5 Aydır yatan motorda (Haliyle) çalışmama sorunu
Reklamlar
-
Değerli arkadaşlar , iş seyahatlarim nedeniyle uzun süredir ihmal ettiğim 125cc (Kanuni Bora ) motorumu (üzerinde YBR ile aynı motor var) çalıştırmak için açtım çadırını. Tabi haliyle akü bitik, zaten normal zamanda da ayak marşı ile 3-4 kez yarım marş yapıp yağlama yaptırmadan basmam marşa. Ama baktım tık yok. Hemen bujiye baktım, berbat durumda, yenisi ile değiştirdim. Piponun içinde nemlenme vardı onu da hallettim. Pipoya tornavida sokup ateşleme olduğundan emin oldum. Depoda yakıt var ama baya eski. Karbüratör tahliyeden biraz akıttım. Tekrar denedim olmadı. Bu hafta sonu karbüratörü söktüm. Memeler tıkalı idi, gaz yağı ile temizleyip kuruladım. Topladım tekrar, bir heves bastım ayak marşı ile 3-5-10 deneme ama yine de tık yok. Sizce nedir derdi?Yağını yenileyip bırakmıştım, buji yeni , ateşleme var, karbüratör temiz. Acaba içindeki eski benzin mi dert çıkarıyor? Fikir ve önerilerinizi almak istedim.
Tekeriniz düz bassın.
Hayatta Kalın ve motosiklet kullanın.
Reklamlar
-
çalışmıyor ise bir problem olabilir.
-
aküyü şarj edip deneseydiniz bide
-
Akü tamamen bitmiş olabilir
-
Akü olmasada çalışır motor normalde.
Bildiğimiz kara düzen çin motoru.
Eskiden seyhan 150 vardı bende. Şehirdışına okumaya giderdim. arada geldiğimde akü makü kalmazdı. Ayak marşıyla jikleyi açtın mı çalışırdı motosiklet. Az nazlı çalışırdı ama çalışırdı. Isınınca da yerine gelirdi.
Konjektörü sürekli arızalanıyordu zaten. yıllarca akü bitik bindim motosiklete, şarj etmiyordu çünkü.
Hocam vurdurmayı bir denesen. Biraz acı verici oluyor ama, faydalı olabiliyor.
Anladığım kadarıyla baya da bilginiz var. Hani bilgimce cevap yazmaya çalıştım. Olay akülük değil.
-
sey_47 adlı üyeden alıntı
Akü olmasada çalışır motor normalde.
Bildiğimiz kara düzen çin motoru.
Eskiden seyhan 150 vardı bende. Şehirdışına okumaya giderdim. arada geldiğimde akü makü kalmazdı. Ayak marşıyla jikleyi açtın mı çalışırdı motosiklet. Az nazlı çalışırdı ama çalışırdı. Isınınca da yerine gelirdi.
Konjektörü sürekli arızalanıyordu zaten. yıllarca akü bitik bindim motosiklete, şarj etmiyordu çünkü.
Hocam vurdurmayı bir denesen. Biraz acı verici oluyor ama, faydalı olabiliyor.
Anladığım kadarıyla baya da bilginiz var. Hani bilgimce cevap yazmaya çalıştım. Olay akülük değil.
Akü tamamen biterse çalışacağını sanmam başıma gelmişti
-
Boldpilot adlı üyeden alıntı
Akü tamamen biterse çalışacağını sanmam başıma gelmişti
Olabilir valla hocam.
Benimde hatırladığım 4-5 sene oldu zaten de. Satalı 3 yıl oldu. Motor 7 yıl kaldı bende 1 kere akü aldım, Konjektörden dolayı o da öldü. Konjektörle uğraşmadım sonra. Akü sıfırdı. Kontak açıkken Göstergedeki N lambası bile yanmıyordu. O halde çalışıyordu motor. yağ mağ bakım hak getire.
Vizeye gideceğim zaman ups aküsü kuru akü takıp gitmiştim korna çalması için. O zamanda akü yok ken çalışıyordu motor.
Hani benim motorla arkadaşın motoru şunlar şunlar farklıdır da çalışmıyordur diyebilecek teknik bilgiye sahip değilim.
-
Akünü şarj et çalışmazsa karbüratör ayarlarına bak
-
Geçen hafta Kymco Agılıty 125 ve honda Titas-S te tamamen akülerini sökerek çalıştırmayı denedim,aküye gerek olmaksızın çalışıyorlar ancak motor soğuk konumda iken akü ile çalıştırmak çok daha kolay oluyor.Karbüratörü temizledikten sonra karbüratöre benzin geliyor,ateşleme var ise hava benzin karışımını da düzgün ayarda yaptı iseniz;karbüratörde conta veya bağlantılardan fazla hava emmiyor ise kesinlikle çalışması lazım.Benzin emme silindirini tam yerine oturttunuz mu? Buji tırnak aralığı uygun aralıkta mı? Kolay gelsin...
-
25 Aralık 2018, 18:20
#10
İçinde ki benzini komple boşalt, yenile hocam
-
25 Aralık 2018, 18:35
#11
benzinden sorun olacağını sanmam.
Benzin pistona geliyor mu acaba? hortumları falan tıkanmış olmasın? Ateşleme var, benzin varsa o motorun çalışması gerekir.
-
25 Aralık 2018, 21:21
#12
Öncelikle herkese yanıtları için teşekkür ederim. Karbüratör temizliğinde boğaz contalarına özellikle dikkat ettim, sıkıntı yok o kısımda. Benzinin pistona gidip gitmediğini nasıl kontrol edebilirim bilemiyorum. Hava ayarı konusunda birkaç video izleyip bakmam lazım ama motor çalışmadan nasıl ayar yapabilirim kestiremedim. Takviye kablosu ile arabadan aktarım yaparak el marşını deneyebilirim belki.
-
25 Aralık 2018, 22:55
#13
bence bujide sorun yoksa ve benzin geliyorsa akü problem olmaz ayak marşında.. yokuş aşağı vurdursan çalışırdı bana göre..
-
25 Aralık 2018, 23:06
#14
Vitesi 2 ye tak jikleyi aç yokuş aşağı vurdur motoru.
-
25 Aralık 2018, 23:09
#15
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Benim ybr son iki senedir uzun müddet yattı. Biri 7 ay,biri 9 ay kadar.
Temel sıkıntı hep aküden oldu.
İkinci sıkıntı ise benzinle alakalıydı.
Bence biraz benzin ilave edip,ayak marşı ile deneyin. Biraz uğraştırır ama marş almaya başlar.
Not: Ayak marşında problem olmadığını varsayarak yazıyorum.
-
26 Aralık 2018, 09:24
#16
Birçok ayak marşlı motosiklet, aküdü az da olsa akım yoksa çalışmamakta ısrar ediyor. Buji ve buji piposunu kontrol ettikten sonra aküyü şarj edip deneseydiniz daha doğru olurdu. 5-6 ayda karbüratör contalarından kaynaklı sorun çıkması ihtimali düşük, memelerin (yakıt jetlerinin/orifislerin) tıkanma ihtimali azdır. Siz aküyü şarj edip tekrar deneyin.
Yine zorlanırsa ilk marştan önce hava filtresinin üzerine biraz balata spreyi sıkıp tekrar marş deneyin. Çok kolaylıkla çalışacaktır. Motor stop edip soğuduktan sonra da eğer bir arıza yoksa artık normal şekilde marş ile çalışır.
-
26 Aralık 2018, 10:00
#17
benim r25 te yatıyor 5 aydır çalışmayacak mı şimdi ? aküyü söktüm hiç çalıştırılmadı 5 aydır.
-
28 Aralık 2018, 10:22
#18
-
28 Aralık 2018, 13:16
#19
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
Birçok ayak marşlı motosiklet, aküdü az da olsa akım yoksa çalışmamakta ısrar ediyor. Buji ve buji piposunu kontrol ettikten sonra aküyü şarj edip deneseydiniz daha doğru olurdu. 5-6 ayda karbüratör contalarından kaynaklı sorun çıkması ihtimali düşük, memelerin (yakıt jetlerinin/orifislerin) tıkanma ihtimali azdır. Siz aküyü şarj edip tekrar deneyin.
Yine zorlanırsa ilk marştan önce hava filtresinin üzerine biraz balata spreyi sıkıp tekrar marş deneyin. Çok kolaylıkla çalışacaktır. Motor stop edip soğuduktan sonra da eğer bir arıza yoksa artık normal şekilde marş ile çalışır.
Hocam bende şehir içi kullanımı için bi apache rtr150 aldım, bu şekilde aküden dolayı çalışmıyordu. Ayak marşıylada çalışmadı akü değişince hilti gibi çalışıyor şimdi.
Sormak istediğim soğukken jigle çekerek çalıştırıyoruz malum, Jigle çekiliyken devir sürekli değişiyor ısınana kadar mesela 4e çıkıyor sonra 2 ye iniyor bi kaç defa biraz ısındıktan sonra 4e çıkıyor 3e iniyor bi kaş defa en son ısınınca kendine geliyor sabit devir kalıyor. Bu durum normal mi yoksa yapılması gereken bi işlem var mı acaba?
Motosikleti alır almaz akü , buji, yağ, yağ filtresi değiştim fakat hava filtresini atlamışım. Onu da bu gün değişicem.
-
28 Aralık 2018, 14:38
#20
Zaten yapılacak her şeyi yapmışsınız.Hava filtresi bir kontrol edin gerekirse temizleyin.Karböratör tahliyesin değil de direk benin musluğunun hortumundan bir pet şişeye 100-200 ml civarı benzin akıtın.Akan sıvının rengine bakın.Komple berrak saydam ise depoda hala su vardır.Çok hafif sarımtırak ise benzindir.Bazen çok uzun süre beklediğinde benzinin içinde su varsa dibe çöküyor be doğal olarak motosikletin çalışmasını engelliyor.Daha önce başıma geldi.Tekrar çalıştırmayı deneyin.Olmadı 2. viteste bayır aşağı 10-15 dakika vurdurarak çalıştırmayı deneyin.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)