Honda da çalışan bir arkadaşım vardı. İşsizlik işte listeden 2015 1000rrsp için genel hatları ile motoru oluşturacak parçaların yedek parça fiyatlarına bakmıştık. Toplamı yanlış hatırlamıyorsam 300000TL civarı birşey tutuyordu.
Honda da çalışan bir arkadaşım vardı. İşsizlik işte listeden 2015 1000rrsp için genel hatları ile motoru oluşturacak parçaların yedek parça fiyatlarına bakmıştık. Toplamı yanlış hatırlamıyorsam 300000TL civarı birşey tutuyordu.
Daha önce yazdığım mesajlarda ben de sarf malzemesi dedim zaten, km'yi modeli ondan sordum. Her durumda balataya 8500 istemek mümkün olacak bir şey değil. Böyle bir tutar varsa garantilik konudur.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:41 ----------
Ben yine de Honda DCT'nin İstanbul trafiği gibi bir ortama çok da uygun olmadığını düşünmeye başladım ufak ufak. DCT'si olan başka üyelerden bir yorum alsak ya?
internetten bakdığınız market fiyatları ile servis fiyatı aynı olmaz .. servisin verdiği fiyatta uçuk kaçık değil gayet normal.. ben daha bu tür sorunlar çıkmadan önce bu tür rakamların az çok çıkabiliceğini tahmin ediyordum çünkü arabadaki thp dsg çift kavrama şanzımanlardan değişim fiyatlarını biliyorum.. çift kavrama şanzıman tam otomatik değil kullanıcı hatasından balatayı sürücü yiyebilir .. biz 508 de yedik ondan biliyorum..
ben konudaki ilk mesajı okuduğumda 8000 tl gibi bir rakama hiç off bu neymiş demedim o yüzden.. onu market fiyatı olarak düşünmeyin işin içinde farbika standartlarında işçilik servisin markanın yapılan işin arkasında durup servis garantisi vermesi gibi unsurlar var marka değeri denilen bir faktör var.. bir sorun çıksa gerekirse bir daha bedavadan yapmaları lazım.. yapmazlarsa ana distiribütöre kadar o işin yolu var davası var mahkemesi var hakkınızı her şekil her yoldan ararsınız.. ama iş o konuma gelirse marka her zaman ne müşteriyi ne servisi mağdur etmiyor ortak bir yol bulunuyor..
tabiki dışarda 2-3 bin tl ye çözüceğiniz iş o yüzden servislerde 6 binde olur 8 binde olur ali ustaya veli ustaya yaptırdın yapamadı beş kez adama gitti geldi olmadı.. motor kaba sokak tabiriyle artık folloş oldu zaten o saatten sonrada ayarı kolay kolay tutmaz bir daha kime şikayet ediceksin nereye gidiceksin. kimden hakkını arıycaksın ..
bazıları kızabilir bana ama şuda gerçek 50 bin liralık 100 bin liralık teknolojik elektroniği bol yani eski nesil karadüzen olmıyan bir motor alıyorsan bir zahmet 5 bin lira 8 bin lira masrafı çıkdımıda çok demiyceksin.. bu saatten sonra kimsede demesin zaten çünkü artık teknolojik motorlarda fiyatlar böyle olucak dahada artıcak onuda söyliyim bu gün 8 bin dediğimiz debriyaj balata değişimi 2020 de belki 12-14 bin tl olucak..
bakın ben nc nin farını en son 7 bin lira fiyat almışdım arkadaş servisden daha yeni rakam almış yazmış oraya 8 bin lira olmuş bir far bahsettiğim bir far sadece plastikden bir parça içinde bir ampül yada drl var o kadar.. farda kırılabilicek hasar alabilicek en kolay parçadır sadece düşmekden değil park yerinde bile birinin çantası elindeki sivri bir şey geçerken çarpıp çatlatabilir yada biri kasti yapabilir.. bir yerde gaz açmışsındır bir artislik yapmışsındır yada dikkat çekmişsindir bir şekilde sana gıcık kapmışdır kasti yapar.. mal düşmanı istemediğin kadar çok..
Kısaca aslan besliyorsan yemini düşinmiyceksin..
o yüzden işte piyasada akar kokar bir sürü motor var yüksek hacimde .. grenajları kırılmış parası yok alamamış naked yapdım diyor bide çirkin bir far bulmuş universal tarz yaptım diyor herkesde kırmamak için karşı tarafı güzel olmuş diyor.. birisinin arka lastiği kabak olmuş alıcak parası yok , biri çıkma lastik kovalar , biri adı sanı duyulmamış lastiği gider 600 lük 900 lük ss motora takar ön lastik zaten 5-6 senelik lastikdir ona dokunmaz bile sorsan ne gerek var ya iş arka lastikde öne gerek yok der.. biri gider adı sanı duyulmamış 10 liralık yağ alır kullanır motora abi bunların hepsinin içeriği aynı kandırıyorlar sizi motülü de aynı castrolüde aynı buda aynı diye birde kafa verir millete .. bizler neler görüyoruz ve görmeyede devam ediyoruz.. bakamıyorsan sürmiyceksin yada bakabiliceğin motora biniceksin bu konuda açık ve netim..
piyasaada bu naked olayının patlamasının bir nedenide budur zaten grenaj yok adam düşdüm mü en azından parça masrafı olmaz kafasında.. ondada darbe yara direk şaseye gelirse çok büyük sıkıntı motro direk çöp oda ayrı sıkıntı.. şase si yaralı işlem görmüş katil diye tabir edilen motoru piyasada kimse kolay kolay almaz..
Resmen şeytanın avukatlığını yaptım içinde en günahsızınız ilk taşı atsın
Ducati ve benzeri markalara bakım ve parça fiyatları pahalı diye boşuna laf sokuyormuşuz.Honda sözde yedek parçası,servisi bol ve ucuz kaliteli halk markası olacak.Bir fara 8000 TL debriyaj değişimine 8000 TL.Ben bu kadar uçuk parça fiyatları vereceksem gider Ducati'ye binerim hiç olmazsa motosiklete biniyorum derim.Egzotik ve çok pahalı diye bilinen Ducati'nin en pahalı ağır bakımı olan desmo bakımı yanlış bilmiyorsam şu anda 6000-7000 TL civarı olması gerekli.
Sonuç olarak bu saatten sonra yüksek cc motorlarda mümkün olduğunca elektronik ıvır zıvırı az olan motosikletlere bineceğiz,parçasını ıvır zıvırını kendimi alacağız yapabileceğimiz bakımı kendimiz yapacağız yapamadığımızı özel servislere iyi ustalara yaptıracağız.Yetkili servisler ve firmalar da bu saatten sonra hiç ağlamasınlar müşteri gelmiyor,servisten para kazanamıyoruz diye.
NC 750 ye özenerek bakıyordum. Şimdi üzerindekine acıyarak bakmaya başladım.
aynen üstadım, ben de sizin dediğinizi destekler nitelikte sadece konuyu biraz daha açarak başıma gelen olaydan bahsettim zaten.. sarf malzemesi sayıldığından dolayı sıkıntı çıkarmazlar umarım arkadaşa.. elbetteki mantıksız bir rakam bu.. servisler hepimizi ayda 10 bin tl üzerinde kazanan insanlar olarak görüyorlar sanırım.
Katıldığım kadar katılmadığım kısımlar da var.
Özellikle "aslan besleme yemleme" konusuna katılmıyorum. Sonuçta ortadaki ürün belli. Debriyaj balatasını yeni icat etmediler. Mevcutta olmayan bir teknolojiyi yeniden oluştursalar tamam diyebiliriz, sonuçta ciddi bir masraftır ki üretim sektöründe çalışmışlığınız varsa bir kalıbın milyon dolarlara satıldığını bilirsiniz. Buna rağmen söylüyorum ki bir motosikletin debriyaj balatasının maliyeti 8.000 TL olamaz. Bu altında çok şey aranacak, deştikçe altından başka şeyler çıkacak bir olay. Bize çeşitli bahanelerle normal gibi gösterilmeye çalışılan şeyleri "-Aaa normalmiş, eh adamlar haklı, dolar bilmem ne kadar hem yeni(!) teknoloji" diye hazmetmek için kendimizi zorlamayalım.
Özellikle katıldığım kısım ise "ayağını yorganına göre uzat" mantığı. Malesef sizin de belirttiğiniz gibi herkes motosikleti ilk alırkenki ulaşılabilirliğine bakıyor. Kaçınız bir motosiklet almadan önce onun ağır bakım ve kırım sonrası olası tahmini masrafını soruşturuyor? Çoook nadir... İşte onun için rahat ulaşabileceğimize uzanmak genellikle daha mantıklı, sonuçta avcumuzdan kaçarsa tutabilme ihtimalimiz olur. Yoksa kaçar gider, eldekinden de olunur.
Daha öncesinde tam hesabı ile verdiğim bir örnek vardı, tekrar yazayım.
2015 Yamaha MT-07 ABS: Sadece kasko bedeli 4.870 TL
2015 Honda CB125ACE 2.900 TL (https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-sahibinden-satilik-624913148/detay) + Trafik Sigortası: 420 TL + Alım Satım Noter Masrafı 180 TL: Toplam maliyet 3.500 TL. Buna trafikte bisiklet sürercesine rahat kullanım, sokağa bıraktığında kafaya fazla takmamak, hafiflik, basitlik, bakım masraflarının neredeyse olmayışı, asıl motosikletinizin ömrünü ve bakım aralığını uzatacağı için gizliden gizliye kar ettirmesi de cabası
MT-07 ile bir kaldırıma sertçe çıkan arkadaşın geçen seneki masrafı 5400 TL gibi bir rakkamdı ki ucuza kapattık demiştik. Geçen sene 5400TL.
Yani bu motosikleti kullanacak adamın ya kaskoyu çok rahat yaptırabilmesi, ya da bir kırımda rahatlıkla 6.000 TL' yi cebinden çıkarabilecek birisi olması gerekiyor. Aksi durumda o motosiklet sizin için çok da uygun değil demektir.
Ancak malesef piyasa böyle değil. Kuruşuna kadar motosiklete yatırılan paranın ardından depoyu fulleyecek parası cebinde kalmamış vatandaş, üzerine bir de motosikleti yatırınca... değil grenaj boyacı parasını denkleştiremiyor. Haliyle piyasadaki malum durumdaki motosiklet sayısı giderek artıyor ve artacak da.
...
Bence servis -> müşteri yönünde eksik bir bilgilendirme durumu mevcut; 8500'e balata olmaz, başka bir şey vardır ittiriyorlardır kesin...
Ha ben ilk NC alacağımda epeyi baktım düşündüm DCT alsam mı almasam mı diye (o sıra scooter'dan geçiş yapıyordum, vitesten çekiniyordum), sonra normal manuel aldım, evet 2 hafta biraz zorlandım terledim ama o kadar - ki acayip de trafikli yerde kullanıyorum... Alışıp motoru tam istediğin gibi (ona uyarak değil ama onu kendine uydurarak) kullanabilme zevkini tadınca bir daha geriye dönüş yok. (Bununla birlikte araba ve İstanbul koşulları için düz vites hayatta olmaz, motorla aralardan derelerden girebildiğin için manuel gayet güzel kurtarıyor...)
üstüne gelmiş yazıyım demin daha mt10 konusunda yazdım ducati desmo falan muhabbetleri geçmiş..
desmo mantıken aslında şahane bir şey altındaki motoru a dan z ye sıfırlıyorlar sana fabrikadan yepyeni çıkmış motor gibi bir motor veriyorlar tabii ona görede bir fiyatı var.. o yüzden misal eski ducatiler multistradalar , 620 iler 696 lar 15-20 bin aralağında rahat bulmak mümkün. hatta tuzu kuru maddiyatı sorun etmiycek elimden hemen çıksında yeni motor alıyım beklemiyim üç beş zarar ediyimde hemen çıkartıyım kafasında olanlar 12-13 bin tl lere bile satıyor düşüyor ara ara yada acil sıkışanlar..
işin ironisi şudur ki 15 bin liraya aldığın motorun desmo bakımı nerden baksan herhalde en iyimser en ufak tahminle 7-8 bin liralar vardır belki dahada fazladır.. yani motorun yarı fiyatından fazla.. hatta belki motorun fiyatı kadar bile olabilir.. desmo bakım fiyatlarını bilmiyorum afaki söylüyorum..
şimdi o ducatiyi almak mı kolay idaveme ettirmek mi bakımlarının genel giderlerinin altından kalkmak mı kolay..
Başkan,piyasanin özetini çikarmişsin..
Fazerinden,banditine,cbr`na fren balatasi bitik,demir demire surtmekten disk flanşını aşindirmiş,zincir birak abi gideyim modunda,
Lastikleri zaten sende anlatmişsin..onu geciyorum
Sorsan,Yaw dayi frenle işim yok makina zaten 98beygir kompresyonu yeter yavaşlamaya..cevabi.
Muhabbet uzadikça,yaa abi haklisin aslinda,alcamda fiyatlar tuzlu,zaten krediyle aldim motoru..
Hee litrelik makinaya binip,sigorta yapmayini gordum,aloo sigorta.aga yüklensem direk 200,plakada katli..varsa krali durdursun..
Vay babam vay...
Ama olay şekile gelince,elemanin yanina yanaşilmiyor..
Sanırım şuradaki 2 numaralı parça:
https://www.fowlersparts.co.uk/parts...clutch-nc700xd
Japonya'dan getirtme fiyatı yaklaşık 1600 TL:
https://en.impex-jp.com/parts/new/se...=22500-MGS-D21
Gümrük %20 olsa 2000'e filan gelir. işçilikle 2500-3000 TL. O da Honda kabul ederse. Ama kesinlikle 8500 değil ayrıca bir de yine de dual clutch olayı pahalı geldi bana.
Hasmet hocam üşenmedim girdim 2016 model için olana baktım;
2016 HONDA NC700X DCT ABS debriyaj balatası parekende fiyatı 279$, bizdeki fiyat 208 $ yazıyor. Totalde 2 set kullanılacak. (Çift kavrama olduğu için)
Yani fiyat 2 set için: 416 $
Bugünün parasıyla dolar kuru şu sıralarda 5,29TL.
416 x 5,29 = 2200 TL
Buna gümrük ve kargoyu da ekleseniz çıkacak sonuç 8bin tl ye yaklaşmaz bile.
İşin içinde dişli hasarı vs varsa fiyat uçar tabii ama sadece balata için fiyat bu.
Asıl anlatmak istediğim buydu. Yurt dışında bu fiyat olan bir parça nasıl oluyor da bizde 8 binlere çıkıyor???
Bu resmen kullanıcıları enayi yerine koymaktır.
İsteyen siteye girip aşağıda belirttiğim sırayı izleyerek kontrol edebilir;
Honda \ model yılı \ NC700x dct \ Transmission \ Oem parts \ Clutch \ (teknik resimdeki 2 numaralı parça)
Buda ekran görüntüsü;
Dominarımın gözünü seveyim 500tl orjianli,geçmiş olsun ben olsam garantiyi bozardım
bu fiyatlar ile bu sektör yürümez.bu ne ya.dominarın komple ekzost sistemi 7,900 tl.o da ucuz değil yani
yalnız orda iki yanlışınız var birincisi tek debriyaj balatası olarak düşünüyorsunuz o bir settir onun milleri vardır, çatalı vardır ıvırı zıvrı var değişdimi set halinde değiştirir resmi servis.. siz o ürünün sade debriyaj değil set olarak fiyatına bakın..
ikincisi şu algıyı anlayamıyorum bunu aldınız parayı verdiniz bitti gitti bu servis çalışanlar taşmı yesinler vel hasıl kelam onlarada bir işçilik vericeksiniz yada resmi servis olarak servis ücreti..
Bu ikisini hesaba katarsanız öyle rakama bakmak lazım.. tabi resmi servisin ücretinide sanayideki ustayla bir tutmayın..
Yahu kardeşim seninde anlamamakta direndiğin husus hala bu. Biz servisteki usta taş mı yesin diyoruz?
Debriyaj normalde olsun 2bin tl, servis de alsın 500-600tl işçilik eyvallah, veririz, hakkıdır.
Ama debriyaj balatasına 8 bin tl istemenin mantığı nedir?
Arkadaş balata değişimi için istenen ücret bu dedi. Eğer komple şanzıman değişecek olsa eyvallah. 8 bin ucuz bile derdim.
Olayı hala maddi duruma indirgiyorsun. O zaman açık açık yazayım, ben aldığım integra motorun üstüne benzin döker yakar, gider sıfırını alırım. Çok şükür maddi imkanım buna yetecek duruma geldi. Ama maddi imkanım olması bir mala ederinden fazla para ödememi gerektirmez. Alnımda keriz yazmıyor sonuçta.
Eğer değişecek başka parçaları net biliyorsan sırasıyla linkteki transmision sekmesindeki parça listesi ve teknik resim üzerinden tek tek söyle, bende bilgileneyim. Bende makine mühendisiyim, proje okumasını da bilirim, anlat, bilgilenelim, afaki konuşmayalım. Mesela hangi parçalar değişmesi gerekiyor o listedeki ?
Ayrıca biz 8 bin verince debriyaj bakımına o para ustanın cebine mi girecek sence? Merak etme ben yetkili servisteki ustaları senden fazla düşünüyorum. Emekçinin ne zorluklarla para kazandığını çok iyi bilirim, çünkü omuz omuza çalışıyoruz atölyede beraber.
Sen hala yetkili servisteki ustaların kazancı seviyesine çekmeye çalışıyorsun muhabbeti, ben de diyorum ki konunun ustaların kazancıyla alakası yok. Ustaya 3 kuruş verip gerisini honda türkiye cebe atacak. Daralan motosiklet pazarına rağmen şu kadar gelir artışı oldu diye rapor sunup honda japonyadan plaket alacak. Olay bu kadar basit.
bana ne kızıyorsun derdin varsa git hondaya mail at ben olanı gerçeği realiteyi söyledim..
bu dünyanın her yerinde böyledir bmw de alsan vw de alsan mercedes de alsan ne alırsan al resmi servisde iş yaptırırsan fiyatlar yüksekdir hatta bazı işlerde astronomikdir.. audim vardı sağ farın xenon trafosu yandı doğuşda bir fiyat çıkardılar yalanım olmasın yıl 2011 falan 4-5 bin lira fiyat çıkardılar.. altı üstü bir ampül altında trafosu var ufacık bir parça.. onun maliyetini ben bilmiyormuyum yada piyasada çin malları vardı 500 tl ye onuda alırdım ama yanıyormuş sistemde arıza verdiyormuş falan .. vel hasıl halletik bir şekilde.. ama bu işler hep böyledir..
benzinmi dökersin gidip mumyasınımı yaparsın o seni bağlar mal senin para senin keyif senin.. ama buda hayatın gerçekleri sen istediğin kadar bağır çağır bu değişmiycek.. bu sene 8 bin lira verdikleri fiyat artık 2019 dayız diye diyorum 2020 de olur 10 bin 12 bin ... bu iş böyle sürer gider..
savunduğumda kimse yok yanında durduğumda .. ben realiteyi söylüyorum.. tekrar diyim bana fiyat normal geliyor.. ve altını kalın kalın çiziyorum ben bunu aylar önce bir konuda yazdım.. dedim ki bu dsg şanzımanlı aletler henüz daha çok yeni taze az km li bunların ilerde şanzımandan ötürü oluşucak sorunlarda çok büyük mevla rakamlar çıkabilir..
Ben müneccim değilim arabalardan biliyorum .. benimde çift kavrama 508 im vardı iki kere şanzıman yaptırdım , çevremde fordu golfü scriccosu passatı olan arkadaşlarımın bazıları yaptırdı bu çift kavramalar kullanıma bağlı ömürleri çok değişkenli ordan bildiğim için onu yazmışdım ... açıkcası bu kadar kısa süredede beklemiyordum..
Her fırsatta söylerim (bu 3. baskı); 2017 yaz NC zincir değiştirdim, Honda servis 550TL fiyat verdi (işçilik dahil), takacakları DID'nin o ring en basit giriş seviyesi modeli, gittim 315'e DID VX x ring (1 ya da 2 kalite üstü) zincir aldım, ustama taktırdım, fren sıvısı değişimiyle birlikte 100TL işçilik aldı. Ne oldu şimdi? Çok daha iyi parçayı %25 daha az maliyete taktırmış işimi görmüş oldum. Neden daha kötü parçaya %25 fazla vereyim? Parayı ağaçtan mı topluyoruz? Ederi 2000-2500 olan parçayı (hadi işçilik 1000 olsun, toplamda 3-3500) vatandaş neden 8500'e alsın? Bunun mantığı da açıklaması da olmaz.
Bu olay ya anlatıldığı gibi değil ya da Honda feci çakallık yapıyor.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)