 85 le giderken titreme yok diyenler hangi motorlara göre kıyaslıyorlar anlamış değilim. bir traktörden inip benim mondiale binerseniz titreşim yok dersiniz. fakat bi 600rr dan inin mondiale binin sonra kıyaslayın diyorum.
bizim kros motoru olan arkadaşlar da fazla titreşim yok dediler. motorla yavaş giderken bile direksiyon kaçıcak gibi titreşim vardı.
yani titreşim konusun kıyaslama yaparak yazmak lazım. çok az titreşim 1 lt titreşim 2 kg titreşim diye bir miktarı yok ki bunun.
hiç titreşim yok diyenler zaten tam yalan söylemiş oluyorlar. motor çalışıyor silindir aşağı yukarı gidiyor nasıl titreşim yok anlamadım
ha pardon motorun üstünde çalışmazken oturunca benimki de titremiyor
hızları yazarken ibrelerin doğruluğuna emin olalım ve titreşimleri anlatırken kıyaslama yapalım.
gerçekçi olalım biraz rica ediyorum.
Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin
gerçekposta senin motor bu gidişler 10.000 km de çürüğe çıkacak söylemedi deme
ÖĞRENMEDEN,ÇALIŞMADAN,YORULMADAN,RAHAT YAŞAMANIN YOLLARINI ARAMAYI ALIŞKANLIK HALİNE GETİREN MİLLETLER;ÖNCE HAYSİYETLERİNİ, SONRA HÜRRİYETLERİNİ,SONRA İSTİKLALLERİNİ,KAYBETMEYE MAHKUMDURLAR. K.ATATÜRK
160km kadran ı olan Masai'mde max. 120 km hız yapabildim. o da her zaman olan bir şey değil
RegalRaptor'la 120'yi geçemememin nedeni bozuk olan ibreymiş. Bir-kaç güne kadar değiştiricem. Değişik motorlarla ölçüm yaptık, 135'i görüyormuşum düz yolda. Az daha kassam 140 diyecek belli ediyor.
yahu arkadaşlar, anladık rodaj da rodaj... iyi, biz de ilk 550km de basmadık, yağını değiştirdik, sonra bastık. 150lik bir motorla 95 basmışsın, bundan da motor zarar görecekse artık varsın görsün yani... 10binde mi çürüğe çıkar diyosunuz, çıksın anasını satiiim o zaman daha iyi bi motor alırız ya da motor aksamını yenileriz napalım...
tek kişi 130 km hafif meyil vardı
bisan pasific 125 şu an motor yatıyor kömürlükte
dostum şanzıman vitesli motorları bilmiyorum ama bildiğim kadarıyla motor açma olayı sadece arabalarda var.motorun hız yapması için parçaların zamanla birbirine alışması gerekiyo sanırım.bende mondial 150 hs scooter var.3 aydır biniyorum.140 ibresi var.düz yolda 130'a kadar çıktım ama bayağı bi mesafe
gittim o hıza gelene kadar.sonra tırsıp gazı kestim tabiki.sendeki motor gezi motoru olduğu için fazla hız yapacağını sanmıyorum.denemeye devam et yinede.
Mondial 125KT düzde 100 Km. yapıyor. Hafif eğimde 110 km. gördüm.
Mondial 151rs ile en son 130 gördüm bıraktım...
Zaten chopper tarzı bi motorla ne işin olurki hızla onun zevki yavaş çıkar dostum emin ol buna...
ben hussar vardı bi kere 2 kişi yokuş aşağı inanın ibre 135 gösteriyordu. bi ara motorun havaya uçacağını düşündüm. Ama şimdiki motorla 100 yapınca bile hız yaptığımı hissediyorum. 130 yapınca zaten adrenalin hat safhaya çıkıyor.çünkü hız gerçek hız. sonradan öğrendim ki hız ve km. göstergesi yalan yanlış gösteriyor. bunu kesinlikle göz önünde bulundurun..
[COLOR="Red"][B]vınnnnnnnnnn !!![/B][/COLOR]
Sevgili konuyu açan arkadaşım 150cc motorla 100 km hız yapıyorsun bence fazla bile yapıyorsun bu bir.
2. olarak sence sen o motorun kalitesine işçiliğine frenlerine zincirine güveniyormusun.
3. olarak hayatınmı önemli 100km hızla yada bilemedin 120 ile gitmekmi önemli
4. olarak hızlı bir motor istiyorsan 500 600 cclik bir japon motoru al dilediğin kadar sürat yap kendini öldür.
Ne yazıkki canım ülkemde gerçek motorcu sayısı bir elin parmaklarını geçmiyor bu çok üzücü ve her geçen gün dahada azalıyor eğitimsiz kültürsüz insanlara motorlar verildiği müddetçede bu devam edicek.
Yurt dışında uzunca bir müddet yaşadım ve motorcularını etüd ettim gerçektende a dan z ye motorlarına hakimler yol kurallarına hakimler ve en önemlisi motorcu kültürüne sahipler havayla işleri yok yada 100 değilde 120 yapmakla işleri yok.Lakin sürat yapanlarıda yok değildi ama sürati pistlerde yapıyorlardı ama türk halkı nedense pisttekileri örnek almıyoda caddede yarışanları örnek alıyor onlarda hayatta beklentisi olmuyan keş diye tabir ettğimiz serserilerdir bunlar amerikadada var ne yazıkki fazlada uzun yaşamıyor tıpkı canım ülkemdeki serseri gençlik gibi.
Bu kadar şeyi yazmamdaki sebeb biraz da olsun mantıklı şeylerle uğraşmanız için artık kendinizi düşünün canınız önemli kariyerinizi düşünün.
Türk milleti neden yarışçı yetiştiremiyor onu düşünün rossiyi örnek alın ghosriderı değil herkez rossiyi tanır serserileri kim tanır?
gezginim şövalyem, faysalım finansalım...
sen de tuttun bizi kültürsüz keş meş yaptın be ya. a be elall olsun derim de başka bişeycikler demem artıkın :p
şimdi bizim dediğimiz şu; 150cc lik bir motorla 120hız normal ise kazıklandık mı yoksa normal miyiz onu görmüş olcaz bu bir.
İkincisi de motor 120 yapıyor diye illa da 120yle gidecek halimiz yok. ama sollarken ya da benzeri durumlarda yüksek hız ihtiyacı mutlaka oluyor. ne yani motor hız yapamasın da ortada kafa kafaya mı gelelim? alla alla...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)