Naptınız beyler , yok şanzıman değişimi , yok motor yenileme falan...
değişecek şeyler şu plakalar ve yaylar , istersen lazer kesimle git sanayide yaptır bundan 8.500 istedi ibne honda
Naptınız beyler , yok şanzıman değişimi , yok motor yenileme falan...
değişecek şeyler şu plakalar ve yaylar , istersen lazer kesimle git sanayide yaptır bundan 8.500 istedi ibne honda
Bağırdığım falan yok hocam, yanlış anlaşılma olmasın. Sadece servis taş mı yesin lafınaydı tepkim. Bu hayatta en hassas olduğum şeylerden biri işçinin hakkıdır.
Senin anlatmak istediğini ben anlıyorum. Keşke sende bizi biraz anlasan
Yetkili servislerin normalin çook çok üzerinde fiyatlara yedek parçası satması normal bir şey değildir. Asıl bu durumu normal kabul etmek anormaldir.
Bir sorunu çözmenin ilk adımı ortada bir sorun olduğunu kabul etmektir.
Arabada verdiğin örnekler bu durumla birebir uyuşmuyor. Nedenini adım adım açıklayayım;
Vw aracın dsg şanzımanı sorun verdi diyelim.
Servis çıkardı 20 bin tl masraf. Komple şanzıman değişecek.
Hemen açar internetten bakarsın almanya satış fiyatı bu şanzımanın ne?
O ne, elin almanı da +/- yüzde 20 farkla bu şanzımana aynı parayı ödüyor!!!
Söve söve değiştirin dersin.
Parça pahalı mı? evet.
Mesela bmw 3,20 arabanın motoru yatak sardı.
Servis dedi komple değişim yapılacak. Sandık motor takılacak.
Servis sandık motora 200bin tl istese buna normal mi diyeceksin?
(Aynı sandık motor 40bin tl ye satılıyorsa hele??)
Hondanın bu olayda yaptığı bu olayda da tam olarak bu...
Bir malın dünya geneli satış fiyatları vardır.
A ülkesinde 3tl olan ürünün aynısı benim ülkemde "yetkili servis" adı altında 13tl ye satılıyorsa, tüm kullanıcılar olarak bu duruma tepki göstermek doğal değil midir? Niye sen bunu kabullenelim ki?
Eğer debriyaj seti amerikada da 1000 $ olsaydı, eyvallah. Ülkeye girişi, gümrüğü vergisi, biraz da yetkili servis stok tutma bedeli diyerek kabullenirdim.
Bizim alım gücümüz düşük, parça pahalı, tamam derdim. Ki birçok konuda bunu derim, hemen markayı karalamam. Ama yurtdışı bedeli 2200tl olan bir parça için bizim ülkedeki sivri zeka yetkili servis 8bin tl isterse hop derim.
Umarım ne demek istediğimi açıkça anlatabilmişimdir.
Biz kullanıcılar olarak tepkimizi göstereceğiz ki, adamlar almanyada 50 euroya sattığı parçayı burada 500 euroya satmaya yeltenmesin. Yetkili servisler bu çakallığı deneye dursun, ben yurtdışı siparişimi veririm internetten, gümrük ve nakliyemi öderim yarı parasına yaparım tamiratımı.
Haa bu sivri zekayla da honda türkiye de taş mı yer, pasta mı yer, b.k mu yer, onların tercihi, buna karışmam
işte benimki o tek kavrama idi zaten o seri çok sorunluydu çok şanzıman yaptıran olmuşdu o seriden dayımdada aynısından vardı oda yaptırmışdı zaten dayının kurbanı oldukoda ayrı.. ondan sonra yeniden tork konvertörlüye dönmüşler..
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:57 ----------
zaten işi özü odur ben şu anki piaggiom dışında hiç bir motorumda resmi servise götürmedim ama şuda var benim aldığım motorlarda zaten garanti süresi geçeli yıllar olmuş motorlardı yani resmi servislik artık bir yanları kalmamış.. mesela bir arkadaşımda bu hyonun gt650 si var bütün parçaları düzenli bakım zamanı yurtdışından orjinal hysoungsource dan sipariş veriyor sadece yağı burdan alıyoruz.. orjinal parçalarla servis bakımı yapılan nadir gt650 lerdendir.. normalde türkiyede uyumlu aftermarket parçayı takıyorlar..
bunlar tabii garantileri devam eden ve teknoloji barındıran motorlar .. şimdi elektronikleri var bir sürü artık araba kafasıyla üretiliyorlar.. adam honda jazzı üretiği kafayla nc at üretiyor artık.. benzetme yapıyorum .. bunuda her usta anlamaz ellerinde gerekli yazılım obd cihazları olduğunuda sanmam.. orda iş özellikle bu tip meselelerde resmi servise muhtaç kalır gibime geliyor.. karadüzen işler gene yaptırılır ama teknolojik ve karmaşık işler gene servis ister..
Hocam yıllarca honda servisinde çalışıp, onlarca eğitim ve sertifika alıp daha sonra bu servislerden ayrılarak kendilerine özel honda servisi açan ustalar mevcut. Sayıları çok olmasa da böyle yerler var.
İşçilik olarak belki yetkili servise de yakın fiyat istiyorlar ama asıl sorun zaten işçilik değil. Çalışan adam emeğinin karşılığını alsın. Asıl sorun yedek parça fiyatlarında.
Honda son yıllarda başladı bu çakallığa. Birçok modeli aktif takip ediyorum. Mesela Honda NSS 300 forza kullanıcılarının çoğu (20-30bin kmlerde) varyatör bakımı zamanı kayış, kasnak, varyatör, debriyaj balatası gibi (orijinal honda) parçalarını tayvandan sipariş ediyorlar. Gümrük ve kargo dahil neredeyse yarı fiyatına geliyor.
Gelen parçalar da yan sanayii falan değil, yanlış anlaşılmasın, orijinal honda parçaları. Barkodlu ve poşetli hepsi. Tayvanda yarı fiyatına satılan parçalara biz neden 2 kat ücret verelim ki?
Nedeni aslında gayet basit. Motosiklet satışları düşünce, karları da düşüyor. Bunlar da çok zeki ya, acısını servise gelen motorlardan ve "seve seve mecburen" alacağımızı düşündükleri yedek parça fiyatlarından çıkarmak istiyorlar.
Ama yaptıkları çok ters de tepebilir farkında değiller. Yetkili servise hiç değilse bakım için dahi olsa gelen kesimi de kaybedebilirler. Zaten bir arıza çıkınca garantiye sokmamak için 20 takla atıyorlar. Daha fazla insanın garantiyi umursamayıp standart bakım için özel servislere yönelmesine sebep olacak bu tavırları.
Bindikleri dalı kesiyorlar, farkında değiller.
@Logaritma
Güzel abim,
Obd olayini gözünde fazla büyütme,
Universal Obd ve ariza tesbiti icin diagnostik(sws-can) cihazlar var,encode sorunu olmuyor.piyasada mevcut.
gerçekten şaka gibi sadece saç balata setinin en fazla 900tl olması gerekiyor.
https://www.bike-parts-honda.com/hon...0/E_08/1/19455
Vallahi ben bundan sonra burada pahalı olan her parçayı dışarıdan alırım, hatta bu örnekte uçakla gidip gezip gelsem cebime para kalıyor
Honda Türkiyenin İntegra debriyaj balatasına 8bin tl istedikten sonra gözümdeki imajı tamamen bitti.
Yetkili servislerinden de artık uzak durmakta fayda var.
Selam
bende integra kullanicisiyim.bu motor kac km deymis.daha oncede sorulmus ama cevap goremedim.
malesef honda turkiye fiyatlari cok yuksek.3600tl istenilen on diski hollandadan 200 euroya almistim.(orjinal Honda)
İşinize yarar mı bilmiyorum ama adamlar Fedex kargoyla 3 günde ulaştırıyor diyor. Kargo pahalı ama toplam 1.600 lirayı bulmuyor gelmesi.
https://www.webike.com.tr/products/23585911.html
Şimdi ÖNEMLİ BİR KONU var burada:
Bu forum başlığı "Honda NC700/750 Türkiye" facebook grubunda konu olmuş. Oradaki mesajlarda özetle de deniliyor ki: piyasada dct için yan sanayi debriyaj balatası yok, dct ile düz şanzıman balataları aynı değil. Honda kataloğunda da dct ve düz şanzımanın balataları farklı imiş. Alınan/alınacak olunan EBC balataların dct şanzıman için olduğuna ve motorunuza uyacağına emin misiniz, yoksa deneme yanılma mı olacak?
Ayrıca sizi gruba davet ediyorlar ilk elden bilgi almak için ve motorun km'sini merak ediyorlar.
şurda bir kesinlik yok tabi (veya ben anlamadım)
mevcut arızanın debriyajdan kaynaklandığı kesin mi ?
Aynı şekilde 26binde integrada aynı sorun yaşadı bir arkadaşımın iş arkadaşı. Parçanın tedariği de sürmüştü bir süre. Sökülü kalmıştı motor bir süre Size öyle bir süre verdiler mi?
motorun kendi kaç para ki
geçenlerde honda cb125f motora 350 tl ön fren balata fiyatı çeken servisi destekleyen arkadaşlar da burada mı? 125 lik motora 350 tl balata ne demek?
Bu sorun sadece Honda'ya özgü değil, genel sektör sorunu.Motosiklet sektörü herşeyiyle tam bir leş, satıcısı leş, tamircisi leş, markalar leş, nereye baksan elinde kalır.
Uzaktan bu sektöre bakınca, benim aklıma gelen şey, bulmuşlar 3 5 enayi yolup yolup duruyorlar oluyor.
Birde buna bizim çok fakir ve maymun iştahlı(yani ekonomik durumumuza göre motor almamamız)oluşumuzu işlerseniz leş oğlu leş oluyor.
Ben kendi adıma artık pes ettim, buna arkadaşımın suçsuz yere ölümü ve saçma sapan durumdan dolayı oluşan kazalar en büyük etken.Birde bunlara motosiklet camiasının mide bulandırıcı genel durumunu eklersek, motora binmenin özellikle hobi amaçlı saçmalığı gözüme batıyor.
Bazı şeyler birbırı ile bağlantılı, fakat bunların düzelmesi çok uzun sürecek bir süreç.Düzeleceğini de sanmıyorum.
Son olarak keriz silkelemeye devam..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)