Motor sırf debriyaj balatası sanırsın.
Motor sırf debriyaj balatası sanırsın.
O parayı debriyaja vereceğime aylık 500 TL' ye (yılda 6000TL yapar) 50 metrekare yer tutar, hem garaj olarak kullanır hem motosikletin her ıvır zıvırını oraya koyar, her işini orada yapar hem de kendi kafamı dinlerim. Yoksa öyle mi yaptım? Hmm iyi fikirmiş
daha bir kaç ay önce bunu yazmışdım bu motorlar daha çok taze yeni.. şu anda sorunları yok ilerde özellikle dsg den çıkıcak sorunlarda debriyaj ve elektronik beyin arızalarında masraflar kallavi tutucakdır demişdim.. gene burda honda fan boyları hondanın parçası pahalı olmaz servisi pahalı olmaz diye goy goya bağlamışlardı.. resmen benim yazdığımın hayata geçmiş hali olmuş bu konu..
şanzımana takılı kalmayın nc nin bir far takımı 7000 bin tl inanmayan arayıp fiyat sorabilir.. integranın daha pahalıdır .. arkadaşa at nin karter koruması için fiyat sorduk 2000tl dediler bildiğiniz karter koruması..
diyorum ve demeye devam edicem motor almak çok kolaydır önemli olan motorun masraflarının altından kalkabilmektir..
dip not : yeni nesil özellikle elektroniği bol üstünde yüksek teknolojisi dsg si obd si ıvırı zvırı olan motorları parçasını alsanızda ustanıza versenizde bence doğru olmaz.. bu motorların tamiri calibrasyonu bilgisayara bağlaması diğer ince hassas terazi ayarları için bu servisdeki insanlar hondadan gidiyor özel eğitim alıyorlar.. senin ustan dsg şanzımanın ne olduğunu bilmiyorsa yada o dsg şanzımanda sallıyorum sente atmak gibi ince hassas milimetrik ayarlar varsa tutturamassa bu sefer uğraşır durursun bu motor niye titreme yapıyor, durup duruken stop ediyor, çok yakmaya başladı, devir kendi kendine inip çıkıyor gibi v.b
https://www.parcayedek.com/valeo/863...gt3-valeo.html
bu daha uygun hem de gt2,gt3 debrıyaj setı
servis her zaman pahalıdır elden geldiğince uzak durmak lazımdır. 2 fren disk+balatasına 6757 tl fiyat çektiler geçen nc 750x'e.. o fiyatatan daha ucuza 100 lük skuter alırım frenleri bitince motoru komple çöpe atar yenisini alırım. dışarıda galfer taktıracağım sanırım 550 tl balata değişimi kaliper temizliği ve hidrolik değişimi dahil fiyatı bu şekilde.. bu bile pahalı geldi bana orası ayrı..
@Logaritma üstad yorumun kralini yapmiş,üzerine laf söyleyenin,ağzina nc maneti çarpar,yerden seker enseye patlar...
Yaaa motoru almakla iş bitmiyor..şimdi başlasin survivor...
Demek ki motorları parçalayıp yedek parça olarak satsak zengin oluruz. merak ediyorum bir debrijaya 8500 isteyen servis, sandık motor için ne ister acaba
Hocam servisin çektiği fiyatlara kalsak zaten yüksek cc hiçbir yeni model japona binmemek lazım. Bende integra almadan önce çok iyi araştırdım. Yedek parçanın fahiş derecede pahalı olması durumu yetkili servislerde var.
Ancak Allahtan ebay, aliexpress gibi siteler var, daha uyguna parçası bulunabiliyor.
Mesela fardan örnek vereyim, integramın farında bir sorun olsa gidip servise taktırmam. Şimdi yeni baktım, 180 $ civarına yurt dışında satılıyor. Kargosu, gümrüğü, ıvır zıvırıyla olsun 250 $. Şimdi 250 dolar nereee 7000 tl nere? Benim asıl kızdığım nokta bu. Japon malı kaliteli, haliyle yedek parçasının biraz daha pahalı olmasını kabul edebilirim ama yurtdışında elin gavurunun 180$'a alabildiği bir şeyi 7000tl ye almayı kabul edemem.
Aynı şey hondanın birçok parçası için geçerli. Geçenlerde bir arkadaş fren diskleri ve balata değişimine 6bin civarı para istediklerinden bahsetmişti. Çok daha uyguna disk+balata seti alınıp takılır. Fiyatı gören NC lerin fren sistemi brembo yapımı özel bir şey sanır. Şaka gibi fiyatlar istiyorlar. Valla motor bloğunda veya komple dct sisteminde arıza çıkarsa ocağa incir ağacı diker ve ayvayı yeriz. Çok şükür hondanın motorları zırt pırt arıza veren makineler değil de oradan yırtıyoruz
Birde işletme maliyetlerini hesaba katmadan yüksek cc japon motosikleti alan elbet hüsrana uğrar. Mesela bir arkadaş ybr125 den direkt 650lik bir japona geçmişti. Pek maddi durumu da olmayan bu arkadaş en basitinden fren balatası fiyatını duyunca bile isyan etti. Ybrnin balatası 15-20tl, 650liğin balatası 150-200tl civarında. Ybr ye 1 set lastiği 400e taktırırken iyiydi, kalın lastikli 650liğin 1 seti 1500tl olunca oflayıp pufluyordu ve isyan ediyordu :D
Velhasıl işletme maliyeti hakkındaki dediklerin çok doğru, bende bu kısma katılıyorum. Ancak sadece parça fiyatlarına veya arıza çıkarma ihtimaline bakarak japonlardan vazgeçme fikri bana mantıklı gelmedi. Tek istediğimiz hondanın malzeme fiyatlarını insani seviyede tutması, ama honda hayvan gibi şiiii yapıyor
Uzun lafın kısası; işini bilmeyen çavuşlar , döner totosunu avuçlar
Ben Pcx'e devam ediyim. Servisten diski 190 liraya aldım. 125 cc'de takılmaya devam..
125 cc ye 190 lirada az değil. Yukarıda 650 cc ye 150-200 tl çekmişler zaten . ☺
Bak abi, bu tamamen bizim işgüzar olmamızdan kaynaklı. Neden dersen eğer: Başka ülkelerde bakımını markanın belirttiği standartlarda malzeme koyarsan ve belgelerden yapıyorsun diye biliyorum. Parayı veren ben ürünü alan ben kullananlar resmen onlar, ailenin yasaklaması gibi o yok bu yok, aga alet benim onların değil ki, Yalan mı?
Motor kaç senelik ve kaç km'de acaba? Bakımları hep serviste yaptırıldıysa garantiden çözülebilir herhalde? Sonuçta kullanıcı hatası olacak bir durum değil; vitesleri otomatik değiştiriyor...
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:43 ----------
Anlaşılan Honda DCT'nin Ducati'nin Desmo bakımı gibi bir günahı var garantiden değişmiyorsa...
Cyan üstadım, yarı otomatik şanzımanlarda da debriyaj balatası vardır. ve debriyaj balatası elbette ki sarf malzemesidir. debriyaja sizin yerinize motosikletin basıyor olması debriyaj balatasının bitmeyeceği anlamına gelmez. sarf malzemeleri de garanti kapsamına girmez.
fren balatası gibi yani. burada sadece şöyle bir handikap var.. bu sorun baş gösterdiğinde eğer aracınızın km'si henüz aynı aracın manuel olanlarının ortalama balata ömrü olan km'lere henüz çok uzaksa garantiden değiştirme durumları olabilir. bu da balata üretiminde fabrikasyon bir hata olduğu düşünülerek yapılır. benim sıfır km aldığım aracım (dsg şanzıman) 30 bin km'de debriyaj bitirdi ve değiştirdiler garantiden, henüz 1 yaşındaydı. integra da bildiğim kadarıyla aynı mantıkla çalışan çift kavramalı bir vites kutusu.. garanti devam ediyor ve km düşükse şansını denesin bence de..
karşılaştırma yapabilmek adına ilgili parçanın yurtdışı fiyatı hakkında bilgi verebilecek olan var mı ?
Bu siteden parcanin Amerika'daki orijinal fiyatina bakar misiniz?
https://www.bikebandit.com/oem-parts
Sadece balatanin oyle sacma bir fayata sahip olmasi makul degil cunku. NC700X'in DCT sanzimanini ve debriyajini inceledim, cok pahali bir parcaya rastlamadim.
Bu arada DCT sanzimanda balatanin o kadar cabuk degisim istemesi de acaip bir durum. Kac model, kac bin km de?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)