haklısın ......
haklısın ......
Honda nın suçu her kullanıcıya, her bütçeye hitab eden motosikletler üretmesi. Meyve veren ağaç taşlanıyor her zamanki gibi 😀
yav neden kusup kaçıyon şimdi dikkat ettiysen konu açılır açılmaz buraya koşup bişey yazmadık.Ama iyice gaza gelip yukarıdakini yazınca tabiki birşeyler söyleceğiz.
Neyse ki konu burdan çıktı da "Honda sen çok satıyon,neden yedek parçalarını diğerlerinin yarı fiyatına vermiyon allahsızzz" a döndü, bu da bişey.
DCT konusunda iyi bilgilendik; uzak durmak lazımmış. O kadar teknolojiyi sadece 3-4.000TL farka vermelerinde bir bit yeniği varmış demek ki...
Bence tam tersi, anlamsız bir Honda antipatisi söz konusu mesajlarınızda.
Eğer bilindik tüm markaların yakın fiyatta far içeren modelleri olmasaydı,
Eğer DCT balatasi belli aralıklarla değişmesi gereken bir parça olsaydı, veya kronik sorun olsaydı,
Honda'yi gömmekte haklıydınız. Ancak bunlar doğru değilse eleştirinizin ne temeli kalıyor ki?
Logaritma'da biraz NC antipatisi var gibi; .suruktan nem kapmıyorsam eğer, övdüğü özelliklerini yazarken bile biraz yeriyormuş gibi algılıyorum .
Şimdi benim anlamadığım konu şu: DCT balataları illâ ki bir zaman değişiyor olmalı değil mi? Sanki motorun garanti kapsamındaki bir parçası imiş gibi yazılıyor. Manuel bir motosiklette balata değişimi kullanıcıya çok bağlı, biri 20.000'de bitirirken beriki 60-80.000'de bitirir. Keza (manuellerle aynı mantık ise) çok trafikte dur kalkta kullanılmış bir DCT balatası da açık yolda kullanılana göre erken bitebilir. Yanlış hatırlamırsam aözkonusu motor 25 veya 35.000 gibi bir km'deydi. Her türlü balata değişimi için erken gibi görünüyor. DCT'si olan başka kimseden ses çıkmadığı için (bir ATP'i hatırlıyorum, o da 80.000 kullandım diyordu...), örneklerimiz anlamlı bir sonuç için az ve çok ekstremlerde kalıyor.
Doğru bir bakış. Geçenlerde Harbiye ordu evi ışıklarında bir motorcu (özellikle motosikletçi demedim)ışığın yeşil olmasını beklerken chopper tarzı motosikletini fren yerine debriyajla askıda tutuyordu. Ufak ufak gaz verip ileri geri oynatıyordu. Motosiklete acıdım, yanına gidip ağzına yapıştırasım geldi.
Değil aslında. Her eski tip otomatik şanzıman içinde balatalar var. Ancak değişim istemiyorlar. Aşınıyorlar, ancak aracın ömrü boyunca çalışacak şekilde dizayn edilebiliyorlar.
Aynı şekilde arabaların manuel şanzımanları içinde "syncromesh" denenen aşınan parçalar var. Onlar da tipik kullanımda değişim istemiyorlar. Ancak sürekli ikiden beşe takarsanız, ya da dizayn veya üretim iyi değilse, değişim ister.
Halbuki scooter seven birinden tam tersini beklerdim
bu başlık biraz daha gündemde kalırsa, 2.el nc piyasası komple yalan olacak.
bu arada EBC balata ile değişince sonucu yazar mısınız? EBC debriyaj balatasından 2 kere ağır pişmanlık duydum, önce bandit 1200 (yıllar önce) sonrasında yakın arkadaşın zx10rr. Her ikisinde debriyaj parçlarını motor yağından toplamak ile bitti sonumuz. Fren balatası olarak HH serisinden gayet memnunum EBC'nin, ancak debriyaj balatası
elindeki integradan kurtulmak isteyenlere 10.000 türk lirası (helal kesim) veririm.
can't be worried about that shit. life goes on man.
Sanırım tekrar hatırlatmakta fayda var;
Konu henüz sonuçlamamış olsa da sorunun balatadan kaynaklandığı kısmı, motorun götürüldüğü servisteki x ustanın "sorun balatadan olabilir" sözüyle ortaya atılmış bir iddia. Herşey balata degistikten sonra ortaya çıkacak.
Tabi balata fiyatı değişmeyecek ama mevcut durumda suçlunun balata olduğu kesinleşmedi.
Lan 2 gündür palu ailesini izliyorum, yazdığım cevap bile değişik oldu,psikolojim bozuldu aq...
Burada bazı arkadaşlar acayip teknik şeyler yazmış motor bloğu ve otomatik şanzımanla ilgili. Onların yazdıklarından - benim gibi - bi halt anlamayanlar bence DCT şanzımanlı motosiklet almasınlar. (Africa Twin alacak durumum olsa - ki kırmızı kar yağabilir ben de o durum olmaz - ben manuel dışında asla almazdım o ayrı, benim için skutır değilse motosiklet manuel olmalıdır, tutucu muyum neyim. )
Şakası bi yana bir çok kişinin yazdığı bir şey var ki, yüksek cc ve pahalı markadan motosiklet alırken, sadece alabileceğin güncel liste fiyatını(çoğu zaman kredi filan çekerek)karşılamak yetmiyor, sonrasındaki işletme maliyetini mutlaka hesaba katmak lazım. 250cc xmax'ın ya da 2.el Transalp 700'ün parça, bakım v.s., kısaca işletim maliyetlerini az buçuk araştırınca(her ikisini de bi ara düşünmüştüm) ben yeniden Bajaj almaya karar vermiştim. Şimdi burada yazılanları okudukça iyi ki bütçemi düşünerek hareket etmişim diyorum, ki zaman zaman, Dominar'a bile o kadar para vermeli miydim dediğim oluyor.
8500tl'yi ilk okuduğumda benim de dudağım uçuklar gibi olmadı değil hani.
Eskiden beri hep derdim, bütçesi orta ve alt gelir civarında olan kişi 250cc üstüne çıkmamalı motosiklet işinde diye, bir kez daha haklıyım gibi, dominar400 kullanıyorum ama namıssız Capon'un 250cc'sinden uygun, yoksam ona da niyet etmezdim. Satarsam da daha küçüğünü alacağım kesinlikle.
1.2 Arabam Aralıkta 4 yaşına girdi az önce MTV sini ödedim, 261tl az ödüyorum yaşı 4 oldu diye, bi de kredi kartı ile ilk taksidine bile 2 adet daha taksit yaptırdım, buna sevinen biriysen sanırım belli cc üstünde ne araba ne de motosiklet almaman bütçen ve bünyen açısından oldukça faideli bir şey.
Motosikleti zevk için alan adamda mantık aranmaz belki, hani aşk tutku filan anladık da, bizim gibi düşük bütçeli zat - ı muhteremler bu işlerde mantıklı olmak durumunda gibi, yoksa canı fena halde yanabiliyor.
Servisler ve memleketteki firmalar hakkında yazılan pek çok şeye katılıyorum, katıldıklarımı beğen butonu ile belirttim zaten, tek tek yazmayacağım.
Ben işin ekmek-köfte ve bütçe-bünye kısmını yazayım dedim.
Yazmıyım yazmıyım diyorumda ismim geçmiş ...
hondayı severim kalitei ürünler üretir nc yide severim çok yerdede yazmışımdır yeni başlayana yüksek hacim ideal bir motor çıkardı diye.. o kafalardaki 250cc başlangıç motoru tabusunu yıktılar..
ben realist biriyim o kadar .. markaları modelleri ulvileştirmem kutsallaştırmam ilahlaştırmam tanrısallaştırmam .. Hayat bakış açıma ters..
Benim için motor çok yerde dedim burdada yazıyım kapımın önündeki bir avuç civatadır ne olursa olsun markası modeli..
Herhangi bir fabrika benim cebime paramı koyuyor ,bana maaşmı veriyor git beni savun reklamımı yap her yerde diye, bana fabrikadan %1 ortaklık payımı vermiş ..Bedavaya malmı vermiş Hayır .. Paramı verip almışım o zaman niye gidip o markayı deli gibi savunıyımki.. ben bu fanboy mantığını hayatım boyu anlayamadım ne arabada ne motorda..
Hem para veriyorsun hem markayı göklere çıkarıyorsun bedavaya. avrupalıda tam ters mantık var paramı verdiysem her tür eleştri hakkınada sahibim diyor adam haklı olarak doğrusuda bu..
Forumda her hafta 10 larca ne motor alıyım diye konu açılıyor bir iki defa dışındaki oda benim motoruma çok benzer bir şey arıyordur ondan önermişimdir oda çok istisnadır onlar dışında şurda son 6 ayda 100 tane ne alıyım diye konu açılmışsa ben hiç birine gidipde git piaggio al ben çok memnunum dedim mi demedim .. dememde .. piaggio iyi bir marka adamlar scooterın dünyada kitabını yazmışlar ama genede önermem kendimle ters düşerim o zaman ben fanboy olurum..
arkadaş ne arıyorsa onun arayışına benzer şeyler önermişimdir.. hatta kafasında iki yada üç model arasında kalmışsa onlardan birini öneririm alternatif bir model bile önermem kafası bulanmasın diye millet gibi git klasik ybr al cbf al demem..
nc ye gelirsek ben realistim dedim dct dsg türündeki şanzımanları daha öncede yazdım arabalardan biliyorum türkiyede çevremdeki arkadaşlarımda dahil bu debriyajlı tek kavrama çift kavrama tarzı şanzımanlarda arabalarda benim 508 imde dahil çok şanzıman yaptıran oldu.. Aylar önce ben bu motorlar çok taze km çok düşük biraz yaşı km si ilerledikçe bakalım ne tür sorunlar çıkartıcak diye burda bir konuda yazmışdım...
çünkü bu dct ler illaki bir gün balatası biticek biliyordum arabadan ötürü sonuçda mantık mühendislik aynı.. Ben bu yazıyı yazdım bir kaç ay sonra bu konu açıldı .. düşündüğümdede erken oldu açıkcası ben gene bir sene sonra falan bekliyordum bu tip konuları motorların km leri biraz 60-70 binlere dayananlar olsun o zaman bekliyordum.. o km lerde çok değil çabuk gelir bu motor çünkü az yakıyor , az yakan motorla insanlar çok km yaparlar üstünden inmezler..
Burdada anormal bir şey yok aslında bir hatada yok, sorunda yok bu kadar büyüten insanlar sizlersiniz .. bu debriyaj Allahın emri biticek.. bir gün biticek öyle yada böyle biticek balata dediğin şey zaten tükenmek için konulan bir parça aşınmak için konulan bir parça bunun için mühendis olmaya ilim irfan sahibi olmaya gerek yok.
hiç mi motorda balata yemediniz ben defalarca yedim arabada da yedim manueldede yedim otomatikdede yedik 508 de .. taksiciler bile bu işin sanatkarı insanlar ama 200 binde ama 250 binde bitiriyor debriyajı.. Kısaca öyle yada böyle bitiyor bu meret.. buda gayet normal .. ama fanboyluk böyle bir şey işte insanın gözünü karartır normal bir şeyi bile anormal bir şeymiş gibi göstertip gereksiz bir savunma moduna geçirtir insanı..
hala birileri bitmez kafasında ölümsüz kafasında .. yok öyle bir şey bir iki istisna olmuş abartmayın kafasında.. sanıyorlarki o debriyaj sonsuz kendini yenileme gücüne sahip.. işte fanboyluk böyle bir şey fizik kanunlarını bilimi hiçe sayıyor.. şimdi bu insanlara ne anlatsak boş ne desek boş.. onların derdi motorda değil akılları sıra birileri böyle yazınca düşünüyorlarki ikinci elde motorun piyasası düşücek korkmayın hiç bir şey olmaz bir yazı ile piyasa falan düşmez..
Ben bu tür insanlarla uğraşamam haklısın.... der geçerim.. egosu doysun isterim ,koltuk altları şişsin isterim yendim işte onu yendim desin kafasında ..
okuyan insanlar neyi almak isterlerse alırlar okuduklarından .... gerisi onlara kalmış..
ismimde geçmesse sevinirim başkada bir şey yazmak istemiyorum.. ismim çokçana geçdiği için toplu bütün mesajlara cevap mahiyetinde yazdım biraz uzun oldu kusura bakmayın..
Eyvah eyvah, şimdi sen asıl bunları yazdığın için yığınla cevap yazacaklar ismini geçirip, işin var. Bence hiç kaale almayıp ses çıkartmayaydın daha iyiydi.
Ya birader bi de kortutup durma beni, DSG şanzımanlı aracım var 53 bine dayandı, tırsıtıyon adamı, söleyip durma bitecek de, sorun çıkacak da diye, alaa alaaa. Ben ne güzel hiç bitmeyecekmiş gibi sürüyom. Hadi beni geçtim aracı hanım da sürüyo, içime kurt düşürüyon, kadın 53 bin km'dir bozmadı arabayı şükür, kafamı bulandırma yahu...
Fanboyluk zor zenaat, "Honda hayat onda" diye diye buralara geldik biz bu işte, sen şimdi niye bozuyon ki Hondacı abileri.
aslında sorun yok sorun bazı insanların kafasında..
ben eminim bak bilmesemde avrupalının kafa yapısını çok iyi biliyorum insanının canına çok değer verir..
o debriyaj balatası bitsede bitmesede avrupada en azından belli bir değişim periyodu vardır.. avrupalı bir parçanın arıza yapmasını yada bitmesini beklemez onlarda her parçanın bir yaş yada km ömrü vardır yani kısaca parça ömrü vardır.. özellikle bu tip aşınan incelen parçalarda..
istediği kadar sağlam olsun zamanı yada km si gelirse değiştirirler periyodik bakımda..
Forumda avrupada yaşayan bir arkadaş varsa araştırırsa sorarsa eminim doğruluğunu onaylıycakdır. o yüzden adamların 40-50 yaşındaki araçları bile sorunsuz ilk günkü gibi tertemiz yollarda dolanıyor..
şimdi bu yazdığım bile birilerine tuhaf gelir ama asıl doğru olan bu..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)