Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Zincir temizleme derdi

    REKLAM ALANI
  1. #41

    Üyelik
    06 Kasım 2018
    Motosikleti
    Ktm duke 250
    Alıntı pea adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    https://tr.aliexpress.com/item/Motor...895804661.html

    Buna 20-25$ verene kadar universal paddock alınır. Arka teker yükselince zincire daha rahat ulaşılıyor hem.
    Evet bu olay cok iyiymis ama ise yarar mi bilemiyorum.universal standlarin ucu masayi cizer gibi geliyor ayrica Stand tasiyana kadar masadan olcu alip 2 cm ustunden tahta kalas kestirmeyi planliyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:43 ----------

    Alıntı kurubuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ne zaman yağlama, temizleme konusu görsem yazıyorum. Yine yazacağım. 5 yıldır zincir veya jant temizlemiyorum çünkü yağlama için wirth dry lube kullanıyorum. Elinize bile sıksanız diğer elinize bulaşmıyor.Yağlamıyormuş gibi geliyor ama Zincir 30 bini geçti.

    https://images-na.ssl-images-amazon....hL._SY355_.jpg
    Camur, balcik gibi seyler birikmiyor mu hic zincir ustunde? Islanmis yolda 10 dk gideyim benim zincir patates oluyo


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42

    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Motosikleti
    Yamaha MT-25
    Valla motorun 3 olmazsa olmaz parçası vardır.

    1-Gidon,
    2-Topcase,
    3-Orta ayak.

    MAlesef aldığım son motorda orta sehpa yok. Etmediğim küfür kalmadı zincir temizlerken. Orta sehpa kullanmış biri olarak yok yan ayakta gidonu tutarak kaldır, yok arka maşayı yüksek bir taşa-tahtaya oturt mahvoldum. Motosikletin aynası olmasın ama orta sehpası olsun. "Ne var canım kolayca yan ayağa kaldırıp yapıyorum" diyenler orta sehpalı motor kullanmadan yorum yapmasın lütfen.

    Zincir yağlanırken motor orta sehpaya alınır, 1. viteste teker dönerken zincire yağ sıkılır ve yola devam edilir. Hepsi 3 dakika.

    Neyse GP Kompozit'den 180 tl ye üniversal sehpa aldım. Onu kullanıyorum. İkitelli-Dolapdere sanayi sitesinden de litresi 10 tl ye (tüm sanayi sitesinde fiks fiyat) gaz yağı aldım.

    Haftada 250 km yapıyorum. Bazen temizleyip yağladığımın ertesi günü tekrar yağmurda binince yine zincir çamur içinde kalıyor. Yani bir kilometre limitim yok. Pislendiyse temizleyip yağlıyorum. Yazın hep kuru havada binersem 250 de bir yağlayıp, 500 de bir temizle+yağla yapıyorum.

    Gaz yağını eski bir camsil şişesine koyup paddockda teker dönerken büyün zincire sıkıyorum. Sonra badana fırçasıyla temizliyorum. En son pamuklu bez veya üstüpü ile temizleyip 1 saat falan kurumaya bırakıyorum. Sonra zinciri yağlıyorum. Yağlama kısmını herkes bilir zaten.

  3. #43
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Alıntı Öz_Musti adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    .....Zincir yağlanırken motor orta sehpaya alınır, 1. viteste teker dönerken zincire yağ sıkılır ...
    Aman yapmayın bu hatayı. Sadece bu forumda 3 kişi parmaklarını kopardı bunu yaparken. Vitesi boşa alın , motoru orta sehpaya alın, sağ elinize lateks eldiven (100 tanesi 15 lira)giyin, sol elinize zincir spreyini alın. Sağ elle lastiği döndürürken sol elle zincire yağ sıkın. Parmaklarınız da size kalsın.
    BatuhanK, Olcay Avşar, GezeGeze ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  4. #44
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Şöyşe bir şey alabilir ya da kendiniz uydurabilirsiniz;

    Kural [ Z ] bunu beğendi.

  5. #45
    Metela - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Tracer GT+ GT Plus
    Würth drylube harikadır candır, hiç çamur sıkıntısı yapmaz, sadece kahverengi bir toz kalabilir ki temizlenmesi kolaydır, cidden yağlamıyor sanarsınız, ilk kullandığımda sinirim bozulmuştu yağlamıyor deyip o kadar çok sıkmıştım ki, çok fazla görünmüeyen kahverengimsi hali çamur gibi motoru sarmıştı şimdi standart sıkıyorum hiç birşey görünmüyor. Motul da kullandım çok iyidir ama ne olursa olsun üstünde toz pislik biriktiriyor.



    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorun orta sehpası yoksa o standı alacaksınız yani; başka çözüm üretmeye çalışmak saçma oluyor...
    Böyle demişsin ama ben yıllardır yazdığım çözümü kullanıyorum, en ufak sıkıntı yok, hatta dünya kullanıyor, biraz etrafınıza bakın, arkadaş paylaşmış sağolsun, bunu üreten bile var, uzun yol yaparken en ideal yöntemlerden biridir.


  6. #46

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Selam yol kullanımı için güzel çözüm, ama normal kullanım için daha sağlam olan çift taraflı standı tercih ederim...

  7. #47
    Metela - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Tracer GT+ GT Plus
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selam yol kullanımı için güzel çözüm, ama normal kullanım için daha sağlam olan çift taraflı standı tercih ederim...
    tabi ki sehpa gayet sağlam ve ideal çözüm ama kiminin yeri yok, kiminin parası o zaman dikkatli olduğu sürece bu tip çözüm gayet kullanışlıdır.

  8. #48

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Mutlaka, ben şahsen bu paylaşımını çok sevdim, aklıma yazdım, lazım olduğunda alacağım mutlaka. Şimdi bahçe katında oturduğum için stand ve malzemelerle motorun yanına git gel bir sorun çıkmıyor. Yola kesin lazım bu portatif çözüm. (Veya body'li gideceksin o zaman zaten sıkıntı yok, biri tutarken öbürü yağlamayı halleder.)

  9. #49
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    Niye bunlarla kafa yoruyorsunuz yav takın atp otomatik zincir yağlama yağ derdindende temizlik derdindende kurtulun

    https://www.facebook.com/ATP-Zincir-...4435869952259/

  10. #50

    Üyelik
    22 Aralık 2018
    Ya cok acemiyimdir ama neden kimse kriko tavsiye etmemis? Kriko ile cok rahat yapılabiliyor

  11. #51
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı RüzgarÇiçeği adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ya cok acemiyimdir ama neden kimse kriko tavsiye etmemis? Kriko ile cok rahat yapılabiliyor
    Her motosikletin altına kriko vurulamıyor. Ayrıca kriko motosikleti dengesiz kaldırıyor. Yine arka çataldan kaldırmak gerekiyor. Kaldı ki krikolar da ucuz değil, tersine oldukça pahalı diyebiliriz. Otomobiliniz varsa başka tabi, kaç kişi otomobilden krikoyu çıkarmakla uğraşır o da muamma. Yine de güzel fikir

  12. #52
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Bütün motorlarda arka tekri tamamen yerden kesen orta sepha olmadığını bu başlığı okuyunca anladım.
    Ben de ilk başta düşünüyordum bunlar neden bahsediyor diye.

    Yalnızca yan ayak üzerinde uzun süre nasıl bırakabiliyorsunuz motoru? Dengesiz olmuyor mu o? Hafif yokuş bile olsa yan ayakta bırakınca motor kaçacak gibi oluyor.

  13. #53
    yamtareroglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mart 2018
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Satıldı :(
    Herhangi bir demircide artık boru/demirlerden 40-50 TL'ye arka tekerleği kaldıracak bir stand maşa yaptırabilirsiniz.

  14. #54

    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Yeşil Kubazaki CR1
    Orta sehpa (bu sehpa da garip geliyor kulağıma ya misafirlikte çay getireceklermiş gibi, neyse, orta ayak da çok uymuyor gibi... çatal ayak daha iyi gibi aslında...paddock standı için de iyi bir Türkçe karşılık gerekli; yabancı dilden olduğu gibi almak yerine) ... ne diyordum... bu orta sehpa... bu çatal ayak ...

    Bu çatal ayak garip bir şekilde 150 cc'lik CR1'de standart... onun 2-3 katı fiyata olan motorlarda yok... Neden standart koymazlar anlamış değilim...

    Sırf yağlamak için değil, kış geldi, motoru kaldırcaz, arka teker yerde kalmasın diye çözüm üretmek zorunda kalacağız...

    Biri sanayide nasıl bu arka teker kaldıracı yaptırdığını yazdıydı, daha hesaplı fiyatlara, profil demirden ...

    120-130 liraya bir arka teker kaldıracı almaktan başka çözüm yok gibi, temizinden ...

    Yağlama konusu ise oldukça su kaldıracak bir hamur; farklı başlıklarda bahsedilmişti bu konu üzerine...

    Motoru tazyikli suyla değil de normal hortumla, süngerle falan yıkayıp, bir de üstüne zincir bakımını güzelce yapıverecek oto yıkamacı bulsam kaçırmazdım ...

  15. #55
    sharkspeedr2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2018
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bütün motorlarda arka tekri tamamen yerden kesen orta sepha olmadığını bu başlığı okuyunca anladım.
    Ben de ilk başta düşünüyordum bunlar neden bahsediyor diye.

    Yalnızca yan ayak üzerinde uzun süre nasıl bırakabiliyorsunuz motoru? Dengesiz olmuyor mu o? Hafif yokuş bile olsa yan ayakta bırakınca motor kaçacak gibi oluyor.
    orta ayakligi olan bir motosikletten Yamaha r25 e geçtim orta sehpası yok
    yokusta 2. viteste bırakıyorum biraz agirligi ayakliga verecek sekilde yasliyorum
    ilk başta tedirgin oluyordum ama alıştım artık

  16. #56
    yamtareroglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mart 2018
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Satıldı :(
    Alıntı yamtareroglu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herhangi bir demircide artık boru/demirlerden 40-50 TL'ye arka tekerleği kaldıracak bir stand maşa yaptırabilirsiniz.
    Örnek:

  17. #57
    PAPAZ_39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2018
    Motosikleti
    GV650
    Alıntı RüzgarÇiçeği adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ya cok acemiyimdir ama neden kimse kriko tavsiye etmemis? Kriko ile cok rahat yapılabiliyor
    Ben normal araç krikosu kullanıyorum. Onlarında farklı farklı çeşitleri var. Fiyatları 50 tl den başlıyor. Çokta rahat oluyor aslında herkese tavsiye ederim. Ama pistonlu krikolar dengesiz olabilir önermem .

  18. #58
    tarikcapar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2018
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda CBF 250
    Bütün Yazılanları okudumda orta sehpa canmış he... Al sehpaya makineyi al 1 e bırak rolantiye... ver gaz yağını fırçayla sonra da ver zincir yağını.. stop et indir sehpedan
    Yalnız ama Kafası Rahat Adam...

  19. #59

    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    Alıntı tarikcapar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bütün Yazılanları okudumda orta sehpa canmış he... Al sehpaya makineyi al 1 e bırak rolantiye... ver gaz yağını fırçayla sonra da ver zincir yağını.. stop et indir sehpedan
    bütün yazılanları nasıl okudun birader.

    adam kocaman yazmış; viteste zincir temizlenmez/yağlanmaz, parmağını koparırsın diye..

    hala 1'e al rolantiye bırak yazıyorsun.
    Metela, pea ve fatih.met bunu beğendiler.

  20. #60
    CagrioneTR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    XMAX 300, MT 25, ARORA BEATRİX
    Peki yağlamazsak temizlemezsek 5.000 km diyelin ne olur. TROLLEMİYORUM valla bilmediğimden soruyorum. Birde bu yağlamanın bir standartı yok mu? kimi 200 km de temizleyip yağlıyor. Kimi 500. Birde zincir yağlanırken yere yağ damlıyor mu? Ben hiç zincir yağlamadım. Zincirli bir motorum şimdilik olmadı ama yaza olacak inşallah.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)