Honda Debriyaj Balatasından 8.500 TL İstedi....
Reklamlar
-
logaritma adlı üyeden alıntı
maintenance schedule iyi bak zaten balata değişimi diye geçmez.. illaki belli bir km yada yaşda şanzıman bakımı koymuşdur schedule .. o sıra değiştirirler açılmışken şanzıman revize edilirken..
Gecmiste 3 tane 600cc uzeri Honda motosikletim oldu. Hic birinde "sanziman acilip revize" etme gibi bir durum soz konusu degil. Sanziman icinde asinan veya degisim isteyen bir parca da yok. Yag zaten ortak.
CRF1000L DCT modelinde ek olarak "clucth filter" degisimi var, o kadar. Debriyajin ayri kendine ait filtresi var demek ki...
Manuel internette iki dakikada bulunuyor PDF olarak, sen de bak istersen...
Reklamlar
-
logaritma adlı üyeden alıntı
aslında sorun yok sorun bazı insanların kafasında..
ben eminim bak bilmesemde avrupalının kafa yapısını çok iyi biliyorum insanının canına çok değer verir..
o debriyaj balatası bitsede bitmesede avrupada en azından belli bir değişim periyodu vardır.. avrupalı bir parçanın arıza yapmasını yada bitmesini beklemez onlarda her parçanın bir yaş yada km ömrü vardır yani kısaca parça ömrü vardır.. özellikle bu tip aşınan incelen parçalarda..
istediği kadar sağlam olsun zamanı yada km si gelirse değiştirirler periyodik bakımda..
Forumda avrupada yaşayan bir arkadaş varsa araştırırsa sorarsa eminim doğruluğunu onaylıycakdır. o yüzden adamların 40-50 yaşındaki araçları bile sorunsuz ilk günkü gibi tertemiz yollarda dolanıyor..
şimdi bu yazdığım bile birilerine tuhaf gelir ama asıl doğru olan bu..
off off valla cok ilginc bir adamsin
neden ilginc oldugunu sonra yazacam,telefinun sarji bitiyooo
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Doğru. Torque convertor içinde "fluid coupling" var sadece, aşınan parça yok. Ancak şanzıman içinde vites değişimini yapan "planetary gear"lar da var.
Ok, onlar normal şanzıman dişleri (sadece çok dahiyane tasarımları var), sarf malzemesi değil ömürlük, balata ile bir parçalar değil, piston krank gibi bir parça.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Gecmiste 3 tane 600cc uzeri Honda motosikletim oldu. Hic birinde "sanziman acilip revize" etme gibi bir durum soz konusu degil. Sanziman icinde asinan veya degisim isteyen bir parca da yok. Yag zaten ortak.
CRF1000L DCT modelinde ek olarak "clucth filter" degisimi var, o kadar. Debriyajin ayri kendine ait filtresi var demek ki...
Manuel internette iki dakikada bulunuyor PDF olarak, sen de bak istersen...
Haşmet iyice bak lütfen! bi yerlerde değişim falan bişeyler olmalı :( :(
işin ilginç tarafı bu konu Honda parçalarının pahalı olmasından çıktı,ee pahalı olmadığını hatta muadillerinin az biraz daha kazık olduğunu kanıtladık.
iş sonra "olsun allahsız honda yine de diğerlerinden daha ucuza vermeli" ye geldi.
şu an itibariyle konumuz DCT oldu arkadaşlar.evet Allah'ın belası dct.
Peki dct neden kötüdür arkadaşlar ? amatörler bilmiyor musunuz dsg sorunlarını ? insanlar neler neler yaşadı.. yaaa o yüzden honda dct de almayın.
Resmen olay komediye döndü.Motosikletlerde çok da ihtiyaç duymayacağımız bu şey o kadar başarılı oldu ki bırakın commuter motorda kullanmayı Africa Twin'in bile yarısını tüm dünyada dct olarak sattılar.
DSG'nin sorunlarına bakıp Honda'nın dct sini kötülemek gerçekten ilginç bir kafa yapısı ve biz bunları söyleyince fan boy oluyoruz.
-
Honda cbf150 mi nc’ye Yükseltmek istiyordum ama gözüm korktu bunlar nasıl vicdansız fiyatlar
-
Diğer Japonlar da kazık olunca hondanın kazığı küçülmüş mü oluyor? Burada mesele firmalar arasındaki kazık oranları değil pavyon hesabı gibi maliyetle orantısız bir şekilde yedek parça fiyatlandırılması.
Nasıl oluyor da 40-50000 lira fiyatla tamamı satılan bir makinenin sadece ufak bir parçası 8500 lira oluyor? Sebebi belli, adam nasıl olsa motosikleti almış mecburen değişecek o balatayı. Daya gitsin! Yüksek teknoloji, özel malzeme falan diye yediririz nasıl olsa.
Bakın CF moto 650NK debriyaj balataları 500tl civarı. Bajaj dominar da aynı şekilde 500 lira. Pulsar balataları 300 küsür. Bu firmalar da hayvan gibi kar ederek satıyorlar ve Honda ile aralarında öyle aman aman bir teknoloji farkı yok. Aşağı yukarı aynı üretim aşamalarından geçerek üretiliyor o balatalar.
Bu debriyaj balatasının olması gereken satış fiyatı yaklaşık 500 liradır. Daha fazlası fırsatçılıktır, açgözlülüktür.
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Ok, onlar normal şanzıman dişleri (sadece çok dahiyane tasarımları var), sarf malzemesi değil ömürlük, balata ile bir parçalar değil, piston krank gibi bir parça.
Eski tip otomatik sanzimanlardaki debriyajlar (motosikletlerdeki gibi "clutch pack" diye geciyor):
En basit 4 vitesli sanzimanda bile en az 3 tane var. Dedigim gibi, nadiren degisim isteyebiliyor. Asinan parca cunku. Ancak normalde degisimi planlanan bir parca degil. Asagidaki duz mantik burada islemiyor iste:
logaritma adlı üyeden alıntı
bu debriyaj Allahın emri biticek.. bir gün biticek öyle yada böyle biticek balata dediğin şey zaten tükenmek için konulan bir parça aşınmak için konulan bir parça bunun için mühendis olmaya ilim irfan sahibi olmaya gerek yok.
Manuel sanzimandaki debriyaj vazifesini, otomatik sanzimanda "torque converter" gerceklestiriyor. Amac, otomatik sanzimanin omru boyunca bakimsiz sorunsuz calismasi (sadece yag degisimiyle).
-
Evet hatırladım bu videoyu seyretmiştim (ama clutch pack'ler aklımda kalmamış - çok zorlayıcı bir video) insanlar neler düşünmüş, hayran kalmamak elde değil. Bunda 3 farklı balata takımı varmış. Her vites için farklı kombinasyonların kavrama yapması gerekiyor. Kaba hesapla tek balata setli bir manuelden en az 3 kat ömürlü olması lazım, tork konvertörün de yardımıyla bu çarpan daha da artıyor (manuel kadar çok ve uzun süre kaydırma konumunda kalmıyorlar, dolayısıyla manuel vitesin balata takımı kadar çabuk yıpranma durumları yok). Çok teşekkürler.
Bizim Honda DCT'ye dönersek, burada bir tork konvertör olmadığı için çok daha fazla kaydırma sözkonusu olabiliyor diye bir sonuç çıkardım...
-
dsdasdasd adlı üyeden alıntı
...
işin ilginç tarafı bu konu Honda parçalarının pahalı olmasından çıktı,ee pahalı olmadığını hatta muadillerinin az biraz daha kazık olduğunu kanıtladık.
...
Bana göre; Hayır, pahalı olmadığının kanıtlamadınız, sadece muadillerinin çok daha pahalı olduğunu kanıtladınız.
Muadillerinin daha pahallı olması Hondanın ucuz olduğunu değil, muadillerine göre ucuz olduğunu kanıtlar. Ama sonuçta Honda'da da muadillerinde de bu parçalar haketmedikleri şekilde pahalı.
...
dsdasdasd adlı üyeden alıntı
...
iş sonra "olsun allahsız honda yine de diğerlerinden daha ucuza vermeli" ye geldi.
...
iş size göre oraya gelmiş olabilir, ya da siz öyle görmek istiyorsunuz. Bu başlığa örnek olan ürün Honda marka bir motosiklet olduğu için diğer markalardan bağımsız olarak : Allahsız Honda, bu parçayı bu kadar pahalıya verMEmeli" durumu geçerli halen benim gözümde. Ha, marka kawa, Triumph,yamaha vs olsa ve bu parçalar yine haketmedikleri şekilde böyle pahalı ise ona da konu açsınlar o konulara da aynı şeyler yazılacak, isyan edilecek genel olarak(para var huzur var durumunda olanlar zaten rahatlar, onlar birşey demeyebilirler haklı olarak). Olay marka bağımsız 3 liralık(hadi orjinal/daha kaliteli/farklı özellikli diye 5 liralık olsun) ürünü 13 liraya kakalamaya zorlamaları.
-
maktama adlı üyeden alıntı
Muadillerinin daha pahallı olması Hondanın ucuz olduğunu değil, muadillerine göre ucuz olduğunu kanıtlar. Ama sonuçta Honda'da da muadillerinde de bu parçalar haketmedikleri şekilde pahalı.
Honda'nın bir çok modelinin far ve debriyaj balataları pahalı değil. Dolayısıyla Honda genelinde konuşmak doğru değil. Aynısı tüm bilindik motosiklet firmaları için geçerli.
Eğer bir modele özel bir yedek parça, sık veya düzenli değişen bir parça değilse eli mahkum pahalı olacaktır. Çünkü:
1. Üretimi az olacaktır, bu da birim fiyatı yükseltir.
2. Üretim sonrası uzun süre dağıtım ve satıcının elinde bekleyeceği için stoklama masrafı yüksek olacak.
3. Aynı sebeple distributor ve satıcı uzun süre satılmayacak bir ürün için parasını bağlamış olacak.
4. motosikletin ömrü boyunca çalışması düşünüldüğü için daha dayanıklı üretilmiş olacaktır.
-
Hep bi daha çok kazanma hırsı. Zaten piyasayı domine etmişsin millet sana tapıyor. Performansi rakiplerine göre bi tık düşük ama sağlam ve ucuz algısını beyinlere kazımışsın. O balatadan kitlesen total karına etkisi nedir. Nasıl milletin midesini bulandırmayı göze alıyorlar anlamıyorum.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Honda'nın bir çok modelinin far ve debriyaj balataları pahalı değil. Dolayısıyla Honda genelinde konuşmak doğru değil. Aynısı tüm bilindik motosiklet firmaları için geçerli.
Eğer bir modele özel bir yedek parça, sık veya düzenli değişen bir parça değilse eli mahkum pahalı olacaktır. Çünkü:
1. Üretimi az olacaktır, bu da birim fiyatı yükseltir.
2. Üretim sonrası uzun süre dağıtım ve satıcının elinde bekleyeceği için stoklama masrafı yüksek olacak.
3. Aynı sebeple distributor ve satıcı uzun süre satılmayacak bir ürün için parasını bağlamış olacak.
4. motosikletin ömrü boyunca çalışması düşünüldüğü için daha dayanıklı üretilmiş olacaktır.
hondanın parçası pahalı bu yazılar teoride kağıt üstünde kalır realitede bal gibi pahalı..
realiteden gidelim boşverin keyness teorilerini onların türkiye realitesiyle mahmut amcamın ahmet abimin dükkanında rafındaki malın fiyatı ile hiç bir alakası yok..
bırakalım nc leri integraları osunu busunu türkiyede peynir ekmek gibi en çok satan cbr250 nin şu anki mevcut kasanın farı 1400 tl .. eski kasası bile 500tl... muadili piyasada en çok satan R25 farı 700 tl .. 250c.c ss sektöründe muadil rakipleri içinde farı 400-500 tl olanlar bile var..
artık türkiyeye ne kadar yollanmasada kawasaki ye parçası pahalı derler ninja 250 nin muadil diye yazıyorum cbr'a ön farı 400 tl sıfırı..
hani mondial ile çok laf ederler rx3i evo nun dolu farı doludan kastım drl led gündüz farı,merceği hepsi içinde şu anda 350-360tl piyasada..
bu bir marka kıyaslaması değil fanboy kafasıyla yaklaşmayalım olaya yok sen honda ile mondialimi kıyaslıyorsun diye birileri çıkar şimdi klasik fanboy mantığı.. burda parça analizi yapıyorum.. 250cc gibi çok uyguna satılması gerekilen bir segmentte bile fiyatlar bu denklemde.. bana göre aşırı pahalı çünkü bu segmentte motoru alan kesim belli öğrenci genel itibari ile genç yada maddi imkanı kısıtlı limitli kesim..
kısaca nerden tutarsan tut elinde kalıyor.
-
logaritma adlı üyeden alıntı
bu bir marka kıyaslaması değil fanboy kafasıyla yaklaşmayalım olaya yok sen honda ile mondialimi kıyaslıyorsun diye birileri çıkar şimdi klasik fanboy mantığı.. burda parça analizi yapıyorum.. 250cc gibi çok uyguna satılması gerekilen bir segmentte bile fiyatlar bu denklemde.. bana göre aşırı pahalı çünkü bu segmentte motoru alan kesim belli öğrenci genel itibari ile genç yada maddi imkanı kısıtlı limitli kesim..
kısaca nerden tutarsan tut elinde kalıyor.
Honda dahil hiç bir markanın fanboy'u olmadığımı yazdıklarımı okuyanlar bilirler, de senin Honda'ya bir antipatin olduğunu düşünmeye başlıyorum.
Şimdi tekrar uğraşmayacağım, ancak bu başlıktan dolayı merak edip bikebandit.com'dan değişik marka ve modellerin far fiyatlarına bakmıştım geçenlerde. Honda'nın bir modelinin far fiyatı $40, Z1000'in $1200, Superduke'un $600. Fiyatlar modelden modele çok değişiyor. Honda genelinde, diğer markalara göre bariz bir fahiş fiyatlandırma görmedim...
Ancak ille de böyledir demek isteyenin yapacağı belli. Bilindik tüm marka ve modellerin orijinal yedek parçaları yazdığım sitede mevcut. Tüm Honda, Kawasaki, Suzuki, Yamaha, KTM modellerinin far fiyatlarina bakın, buraya yazın, görelim neymiş... Ancak model seçerek yazarsanız, istediğiniz markayı "yedek parça fiyatları fahiş" ilan etmek mümkün. Çünkü fiyatlar modelden modele çok değişiyor.
-
motorun başına gelen olası ihtimal sonuçta. mekanik alet. geçmiş olsun
ama bayinin yaptığı hakikaten sıra dışı
-
başlığı gündemde göremeyince hortlatasım geldi.
buyrun beyler atış serbest
tork konvektörü için 'ömürsüz' 'bitmeyen enerji' 'bitmeyen balatalı über sistem'' fln denmiş, hem tork konvektörü hem de ana ünite içindeki balata ve saclar ömürlüdür, bitince yolda bırakır, önce titremeye başlar - sonra yolda bırakır. Gerçi geçen gün yine 'egzantrik zinciri überdir hayatta değişmesi gerekmez,bizim buralarda değişmeyiz hiç sizin oralarda değişmemesi lazım, zincirin uzadığı, esnediği özelliğini kaybettiği nerde görülmüş, değişmeye gerek yok' tarzı fantastik fikirler paylaşıldığına şahit olmuştum.
bitmeyen,revize edilemeyen tork konvektörü :
-
Bir de Türkiye ile yurtdışı fiyatlar ya da satış politikası, müşteri yaklaşımı karşılaştırılıyor gibi olmuş kimi mesajlarda ki Türkiye'de bambaşka bir kafa ile bakılıyor bu işlere otomobil de dahil. Türkiye'de 8500 lira istediğiniz kadar örnek ve teknik açıklama yapın çok büyük rakamdır. Honda, Yamaha, Ali Veli marka fark etmez hangi marka olursa olsun pahalıdır. Sana bizim vatandaş direkt "o paraya motosiklet var usta" der ve ülke geneli ekonomik durumlar dahilinde çok da haklıdır. Böyle diyenin mantığını eleştir dur, yabancı ülkedeki markalar arası fiyatları kıyasla, teknik olarak açıkla ne yaparsan yap ama bu böyledir arkadaş, pahalıdır, yüksek fiyattır, dudak uçuklatır, bu fiyata satan hangi marka olursa olsun müşteriyi küfrettirir.
Ha paran yoksa alma denebilir, ki öyle yapılması, bütçeye göre, sonradan çıkacak işletim maliyetleri hesaplanarak davranılması gereğini yukarıdaki mesajlardan birinde yazmıştım.
Ama bunu tahmin etmeden alan vatandaş da bu fiyatı görünce isyan etmesi çok ama çok normaldir.
-
Meşhur troll Turgetson,hasmet ve logaritma abiler honda üstünden kapışıyor.Çok verim aldığım bir konu oldu
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Honda'nın bir çok modelinin far ve debriyaj balataları pahalı değil. Dolayısıyla Honda genelinde konuşmak doğru değil. Aynısı tüm bilindik motosiklet firmaları için geçerli.
...
Anlatılanı farklı anlama isteğinde olmayın lütfen. Honda genelinde değil Hondada'ki hakettiğinden pahalı parçalar genelinde konuşmuşum orada , konumuz da o zaten ya. Sonrasında da en genel olarak yazmışım zaten oraya "Olay marka bağımsız 3 liralık(hadi orjinal/daha kaliteli/farklı özellikli diye 5 liralık olsun) ürünü 13 liraya kakalamaya zorlamaları." diye. Bu hangi marka model ya da parça için olursa olsun böyle.
Bajaj bile Dominar'ın 1 adet led sinyalini 150 tl'ye satıyor(kim alıyorsa artık, Geçen sene 100tl idi). Led sinyal takımı 600 tl yani. Verilir mi o para ona. Aldım 1 takım led sinyal aliexpressten takımı 60 tl'ye, akan özellikli , orjinalleri söküp onları takıcam, neme zalım birşey olur falan, bisürü gereksiz masraf.
hasmet adlı üyeden alıntı
...
Eğer bir modele özel bir yedek parça, sık veya düzenli değişen bir parça değilse eli mahkum pahalı olacaktır. Çünkü:
1. Üretimi az olacaktır, bu da birim fiyatı yükseltir.
2. Üretim sonrası uzun süre dağıtım ve satıcının elinde bekleyeceği için stoklama masrafı yüksek olacak.
3. Aynı sebeple distributor ve satıcı uzun süre satılmayacak bir ürün için parasını bağlamış olacak.
4. motosikletin ömrü boyunca çalışması düşünüldüğü için daha dayanıklı üretilmiş olacaktır.
Genel olarak verdiğiniz bilgiler doğru, haklısınız fiyat arttırır bunlar ama atladığınız bir şey var: ne kadar artırır/artırmalı? 1000 liralık parça 2bin tl, hadi 3bin tl olsun, siz yukarıdaki sebeplerden dolayı 7000tl olması normaldir mi diyorsunuz yani?
2 gün önce bir vidyoda izlemiştim, kazalı bir otomobilin ön 2 farı 15bin tl idi, hani öyle lüks bir araç da değil, o nedir arkadaş? Ben mümkünse o aracı almam, alsam da kaskosuz kullanmam, bi sorun olduğunda o fara o parayı vermem, bakarım uygun fiyatlı muadillerine.
-
ryangt adlı üyeden alıntı
başlığı gündemde göremeyince hortlatasım geldi.
buyrun beyler atış serbest
tork konvektörü için 'ömürsüz' 'bitmeyen enerji' 'bitmeyen balatalı über sistem'' fln denmiş, hem tork konvektörü hem de ana ünite içindeki balata ve saclar ömürlüdür, bitince yolda bırakır, önce titremeye başlar - sonra yolda bırakır. Gerçi geçen gün yine 'egzantrik zinciri überdir hayatta değişmesi gerekmez,bizim buralarda değişmeyiz hiç sizin oralarda değişmemesi lazım, zincirin uzadığı, esnediği özelliğini kaybettiği nerde görülmüş, değişmeye gerek yok' tarzı fantastik fikirler paylaşıldığına şahit olmuştum.
bitmeyen,revize edilemeyen tork konvektörü :
Sizin karikatürize ettiğiniz gibi saçma ve komik olmasa da benzer yönde ifadelerde bulundum.
Bir YouTube videosu bulup "ahanda yalan" diye sevindirik olmak yerine az daha dikkatli okusaydınız, 93 model Nissan Altima arabamın timing chain'ini uzadığı için değiştirmek zorunda kaldığımı da görürdünüz.
İstisnalar kaideyi bozmuyor. Cidden merak ediyorsanız YouTube yerine Wikipedia ya bakıp okuyun teknoloji nedir, nasıl çalışır, avantajları nedir. Güncel Honda ve Toyota kullanan sürücülerin kaçı torque convertor'den ve timing chain'den yana sorun yaşamış, ilgili forumlara danışın. Gülüp geçerler size.
-
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)